Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

Am fost intr-un service acreditat de rar sa faca ITP-ul si mi-am facut noxele la 325-ul meu . Aveam toate consumabilele schimbate ... inclusiv bujiile noi noute. Mi-au iesit noxele cat pt euro 3, sonda si tot erau super ok. Am fost si la service nr 2 tot pt noxe si deja cereau prea multi bani si cum sunt cam in prag de faliment ... am zis "pas" pentru moment. Astept sa mai fac rost de bani si o sa ma bag iar la un test de noxe si daca totul e ok ma bag la TESTUL DINAMIC de la rar. Deocamdata inca mai sunt in faza de documentare ... deja am dat-o in bara de prea multe ori cu masina asta. :twoup:

 

E36 325i?

Link to comment
Share on other sites

Merci am sa mai urmaresc topicul...

 

 

316i dec. 92 am fost cu el la rar alaltaieri (8 august). la o prima "vedere" mi-au spus ca e non euro. au trim nuj ce la bucuresti si ca raspuns a venit ca e euro1. cand "mi-a facut fumul" a iesit non euro iar :twoup:...pana la urma insa s-a rezolvat, a iesit E1 :twoup:

Link to comment
Share on other sites

haideti sa lamurim lucrurile, ca vad o gramada de informatii eronate aici...

 

1. la stabilirea normei de poluare chimica EURO se iau in calcul mai multi parametri:

- codul de motor (care este cel mai important pentru masinile BMW)

- documentele de inmatriculare (pentru cele de Germania e mai simplu, pt ca norma de poluare este de regula scrisa in Fahrzeugbrief)

- corespondenta cu fabricantul

- testul dinamic, realizat in conditii de laborator (dureaza 2 zile, se face cu benzina de referinta CO98).

 

La toate aceste proceduri este necesara prezentarea autoturismului la RAR, iar in cazul testului dinamic, presupune chiar lasarea masinii in custodia RAR pe perioada testului....

 

2. la stabilirea nivelului noxelor (CO- gr/km) NU este necesara prezentarea masinii la RAR, ci se realizeaza o consultare a datelor fabricantului dupa care noxele sunt inscrise in CIV.

 

3. norma de poluare chimica EURO nu are nicio echivalenta cu norma de impozitare fiscala D...

cu alte cuvinte, daca o masina are motor EURO2, nu este obligatoriu ca norma de impozitare sa fie D2, D3 sau altele...

nu exista nicio corespondenta intre normele EURO si D, asta sa fie foarte clar !!!

 

4. convertoarele catalitice care reduc nivelul de poluare chimica EURO nu pot fi omologate de RAR decat in baza testului dinamic.

asadar, indiferent cine si unde va monteaza catalizatoarele, va veti lovi de aceeasi problema: RAR si testul dinamic !

 

5. solutia cu inmatricularea in Bulgaria nu reprezinta chiar o alternativa potrivita, pentru ca si acolo sunt costuri ddestul de mari anuale: impozitul (care sare de 1600 euro la motoare mai mari de 2000cmc), asigurarea si taxele de inmatriculare, ca sa nu mai vorbim de comisionul celui pe numele caruia se face inmatricularea.

problemele apar in momentul in care masina cu nr de BG este implicata intr-un accident...

 

bafta maxima tuturor !

Link to comment
Share on other sites

5. solutia cu inmatricularea in Bulgaria nu reprezinta chiar o alternativa potrivita, pentru ca si acolo sunt costuri ddestul de mari anuale: impozitul (care sare de 1600 euro la motoare mai mari de 2000cmc), asigurarea si taxele de inmatriculare, ca sa nu mai vorbim de comisionul celui pe numele caruia se face inmatricularea.

problemele apar in momentul in care masina cu nr de BG este implicata intr-un accident...

 

bafta maxima tuturor !

de ce ar fi probleme in momentul in care apare un accident... am prieteni care au masina inmatriculata in BG si n-au avut nici un fel de problema... doar ai carte verde... pt un motor de 1800 de euro m-a costat 600 de euro cu tot ... ceea ce nu mi se pare mult(pentru motoare ce trec de anumita putere se percepe o taxa si la ei)... asigurarea pe an este 75 de euro ceea ce inseamna jumatata fata de cat e la noi. iar impozitul este 3% din valoarea masinii...

ca sa nu mai zic ca toata inmatricularea a durat 2-3 ore maaaxim...

