Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

probleme la cutia de viteze tiptronic la 530d


Recommended Posts

Daca patineaza probabil sunt uzate discurile din cutie. Sfatul meu: nu o forta, mergi usurel cu ea , in timp ce iti aduni bani pentru a repara cutia sau pentru una noua.

 

De reparat costa cam 1600 euro, daca sunt picate doar discurile, plus vreo 500 euro platforma pana la Bucuresti, plus o noapte de stat in Bucuresti eventual. Aici ai 6 luni garantie, insa garantia acopera doar piesele schimbate si manopera pentru ele. Daca pica altceva din cutie...Bine, acum sa nu ma intelegi gresit, de regula altceva nu prea pica, decat aceste discuri.

 

Cutie noua, cel mai ieftin eu am gasit la AB la Iasi, 180 milioane cu tot cu montaj.Adik dublu la pret.la cutie noua ai 18 luni garantie. Manoperele au durat in jur de 7-8 ore, deci am plecat cu masina in aceeasi zi.Daca mergi la Iasi pot sa iti recomand pe cineva din atelier.

 

La mine discurile erau varza, la fel si convertizorul. Mie nu imi pare rau ca am luat cutie noua.

Link to comment
Share on other sites

Daca patineaza probabil sunt uzate discurile din cutie. Sfatul meu: nu o forta, mergi usurel cu ea , in timp ce iti aduni bani pentru a repara cutia sau pentru una noua.

 

De reparat costa cam 1600 euro, daca sunt picate doar discurile, plus vreo 500 euro platforma pana la Bucuresti, plus o noapte de stat in Bucuresti eventual. Aici ai 6 luni garantie, insa garantia acopera doar piesele schimbate si manopera pentru ele. Daca pica altceva din cutie...Bine, acum sa nu ma intelegi gresit, de regula altceva nu prea pica, decat aceste discuri.

 

Cutie noua, cel mai ieftin eu am gasit la AB la Iasi, 180 milioane cu tot cu montaj.Adik dublu la pret.la cutie noua ai 18 luni garantie. Manoperele au durat in jur de 7-8 ore, deci am plecat cu masina in aceeasi zi.Daca mergi la Iasi pot sa iti recomand pe cineva din atelier.

 

La mine discurile erau varza, la fel si convertizorul. Mie nu imi pare rau ca am luat cutie noua.

 

pai nu face tot timpu .. face foarte rar ... si timpu in care patineaza e f scurt nici o secunda cred ... si cand dau in R bruscheaza putin

Link to comment
Share on other sites

Pai stai o secunda...sa ne lamurim... Nu poate sa patineze o secunda dupa care sa traga normal. De regula cand patineaza se comporta ca o cutie automata la care ii patineaza ambreiajul. Adik pleaca, insa masina accelereaza destul de greu in raport cu turatia motorului. Adik simti ca si cum motorul se tureaza "in gol".

 

Daca doar are o secunda intarziere de cand schimbi in D pana pleaca , sau de cand schimbi in R pana pleaca atunci nu e problema asa de mare. O intarziere aici e normala, desi o secunda e cam multisor. Cred ca un schimb de ulei va scadea vizibil timpul de schimbare efectiv.

 

Incearca sa ne descrii cu mai multe amanunte ceea ce simti cand "patineaza". In mers normal cand schimba se simt smuncituri? Mers normal inseamna drum aproximativ drept, si accelerand din tastele de pe volan.Asa iti dai seama cel mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai o secunda...sa ne lamurim... Nu poate sa patineze o secunda dupa care sa traga normal. De regula cand patineaza se comporta ca o cutie automata la care ii patineaza ambreiajul. Adik pleaca, insa masina accelereaza destul de greu in raport cu turatia motorului. Adik simti ca si cum motorul se tureaza "in gol".

 

Daca doar are o secunda intarziere de cand schimbi in D pana pleaca , sau de cand schimbi in R pana pleaca atunci nu e problema asa de mare. O intarziere aici e normala, desi o secunda e cam multisor. Cred ca un schimb de ulei va scadea vizibil timpul de schimbare efectiv.

 

Incearca sa ne descrii cu mai multe amanunte ceea ce simti cand "patineaza". In mers normal cand schimba se simt smuncituri? Mers normal inseamna drum aproximativ drept, si accelerand din tastele de pe volan.Asa iti dai seama cel mai bine.

 

deci ... masina merge in treapta a 5`a pe D .. si cand calc pedala de acceleratie la fund .. sa plec in viteza .. ea schimba in treapta inferioara .. ceea ce e si normal .. cred .. si apoi se aude ca si cum s`ar ar fi 2 pinioane ... care se incaleca ... ceva de genu .. scapa putin .. nu patineaza ambreiaju .. se aude un carait .. fazele astea e face foarte rar .. dar le face ... si in legatura cu uleiul .. miau zis mai multi mecanici .. buni ca e mai bine sa`l las asa ..

Link to comment
Share on other sites

Acum, din cate stiu eu( insa este si posibil sa ma insel) zgomotul asta e posibil sa fie si din altelocuri decat cutia. Poate fi vreo flansa terminata, poate fi din grup, etc. Intai ar trebui sa verifici pe un elevator tot ce tine de transimisie de la cutie in spate. Daca nu gasesti nici un joc pe acolo poti sa tegandesti ca ar fi cutia. Nu stiu ce sa zic. Mergi intai la un mecanic bun...
Link to comment
Share on other sites

De reparat costa cam 1600 euro, daca sunt picate doar discurile, plus vreo 500 euro platforma pana la Bucuresti, plus o noapte de stat in Bucuresti eventual. Aici ai 6 luni garantie, insa garantia acopera doar piesele schimbate si manopera pentru ele. Daca pica altceva din cutie...Bine, acum sa nu ma intelegi gresit, de regula altceva nu prea pica, decat aceste discuri.

