Jump to content

Chip tuning motor E90 320d 163cp


SILVIU2004

Recommended Posts

Dar in orice caz, masina trebuie sa plece pe roti, asa cum a si venit in service, exact dupa cum tu sustii, @Bavaria, pe un alt topic al acestui forum. GRESESC?

 

3. Nu te gandesti tocmai bine. Atata timp cat reprezentanta tinde sa ridice garantia TUTUROR componentelor masinii, pentru o modificare adusa doar uneia dintre acestea. Sau sa schimbe o multime de piese, in ciuda faptului ca ele functioneaza corect, doar pentru ca ar putea fi una dintre cauzele unui defect la baza caruia a stat un chiptuning.

 

Ai argumente contra, @Bavaria, te rog posteaza-le <_<. Multam fain.

 

Din moment ce masinii i s-a modificat softul este posibil ca la o programare ulterioara computerul sa se blocheze.

Orice reprezentanta, indiferent ca este de BMW sau nu, este obligata sa ofere suport tehnic pentru tipul respectiv de masina .Daca masina a fost modificata, soft, debitmetru cu capacitatea marita, injectoare diferite,...ei nu mai sunt obligati sa repare masina.Pot fi multe schimbari care altereaza comportamentul original al masinii si ar fi o prostie sa isi piarda timpul incercand sa repare masina respectiva.

Reprezentantele ridica garantia deoarece nimeni nu isi pierde timpul sa analizeze ce s-a stricat si de ce.Cand cumperi un BMW nou stii ce cumperi, ce putere are masina, ce dotari,...Esti multumit cu asta, exista o garantie, nu esti multumit si apelezi la altii sa iti mareasca puterea, tot acolo se repara masina si nu la reprezentanta.Din moment ce astea sunt conditiile, sunt doua variante.Cumperi masina si nu modifici nimic, sau o cumperi, o modifici si nu mai beneficiezi de garantie.

Mi se pare lipsa de civilizatie si de corectitudine sa ai masina modificata si sa te duci in service la garantie, ca "nu se prind aia".

 

 

Sunt cazuri in care firme serioase de tuning beneficiaza de suportul celor de la BMW, dar de regula am observat ca se evita acest lucru.

 

Tu cum vezi problema?Faci un ciptuning si daca ulterior apar probleme la mersul motorului recomanzi sa se duca la reprezentanta sa se spele aia pe cap?

De unde sa stie ce piese sa schimbe din moment ce softul nu mai functioneaza cum era normal sa functioneze?

Alt argument?

Sunt cazuri multe cand se monteaza alarme si apar probleme cu consumul bateriei.Multi monteaza alarme pe modele foarte noi de BMW-uri si de fapt habar nu au cum functioneaza instalatia electrica.

Este treaba reprezentantei sa isi piarda zeci de ore pentru a gasi un consumator inexistent?

Mi se par chestii de bun simt, nu stiu de ce ai nevoie de argumente.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. Cand fac chiptuning, dau proprietarului un mic abtibild (5 x 5 cm) pe care-l poate lipi sau nu, dupa alegere, si nu neaparat langa OBD.

 

Daca masina ajunge intr-un service este important ca cei de acolo sa stie si sa nu ii modifice softul cu un update.Vorbim de oameni corecti si civilizati, nu de cei care au probleme la motor de exemplu si ascund faptul ca softul este modificat...

De fapt si aceasta garantie pe soft incurajeaza acest lucru.Am vazut firme de tuning din Romania care schimba softul inainte ca masina sa se duca la revizie(in garantie) si il pun la loc dupa.Toata lumea vorbeste de civilizatie si face comparatii cu Europa occidentala.Un lucru este clar insa, mai e mult pana departe...

