Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Probleme design la seria 3 Touring E91 ?


LRD

Recommended Posts

Personal consider actuala serie 3 Touring E91 o reusita pentru BMW, ultimul face lift ne aducand ceva esential in plus dpdv al design-lui. Dar asa cum nimic nu este perfect (se spune ca un mic defect poate chiar personaliza mai mult si mari farmecul unei femei!), un anumit detaliu legat de design la touring cred ca nu "da bine" 100%, de si aceasta parere ar putea fi efectiv subiectiva.

Oricum, acest detaliu in nici un caz nu ma face sa nu-mi placa masina si sa nu ma simt bine in ea, dar sunt efectiv curios care ar fi parerea altora legat de design-ul touringului. La proiectarea unei masini, se cunoaste ca linia finala a acesteia este data de un compromis intre functionalitate, moda actuala si cerinta pietei la clasa respectiva, viziunea designerului, mecanica masinii, dinamica masinii, aerodinamica, etc.

Si ca sa ajung la "problema", ma refer la faptul ca privind masina din lateral, (de aceea am si postat o poza in acest sens), iti da senzatia falsa ca fundul masinii este putin lasat, ca si cum masina, fie ar fi prea incarcata in spate, fie ar avea suspensia "obosita" (de si touringul are acel sistem de pastrare constanta a garzii in spate indiferent de sarcina).

Se pare ca aceasta senzatie falsa (pentru ca daca verifici linia pragurilor, aceasta este orizontala!) ar fi data de 2 elemente:

-distanta dintre limita superioara a pasajului si partea superioara a cauciucului este mai mica la rotile din spate decat la rotile din fata cu cca 15-20mm (se poate clar sesiza din poza);

-linia acoperisului este usor lasata spre spate.

Nu credeti ca daca spatele masinii s-ar ridica exact cu acea diferenta de 15 mm, sa zicem (prin dispunerea unor flanse distantoare sub arcuri), linia masinii ar castiga putin in agresivitate? Ar putea afecta aceasta interventie dinamica masinii?

Repet, s-ar putea ca aceasta sa fie o impresie pur subiectiva, legata poate de obisnuinta cu linia masinilor avute inainte de Touring, la care, de exemplu, nu am intalnit acest element de design - acea diferenta de spatiu intre pasajul de la caroserie si cauciuc la rotile spate comparativ cu cele din fata. La touring sa se fi avut in vedere faptul ca la franare din viteza fata se apleaca mai mult

decat spatele? Dar se putea pur si simplu sa mareasca pasajul din spate pentru a fi la acelasi nivel cu cel din fata!

Ce parere aveti? Din punct de vedere mecanic ar fi posibil de realizat aceasta ridicare a spatelui cu cca 15mm? Dar cu ce consecinte?

Link to comment
Share on other sites

La E36 Touring cu M-technik paket e diferenta la pasajelor si mai mare, in sensul ca rotile din spate sint chiar la limita caroseriei, in timp ce la rotile din fata, spatiul pina la pasaj e totusi ceva mai mare. La Omega B era altfel, aia avea fundul "in aer" bine, botul era mult mai jos ca la E36, iar cind o incarcam la maxim ajungea la linie normala toata masina. Dpdv asta de vedere (si nu doar asta <_<) mi-a placut mai mult Omega B Caravan decit E36 Touring.

 

La E91 Touring totusi distantele intre roti si pasajele rotilor arata mai bine si consider ca masina e frumoasa rau asa cum e, cu plafonul mai teshit la spate.

Link to comment
Share on other sites

Ca si design, e ok faptul ca plafonul coboara in partea din spate. In ceea ce priveste partea practica, nu mai e asa de ok. La Vectra C Caravan nu coboara asa plafonul, si mi se pare ca e combi-ul care are cel mai mare portbagaj dupa E-klasse daca nu ma insel.
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca ambele "defecte" sunt de fapt calitati...Imi place faptul ca nu e ridicata de fund ca o Dacia Papuc si mai ales ca plafonul coboara usor in partea din spate, reducand astfel efectul de autobuz pe care il au unele modele Touring.

In nici un caz nu am considerat un defect modul in care coboara treptat linia acoperisului spre spate, mi se pare chiar un detaliu reusit si elegant al masinii, dar am considerat ca acest element impreuna cu distanta mica intre pasaj si roata in spate ar da o senzatie de masina putin lasata in spate, in special vazuta dintr-un anumit unghi. Nu am inteles gandirea neamtului cand a conceput in spate mai mica distanta fata de pasaj decat in fata. Nu am mai vazut la alta masina brek diferenta asta intre fata-spate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.