Jump to content

Aceeasi problema cu relantiul!


Recommended Posts

salut

aceeasi problema cu turatia la relantiu (instabil) o am si eu dacat ca la mine se manifesta doar in mers cateodata cand scot masina pe liber in mers, dar daca pun farna si masina se opreste pe loc nu mai fluctueaza relantiul imediat se stabilizeaza undeva peste 500r/pm. eu am un bmw 325i din 94.

Am schimbat filtrele la el si debitmetru inclusiv si bujiile si tot nimic. Cand vrea el la relantiu in mers turatia fluctueaza si am observat ca daca e noapte si lumina(farurile) imi fluctueaza. La tester bmw nu am avut nici o eroare. Va rog sa ma ajutati si pe mine.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pipa aia in forma de L care intra in servofrana? cu un furtun de la admisie pe ea...

 

cum se poate verifica aia? m-am uitat la ea, am studiat-o la ochi dar pare ca noua... si cred ca si functioneaza, ca daca trag s-o scot, cu motorul oprit, fasaie... trage aer, deci tine vacuum inauntru...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

pipa aia in forma de L care intra in servofrana? cu un furtun de la admisie pe ea...

 

cum se poate verifica aia? m-am uitat la ea, am studiat-o la ochi dar pare ca noua... si cred ca si functioneaza, ca daca trag s-o scot, cu motorul oprit, fasaie... trage aer, deci tine vacuum inauntru...

ceau :)

 

aia,aia!

 

poate trage aer pe acolo,asa putin.sau inspre admisie....

 

cum naiba s-ar putea verifica?sa pun ceva praf colorat :) sau creta pisata? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eu am vorbit cu cineva, si mi-a zis ca doar la presiune ar trebui sa fie unisens. Adica, daca tii palma, si tragi aer cu gura pe acolo unde intra furtunul, abia atunci blocheaza, si se ridica chestia aia mica din mijloc. Nu stiu daca intelegi ce vreau sa zic, dar nu prea stiu cum sa explic altfel.

eu cand am cumparat PCV-ul nou ma certam cu ala,bah e noua dar e stricata,uite ca suflu/trag si nu tine aerul.

 

asa se verifica,cum ai scris mai sus.daca nu tii palma pe gaurica din mijloc aerul circula in ambele sensuri.poate zic o prostie dar nu e trasa membrana in jos,adica pe deschis de vacumuul din admisie?pun si poze pt doritori :) .

Link to comment
Share on other sites

PCV-ul lucreaza simplu, cand admisia incepe sa suga aer, "tzatza" aia vine in jos si inchide gaura, cand presiunea in furtunul ce vine din capacul axului cu came creste, umfla membrana ridicand-o impreuna cu "tzatza", astfel gaura ce da in admisie se deschide si gazele trec in admisie... la oprire fasaie pentru ca are o a treia gaura, sus, spre exterior, pe acolo intra aer cand membrana coboara(trasa de admisie), aer care iese cand opresti motorul si membrana urca la loc, impinsa de arc.

E un mecanism relativ simplu, dar am impresia ca materialul din care e facut cam lasa de dorit, incepe sa se sfarme de la un timp... nu stiu de ce dreaq n-au folosit un aluminiu acolo...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Citeodata specific nu tot timpul turometrul scade aproape sa moara motorul (500 de ture) relantiul neregulat!In rest masina merge perfect!De la ce poate fi???????

 

salut, degeaba incerci sa afli ce se intampla cu relantiul ca nu ai cum sa descoperi este un mister cel putin pentru mine. eu am un e46 316 77kw/2000 si ma confrunt cu problema asta de aproximativ o jumate de an si sa iti enumar ce am facut pna acum : debitmetru schimbat, regulator de relanti curatat si pana la urma schimbat, furtune vacum (alea mici din fata motorului) schimbate si pe celelalte verificate vizual, am verificat bujiile, valva PCV, am curatat clapeta de acelerati, filtru benzina totul a fost inzadar. PT MINE CUM AM MAI SPUS CHESTIA ASTA CU OSCILATUL RELANTIULUI ESTE UN MISTER CHIAR SI PT "MESERIAS" dac rezolvi ceva te rog anuntama si pe mine :) SI MAI ASTEPT SFATURI DE LA CINE SA CONFRUNTAT CU PROBLEMA ASTA SAU ESTE MESERIASI IN BMW

 

 

 

si eu la fel i.am schimbat multe ce tin de relanti si tot face urat relantiul

a stat 3 sapt la un service acu are 2 si cva de cand sta la altu,si nimeni nu ii da de cap ...o mai las vreo sapt 2 si de nu ii gasesc ce o sa incerc sa ignor problema asta cu relantiu:d

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Vorba cuiva de pe Forum, iata ca am ajuns si eu sa scriu despre o problema la masina mea, problema aparuta de vre-o doua zile...

Este vorba despre un E46, 318i, motor N42B20A, an fabricatie 2002.

Am facut un drum la Bucuresti si am observat ca in momentul in care scoteam din viteza, motorul fiind deci la relanti, incepea sa palpaie indicatorul din bord de la presiunea de ulei (engine oil pressure, cel cu pompita de ulei, in culoare rosie). Nu statea aprins tot timpul, dar palpaia foarte des. De asemenea stand pe loc, la relanti, aceeasi treaba, indicatorul asta palpaie.