 

 

ps

Daca eticheta este in portbagaj nu cred ca ajuta foarte mult.Testerul se conecteaza la mufa OBD. <_<

Link to comment
Share on other sites

Bai @Bavaria, ca acuma ma enervez <_< : daca masinii i s-a modificat soft, injectoare etc., cum ai spus tu, da, ei nu mai sunt obligati sa repare masina. Numai ca daca se apuca sa o repare, si dupa aia masina nu mai porneste, atunci mi se pare normal sa-si asume responsabilitatea. Repet: ei pot verifica inainte de a se apuca de lucru la masina daca i s-au adus modificari. Sau si mai bine, pot face un formular pe care sa-l completeze orice client la receptionarea masinii, cum ca declara pe propria raspundere ca masinii nu i-au fost aduse nici un fel de modificari la soft, turbo etc, in caz contrar isi asuma responsabilitatea. Eu asta am sustinut.

 

Ideea de "nu se prind aia", deci ma duc cu ea sa "moara" acolo, da, nici mie nu mi se pare nici normala, nici corecta, nici morala!

 

Daca fac chiptuning unei masini si apoi apar probleme legate de functionarea motorului, nu trimit clientul la reprezentanta. In primul rand incerc sa vad ce se intampla cu masina. Efectuez o diagnoza. Rectific problemele (atentie! nu doar sterg erorile) in limita in care se pot rectifica. ATENTIE! NU TOATE PROBLEMELE APARUTE LA MOTOR AU CA SI CAUZA CHIPTUNINGUL. Daca nu reusesc sa identific problema, desi cazuri sunt putine, scriu la loc softul original al masinii si lucrez si incerc sa identific problemele... Daca nu si nu, clientul poate merge cu ea in service, cu softul original, urmand ca dupa rezolvarea problemelor, daca doreste sa i se scrie din nou softul modificat.

 

Dar se pare ca si tu, @Bavaria, ai acel complex: daca se strica ceva, e de la chiptuning, CLAR!

 

Si repet: reprezentantele au posibilitatea de a vedea daca masinii i-au fost aduse modificari la soft! Si ei pot citi hartile masinilor (chiar daca nu o fac), si ei pot face verificari sa vada cand a fost ultima data accesata memoria calculatorului (si daca nu este in intervalul scris pe carte, atunci o pot scoate din garantie sau pot refuza sa faca interventii asupra masinii), si ar mai fi cateva modalitati. Dar sunt prea comozi sau nu se pricep... Atunci, sa-mi fie cu iertare...!

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Ce se intampla Alex in cazul in care masina a ajuns la un al 2-lea proprietar dupa CT, de care nu are habar, in acest caz neprezentandu-i-se autorul CT? Sa nu ma iei cu constiinta celui care vinde de a pune la dispozitia actualului proprietar toate datele..samd...Omul a vazut, i-a placut cum merge, a platit si s-a improprietarit...Acum merge la o reprezentanta si baietii de acolo constata modificarea si refuza interventia...Cu ce era omul de vina?

Necazul la noi fata de alte locuri este ca se presteaza o gramada de chestii care aduc valoare unui bun, de catre x,y,..z, in conditii mai mult sau mai putin legale, cu o finalitate mai spectaculoasa sau nu...Totusi lipseste un lucru: anticiparea corecta a impactului la client in cazul unor eventuale goluri in trasabilitate. Sa sti ca in unele locuri in lume, in cazul unui CT, pe actul masinii care in mod curent il prezinti exista aceasta mentiune oficiala(serializare unica a locatiei...etc...asemeni identificarii statiei de revizie pe talonul masinii tale).

Sa nu intelegi ca nu respect ceea ce faci tu.

Link to comment
Share on other sites

Ca celalalt s-a sters la gramada, iti mai raspund o data <_<

 

Eu de regula cumpar masini noi, dar am cumparat si destule sh. Intotdeauna, cand am cumparat o masina sh, INAINTE de a bate palma cu vanzatorul am mers la reprezentanta pentru un test complet, si nu DUPA ce am cumparat-o. Daca mergi cu ea la un test amanuntit iniante, afli si de chiptuning. Ce-i drept mai tine si de interesul pe care-l acorda cei ce evalueaza/cerceteaza masina.