Edited by rramses
Link to comment
Share on other sites

daca ai masina de BG, stii foarte bine ca m-am referit la accidentul in care trebuie sa il reprezinti pe proprietar in relatiile cu firmele de asigurari... adica procuri, traduceri, drumuri, etc...

oricum, Doamne fereste de accidente fie ele si cu numere romanesti...

Link to comment
Share on other sites

Salut, e primul meu post pe BMWCLUB! :twoup: Ce vroiam sa va intreb: cand verifica norma de poluare a masinii se uita doar pe cataloage dupa serii sau ii baga si sonda in esapament ca la ITP?

se uita doar dupa seriile din brief

 

 

baga sonda

baga sonda pentru itp , nu pentru stabilirea normei de poluare.

 

 

mersi de raspunsuri

@cypor Le-am dat de 3-4 zile deja un mail si se pare ca nu imi raspund, cred ca oarecum ii incomodeaza intrebarea, dupa ce ulterior mi-au raspuns prompt la o intrebare legata de cererea de consultanta.

@rramses Am facut deja programare la Bmw, din cele spuse de ei, masinile dupa 90 au deja sonda si catalizator, de aceea se trece usor la euro 2, pentru ca ar fi deja un euro 1, fara sa fie trecut in acte. Si cred ca la euro 3 e imposibil sa treci, in cazul asta fiind motoare catalitice.

Luni o sa merg la Bmw si la TĂźv, o sa-mi dea la mana mai multe acte, o sa scrie si pe brief euro 2. Alta sansa nu am, decat sa o revand aici.

Din pacate programarea la rar nu e decat pe 29 sept, poate reusesc sa intru mai repede, o sa va zic ce si cum.

si eu mi-am facut prima programare telefonic in data de 31 iulie si m-au programat pe 1 septembrie.dupa aceea , am primit un pont sa fac programarea de pe internet folosind site-ul RAR.am primit programarea la 4 zile de la data trimiterii cererii de pe net.iti da un numar de ordine si cu asta gata

bafta

Link to comment
Share on other sites

sunt programat si eu in septembrie cu o pisica din 92. scrie in cartea ei e2. am un prieten la rar care mi-a zis ca au un program unde baga seria si le da ce euro e. si ei nu au ce face. cica e un program la nivel national. maine l-am rugat sa bage o simulare sa stiu la ce ma astept. revin maine seara cu detalii
Link to comment
Share on other sites

daca ai masina de BG, stii foarte bine ca m-am referit la accidentul in care trebuie sa il reprezinti pe proprietar in relatiile cu firmele de asigurari... adica procuri, traduceri, drumuri, etc...

oricum, Doamne fereste de accidente fie ele si cu numere romanesti...

aaa... asa e... eu am procura trebuie doar sa o traduc si in rest e ok...

sa speram ca nu va fi cazul(accidentelor) cu nici un fel de numar... fie el bulgaresc sau romanesc

Link to comment
Share on other sites

sunt programat si eu in septembrie cu o pisica din 92. scrie in cartea ei e2. am un prieten la rar care mi-a zis ca au un program unde baga seria si le da ce euro e. si ei nu au ce face. cica e un program la nivel national. maine l-am rugat sa bage o simulare sa stiu la ce ma astept. revin maine seara cu detalii

 

 

 

nu stiu cat de "nu au ce face" este... au fost prezentate pe forum cazuri in care desi le-au fost prezentate celor de la rar documente eliberate de bmw germania, acestia au ridicat din umeri si au facut tot ce au stiut ei ... dc sonda citeste altceva decat ce scrie in brief e posibil sa fii dezamagit...oricum, sper sa iasa asa cum scrie in actele masinii... toate bune

 

 

P.S. eu cand am zis ca in cele din urma s-a rezolvat si a iesit E1 m-am referit ca $$$-a rezolvat :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca vb de $$$ e bine,... deci sigur ai reusit cu E1????...........superb .....trag toate sforile...ms va tin la curent maine imi verifica si mie cineva cam ce ar fi....

 

dap, am reusit.... numai sa fie in "baza de date" E1..dc primesc raspuns ca e non euro, ma indoiesc ca ar rezolva ceva re$pectul tau :twoup:...nu stiu cine zicea pe forum ca daca "scuturi" bine toba cu un ciocan ceva si o tii cateva minute turata bine ca sa dea afara depunerile ar ajuta la testul ala pe care il fac ei. personal nu am incercat, dar dc e cineva la care a mers, rog sa confirme...

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Sper sa fi postat bine topicul.

Tocmai mi-am luat o pisicutza si pe 8 sept am programare la RAR.

