Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

am si eu aceiasi problema. am codu motor 184e1 si au zis ca e non euro. cica euro 1 nu exista.

eu zic sa iti faci inmatricularea printr-un intermediar care are cunostinte pe la RAR , dai si tu o mica atentie...nu de alta , dar in romania PCR-ul inca functioneaza...nu exista sa nu te poata scoate cu euro 1

Link to comment
Share on other sites

deci: ne asteptam ca la masinile 316I din 93 sa fie Non euro sau Euro1? Este ceva stabilit, sau in functie de ce anume dau "verdictul"?Cum ne putem da seama dinainte de a lua masina ce euro "are la noi in tara" ? :twoup:

cerere de consultanta privind norma de poluare-la RAR,gasesti formularul pe site-ul lor.

eu am avut un 316i coupe din 04/94 euro2.

Link to comment
Share on other sites

eu tot nu inteleg un lucru ...daca pe brief scrie clar ca e euro 2 de ce la noi nu se ia in considerare ?

 

ca nu ies gazele ? din ce cauza... motor, catalizator... in fine...

astea sunt lucruri care se pot rezolva ,sau sa scrie pe breif ca masina este euro 2 si ea sa iasa non euro .. dar hai sa fim seriosi...ca asta e prea de tot ,adik nemtii astia sunt asa de prosti ?

 

ca tot am stat si am citit toate topicurile in legatura cu asta... si deja nu stiu ce sa mai cred...

 

si inca ceva pentru ce mai ducem actele de germania traduse ? daca si asa nu se iau in considerare ? ca doar la tradus scrie clar norma euro 2 si inca ceva daca va uitati pe site la mfinante si acolo se ia in considerare tot euro 2 -e2 ....

 

am si eu aceiasi problema. am codu motor 184e1 si au zis ca e non euro. cica euro 1 nu exista.

 

 

si asta ca nu exista euro 1 tot nu am inteles o ...

 

acum 3 luni cand am fost la rar sa imi verifice un seria 5 e34 daca are sau nu euro 2 cu toate ca stiam ca nu are ... pentru ca scria pe acte...

dar na am vrut sa vad ce verdict imi dau astia au cautat in baza de date si mi-au spus ca este non euro ,de ce ? pentru ca ei au afisate doar pana la euro 1 inclusiv... deci exista euro 1 si inca ceva te uiti la colegi de pe forum ,care au scos masinile euro 1 adik intr-un judet exista si in altu nu ?

Link to comment
Share on other sites

eu tot nu inteleg un lucru ...daca pe brief scrie clar ca e euro 2 de ce la noi nu se ia in considerare ?

 

ca nu ies gazele ? din ce cauza... motor, catalizator... in fine...

astea sunt lucruri care se pot rezolva ,sau sa scrie pe breif ca masina este euro 2 si ea sa iasa non euro .. dar hai sa fim seriosi...ca asta e prea de tot ,adik nemtii astia sunt asa de prosti ?

 

ca tot am stat si am citit toate topicurile in legatura cu asta... si deja nu stiu ce sa mai cred...

 

si inca ceva pentru ce mai ducem actele de germania traduse ? daca si asa nu se iau in considerare ? ca doar la tradus scrie clar norma euro 2 si inca ceva daca va uitati pe site la mfinante si acolo se ia in considerare tot euro 2 -e2 ....

 

am si eu aceiasi problema. am codu motor 184e1 si au zis ca e non euro. cica euro 1 nu exista.

 

 

si asta ca nu exista euro 1 tot nu am inteles o ...

 

acum 3 luni cand am fost la rar sa imi verifice un seria 5 e34 daca are sau nu euro 2 cu toate ca stiam ca nu are ... pentru ca scria pe acte...

dar na am vrut sa vad ce verdict imi dau astia au cautat in baza de date si mi-au spus ca este non euro ,de ce ? pentru ca ei au afisate doar pana la euro 1 inclusiv... deci exista euro 1 si inca ceva te uiti la colegi de pe forum ,care au scos masinile euro 1 adik intr-un judet exista si in altu nu ?

 

 

Gazele nu se ia pt a stabili ce euro este masina, ci pt itp...deci nu influenteaza cu nimic si chiar daca ies nashpa, masina poate iesi e2, iti face cartea si-ti da revenire pt starea tehnica.Am un coupe 316 din 95 la care am facut rar-ul sapt trecuta.Astept confirmarea care o sa mai dureze putin pt ca nu mi-au gasit seria de motor si a trebuit sa-mi faca identificare.Pt cei interesati o sa postez probabil sapt viit rezultatul. Am in acte e2 , si motor m43, 164e2.

Link to comment
Share on other sites

pentru un BMW 320i fabricatie 10/1993, conform RealOEM.com Engine M50, You Have Selected: P E36 Lim 320i M50 ECE 19931000 L M

Production Code: CB11, batch ID: 47441 stie cineva ce Euro ar trebui sa iasa la RAR si cam cu ce sanse ? Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

merci mult...si daca apare 184E2 .... ca sa ma asigur trebuie sa fac o cerere de consultanta pentru a vedea daca imi iese euro2?