 

Si la noi se pot omologa aceste modificari! Nu e cine stie ce, numai ca trebuie sa mergi la cineva care sa aiba mintea descuiata si sa poata face o evaluare buna.

Link to comment
Share on other sites

Bai @Bavaria, ca acuma ma enervez <_< : .

 

Dar se pare ca si tu, @Bavaria, ai acel complex: daca se strica ceva, e de la chiptuning, CLAR!

 

Si repet: reprezentantele au posibilitatea de a vedea daca masinii i-au fost aduse modificari la soft! Si ei pot citi hartile masinilor (chiar daca nu o fac), si ei pot face verificari sa vada cand a fost ultima data accesata memoria calculatorului (si daca nu este in intervalul scris pe carte, atunci o pot scoate din garantie sau pot refuza sa faca interventii asupra masinii), si ar mai fi cateva modalitati. Dar sunt prea comozi sau nu se pricep... Atunci, sa-mi fie cu iertare...!

 

 

Stai bland ca iti creste tensiunea. :)

 

Tu nu intelegi o chestie simpla.O masina cu ciptuning nu are ce cauta la reparatii intr-un service autorizat BMW.Daca la o masina in garantie i se defecteaza motorul, cutia sau diferentialul, si "fraierii" aia isi dau seama ca are ciptuning, piesele se schimba pe banii clientului.

Ce nu iti este clar?post-66-1241048782.gif

Link to comment
Share on other sites

Ca celalalt s-a sters la gramada, iti mai raspund o data <_<

 

Eu de regula cumpar masini noi, dar am cumparat si destule sh. Intotdeauna, cand am cumparat o masina sh, INAINTE de a bate palma cu vanzatorul am mers la reprezentanta pentru un test complet, si nu DUPA ce am cumparat-o. Daca mergi cu ea la un test amanuntit iniante, afli si de chiptuning. Ce-i drept mai tine si de interesul pe care-l acorda cei ce evalueaza/cerceteaza masina.

 

Si la noi se pot omologa aceste modificari! Nu e cine stie ce, numai ca trebuie sa mergi la cineva care sa aiba mintea descuiata si sa poata face o evaluare buna.

 

 

Alex,

Nu m-am referit la ce/cate masini cumperi tu sau cum le cumperi tu.

Ma intreb si eu ca un simplu utilizator: daca aceasta procedura aplicata (facand abstractie de cine/unde/cum/cu ce/ o aplica) aduce atatea avantaje vorbind de consum, putere ..etc..de ce oare producatorul nu vinde masina in acesti parametrii? Esti de acord cu mine ca un plus de 1000-2000 Eur ca urmare a CT facut in fabrica poate fi achitat de cel ce solicita o masina noua..de exemplu?

Intrebarea care mi-o pun este urmatoarea: de ce oare este diminuata aceasta capabilitate a masinii si nu este extinsa din faza initiala...adica de ce mai lasa fabrica loc de CT cand se poate face acolo...

La noi nu e chestie de cat de descuiata are mintea omul, ci de cadrul legislativ.....

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca aici trebuie sa dai mura'n gura. Nici eu nu m-am referit la ce/cate masini cumpar eu. M-am referit la cum trebuie sa se procedeze la cumpararea unei masini sh in directia nelamuririi tale.

 

Ca sa intelegi mai bine: daca ala e prost si cumpara o masina fara a merge la o reprezentanta sa o testeze si verifice din toate punctele de vedere, si apoi constata ca nu ii repara aia masina dupa ce a cumparat-o pentru ca are chiptuning, atunci e prostia lui. Acuma ai inteles?