Ce sa ma astept ,in brief scrie E2 dar am tot auzit ca nu inseamna euro 2 si parca verifica motoru pt a afla euro, ma refer la o serie sau ceva....

A mai fost cineva in situatia asta? Ce euro a iesit?

Si inca o intrebare un service sau un mecanic bun de bmw in Iasi stie careva nu de alta dar prevad ca trebe schimbat ceva pana ma lasa astia sa trec de RAR.

Multumesc anticipat.

la mine a scris tot e2 , dar masina e productie 02.1995 . La mine a iesit euro 2.mai uita-te si la codul motorului. al meu este 18 4E 2

Link to comment
Share on other sites

Daca vb de $$$ e bine,... deci sigur ai reusit cu E1????...........superb .....trag toate sforile...ms va tin la curent maine imi verifica si mie cineva cam ce ar fi....

 

dap, am reusit.... numai sa fie in "baza de date" E1..dc primesc raspuns ca e non euro, ma indoiesc ca ar rezolva ceva re$pectul tau :twoup:...nu stiu cine zicea pe forum ca daca "scuturi" bine toba cu un ciocan ceva si o tii cateva minute turata bine ca sa dea afara depunerile ar ajuta la testul ala pe care il fac ei. personal nu am incercat, dar dc e cineva la care a mers, rog sa confirme...

 

o intrebare : eu seria motorului o am 164E1 tu ce ai ?...e scris in stanga cum te uiti la motor...pe o placuta pe caroserie...

Link to comment
Share on other sites

la jumatatea lui septembrie trebuia sa ma duc in Germania sa-mi iau un BMW 316 an 93, taxa pt Euro 2 ar fi de doar 208 euro ............. dar din cate vad cel mai probabil imi luam tzeapa cu astia de la RAR,

 

apropo .. stie cineva cat ma costau actele in Germania si daca mai ar fi trebuit sa platesc ceva pe la vama???

Link to comment
Share on other sites

la jumatatea lui septembrie trebuia sa ma duc in Germania sa-mi iau un BMW 316 an 93, taxa pt Euro 2 ar fi de doar 208 euro ............. dar din cate vad cel mai probabil imi luam tzeapa cu astia de la RAR,

 

apropo .. stie cineva cat ma costau actele in Germania si daca mai ar fi trebuit sa platesc ceva pe la vama???

 

La 316i incepand cu 02/93 s-a pus motor M43 in paralel cu M40. Poti gasi E36 din Aprilie 93 de exemplu atat cu motor M43 cat si cu motor M40.

Daca e M43, atunci e Euro2, chiar daca e din 02/93.

Actele in Germania te-ar fi costat 120 de euro de exemplu pentru numere de export rosii valabile pt. 30 zile, asta doar in cazul in care masina avea TUV (itp) valabil. Daca nu, faceai numere de export galbene valabile 5 zile si care costa 85 de euro.

Alte costuri nu aveai, inafara de drum (15 Euro vignete de AT si HU).

Daca inca mai poti lua masina, verifica sub capota ce cod motor are. Daca e 164E2 atunci e EURO2, daca e 164E1 atunci e Non-Euro/EURO1.

Link to comment
Share on other sites

multumesc frumos Orvo ....

o sa ma duc luna viitoare si o sa am grija la seria de pe motor

.... taxele de drum si pretul excursiei il stiam (merg cu fratele meu ..... cu masina lui (ii platesc motorina dus-intors si taxele pt ungaria si austria)) app daca mai vrea cineva sa mearga la cumaparaturi auto in zona Nurmberg... mai avem un loc in masina

Link to comment
Share on other sites

scuze de offtopic dar unde pot gasi si eu o lista cu toate codurile de la seria 3 din '92-'94 ?

RealOEM.com

 

Stie cineva ce euro au motoarele din 1990 cu codul S14 in 4 cilindri montate pe E30M3 si E30 320is(M-ul Italian sau M-ul Mic). Sunt non-euro cumva?

Verifica exact codul motor, dar mai mult ca sigur nu sunt Euro2.

Link to comment
Share on other sites

ai dreptate asa scrie! pff musai trebuie sa imi caut vanos atunci ca sa fiu sigur

s-ar putea sa ai dreptate, cele cu vanos cred ca sunt Euro2.

Am programare la RAR maine 08.08.2008 cu un 325i cabrio, din iulie 1993, motor cu vanos, cod motor 256S2. Sper sa fie Euro 2. Va spun zilele astea ce-am facut, dupa ce iese cartea. Succes tuturor.

