Jump to content

Geometrie axa fata


ionatan

Recommended Posts

Vreau sa schimb cele doua bucsi de de la bratele inferioare fata.

 

Dupa ce fac operatiunea imi recomandati sa refac geometria? Stiu ca asa ar fi normal, dar la cum lucreaza baietii astia la noi numai de belele dai dupa ce intervin la masina.

 

Exemplu:

 

Am fost cu o masina Mercedes Vito la standul de directie dupa ce am inlocuit un rulment, baietii au "rezolvat" problema regland tocmai roata la care nu intervenisem, mi-au spus ca masina o sa se comporte beton ca e bine reglata acum bla bla. Asta se intampla in toamna, am iesit cu masina iarna si mai sa nu o pot tine drept pe drum acoperit cu zapada. Ma depasesc si camioanele <_< pur si simplu trebuie aplicate mereu corecturi din volan altfel masina se duce unde vrea ea. Jocuri si alte problema in articulatii nu sunt.

 

 

Daca schimb bucsele sau tot bratul si las geometria cum e ea are vre-o problema?

 

Menstionez ca inca nu am apucat sa vad cum e sistemul de prindere al bratului si daca sunt elemente de reglaj.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

geometria nu se modifica daca schimbi bucsile.

 

geometria se face cand schimbi capete de bara sau bielete de directie.

 

Corect.

 

Nu am s-o pun pe stand si sper sa nu am probleme directie ca la cum se face geometria la noi nu am curaj, poate nu am nimerit eu un service bun, stiti vre-o unul in Brasov?

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

''reglaj geometrie roti'' trebuie facuta ori de cate ori se schimba o piesa care apartine de directie !!!

-pivoti

-brate

-capete de bara

-anumite bucsi

-...chiar si amortizoare !

 

 

 

am zis sa caut si pe goooooooogle. ''geometrie roti''

 

...am omis faptul ca SI la schimbarea anvelopelor se impune efectuarea reglajului geometriei rotilor dupa echilibrarea lor.

Link to comment
Share on other sites

De ce sĂŁ faci geometria dupĂŁ schimbarea amortizoarelor?

Nu vĂŁd logica..

 

pai sunt doua variante :

- Daca ultima geometrie a fost facuta acum 80.000 km ... cand amortizoarele erau noi => NU ARE SENS REFACERE GEOMETRIE

- Daca ultima geometrie a fost facuta acum 10.000-20.000-30.000 km ... cand amortizoarele erau uzate, iar arcurile aveau alta elasticitate, bucsele aveau joc, etc => ARE SENS SA REFAC GEOMETRIA daca schimb amortizoarele.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Legat de asta am si eu o intrebare: ce se intampla in cazul in care inlocuiesti suspensia OEM cu una diferita/mixta (arcuri mai scurte de la un producator, amortizoare altfel de la altul).

Care sunt valorile de referinta in acest caz ? Cum se stabileste ce si cum ?

Link to comment
Share on other sites

pai sunt doua variante :

- Daca ultima geometrie a fost facuta acum 80.000 km ... cand amortizoarele erau noi => NU ARE SENS REFACERE GEOMETRIE

- Daca ultima geometrie a fost facuta acum 10.000-20.000-30.000 km ... cand amortizoarele erau uzate, iar arcurile aveau alta elasticitate, bucsele aveau joc, etc => ARE SENS SA REFAC GEOMETRIA daca schimb amortizoarele.

 

Nu prea vãd rostul de a face geometria atunci când articulaÞia ºi suspensia sunt praf. <_<

Link to comment
Share on other sites

1. Cand schimbi bucsile de la brat se face 100 %. Cel putin in Timisoara si aici unde locuiesc :)

2. Acum am fost sa intreb cat costa 2 amortizoare pe fata. Mi-au spus 220 euro. Cand i-am intrebat cat m-ar costa cu montaj mi-au zis 315 euro !!! <_< Evident ca stiam cat costa ora pentru mana de lucru [adica 33 euro]. Cand i-am intrebat daca trebuie cumva sa lucreze toata noaptea sa le schimbe mi-au aratat hartiuta cu : 2 x amortizoare + 1 si 1/2h lucru + geometrie axa fata !!!