 

Cum am mai spus, au inceput si la noi sa se aseze putin treburile. Spre exemplu, eu am un contract cu un anume dealer auto, nu dau nume ca nu este cazul. Daca un client la cumparare vrea ca masina sa aiba un plus de putere, si nu vrea sa cumpere alta motorizare din motive mai mult sau mai putin obiective, dealerul ii ofera posibilitatea de a face chiptuning. Diferenta este ca in acest caz masina isi pastreaza garantia. Eu merg si fac modificarea in service-ul dealerului, imi primesc suma de bani convenita in contract pentru respectiva motorizare, iar dealerul taxeaza clientul la un pret mult mai mare. Daca in schimb fac chip direct clientului, atunci in caz de vreo problema, masina pierda garantia. Deci uite ca se poate ca masina sa plece de la dealer cu chip!

 

De ce fabricantii nu au scos masinile cu aceste plusuri de putere? Simplu: marketing. Dar nu numai. Buna functionare a masinilor este in stransa legatura cu mai multi factori, precum cantitatea de praf din aer ( g praf /1000cmc aer, sau ceva in genul), conditiile climaterice si climatologice, etc. Ar fi fost mult prea costisitor sa produca masini cu caracteristici diferite pentru fiecare zona geografica in parte. Asa ca au facut o medie.

Pe de alta parte, sunt destule modele care au aparut initial pe piata cu o anume putere oferita de o anume motorizare. La cateva luni de la aparitie, producatorul a lansat acelasi model cu aceeasi motorizare dar cu o putere sporita. Este drept ca unora le-au fost aduse mici modificari la anexele motorului, dar nu tuturor.

Ex.: vezi Opel Vectra 1.9 ctdi (120CP si 150CP). Masina are aceleasi injectoare, aceasi turbina, acelasi intercooler. Identic totul. Mi s-a confirmat chiar si de dealer diferenta vine decat din soft. Exemplele pot continua, daca doresti, iti voi prezenta maine o lista aproape completa.

 

Bai @Bavaria, ca acuma ma enervez <_< : .

 

Dar se pare ca si tu, @Bavaria, ai acel complex: daca se strica ceva, e de la chiptuning, CLAR!

 

Si repet: reprezentantele au posibilitatea de a vedea daca masinii i-au fost aduse modificari la soft! Si ei pot citi hartile masinilor (chiar daca nu o fac), si ei pot face verificari sa vada cand a fost ultima data accesata memoria calculatorului (si daca nu este in intervalul scris pe carte, atunci o pot scoate din garantie sau pot refuza sa faca interventii asupra masinii), si ar mai fi cateva modalitati. Dar sunt prea comozi sau nu se pricep... Atunci, sa-mi fie cu iertare...!

 

 

Stai bland ca iti creste tensiunea. :)

 

Tu nu intelegi o chestie simpla.O masina cu ciptuning nu are ce cauta la reparatii intr-un service autorizat BMW.Daca la o masina in garantie i se defecteaza motorul, cutia sau diferentialul, si "fraierii" aia isi dau seama ca are ciptuning, piesele se schimba pe banii clientului.

Ce nu iti este clar?post-66-1241048782.gif

 

Daca chiptuningul nu este autorizat BMW, da mi se pare normal.

In schimb, sincer nu vad de ce daca am un BMW cu chiptuning, si masina nu mai este in garantie, nu ma pot duce in garantie sa-mi schimbe spre exemplu turbinam daca a acazut... Sau daca am o problema, sa zicem, la partea electrica (nu se mai aprinde navi, sau s-a ars un drosser de xenon, sau nu mai functioneaza PDC etc.), masina fiind in garantie, nu vad care ar fi motivul ca piesa stricata sa nu faca obiectul garantiei.

 

Pe de alta parte, saptamana viitoare am drum in Bucuresti cu treburi, si te invit cu mine la oricare dintre dealerii BMW de acolo, sa purtam o discutie cu directorii sa vedem care dintre noi are mai multa dreptate in privinta asta. Apoi mergem la o cafea. :bashwall: Eu am discutat atat cu dl. Schmidt cat si cu alti cativa directori depsre aceste probleme (fara sa ma laud, dar la dumnealor merg oricand prin intermediul unui membru al familiei cu care dansii au desfasurat afaceri) si stiu foarte bine ce vorbesc.

