Jump to content

Motorul se incalzeste prea mult E36 318i M43


Recommended Posts

Salutare tuturor.....am o problema pe care vreau sa o rezolv insa am nevoie de ajutorul vostru pentru a depista care ar putea fi cauza.......deci la drum intins la viteza mare temperatura trece de jumatate si ajunge pana la urmatoarea linie (chiar trecand de ea) aproape de rosu iar in oras la turatii normale sta la jumatate si asta in cazul in care am caldura data drumul .......tin sa va precizez ca furtunul care este in prelungirea termostatului este caldut si cel din dreapta (care trece pe langa filtru de ulei si debitmetru este incins.....acuma eu nu stiu care este turul si care ar trebui sa fie returul insa nu cred ca este normal ceea ce se intampla.........pompa de apa am schimbat-o acum 4000 de km si tinand cont de faptul ca se incalzeste atat de mult nu am auzit sa fii pornit ventilatorul de racire, acesta invartindu-se in mod normal. masina este un E36 318i sedan din 10.1993 motor M43 pe lant.......astept pareri. Va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

nu am AC ....o sa ma duc luni la un mecanic sa vad despre ce ar putea fii vorba insa vroiam si vreau in continuare cateva pareri si de pe acest forum pentru ca stiu ca sunt multi pe aici care chiar se pricep la masini, cu toate ca este cam greu sa iti dai seama de o problema daca nu vezi masina....

 

eu totusi cred ca este doar termostatul...doar o parere.cred ca a ramas blocat pe inchis

 

 

asta sper si eu, sa fie dopar termostatul cu toate ca am vazut ca voi fi nevoit sa schimb cu tot cu cotul ala de plastic.....autokarma au termostat la 277 ron totusi destul de mult tinand cont ca la alte modele este doar 40 sau 45 ron:)..insa nu prea as vrea sa dau pe el atata si sa vad ca nu se rezolva problema...

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

am scos termostatul care era infundat si surpriza....mi s-a rupt unul din suruburi in _chiulasa_ <_< ......i-a dat gaura cu bormasina cu marimea 3 dupa care cu 4, dupa care cu 5 (insa decat putin la inceput ) dupa care a bagat tarodul de 6 si spre norocul meu tarodul a luat-o pe filetul vechi si a scos tot spitul din interior...bineinteles ca sa poata da gaura cu bormasina a fost nevoit sa scoata radiatorul si paleta si masca .......pana la urma am reusit sa o scot la capat cu acea gaura insa sper sa nu curga pe acolo cu toate ca va veni si garnitura si siliconul...acum mai am de asteptat sa imi vina termostatul astazi sau maine cel tarziu......sper sa se rezolve problema prin schimbarea termostatului.......am verificat pompa si este ok.......doar e noua...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ne poti spune cum ai verificat pompa de apa ?

 

Si din ce ai testat tu (sau altcineva):

1. cand se deschide termostatul, cand ajunge acul la mijloc la apa sau mai tarziu ?

2. cum circula pana la urma lichidul de racire ?:

- Cand e deschis termostatul vine prin furtunul de jos in radiator si apoi iese prin furtunul de sus (din dreptul vasului de expansiune) si intra racit in motor (sau in pompa?) ?

- Cand e inchis termostatul furtunul de sus (de la vas de exp.) trebuie sa fie cald/fierbinte ? Adica se intoarce si pe acolo lichidul, pentru ca eu nu m-am lamurit ?

Link to comment
Share on other sites

ce nu ai inteles?..........termostat blocat- cand stai cu fata la motor furtunul din stanga ta care iese din termostat e rece......cand apa da sa treaca de jumate normal termostatul ar trebui sa deschida si apa fierbinte sa iasa pe acel furtun care duce catre radiator...........daca apa trece de jumate iar furtunul este in continuare rece atunci termostatul este blocat pe inchis......daca mootorul este rece atunci termostatul este blocat pe deschis......
Link to comment
Share on other sites

Pai exact asta te-am intrebat, din ce ai testat tu cand se deschide termostatul, cand e acul la jumatate sau mai trece ceva timp ? (ca sa treaca de jumatate trebuie sa creasca f. mult temp. - acul acela nu arata variatia imediat, intre jumatate si zona rosie, s-a mai discutat pe forum).

 

Si cand abia pornesti masina, e inchis termostatul, cum e cu furtunul de sus (din dreapta cum te uiti la motor), se incalzeste sau nu ? Pentru ca pe acel furtun nu mai ai termostat, deci teoretic poate circula lichidul intre motor si radiator/vas.

Deci intrebarea ar fi ce rol are acel furtun cand e inchis termostatul; intra in pompa de apa sau direct in motor; trebuie sa se incalzeasca sau nu inainte de deschiderea termostatului ?

 

Si nu ai spus cum ai testat pompa.

Merci.

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

la mine furtunul din dreapta este cald mereu.........iar termostatul era blocat pe inchis cum ti-am mai spus ...acul de la temperatura trecea de jumate si ajungea pe rosu...iar furtunul din stanga care iese din termostat era rece.....asa mi-am dat seama ca termostatul era blocat pe inchis...in mod normal trebuia sa imi deschida dupa ce acul se misca putin de la jumate spre rosu.....si dasta nu imi pleca nici vascocuplajul.....nu sunt un mare priceput in bmw-uri...iti pot spune doar din intamplariile mele si cum le-am rezolvat....sper sa te ajute asta ....dupa ce am rezolvat problema cu termostatul (schimband-ul) mi-am dat seama ca nici vascocuplajul nu functioneaza...acceasi problema apa pe rosu , paleta o puteai opri cu mana....am schimbat si vascocuplajul si s-au rezolvat toate problemele mele.....

 

niciun furtun din cunostintele mele nu duce catre pompa de apa....amandoua duc catre motor...pompa de apa este mai jos (am schimbat-o si pasta , are 8000 de km).....din ce am vb mai sus nu are nicio treaba pompa de apa.........bineinteles poti avea probleme si de la poma de apa daca nu iti functioneaza corespunzator insa la mine nu a fost cazul deoarece era noua si mai sus am vb doar de ce am patit eu....

 

teoretic asa e cum zici tu.....prin furtunul din dreapta cel fara termostat este apa din motor....insa nu cred ca ajunge in radiator.....deoarece atunci cand termostatul era blocat radiatorul meu era rece......

Link to comment
Share on other sites

Merci pentru info. Am si eu ceva prob. cu racirea si vreau sa ma lamuresc.

 

Ma interesa si cum ti-ai dat seama ca e stricata pompa (cum ai testat) ? ca sa probez si la mine.

 

 

pur si simplu se auzea un huruit de la pompa....am schimbat-o si a disparut huruitul.......cand invarteam de ea cu motorul oprit facea urat.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.