Jump to content

Schimbatoru de viteze nu mai sta la locul lui


Recommended Posts

Salut,

 

Am urmatoarea problema de ceva timp si inca n-am avut timp s-o verifc in mod special.

Cand este motorul rece...(chiar si la 1h dupa ce l-am pornit) bag a 5-a merg...shimb, bag a 4-a si de aici incepe sa faca asa: schimbatorul nu mai revine la punctu mort (pe centru cu motzu-n sus:) ). Ramane inclinat spre dreapta, in dreptul treptei a 5a. E deranjat rau pt ca sunt obisnuit ca pt a 3a doar sa imping in sus si sa intre direct. Acu daca imping intra direct in a 5a. Ca sa o bag in a 3a tre sa ma chinui un pic sa "nimeresc gaurica" si in timpu asta, parca simt ca maneta e agatata de ceva in dreptu gaurii pt a 5a.

Asta se intampla NUMAI dupa ce bag a 5a. Daca merg doar cu a 4a, nu am problema asta. Daca merg 4-5h cu masina, la un moment dat isi revine si iar nu mai am problema asta. Mie imi pare ca si cum un arculet nu mai functioneaza bine...ceva care poate fi accesat din interiorul masinii...da n-am idee ce!

Voi aveti ideea care e problema, cauza si solutia??

(Anu trecut cand am intrebat doar la Bavaria, mi-au zis ca nu stiu ce e, ca sa vada tre sa dea cutia jos...pff...mi se pare cam extrema "diagnosticarea" asta.)

 

Am un E46 320d din 2001 cu facelift 5+1 viteze.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Problema asta o am si eu. Ea vine de la asa numitul "locking pin". Iti atasez TSB-ul cu problema cunoscuta

si rezolvata de BMW si procedura de inlocuire a "locking pin".

 

In TSB spun ca trebuie inlocuit kit-ul 23117542726. Kit-ul asta contine: bucsa din cutie, capacul exterior si

o siguranta. Problema e ca asta nu o sa il gasesti pe real oem sau bmwfans. Eu l-am gasit pe un site din

SUA (http://getbmwparts.com) si apoi un user de pe forum (dolly) mi l-a adus.

 

Pe langa kit-ul de mai sus iti mai trebuie 23317502165 (locking pin pt. viteza a 5-a) si 23311224935 (arcul pt.

locking pin viteza a 5-a).

 

Acum partea mai rea: trebuie data jos cutia de viteze pentru a inlocui locking pin-ul.

Partea buna este ca piesele sunt ieftine, cam 100 RON toate.

 

Sper sa iti fie de folos.

O zi buna.

SI__Gear_lever_sticks_in_5th_reverse_gear_shift_gate_E36_7_E38_E39_E46_E53_with_GS5_.pdf

RA__Replacing_bearing_bushing_for_5th_reverse_gear_locking_pin__C_F_transmission___.pdf

Link to comment
Share on other sites

nu-i asa ca iti iubesti masina cand se strica si primesti facturi din acestea ? Eu pur si simplu o ador.

 

Chiar vrei sa afli raspunsul la intrebarea asta, acum??<_<

 

Cateodata stau si ma intreb cum de o masina clasa premium poate fi atat de costisitoare si ...nefiabila.

Taica-miu are un Focus luat in 2001, are 100.000 km cu ea si n-a bagat nici un ban in ea, decat reviziile care costau pana-n 10mil fiecare. Pai daca stau sa calculez banii bagati in a mea...creca mai iese de una!!! Pacat...Culmea e ca unele probleme se tot repeta de la generatie la generatie si ei nu fac nimic...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca te uiti pe lista aia piesele cele mai scumpe sunt 3 bucati de metal (piesele nr 1, 6 si 9 )care nu au cum sa se strice, deci poti sa le elimini din start.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...fg=05&hl=27

 

Sunt curios cat ti-ar fi luat la manopera ca e destul de munca, trebuie data cutia jos.. <_<

 

Eu zic sa iei toate bucsele alea marunte si sa te duci la un service sa le schimbi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Redeschid eu topicul, pentru ca azi dimineata am observat ca nu mai imi sta nici mie schimbatorul spre centru. Sta orientat spre dreapta, in dreptul vitezei a 5'a. Si e foarte ciudat sa duc schimbatorul spre stanga cand bag in a 3'a si a 4'a.

Ma poate lamuri cineva ce piese trebuie sa schimb?

 

LE: Schema schimbatorului de viteze:

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

M-am plimbat azi cu masina si am observat ca schimbatorul sta pe centru tot timpul, doar ca dupa ce bag in viteza a 5'a nu mai revine singur la mijloc. Daca trag de el si il aduc in pozitia in care ar trebui sa stea, apoi ramane acolo. Cand trag de el din viteza a 5-a se simte ca si cum ar agata in ceva , dupa care sta pe centru. In vitezele 1-2-3-4 nu sunt probleme, se comporta normal doar ca la revenirea din a 5-a nu vine singur la mijloc.

E aceeasi problema cu locking pin? Sa fac ce mi-a recomandat @dragosel_bmw?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • 5 years later...

am rezolvat cu timoneria am schimbat arculetul de la viteza a-Va si de la mers inapoi mai mult a costat manopera :thumbsup:

 

 

Salut, ai schimbat doar arculetul sau ai shimbat si tot kit-ul mentionat? oare e necesar sa se schimbe arculetele de la toate vitezele, in ideea ca arcul nou sa nu le slabeasca pe cele vechi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.