Dak si in cerere imi iese euro2... .sunt sanse per final sa nu mi iasa euro 2?

Eu nu stiu chestiile astea cu rarul si altele. ma scuzati....

Link to comment
Share on other sites

merci mult...si daca apare 184E2 .... ca sa ma asigur trebuie sa fac o cerere de consultanta pentru a vedea daca imi iese euro2?

Dak si in cerere imi iese euro2... .sunt sanse per final sa nu mi iasa euro 2?

Eu nu stiu chestiile astea cu rarul si altele. ma scuzati....

 

Verific codul:

184E2 = Euro 2

184E1 = Non-Euro

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la RAR cu masina si m-au linistit ca nu exista nici o norma EURO inainte de anul 1993. Deci noi suntem mai prosti, nu conteaza ce gaze scoate daca e sub 1993 nu ai nici o sansa sa ai macar EURO 1. Deci masina mea echipata cu motor pe injectie, catalizator si sonda lambda este NON EURO dupa legile noastre de ca...t. Bine ca in Germania conteaza calitatea gazelor de esapament si nu anul de fabricatie. Mentionez ca aceasta masina era EURO 1 in Germania si la noi e NON EURO. Am impresia ca nu prea exista la noi EURO 1. Si inca ceva, mi-au spus ca pot sa fac si testul ala dinamic cu 600 Euro ca masina ramane NON EURO. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu e sa depui o Cerere de consultanta privind gradul de poluare la orice reprezentanta RAR. Costa 30 Ron si primesti un raspuns clar si definitiv legat de norma de poluare a masinii tale.

Codul tau de motor este 184E1. Eu as verifica de urgenta treaba asta, inainte sa-i faci carte, pentru ca de obicei (NU E REGULA) motoarele a caror cod se terminca cu E2 (Ex: 164E2) au iesit Euro2 iar cele care se termina cu E1 (Ex: 164E1) au iesit Euro1.

Sa ne tii la curent si bafta !

 

Orvo, imi pare rau sa te dezamagesc dar "cererea de consultanta" nu este solutia CLAR, si consultanta asta se face tot in Romania,deci nu te ajutta la nimic.

 

Eu am mers la inmatriculare la RAR Constanta cu toate actele pe care scria clar "EURO 4", adica brief, talonul mic de numere, contractul de vanzare al masinii (in toata scria EURO 4) si am tipul motor 20 4D 4.

Din acte si din tipul motor, asa cum sustineti voi mai sus, reiese clar ca masina mea este EURO 4.

 

La RAR surpriza, masina mea a iesit EURO 3.

I-am intrebat "cum e posibil sa fie Euro 3 cand in toate actele scrie ca e Euro 4"? Raspuns : "Nu stim, noi trimitem toate datele la Bucuresti si cei de acolo ne trimit numarul de omologare, numar care este pentru Euro 3 in cazul Dumneavoastra. Probabil toate masinile pe care noi le-am inmatriculat, modelul asta, au fost Euro 3 si logic ca si asta e tot Euro 3" si cu asta m-au pus cu "botul pe labe" in loc de 1094 euro taxa inmatriculate trebuia sa dau 2000 euro.

 

Dar, tot respectivul Domn Inginer Ardeleanu imi spune" mai este o posibilitate, aveti cumva un Certificat de Conformitate?" Omul mi-a spus, conform regulilor de la RAR, el trebuia sa imprime carte cu codul primit, dar si el a spus ca masina trebuie sa fie E4 atata timp cat scrie in toate actele si a preferat sa mai astepte sa vada daca am actul asta. CIV odata imprimat, asa ramane, nu-l mai schimba nimeni (in Romania).

 

Certificatul asta de Conformitate e ca un fel de licenta la Windows, prin care producatorul dovedeste ca masina X cu motorul Y este euro Z.

Nu stiam de existenta acestui act, dar norocul meu ca dealerul din Germania mi l-a pus acolo in tre acte.

 

L-au Xeroxat, l-au trimis la Bucuresti inapoi (asa au spus ei) si a doua zi mi-au spus ca au primit codul de omologare pentru Euro 4.

 

Deci, pentru cine isi ia masina din Germania personal sau prin "Geambas" sa aiba si Certificatul asta.

 

Succes

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

Orvo, imi pare rau sa te dezamagesc dar "cererea de consultanta" nu este solutia CLAR, si consultanta asta se face tot in Romania,deci nu te ajutta la nimic.

 

nu inteleg ce vrei sa spui, adica aceasta consultanta =0, sau ca odata o masina scoasa in consultanta E4 (de exemplu) poate sa se schimbe la verificare propriuzisa in E3? .....imi vine greu sa cred, sa faca RAR-u caterinca in acte oficiale.

eventual ca ai spus-o in sensul ca odata ce ai dat banii pe masina consultanta nu are rol decat sa te linisteasca in alea 2 luni in care stai la coada....dar nici atunci nu sunt de acord cu afirmatia, intrucat prefer sa dau 60 si ceva de ron ...si sa stiu dinainte cu ce ma-am procopsit nu sa stau 2 luni si sa clocesc emotii si frustrari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.