 

Pt. Ciupanezul :

daca trebuie sa schimb capetele de bara [ca sunt defecte] iar acum 100.000 km am schimbat amortizoarele...100 % CAND o sa schimb amortizoarele [ca ma ia vantul pe autostrada :bashwall:] o sa fac GEOMETRIA !!! OK ?

De ce trebuie facuta geometrica daca schimb NISTE ANVELOPE ???

 

Iti recomand sa citesti... :

http://www.eanvelope.ro/geometrie_roti [cititi pana la capat]

http://www.comnicoserv.ro/ro/service_auto/...etrie_roti.html

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Daca e sa faci ce scriu baietii de la anvelope si tipii cu BMW din Timisoara (nu toti unii <_< ) esti cu masina pe stand 5 zile din 7.

 

 

Cand pui anvelopa tu te duci si faci unghiurile, daca intre setul de anvelope vara si iarna ai difernte de uzura ce faci reglezi de 2 ori pe an directia?

Link to comment
Share on other sites

1. Cand schimbi bucsile de la brat se face 100 %.

 

Geometria nu tine de bascule/bucsi. Nu la e46

 

OK !!! cand ajung in vara in Timisoara imi iau 1.000.000 inapoi de cel mai tare specialist in BMW'uri din Timisoara recomandat de cativa de pe forum :) <_<

 

...plus dobanda :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Pt. Ciupanezul :

daca trebuie sa schimb capetele de bara [ca sunt defecte] iar acum 100.000 km am schimbat amortizoarele...100 % CAND o sa schimb amortizoarele [ca ma ia vantul pe autostrada :)] o sa fac GEOMETRIA !!! OK ?

De ce trebuie facuta geometrica daca schimb NISTE ANVELOPE ???

 

Iti recomand sa citesti... :

http://www.eanvelope.ro/geometrie_roti [cititi pana la capat]

http://www.comnicoserv.ro/ro/service_auto/...etrie_roti.html

 

MulÞi recomandã sã faci geometria ºi când schimbi ºtergãtoarele. <_<

 

Serios vorbind, se recomandã sã faci geometria atunci când treci de la jante mai mari la altele mai mici sau invers.

 

Am trecut eu de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu a fost nevoie de nici o geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Pt. Ciupanezul :

daca trebuie sa schimb capetele de bara [ca sunt defecte] iar acum 100.000 km am schimbat amortizoarele...100 % CAND o sa schimb amortizoarele [ca ma ia vantul pe autostrada :)] o sa fac GEOMETRIA !!! OK ?

De ce trebuie facuta geometrica daca schimb NISTE ANVELOPE ???

 

Iti recomand sa citesti... :

http://www.eanvelope.ro/geometrie_roti [cititi pana la capat]

http://www.comnicoserv.ro/ro/service_auto/...etrie_roti.html

 

MulÞi recomandã sã faci geometria ºi când schimbi ºtergãtoarele. <_<

 

Serios vorbind, se recomandã sã faci geometria atunci când treci de la jante mai mari la altele mai mici sau invers.

 

Am trecut eu de la jante pe 16 la jante pe 18 Âşi nu a fost nevoie de nici o geometrie.

asa cum zici!oare ce reprezinta geometria pt unii?ei nu stiu ca daca schimbi o piesa cu alta care are(cel putin teoretic)aceleasi dimensiuni cu piesa veche inainte de a fi uzata si ca daca aceasta piesa nu contribuie prin functionarea ei la nici un reglaj nu are cum sa modifice vreun unghi al geometriei rotilor.in afara de asta la bmw in generl unghiurile de cadere si fuga sunt reglate de fabricant prin costructia suspensie si numai convergenta este reglabila fapt la care contribuie doar bieletele si capetele de bara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.