M-am intors de la RAR. Totul a mers foarte bine pt ca masina e tzipla(are doar 30.000km) iar cei de la RAR au fost impresionati de cat de bine a fost conservata. Deoarece aveam pe ea jante Alpina pe 17 si suspensie coborata, nici nu a intrat pe una din rampe(lovea dedesupt) dar pana la urma am intrat pe o rampa mai joasa. Am dat o "atentie" de 50 lei pentru ca in acte aveam jante pe 15...si asta a fost. La intrbarea "ce norma de poluare are masina", mi s-a raspuns ca vom sti sigur abia marti 12.08.2008 cand voi veni dupa acte, dar din experienta lui si dupa codul motor 256S2 exista o probabilitate de 80%-90% sa fie Euro2. Asa ca marti voi sti cu siguranta din acte si va voi spune si voua.

Toate bune.

Asadar, bad news...RAR-ul a stabilit ca masina este Euro1...asa ca pana nu faceti cerere la RAR sa va stabileasca norma de poluare, nu veti sti niciodata 100% din discutiile de pe forum...asta e clar. Succes.

Link to comment
Share on other sites

Asadar, bad news...RAR-ul a stabilit ca masina este Euro1...asa ca pana nu faceti cerere la RAR sa va stabileasca norma de poluare, nu veti sti niciodata 100% din discutiile de pe forum...asta e clar. Succes.

 

Asta am mai spus-o si eu si o repet: Nimeni nu trebuie sa se bazeze pe ce scrie aici cand vine vorba de a cumpara o masina si de a-i stabili norma de poluare. Doar cererea de la RAR va confirma 100% incadrarea in normele de poluare.

Link to comment
Share on other sites

Asadar, bad news...RAR-ul a stabilit ca masina este Euro1...asa ca pana nu faceti cerere la RAR sa va stabileasca norma de poluare, nu veti sti niciodata 100% din discutiile de pe forum...asta e clar. Succes.

 

Asta am mai spus-o si eu si o repet: Nimeni nu trebuie sa se bazeze pe ce scrie aici cand vine vorba de a cumpara o masina si de a-i stabili norma de poluare. Doar cererea de la RAR va confirma 100% incadrarea in normele de poluare.

 

 

 

dar asta se intampla dupa ce ai cumparat masina si ai adus-o in Romania. ...

daca aveai posibilitatea sa faci verificarea asta online pe site-ul RAR .. stiai din Germania daca sa o cumperi sau nu .... daca iti permiti taxele sau nu ...

 

.. cand tu faci verificarea la RAR deja ai cheltuit pe numere 120 e + drumul dus si intors aprox 200 - 300 euro .. si in afara de bani ... timpul pierdut (totusi sunt multe ore de sofat) ..... si stresul .. o fi euro 2 .. sau macar euro 1 ... pls ... doamne ajuta sa nu o scoata astia de la RAR non euro ...

Link to comment
Share on other sites

Asadar, bad news...RAR-ul a stabilit ca masina este Euro1...asa ca pana nu faceti cerere la RAR sa va stabileasca norma de poluare, nu veti sti niciodata 100% din discutiile de pe forum...asta e clar. Succes.

 

Asta am mai spus-o si eu si o repet: Nimeni nu trebuie sa se bazeze pe ce scrie aici cand vine vorba de a cumpara o masina si de a-i stabili norma de poluare. Doar cererea de la RAR va confirma 100% incadrarea in normele de poluare.

 

 

 

dar asta se intampla dupa ce ai cumparat masina si ai adus-o in Romania. ...

daca aveai posibilitatea sa faci verificarea asta online pe site-ul RAR .. stiai din Germania daca sa o cumperi sau nu .... daca iti permiti taxele sau nu ...

aaa..si ai grija.acum in week end au fost niste prieteni de ai mei sa isi cumpere ceva masini..deja snt foarte putine masini bune la vanzare si cer handleri la bani de nu le este rusine

 

.. cand tu faci verificarea la RAR deja ai cheltuit pe numere 120 e + drumul dus si intors aprox 200 - 300 euro .. si in afara de bani ... timpul pierdut (totusi sunt multe ore de sofat) ..... si stresul .. o fi euro 2 .. sau macar euro 1 ... pls ... doamne ajuta sa nu o scoata astia de la RAR non euro ...

mergi,gasesti masina , faci o copie dupa brief pe care o trimiti unui prieten care va merge la RAR.eventual faci in Germania o rezervare pentru o zi a masinii.daca e zona Nurnberg...atunci e mai usor...acolo sunt o gramada de romani la cumparaturi, deha handleri de masini ii cunosc pe romani.

Edited by No1knows
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.