Jump to content

Sfat cumparare 320d


carstos

Recommended Posts

Salut,

 

De ceva timp ma gandeam sa-mi iau o masina buna second hand si am observat ca odata cu criza (probabil) asta au scazut preturile la BMW. Pe mine ma intereseaza un 320d, din 2005-prezent (deci modelul nou, 163 CP). M-am uitat pe net (autovit) si am gasit oferte foarte bune (14 - 17000 EUR). As dori cateva sfaturi de la cunoscatori daca se poate:

 

1. Multe anunturi vorbesc despre cartea masinii cu toate reviziile la zi. Am sunat pe cineva si mi-a spus ca pot sa verific masina unde vreau, la BMW, ... Cat ma pot baza pe aceasta carte tehnica? Imi asigura certitudinea ca nu a fost dat inapoi kilometrajul masinii?

 

2. La ce anume ar trebui sa ma uit ca sa nu ma pacalesc?

 

3. Odata ce mi-a placut masina si m-am hotarat sa o cumpar cum decurge vanzarea? Nu am mai cumparat niciodata masina sh. Se merge la notar sau cum? Ce trebuie sa imi predea proprietarul cand ii dau banii?

 

4. Cati km trebuie sa aibe o astfel de masina ca sa fiu sigur ca nu voi avea probleme cu ea cel putin 2 ani (eu merg cam 10000 km/an, dar iau diesel pt ca imi place cum trage)

 

5. Cam cat costa intretinerea unei asemenea masini?

 

Va multumesc pt. ajutor.

Link to comment
Share on other sites

1. o carte servis se vinde cu cateva sute de mii, parerea mea ca la cele de 14 mii sa le lasi in pace.

 

2. http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...ic=7823&hl=

 

3. poti merge la un birou de copiat acte pt. intocmirea documentelor si dupa aia RAR, politie, etc

 

4. poate sa aibe o km si sa ai probleme sau poate sa aibe si 200 de mii si sa functioneze perfect. Daca nu e noua conteaza mult cum a fost exploatata/intretinuta de fostu proprietar

 

5. ....

 

Succes la achizitie!

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Cel mai mult conteazĂŁ starea tehnicĂŁ Âşi opticĂŁ.

+1 ,

-daca proprietarul nu are carte service si iti tot repeta detalii legate de Km sunt total inutile ....km reali la acea masina nu-i vei stii niciodata

-daca masina optic arata excelent, eu de regula scot cureaua de la alternator sau compresorul de aer si daca rulmentii scartaie masina are + / - 100 000 Km ... rulmentii de regula se duc in 100 000 km ( vezi distributia la masinile VAG etc..)

-faci o diagnoza si te uiti la detalii legate de elemente revopsite ( pe orice bmw gasesti vopsea metalizata doar pe EXTERIORUL masinii, tot ce e interior vopseaua este MATA )

-un 320d foarte rar o iei din germania sub 80-.100.000km, in Romania poate avea si 300 000 daca nu are carte de service ( interiorul textil se spala, anumite elemente se schimba sa arate masina cat mai noua)

Sunt multi tepari in Germania si mai ales aici ...BAFTA

 

Intretinerea nu e foarte scumpa

Ulei pt motor poti gasii si la 35 ron si la 80 ron Litrul original bmw 5W-30 hellas petroleum, (ATENTIE !!! si cele de la reprezentanta tot de acolo provin are un actipild MADE IN GERMANY care daca o dezlipesti vei vedea ce ti-am spus)

Ulei pt cutia de viteze variaza de la 20 ron la 60 ron litrul (Castrol)

Filtrele la fel si ele variaza cel de aer de la 40 ron la 140 ron ( recomand MANN, si cele originale bmw tot cod de mann au)

rulmenti de la 80 la 140 ron

cutia de viteze manuala daca iti pica te costa cam 900 ron fara manopera

turbina gasesti si in 500 euro noua ( este garret VNT 17 sau 15 , aceleasi turbine se pun pe motoarele vag de 110,130,150 cp)

cu injectoarele e mai nasol ca motoarele BMW sunt foarte pretentioase la combustibil

daca cumperi de la reprezentanta te ucide, (ca exemplu eu dupa ce am sunat in prelabil si mi-au spus ca ma costa 80 ron litrul de ulei pt diferential castrol SAF-XO , mi l-au vandut cu 120 ron si la 2 zile am gasit acelasi ulei cu 25 ron litrul IDENTIC )

TREBUIE DOAR SA CAUTI ....

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa cauti sa iei de la o reprezentanta BMW din Germania. Au mai scazut preturile si acolo. O iei in stare buna si macar dormi linistit o perioada chiar daca e un pic mai scump decat la restul de autohaus-uri. In rest e greu sa iti dai seama de km sau accidente decat daca e f vizibil.
Link to comment
Share on other sites

- automata pica mUUUUlt mai greu decat una manuala.