 

Costurile de reparaţie ĂŽncep de la 1000 €.

 

@justmeloko: Verifică bine maşina la un service ĂŽnainte să tragi concluzii. <_<

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

De reparat costa cam 1600 euro, daca sunt picate doar discurile, plus vreo 500 euro platforma pana la Bucuresti, plus o noapte de stat in Bucuresti eventual. Aici ai 6 luni garantie, insa garantia acopera doar piesele schimbate si manopera pentru ele. Daca pica altceva din cutie...Bine, acum sa nu ma intelegi gresit, de regula altceva nu prea pica, decat aceste discuri.

 

Costurile de reparaĂžie ĂŽncep de la 1000 €.

 

@justmeloko: VerificĂŁ bine maÂşina la un service ĂŽnainte sĂŁ tragi concluzii. <_<

 

am sa ma interesez .. sa vad .. ms

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Acum, din cate stiu eu( insa este si posibil sa ma insel) zgomotul asta e posibil sa fie si din altelocuri decat cutia. Poate fi vreo flansa terminata, poate fi din grup, etc. Intai ar trebui sa verifici pe un elevator tot ce tine de transimisie de la cutie in spate. Daca nu gasesti nici un joc pe acolo poti sa tegandesti ca ar fi cutia. Nu stiu ce sa zic. Mergi intai la un mecanic bun...

 

 

Salutare!

Am un e39 530D automat si are aceeasi problema. Daca ai rezolvat-o, spune-mi te rog cum. Acel carait apare doar la accelerare puternica, mai ales la deal e evidenta. cred ca mi s-a si accentuat in ultima vreme.. Am verificat toata transmisia si nu are nimic. Ramane doar varianta cu cutia automata, desi schimba ok, iar la mers normal nu caraie, insa la depasiri, cand apropiu pedala de podea apar cateva caraituri.

Ajutati-ma si pe mine va rog!

Link to comment
Share on other sites

daca cararie la accelerari mai violente e mai degraba flansa de la cardan si/sau rulmentul. Ai desfacut acolo sau doar verificat vizual ? simti si o vibratie in turul pantalonilor ? la mine la TDS -ul vechi era rulmentul. Verificati cum trebuie inainte sa schimbati cutia. ...

Cum ai verificat diferentialul ?

Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa nu fie cutia, mergi la un service.

 

Din ce oras esti?

zalau. am verificat-o si la zalau si la cluj. s-au uitat mai multi pe la transmisie, esapament, suspensie...si nu au gasit nimic care sa frece sau sa caraie la turatie...oricum, zgomotul se aude undeva in partea dreapta...si gand virez la stanga caraie si daca nu e accelerata puternic sau turata...cuidata treaba

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am cutie automata steptronic pe E39 523i si am urmatoarea problema:- in modul drive si sport nu mai schimba treapta de viteza decat la 6000 de ture(pe rosu).Nu mai are nici acel lagg,care-l aveam cand eram sub 2000 de ture si nu se accelera din cauza ca nu are cuplu.Trage liniar din orice pozitie de parca as fi pe manual.Inainte spre exemplu daca acceleram pina la 4000 ture si ma opream din accelerare ,dupa 3-5 secunde schimba automat si se ducea in 2500 ture sau ma rog,depinde la ce viteza eram.Problema este ca dintr-antaia in a doua schimba normal,din a 2 a in a 3 a la 6000 dupa care schimba 2 trepte si dupa o stabilizare la o anumita tuatie vreau sa o accelerez, iarasi schimba la 5000-5500. De schimbat in treapta inferioara se schimba dar cand accelerez se reia problema. A intampinat cineva asa ceva? Aveti idee ce ar putea fi? Ca n-am somn si pana voi gasi pe cineva priceput(la mine in Alexandria nici o sansa) vreau macar sa stiu la ce sa ma astept.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Am cutie automata steptronic pe E39 523i si am urmatoarea problema:- in modul drive si sport nu mai schimba treapta de viteza decat la 6000 de ture(pe rosu).Nu mai are nici acel lagg,care-l aveam cand eram sub 2000 de ture si nu se accelera din cauza ca nu are cuplu.Trage liniar din orice pozitie de parca as fi pe manual.Inainte spre exemplu daca acceleram pina la 4000 ture si ma opream din accelerare ,dupa 3-5 secunde schimba automat si se ducea in 2500 ture sau ma rog,depinde la ce viteza eram.Problema este ca dintr-antaia in a doua schimba normal,din a 2 a in a 3 a la 6000 dupa care schimba 2 trepte si dupa o stabilizare la o anumita tuatie vreau sa o accelerez, iarasi schimba la 5000-5500. De schimbat in treapta inferioara se schimba dar cand accelerez se reia problema. A intampinat cineva asa ceva? Aveti idee ce ar putea fi? Ca n-am somn si pana voi gasi pe cineva priceput(la mine in Alexandria nici o sansa) vreau macar sa stiu la ce sa ma astept.

Multumesc!

Daca schimb vitezele pe manual si dupa aceea trec pe drive,atunci trece in regimul de turatie normal. daca o pun pe pilot automat si dau revenire dupa franare,treptele se schimba normal fara sa ajunga la 6000 de ture. Are cineva idee? A patit ceva asemanator?

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 530d din 2000, cand o calc puternic si dupa accea franez , in frana de motor schimba in inferioara cu soc destul de puternic, cred ca din 3in 2 sau din 2 in 1. Restul transmisiei e in satre f buna, suportii de motor si cutie sunt noi,

Stie careva cum se poate rezolva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.