Jump to content

Arunca antigel


Recommended Posts

BMW e39 525 TDS `96

 

Am si eu o mica mare problema careia nu i-am dat de cap si nici nu vreau sa bag aiurea bani in schimbarea chiulasei daca nu este necesar.

 

Am cumparat masina acum 2 ani jumatate, la primul drum mai lung am ramas fara apa in ea s-a oprit motorul am pus apa am mers mai departe, m-am dus la service am inlocuit pompa apa pe langa care pierdea, problema persitand la drum mai lung mai depasiri ramaneam fara apa. am inlocui bushonul de la vasul de expansiune cel vechi era tot timpul deschis, problema inca exista.

Mentionez ca masina nu are termostat deloc.

Ideea e ca din ce am observat eu se umfla furtunurile pe ea sunt tzeava, chiar daca nu arunca apa inca, asta dupa ce o forjez ceva mai tare prin orash.

Acum problema e ca nu mai pot depashi 130 KM/h si turatzia de 2300 2400 RPM merg cam 10 15 km dupa care o ia acul la galop spre roshu cand ma opresc bineintzles ca arunca apa in draci si trebuie sa completez cam 4 l, atat pierde, daca merg la 110 120 km/h sub 2100 RPM nu pierde deloc.Acul de la temperatura nu se ridica sta la jumatate, banuiesc ca se ridica decat dupa ce ramane fara apa.

 

Dau un exemplu de la mihai bravu pana la obor daca merg cu ea la forja (3000 4000 rpm) pierd cam 1 L apa si bineintzeles ca acul se ridica pana la jumatate si nu misca de acolo, in schimb cand deschid capacul de la bushon apa bolboroseste , o varianta e ca ea chiar fierbe ori vine presiune din motor chiulasa fiind dusa, acul functioneaza si senzorul functioneaza din moment ce atunci cand ramane cu apa putzina incepe sa se ridice pana la rosu, bineintzeles ca furtunurile sunt tzeava iar.

 

Intrebarile sunt: -Se face presiune pe conducte si arunca apa afara (asta cred ca trebuia sa faca acel bushon sa scoata aerul si sa lase apa inauntru dar daca baga aer in racire nu mai face fatza si arunca si apa) garnitura de chiulasa defecta si baga aer in instalatzia de racire?

-Lipsa termostatului poate cauza asta ?

-Ceva infundat.

-Daca era chiulasa nu trebuia sa se agraveze in acesti ani ?

 

 

Nu am gasit urme de ulei in apa si nici apa in ulei, nu scoate fum de nici un fel.

 

imi cer scuze pentru lunga poveste dar nu stiu ce sa mai fac si nici nu vreau sa arunc cu banii pe geam.

Link to comment
Share on other sites

ms cristimm am intzeles din poze cam ce vroiai sa zici si daca e asha ai perfecta dreptate (eu asa am achizitionat masina fara termostat) maine dimineata sunt la primul magazin iau termostat si pedala la fund sa vad ce si cum. Eu nu i-am pus termostat de frica ca daca il pun se face presiune in motor si poc furtune pana deschide. Dar mai ramane o intrebare presiune de unde se face ? fierbe apa ? si totusi dc nu o vede senzorul ca e fiarta ? ori nu ajunge la senzor din lipsa termostatului.
Link to comment
Share on other sites

Ceva presiune exista in instalatia de racire cand lichidul e cald. Dar nu trebuie sa fie asa de tari furtunele. Ce nu mi-e clar e pierderea de apa se datoreaza faptului ca o arunca afara dupa ce ai incins-o sau o pierde oricum, chiar daca nu s-a incins?

Trebuie sa te apuci sa verific daca ai pierderi pe furtune, daca ai abur pe teava mai mult decat trebuie (posibil chiulasa), daca bolboroseste apa in vasul de expansiune cand pornesti masina si apa e rece (garnitura de chiulasa). Termostat trebuie sa ai, nu merge fara el ca se incinge masina. Daca pocnesc furtunele oricum nu e de la termostat, pt ca el se deschide si lasa apa sa plece din motor spre radiator.