 

Cauta un 320, care este prin curte pe la o reprezentanta BMW. O sa gasesti. Daca gasesti altul care te incanta, mergi cu el la un service BMW, iti face un test cap-coada cu 300 euro...si ai scapat !!! Sau la 500 euro ii faci si INSPECTION II.

La un service BMW, contracost, iti spune toate intrarile in service a respectivei masini si cauzele pt. care a necesitat reparatii/inlocuire.

Normal...in garantie orice BMW merge la service autorizat. Gasesti tot ce te intereseaza despre masina in baza de date a BMW.

TU nu o sa ii poti face o CONSTATARE doare vizual si/sau prin ridicarea masinii intr-un service...sa te uiti sub ea.

In cel mai rau caz...daca nu poti merge la un service sa o testeze...nu iti ramane decat sa il faci tu <_< Pe o portiune de autostrada [franele-directia-suspensia-motorul-etc] Iar la un service de cartier...elementele de directie, si o constatare vizuala.

 

 

Cum spune toata lumea pe forum, nu nr. de km arata starea masinii !!! Nu inseamna ca un 320D din 2006 cu 130.000 km e mai OK ca un 320D din 2006 cu 190.000 km.

 

P.S. In 2002 am cumparat un Passat din Germania. Avea 188.000km ... facuti in 30 de luni. Si acum merge pe strazile din RO :)

In 2008 mi-am cumparat un 320dA, la 182.000 km. Am mai facut cu el cam 30.000 km. In afara de ulei si filtre...nu am schimbat nimic !!!

 

BAFTA !!!

Link to comment
Share on other sites

automata pica mUUUUlt mai greu decat una manuala.

 

nu prea imi vine sa cred. Arata-mi unu pe forumul asta de ex. care zice ca a avut probleme cu CV manuala sau ca a schimbat-o. In schimb cele cu steptronic gasesti cateva zeci de topicuri cu probleme

Link to comment
Share on other sites

automata pica mUUUUlt mai greu decat una manuala.

 

nu prea imi vine sa cred. Arata-mi unu pe forumul asta de ex. care zice ca a avut probleme cu CV manuala sau ca a schimbat-o. In schimb cele cu steptronic gasesti cateva zeci de topicuri cu probleme

 

probabil s-a referit la schimbare ambreaj

Link to comment
Share on other sites

turbina gasesti si in 500 euro noua ( este garret VNT 17 sau 15 , aceleasi turbine se pun pe motoarele vag de 110,130,150 cp)

eu am mitsubishi pe E90 320d, doar ce am schimbat-o. nu cred sa fie singura E90 320d cu Mitsubishi, deci nu are turbina Garret.

unde gasesti turbina noua cu 500 euro? daca ar fi asa mi-as mai lua una sa am de rezerva la banii astia <_<

Link to comment
Share on other sites

Uita-te si cit costa un Vectra C de 1,9 diesel cu 150 CP in Germania. Sint ieftine rau de tot, spatiu interior mai mare decit la un Serie 3, cutie in 6 trepte, au euro 4. Vectra C si Signum sint cele mai underrated masini SH la ora actuala. Inafara de asta, Vectra C hatchback arata chiar foarte bine, dar sa nu te uiti la alea cu cutie automata, ca am vazut vreo citeva de vinzare si cam toate aveau probleme.

 

BMW-ul nu e o racheta, doar turcii isi ia BMW si se cred in Ferrari, ceilalti oameni le vad ca oricare alta marca, deci o masina normala.

Link to comment
Share on other sites

turbina gasesti si in 500 euro noua ( este garret VNT 17 sau 15 , aceleasi turbine se pun pe motoarele vag de 110,130,150 cp)

eu am mitsubishi pe E90 320d, doar ce am schimbat-o. nu cred sa fie singura E90 320d cu Mitsubishi, deci nu are turbina Garret.

unde gasesti turbina noua cu 500 euro? daca ar fi asa mi-as mai lua una sa am de rezerva la banii astia <_<

 

vorbesc de E46 nu stiu ce e cu E90 si nici nu ma va interesa vreodata deoarece nu-mi place caroseria, desi motorul nu e prea diferit de cel de pe E46 are mai multi cp fiind un turbo diesel de unde sa-i scoata ? din turbina mai mare .........:)

 

P.S. Ai fi foarte mirat daca ai stii cat de multe se gasesc la bani putini , trebuie doar sa cauti :bashwall:, am enumerat mai sus cateva exemple , preturile sunt duble, triple etc......

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Iulian, ti s-a dus turbina? cati km are masina ta?

 

da, mi s-a dus turbina. masina mea are 131.000km. poti sa arunci o privire aici daca esti interesat de problema intampinata de mine.

