Jump to content

Cat aer consuma o masina?


pyu

Recommended Posts

De cat aer are nevoie o masina pentru a functiona?

Cati litri de aer pe minut trec prin debitmetrul unul e36 (316, 318, sau 320i)?

Dar cand creste turatia? Care este raportul?

Stie cineva unde pot gasi informatiile astea?

Link to comment
Share on other sites

nu stiu, dar cred ca-ti poti face o idee relationand capacitatea cilindrica, timpii motori si turatia

 

ex: motor 2000cmc, turbo la 1,2 atmosfere, adica aprox 1,2 bari, la 4000 de ture, 1 piston pe aspiratie, ar trebui sa haleasca cam 2400 litri de aer pe minut

 

sper sa fi gandit corect

Link to comment
Share on other sites

<_<)))) tare intrebarea asta cu aerul , eu propun sa scoti filtrul de aer si sa mergi asa cu masina sa vezi ce bine trage masina .....dar inainte sa faci asta spala masina si las-o 3 ore oriunde in tara asta si apoi uitate pe caroserie sa vezi ce se depune pe ea .... Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

Daca stai bine la matematica, ia si calculeaza: cazul ideal, in care masina respecta amestecul stoichiometric de 14,7 parti aer la o parte de combustibil. Vezi cat combustibil iti consuma masina si afli cantitatea de aer inghitita de ea. Grosiera metoda dar iti poti face o idee. Sau te uiti pe un scaner la debitmetru (MAF)si vezi ce-ti indica! <_<
Link to comment
Share on other sites

Daca stai bine la matematica, ia si calculeaza: cazul ideal, in care masina respecta amestecul stoichiometric de 14,7 parti aer la o parte de combustibil. Vezi cat combustibil iti consuma masina si afli cantitatea de aer inghitita de ea. Grosiera metoda dar iti poti face o idee. Sau te uiti pe un scaner la debitmetru (MAF)si vezi ce-ti indica! :)

Ms pentru raspuns :bashwall:

Exact de asta aveam dreptate, sper sa nu ma minti <_<

Cat despre scaner... Nu stiu ce e.

Link to comment
Share on other sites

Pai si amestecul de stoichiometric nu este diferit la fiecare masina? Cum poti determina amestecul de stoichiometric cand ai masina la turatie de 3000rot/min? eu stiam ca se mai zice la amestecul stoichiometric si aerozbunalgaz asta bine tradus din manualul bentlei.

Eu nu am mai gasit scaner ca am o problema la becurile de mansarier, nu se mai aprind. :)

Pai la turatia aia nu se consuma mai mult aer si mai mult combustibil fata de relanti?

 

Cat despre scaner... Nu stiu ce e.

 

Tester.

 

AÂşa mult conteazĂŁ? :bashwall:

Nu chiar, eram doar curios <_<

Link to comment
Share on other sites

Am mentionat ca acel amestec este in conditii ideale. Daca ai prea mult aer e amestec sarac, daca ai prea putin e bogat. De exemplu cand motorul e rece, masina merge cu amestec imbogatit. Sonda lambda are rolul de a masura compozitia gazelor si de a regla raportul stoichiometric. Raportul e standard, acolo e considerata arderea completa, noxele minime. Un inginer mecanic ar putea sa ne dea mai multe date, sa ne lamureasca.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am mentionat ca acel amestec este in conditii ideale. Daca ai prea mult aer e amestec sarac, daca ai prea putin e bogat. De exemplu cand motorul e rece, masina merge cu amestec imbogatit. Sonda lambda are rolul de a masura compozitia gazelor si de a regla raportul stoichiometric. Raportul e standard, acolo e considerata arderea completa, noxele minime. Un inginer mecanic ar putea sa ne dea mai multe date, sa ne lamureasca.

In general la 1 litru de combustibil e nevoie de cca. 10.000 litri de aer.

Link to comment
Share on other sites

Am mentionat ca acel amestec este in conditii ideale. Daca ai prea mult aer e amestec sarac, daca ai prea putin e bogat. De exemplu cand motorul e rece, masina merge cu amestec imbogatit. Sonda lambda are rolul de a masura compozitia gazelor si de a regla raportul stoichiometric. Raportul e standard, acolo e considerata arderea completa, noxele minime. Un inginer mecanic ar putea sa ne dea mai multe date, sa ne lamureasca.

In general la 1 litru de combustibil e nevoie de cca. 10.000 litri de aer.

Doamne fereste.

Daca ar fi asa, aerul planetei ar fi consumat in cateva ore/zile <_<

Link to comment
Share on other sites

Asta am si spus mai sus: ca e un raport intre aer/benzina. Daca stii cata benzina iti consuma masina poti afla si cat aer a consumat pentru a putea arde acea cantitate de benzina. Acel raport e fix, in acel moment arderea fiind considerata completa. Nu o spun eu, ci alti oameni mai destepti ca mine.

O alta idee era sa iei informatia de la debitmetru, cu ajutorul unui scaner. Cu ajutorul lui si al senzorului Lambda masina stie care trebuie sa fie raportul corect intre aer si combustibil in functie de regimurile de functionare.

Poti sa ai 1 piston sau 20, in 2 timpi sau in 4 timpi, ca acel motor sa se miste va avea nevoie de aer si combustibil. Eu am dat 2 idei despre cum s-ar putea masura cantitatea de aer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.