Jump to content

Unde "calca " roata la E 39


525da

Recommended Posts

Intrebarea ma framanta inca de la inceputurile mele intr-ale soferiei, cand mai auzeam cate un sofer care spunea ca isi poate pune ceasul jos si poate sa opresca masina langa el fara sa il primejduiasca. (nu m-am intrebat de ce ar face cineva asa ceva, dar mi se parea fascinant avand in vedere ca pe vremea aceea nu puteam sa intru cu masina nici cu faĂža in curte si mai am si acum pe poarta lejere urme din vopselurile masinilor pe care le-am manevrat...)

Acum intreabarea a devenit iar de actualitate, pentru ca ieri ma aflam in masina cuiva , printr-o curte neingrijita de fabrica veche unde aveam de vazut un utilaj, si roata din dreapta (unde ma aflam eu) a intrat, cu zguduiala, intr-un canal fara capac. Vai ce m-am speriat !Omul ocolise un alt canal fara capac si a marturisit ca nu a crezut ca roata ca va intra in celalalt canal.

Asa ca, "mai m-am gandit " si intreb si eu pentru viitor , exista o modalitate practica prin care se poate determina unde "calca " roata la masina mea ? Adica pot calcula mental cam pe unde in dreptul caroseriei este roata, sau este doar chestiune de fler si intuitie masculina (care nu functioneaza chiar mereu, ca in exemplul mentionat? <_< ).

Link to comment
Share on other sites

doar experienta, si ceva fler cum zicea cineva mai sus.. e la fel ca si atunci cand conduci.. si "sti" pana unde vine botul masinii... obisnuinta/experienta cu masina respectiva e foarte importanta...

 

De exemplu este ceva "decupaj in sfalt la cluj" de obicei iau decupajul intre roti... si e cam la fix.. cand sunt obosit ... cate-odata "cade" o roata... in groapa... noroc ca-s cu rotile de iarna.

Link to comment
Share on other sites

Poti lua repere pe axa longitudinala a masinii, pt roata dreapta stanga, stii unde vine roata in dreptul capotei si mergi in lungul masinii cu o linie imaginara. Cu timpul, experienta isi va spune cuvantul si vei face asta fara sa constientizezi acest lucru. Acest lucru te va ajuta in situatiile crititce sa feresti masina atat cat trebuie ca sa nu o lovesti. Daca vei incerca sa te gandesti la acest lucru o vei da in bara, intotdeauana reactiile subconstientului sunt mult mai rapide ca cele ale constientului. Iar reactiile subconstientului nu pot veni decat din experienta si exercitiu. <_<
Link to comment
Share on other sites

Poti lua repere pe axa longitudinala a masinii, pt roata dreapta stanga, stii unde vine roata in dreptul capotei si mergi in lungul masinii cu o linie imaginara. Cu timpul, experienta isi va spune cuvantul si vei face asta fara sa constientizezi acest lucru. Acest lucru te va ajuta in situatiile crititce sa feresti masina atat cat trebuie ca sa nu o lovesti. Daca vei incerca sa te gandesti la acest lucru o vei da in bara, intotdeauana reactiile subconstientului sunt mult mai rapide ca cele ale constientului. Iar reactiile subconstientului nu pot veni decat din experienta si exercitiu. <_<

bine punctat!

Link to comment
Share on other sites

Poti lua repere pe axa longitudinala a masinii, pt roata dreapta stanga, stii unde vine roata in dreptul capotei si mergi in lungul masinii cu o linie imaginara. Cu timpul, experienta isi va spune cuvantul si vei face asta fara sa constientizezi acest lucru. Acest lucru te va ajuta in situatiile crititce sa feresti masina atat cat trebuie ca sa nu o lovesti. Daca vei incerca sa te gandesti la acest lucru o vei da in bara, intotdeauana reactiile subconstientului sunt mult mai rapide ca cele ale constientului. Iar reactiile subconstientului nu pot veni decat din experienta si exercitiu. <_<

bine punctat!

De fapt .. asta inseamna sa fii SOFER.

Daca nu stii pe unde iti calca rotile masinii .. nu stii daca poti sa urci masina pe un trotuar fara sa o lovesti pe dedesupt... nu stii sa parchezi cu spatele la milimetru ... fara sa ai asistent de parcare ... atunci esti doar conducator auto :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca sunt hopeless, dat fiind ca eu totusi conduc de vreo 13 ani :) , se presupune ca ceva experienta ar fi trebuit sa am deja.

E drept ca nu prea am dat in gropi si ca am ocolit cu talent pericolele din carosabil, dar nu constient, ci mai degraba instinctiv (poate ca nu sunt chiar irecuperabila). Ma gandeam ca asta cu roata e vreo smecherie pe care eu nu o stiu .

Dupa ce am citit opiniile voastre eu concluzionez acum, cu un ranjet satisfacut , ca ala cu ceasul era cam laudaros <_< .

O sa conduc ceva zile de-acum incolo facand grafice mentale pe capota si uitandu-ma la footrest-ul meu si la piciorul drept al pasagerului din dreapta si pana la urma tot gasesc eu un ceas vechi prin casa :bashwall: .

Link to comment
Share on other sites

auzisem explicatii legate si de geometria 3D a mintii, dar nu vreau sa intru in detalii...

 

de regula masina trebuie coordonata ca si cum ar fi o extensie a propriilor tale dimensiuni (la figurat <_>

 

asta e in vorbe, caci in fapte ai vazut si tu cum e :)

Link to comment
Share on other sites

auzisem explicatii legate si de geometria 3D a mintii, dar nu vreau sa intru in detalii...

 

de regula masina trebuie coordonata ca si cum ar fi o extensie a propriilor tale dimensiuni (la figurat :) !)

 

asta e in vorbe, caci in fapte ai vazut si tu cum e :bashwall:

Merci, am inteles cum devine asta cu dimensiunea, as putea sa fiu si-o extensie pentru seria 7 de cand m-am lasat de fumat. <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.