 

turbina gasesti si in 500 euro noua ( este garret VNT 17 sau 15 , aceleasi turbine se pun pe motoarele vag de 110,130,150 cp)

eu am mitsubishi pe E90 320d, doar ce am schimbat-o. nu cred sa fie singura E90 320d cu Mitsubishi, deci nu are turbina Garret.

unde gasesti turbina noua cu 500 euro? daca ar fi asa mi-as mai lua una sa am de rezerva la banii astia <_<

 

vorbesc de E46 nu stiu ce e cu E90 si nici nu ma va interesa vreodata deoarece nu-mi place caroseria, desi motorul nu e prea diferit de cel de pe E46 are mai multi cp fiind un turbo diesel de unde sa-i scoata ? din turbina mai mare .........:)

 

P.S. Ai fi foarte mirat daca ai stii cat de multe se gasesc la bani putini , trebuie doar sa cauti :bashwall:, am enumerat mai sus cateva exemple , preturile sunt duble, triple etc......

initiatorul topicului se referea la E90. la bani putini piese noi nu stiu cat de ieftine le poti gasi.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

automata pica mUUUUlt mai greu decat una manuala.

 

nu prea imi vine sa cred. Arata-mi unu pe forumul asta de ex. care zice ca a avut probleme cu CV manuala sau ca a schimbat-o. In schimb cele cu steptronic gasesti cateva zeci de topicuri cu probleme

 

NAH ca am facut precum ai spus. Am dat un search pe forum si am gasit cativa zeci de posesori de BMW cu cutie manuala cu diverse probleme. 2 pagini de scris...deci nu merita. Am gasit si 3 care aveau ceva dubii despre cutia lor automata si 2 cu probleme.

 

Tu de unde le scoti ???

Imi arati alea cateva zeci de topicuri ???

 

Eu iti arat cateva zeci la manuala tu arata-mi 3 cu automata...

 

Si vorbim de E46-E90...da ?

Link to comment
Share on other sites

Am automata si nu-mi voi mai lua niciodata masina cu cutie manuala ! doar cu unele excepetii sa am motor de peste 300 CP

.....in rest AUTOMATA 4 LIFE <_<

-afara pilotul automat e sfant si in oras cutia automata , ce sa fac cu manuala ? daca nu ma dau la curse :)), vad diversi indivizi care aproba cutiile manuale ca simte masina etc.....ce simte ? daca nu are cel putin 250 cp .?????

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

automata pica mUUUUlt mai greu decat una manuala.

 

nu prea imi vine sa cred. Arata-mi unu pe forumul asta de ex. care zice ca a avut probleme cu CV manuala sau ca a schimbat-o. In schimb cele cu steptronic gasesti cateva zeci de topicuri cu probleme

 

NAH ca am facut precum ai spus. Am dat un search pe forum si am gasit cativa zeci de posesori de BMW cu cutie manuala cu diverse probleme. 2 pagini de scris...deci nu merita. Am gasit si 3 care aveau ceva dubii despre cutia lor automata si 2 cu probleme.

 

Tu de unde le scoti ???

Imi arati alea cateva zeci de topicuri ???

 

Eu iti arat cateva zeci la manuala tu arata-mi 3 cu automata...

 

Si vorbim de E46-E90...da ?

 

vorbim de steptronic ca-i e39, e46 sau e38 in general au/vor avea probleme. Niciodata o cutie automata indiferent de care ar fi, steptronic, tiptronic, DSG, etc. nu vor fi mai fiabile decat cele manuale.

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna depinde si de stilul de condus. Oricum sa stiti ca steptronic-ul este o cutie de viteze automata foarte reusita si fiabila. Dar ca la orice cutie automata trebuie sa fii putint mai atent si mai rabdator adica sa nu bagi aiurea din D in P sau in R pana masina nu se opreste pe loc(adica sa nu se mai invarta roata). Ca si la manuala daca bag din a 4-a in a 2-a sau nu mai stiu din ce viteza in marsarier, praf se face. Multi nu au condus o masina cu cutie automata si vb fara sa stie. Manuala a condus toata lumea. Cum se spunea in "90: "nu cumpara masina straina ca daca se strica nu mai ai ce sa-i faci! Cumpara dacie ca o legi cu sarma si te mai tine!" Aceeasi poveste si cu automata. Fiti siguri ca daca se strica nu se mai fabrica.

Acum depinde de fiecare ce-i place.

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna depinde si de stilul de condus. Oricum sa stiti ca steptronic-ul este o cutie de viteze automata foarte reusita si fiabila. Dar ca la orice cutie automata trebuie sa fii putint mai atent si mai rabdator adica sa nu bagi aiurea din D in P sau in R pana masina nu se opreste pe loc(adica sa nu se mai invarta roata).

 

Oricum nu poĂži face asta accidental pentru cĂŁ trebuie sĂŁ apeÂşi un buton de pe schimbĂŁtor ca sĂŁ schimbi din Drive sau Neutral ĂŽn Parking sau Reverse.

 

Ăn plus, existĂŁ o protecĂžie a cutiei pentru astfel de situaĂžii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.