Am ajuns la destinatie si am lasat cateva ore bune masina nepornita si am verificat uleiul (am in ea ulei BMW 05W40) si era cu 1-2 mm sub nivelul maxim la joja, deci OK.

In acelasi timp am observat ca relanti-ul cand motorul este cald, sta acum cam la 600 rpm, iar inainte imi statea pe la 900 rpm.

 

Din tot ce am citit pana acum aici, chestia asta s-ar putea rezolva verificand la valva PCV, furtune, regulatorul de relanti (de curatat) si de curatat admisia toata?

N-am pus-o pana acum pe nici un tester (poate ma ajuta DanS cu asta, cand are timp :) )

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

La al meu cu motorul cald relanti-ul sta undeva pe la 650 rpm, nicidecum 900. Daca pornesc climatizarea se ridica la 750 - 800, nu inteleg cum iti sta tie asa de sus tot timpul.

Cati km ai facut de la ultimul schimb de ulei ?

 

OK, poate am exagerat cu 900, dar sigur nu statea mai jos de 800. Deci undeva intre 800 si 900, cand motorul este cald, fara nici un alt consumator pornit.

 

Masina are acum in jur de 86700 km, iar schimbul de ulei (plus tot ce inseamna consumabile la filtre) a fost facut la 76000 km.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta am de gand sa fac. Am comandat toate filtrele ca sa le schimb (ulei, benzina, aer polen) si o sa-l schimb.

Desi sincer, mi se pare curios ca uleiul pe care l-am folosit, BMW LL 5W40, sa reziste doar atat de putin, 10.000 km...

 

La alte masini am avut Aral 0W40 sau 5W40 si n-am avut probleme 15.000 km, si cu asta BMW doar 10.000 km... Hmmm...

Edited by Catzus
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Vin cu un update despre problema mea dupa acest weekend...

 

Am schimbat uleiul (plus toate filtrele) si problema a disparut. Dar sa vedeti cauza...

 

Cand am dat drumul la uleiul din motor, era apa-apa, subtire de nu-mi venea sa cred. Si atunci mi-am adus aminte ca mai aveam in portbagaj un bidon de ulei in care mai aveam putin ulei de la schimbul precedent. Cand ma uit pe bidon, vad ca era BMW 5W30, LL04. Deci cu acest tip de ulei am stat eu in motor 10.000 km iar in ultimele doua saptamani mi-a aparut problema cu aprinderea becului de ulei. Mai mult, am observat ca facea urat in plaja de turatii 1000 - 2000 rpm, in sensul ca accelerand-o treptat, se auzea un fel de ronrait, pana ce turatia ajungea la 2000 rpm; dupa asta se auzea mersul frumos si rotund cu care eram obisnuit.

Mecanicul meu mi-a spus ca era si normal ca sa se auda asa motorul pana in 2000 rpm deoarece uleiul fiind subtire nu avea suficienta presiune pentru a asigura ungerea corespunzatoare.

 

Acum am bagat in ea Castrol Magnatec 5W40, si cu toate filtrele schimbate merge brici. I-am dat o forja dupa schimbarea uleiului pe DN1 ca sa se incalzeasca motorul la fel de mult ca atunci cand incepea sa-mi palpaie becul la ulei inainte de a schimba uleiul, si nu mi-a mai facut figuri.

 

Concluzia: din prostia mea am bagat in motor un ulei necorespunzator (5W30-ul in loc de 5W40) si asta a fost cauza.

Am verificat si valva PCV si furtunele, debitmetrul, regulatorul de relanti si furtunele de sub filtrul de polen si toate sunt OK. Asa ca m-am linistit acum.

 

Se pare ca am scapat usor de data asta... :)

Link to comment
Share on other sites

Uleiulrile din clasa xW30 aprobate de BMW au vascozitatea foarte apropiata de cele mai subtiri din clasa 40. Ca si cauza a problemei tale eu vad fie uleiul a fost contrafacut fie motorul tau nu e in treaba lui si uleiul a fost contaminat (subtiat) cu benzina. Timpul va lamuri misterul.

 

Uleiul scos din motor avea miros pronuntat de benzina cumva?

Link to comment
Share on other sites

Ca si cauza a problemei tale eu vad fie uleiul a fost contrafacut fie motorul tau nu e in treaba lui si uleiul a fost contaminat (subtiat) cu benzina. Timpul va lamuri misterul.

 

Uleiul scos din motor avea miros pronuntat de benzina cumva?

 

Filtrele (toate) sunt MANN, luate de la acelasi magazin. Nu pun niciodata alte filtre.

Uleiul nu avea nici un pic de miros de benzina.

Dar vorba ta, timpul va lamuri misterul... :)

Edited by Catzus
Link to comment
Share on other sites

Concluzia: din prostia mea am bagat in motor un ulei necorespunzator (5W30-ul in loc de 5W40) si asta a fost cauza.

Am verificat si valva PCV si furtunele, debitmetrul, regulatorul de relanti si furtunele de sub filtrul de polen si toate sunt OK. Asa ca m-am linistit acum.

 

Se pare ca am scapat usor de data asta... :)

 

 

Ciudat.Credeam ca este bun 5w30 pentru motorul tau. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.