Jump to content

Baterii Deep Cycle


Similea

Recommended Posts

Am schimbat recent bateria la masina - un diesel- (era cea originala, si mi se pare extraordinar ca a tinut atatia ani) si-am inlocuit-o cu una Bosch, careia i-am verificat data de fabricatie, sa fie cat mai recenta. Fabricata in 2008... Asta noua m-a tinut fix... o luna. Am banuit instalatia de sunet, si am scos TOT afara. Degeaba, se comporta ca si cum ar fi pe duca, de fiecare data mi-e teama ca n-o sa porneasca.

 

Am doua intrebari, de fapt trei <_< :

 

- se gasesc baterii "originale" in toate mintile?

- bateria masinii, aia .."buna, originala" pe care am inlocuit-o, se poate repara (reincarca, nu ma pricep) (asta daca nu se gasesc noi)

- ce stiti de bateriile deep cycle, se pot monta in locul bateriei normale?

 

Mersi.

 

Tot eu: :) Mi s-a spus la service ca "s-au dus" vreo 2 bujii, si la pornire motorul porneste doar cu celelalte 4. Este posibil ca asta sa fie cauza descarcarii bateriei?

Link to comment
Share on other sites

la orice magazin/service ROMBAT... poti sa mergi sa-ti duci la verificat bateria, si daca nu are elementii rupti, schimba acidu sau cine stie ce minuni fac.. si-ti fac bateria + garantie 1 an de zile.... la o baterie noua mi se pare ca ai garantie 2 ani.. dupa care se duce... si un "reconditionat" din asta la rombat mi se pare ca e de ordinul zecilor de lei... asa ca poti incerca cu bateria veche
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, merita 3-400 de euro o baterie deep cycle? Inteleg (mai mult chiar nu stiu) ca, spre diferenta de una normala, asta are un fel de gel inauntru, motiv pentru care ar trebui sa tina mult mai mult.

cristimm: exista aparatura care verifica alea? Ma gandesc ca bateria noua mi-au "omorat-o" cele 5 minute in care, la spalatorie, cu motorul oprit, au....cantat cei 700 de wati. <_<

 

Treaba cu bujiile are vreo relevanta?

Link to comment
Share on other sites

o baterie normala livreaza curentul cu varfuri de putere pe cand cele deep cycle livreaza curentul constant.

 

700w nominali pot descarca o baterie normala in 5 minute daca motorul nu este pornit. o baterie deep cycle nu se descarca asa repede chiar daca motorul este oprit (depinde oricum de puterea ei). dezavantajul este pretul ~5ori mai mare ca una normala

Edited by mmneg
Link to comment
Share on other sites

Nu se justifica o baterie deepcycle. Sunt utile cand sunt folosite in sisteme cu panouri solare, mici centrale eoliene etc. La masini nu se justifica.

 

La masini este extrem de importanta rezistenta interna a bateriei care trebuie sa fie cat mai mica.

 

Cel mai bine are fi sa legi cu 2 sarme, un ampermetru intre masina si baterie.

-faci legaturile;

-la borna unde ai facut legaturile, tine cineva cu forta borna bateriei sa faca foarte bine contact, ca la pornire sa nu treaca curentul prin ampermetru ca risti sa il strici (probabil ca pe unele componente din el nu le vei mai gasi <_>

-pornesti motorul;

-il opresti;

-detasezi borna bateriei de conector si masina trebuie sa fie conectata prin ampermetru;

-consumul dupa vreo 15 minute trebuie sa fie de sub 20-30mA

 

Important: se poate conecta ampermetru il serie cu bateria pentru a masura curentul absorbit de masina in repaos insa daca scoti borna si apoi legi ampermetrul, multe circuite se vor reseta la intreruperea alimentarii si nu masori relitatea (exista posibilitatea ca unele circuite "sa nu se culce" la oprirea motorului).

Link to comment
Share on other sites

Nu se justifica o baterie deepcycle. Sunt utile cand sunt folosite in sisteme cu panouri solare, mici centrale eoliene etc. La masini nu se justifica.

 

La masini este extrem de importanta rezistenta interna a bateriei care trebuie sa fie cat mai mica.

 

Cel mai bine are fi sa legi cu 2 sarme, un ampermetru intre masina si baterie.

-faci legaturile;

-la borna unde ai facut legaturile, tine cineva cu forta borna bateriei sa faca foarte bine contact, ca la pornire sa nu treaca curentul prin ampermetru ca risti sa il strici (probabil ca pe unele componente din el nu le vei mai gasi <_< )

-pornesti motorul;

-il opresti;

-detasezi borna bateriei de conector si masina trebuie sa fie conectata prin ampermetru;

-consumul dupa vreo 15 minute trebuie sa fie de sub 20-30mA

 

Important: se poate conecta ampermetru il serie cu bateria pentru a masura curentul absorbit de masina in repaos insa daca scoti borna si apoi legi ampermetrul, multe circuite se vor reseta la intreruperea alimentarii si nu masori relitatea (exista posibilitatea ca unele circuite "sa nu se culce" la oprirea motorului).

 

Deci cel mai simplu inseriezi un ampermetru pe + si vezi exact consumu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
haha, sa dezgrop mortii: n-am ascultat si-am luat una Deep Cycle din asta, de vreo 90 amperi. O caruta de bani, n-am folosit-o niciodata, m-am umplut de sudoare cand am carat-o si atat. Am probat-o odata pe masina si ioc, nici n-am putut s-o pornesc. Era noua, de la un amic.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.