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Nu frate, dar o lungiti cu tampenia asta ca pe muci... devine scarbos deja...zau <_<

 

AAA, iar Schmidt are cel mai de rahat service BMW din lume sau univers, MHS este o adunatura de incompetenti si balbaiti. Te rog sa ii transmiti, noi nu mai suntem in relatii de 1 an.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Fi-ti-ar mucii... tocmai ca vroiam sa merg la masa... Acuma mi-a pierit pofta <_< Chiar daca initial am ras, comparatia fiind chiar geniala.

 

Eu consider incheiat subiectul asta, si consider ca am adus argumente destul de solide la ceea ce am sustinut. Drept urmare daca cineva mai are nelamuriti, PM, ca sa nu mai poluam forumul inutil.

 

Ii voi transmite. Nici eu nu repar BMW-urile la el. El incearca, dar n-are cu cine sa faca ceva... Relatiile de afaceri au fost legate de constructia catorva showroom-uri si service-uri in tara. ATAT!

Edited by alex mihalciuc
Link to comment
Share on other sites

Eu de regula cumpar masini noi, dar am cumparat si destule sh. Intotdeauna, cand am cumparat o masina sh, INAINTE de a bate palma cu vanzatorul am mers la reprezentanta pentru un test complet, si nu DUPA ce am cumparat-o. Si la noi se pot omologa aceste modificari! Nu e cine stie ce, numai ca trebuie sa mergi la cineva care sa aiba mintea descuiata si sa poata face o evaluare buna.

 

Sincer acu chiar ca nu mai merg eu la masa...Pai aici scrie de ce masini cumperi tu sau mi-am CT-eu intelegereasi creierul si gandesc mai repede & economic.

Si sincer, chestia cu marketing-ul ...praful...conditii geografice, geopolitice si climatice ....nu explica.

 

Pe de alta parte, saptamana viitoare am drum in Bucuresti cu treburi, si te invit cu mine la oricare dintre dealerii BMW de acolo, sa purtam o discutie cu directorii sa vedem care dintre noi are mai multa dreptate in privinta asta. Apoi mergem la o cafea. :) Eu am discutat atat cu dl. Schmidt cat si cu alti cativa directori depsre aceste probleme (fara sa ma laud, dar la dumnealor merg oricand prin intermediul unui membru al familiei cu care dansii au desfasurat afaceri) si stiu foarte bine ce vorbesc.

 

Si eu aterizez in Bucuresti saptamana viitoare si daca ma inviti te duc eu personal la persoane cu care sa discuti dar nu chiar la boss-i ca nu prea sunt ei in tema cu astea..problemele de business ii cam tin departe...Dup'aia, cafeaua o dai tu si pentru mine si pentru Bavaria daca va fi disponibil.. <_<

Link to comment
Share on other sites

S-a facut! Dar lasa ca mergem si la "aia grasi" ca multe se rezolva la ei :) . Vezi ca eu dupa 5 seara nu mai beau cafea ca si asa am tensiune 13 cu 9 in mod curent...

 

Te-ai CT din greseala...Am patit-o si eu accidental cand uitasem Galetto in buzunar <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu lucrez, mah, cu Galetto. Lucrez cu aparatura seriosa... Nu dau nume.

 

"mah", :) ...eu o port doar ca breloc la chei...Mi-a dat-o ala de la care am luat masina.. <_< 10x POIUYT ca mi-ai zis la ce e buna, eu credeam ca e generator de ultrasunete pentru maidanezi cand parchez langa ghena..diseara am s-o incerc si fara mufa OBD..bag fire. da-mi PM sa-mi zici unde sa le leg :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.