Link to comment
Share on other sites

Ieri am pus termostatul pe masina si am plecat de la bucuresti la sibiu masina a mers ok nu a mai aruncat apa am si mers incet 120 km/h maxim dar pe autostrada la o verificare furtunurile era foarte tari am incercat sa desfac bushonul desi stiu ca nu se desface cand este calda masina si a inceput sa scoata apa pe furtunul de supra plin nu stiu cat de normal este asta, nu am desfacut bushonul detot sa ma uit daca bolboroseste apa, imi era frica ca imi arunca apa in nas.

 

Nu stiu cat de tari trebuie sa fie furtunurile pe ea la un regim de mers normal 120 km/h max pana in 2500 rpm constant, poate cineva imi poate da ceva detalii.

 

RMG nu arunca apa cand e rece si nici nu bolboroseste poate sta pornita 1 saptamana furtunurile raman moi daca traversez tot orasul si merg incet cu ea pana in 2000 rpm nici macar nu se umfla furtunurile adica pot apasa pe ele iar daca desfac busonul face un pic fas si gata nu arunca nu bolboroseste asta banuiesc eu ca ar fii aceea dilatare normala.Bolboroseala incepe dupa ce o aleg un pic 3000 4000 rpm desi temp este la jumatate ea bolboroseste si arunca apa pe la buson supraplinul acel furtunas, daca merg cu ea sub 2300 rpm nu arunca deloc apa doar se umfla furtunurile pe ea probabil inca face fatza sa scoata aerul pe la bushon. Dupa ce o alerg daca desfac bushonul bolboroseste de zici ca fierbe si dupa ce il scot afara busonul mai arunca apa 1-3 minute pana se linisteste si coboara apa inapoi in motor si trebuie sa ii adaug de la 1 la 4 L apa, cu toate astea temperatura este la jumatate, cand pierde aproximativ 4 l de apa incepe sa se ridice acul de la temperatura pana la rosu unde se si opreste motorul singur ( asta se intampla cand nu aveam termostat acum nu stiu daca mai face asta) ca exemplu ieri am alergat-o prin buc un pic si cand am ajuns acasa nu aruncase apa dar furtunul era tzeava dupa cum am spus nu stiu exact cat de tare trebuie sa fie.Prin alta parte nu pierde apa am verificat.

 

Pana acum: schimbat buson, termostat, verificat alte scurgeri, curatzat radiator pe afara, sonda pentru electorventilator, electroventilator, partea de aspiratie plastic(tulumba).

 

Probabil o sa ma intrebati dc nu am mers mai tare de 120 km/h, trebuia sa ajung la Sibiu urgent si imi este din ce in ce mai frica sa nu crape un furtun pe ea de la presiune mai ales ca au imbatranit si acolo ramn cu ea.

 

O sa revin cu amanunte cand ajung in Bucuresti la o forja mai mare.

Edited by NeoMrX
Link to comment
Share on other sites

Cand motorul e in mintile lui si nu e fiert, furtunurile ar trebui sa poti sa le apesi, nu sa fie tari iar capacul de la vasul de expansiune ar trebui sa poti sa-l dai jos fara sa sara apa afara. Ceva in genul in care spui ca se intampla in oras cand mergi linistit cu ea.

Masina are ea ceva saraca, de face figuri cand o alergi. Poate nu se raceste bine, ori din cauza vascocuplei, ori din cauza ventilatorului de AC care in caz de supraincalzire ar trebui sa porneasca pe treapta a 2-a. E normal sa creasca temperatura cand masina e alergata dar ar trebui ca sistemul de racire sa-si faca treaba. Probabil la tine ceva nu functioneaza. Radiatorul se incalzeste pe toata suprafata? Vreun canal de racire colmatat? Nu ma duce mintea la altceva... <_<

Link to comment
Share on other sites

si eu am probleme asemanatoare pierde apa numai ca la mine pot sa ii dau talpa ca tot treaba aia se intampla ma tine plinu de apa+ antigel in jur de 2 sapt timp in care se duce vreo 3-4 litri de apa si imi dau seama ca depaseste acu la temperatura indiferent cum o sofez forja sau normal sau lent tot atata ma tine apa fac undeva la 300-500 km pe saptamana oricum am in plan sptamana asta sa ii schimb distributia + pompa apa + termostat sa vad daca mai pierde apa... oricum radiatoru nu e infundat se incalzeste peste tot furtunele la fel e si la mine se fac tari beton termostatul e deschis .... mentionez ca daca tin constant dat drumu la caldura apa se termina mai repede va spun ce am rezolvat dupa ce schimb piesela <_<
Link to comment
Share on other sites

motoare durabile adevarat eu am 356.000 nu papa ulei nu trancane (rau) in schimb anexele una nu mai e originala <_<)

 

Caveman la tine cred ca problema este pe undeva pe la radiatorul de caldura ori inainte de el pierde apa (ai verificat daca ai vapori in masina ori umezeala pe undeva in masina sub masina covorase), pe la furtune, daca spui ca pierde mai mult cand dai drumul la caldura, si totusi daca ma gandesc mai bine cred ca si la mine e cam la fel asta vara am mers cu ea in mijlocul zilei 32-40 grade cu 160 170 km/h si am pierdut 1 l apa de la Constanta pana la Buc si acum iarna am pierdut 4 L in 10 km la 140 km/h si caldura pornita, cu toate astea problema nu pot sa zic ca s-a agravat ori ameliorat in cei aproape 3 ani, am mai ramas fara apa si pe Valea Oltului tot iarna dupa ce am cumparat masina initzial am crezut ca este de la o mica scurgere pe langa vechiul termostat dar la cateva luni mi-am dat seama ca nu era de acolo si dupa cum am spus eu daca merg cu ea sub 2300 RPM nu pierd apa deloc pot merge cu ea asha cat vreau, problema e ca nu prea pot, mai o depasire mai un 140+ Km/h si mai este si Steptronic deci nu pot face nici o manevra sa o pacalesc.

 

RMG dupa cum spuneam mai sus mie temperatura imi sta la jumatate dar arunca apa, in momentul in care ramane fara apa degaba mai baga vascul ori electroventilatorul ca nu mai are ce raci apa fiind afara si vascul si electro pornesc ok am facut teste.

O sa ma lamuresc zilele astea ce si cum daca nu merge ramane doar varianta chiulasei.

 

Ori cum zice calin78 mai jos blocul, daca este blocul ma las de meserie, imi cumpar Golan ori Sandel :) BMW e pentru cei prea pasionati eu inca sunt pasionat. Adevarul ca decat sa fac ciulasa mai bine imi cumpar alt motor.Apropo de motor mie mi-au vehiculat ca ma costa cam 12 mil chiulasa+rectificat+manopera este un pret bun ?

Edited by NeoMrX
Link to comment
Share on other sites

ramane doar varianta chiulasei.

 

sau bloc motor ovalizat, am patit eu mai demult. Motoru se supraincalzea, apa scadea din vas (trebuia sa completez multa apa) . In schimb la mine nu facea presiune nici pe tur nici pe retur. Apa iesea pe esapament sub forma de aburi. Am schimbat pompa de apa, termostat, chiulasa dar facea la fel. In final s-a dovedie a fi blocu motor ovalizat. Asa ca am schimbat motoru.

E drept ca toate astea s-au intamplat la un Passat

Link to comment
Share on other sites

La TDS habar n-am cat e o chiulasa goala, doar cu supapele. La un E34 520i 200Euro. 1,5mil planat chiulasa. 150-200euro manopera. Mai sunt anexele, gen garnitura chiulasa, ulei, garnitura de la culbutori, luciu supape, garnituri ghiduri supape. Astea nu stiu cu totul cam cat ajung, e pe specificul masinii.

Numai sa gasesti chiulasa, nu stiu daca se potriveste cea de pe E34 525TDS, in principiu e acelasi motor. Dupa mintea mea 12mil e un pret foarte bun, cu totul.

Poate totusi e din alta parte, sa scapi mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

la mine blocul e ok a fost pus pe banc dar in legatura cu chestia cu caldura am observat ca iarna cand dau drumul la caldura baga abur vo 20-30 de min da abur cum trebe nu mai vezi nimica inauntru se face ceata pe furtune nu curge nici pe la pompa oricum miercurea asta o bag in service pentru reparatii capitale va dau un raspuns si ce am rezolvat pe sambata-duminica ...eu am cumparat setul intreg de garnituri pentru motor fara garnitura de qiuloasa cu 370 ron Edited by CaveMan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.