Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

DEBITMETRU


moaka_mik

Recommended Posts

salutare,

 

de ceva timp vad ca scoate fum masina, toate filtrele sunt schimbate, si are lag in aceleratie , si noapte cand am masina in spate si ii dau talpa se face negru in spatele meu ( ma mir dc. celalalt mai vede ceva :) ) o posibil sa fie debitmetru de aer?? dc. ii scot mufa se poate circula fara el?? asta chiar dc. consuma mai mult... dar chiar vreau sa scap de fum pana cand vin in tara... sa dc. stiti voi vreo alta cauza va rog sa mi`o impartasiti si mie.... motorina care e cea mai scumpa pe acilea aia bag repsol si BP si in tara numai de la MOL euro 5 .

 

va multumesc mult si sper sa rezolv problema asta ca e tare jenant :)

 

P.S inca ceva... mi`a gasit varul meu un interior de piele in anglia deci fata de la usa cu butoane e pe dreapta... se poate scoate manerul si sa le pun de la masina mea???

Link to comment
Share on other sites

Pai daca circuli fara debitemtru, din ce stiu eu, ECU are o valoare media pe care se bazeaza (valoarea medie a cantitatii de aer absorbite intre valorile extreme - aer la relanti si aer la turatia maxima)...teoretic ar trebui sa-ti consume mai mult la relanti si mai putin cu motorul turat...dar asta se va regasi si in puterea motorului...respectiv performante mai reduse...

Ca sa verifici daca e debitmetrul, verifici mersul motorului cu si fara mufa debitmetrului montata...daca apar diferente, nu e de la debitmetru sau cel putin acesta lucreaza..eposibil sa fie si dereglat..dar nu te sfatuiesc sa-l reglezi singur in curte...

Link to comment
Share on other sites

Pai daca circuli fara debitemtru, din ce stiu eu, ECU are o valoare media pe care se bazeaza (valoarea medie a cantitatii de aer absorbite intre valorile extreme - aer la relanti si aer la turatia maxima)...teoretic ar trebui sa-ti consume mai mult la relanti si mai putin cu motorul turat...dar asta se va regasi si in puterea motorului...respectiv performante mai reduse...

 

Motorul trage mai bine fĂŁrĂŁ debitmetru dar consumĂŁ mai mult.

Link to comment
Share on other sites

cine imi arata si mie care e debitmetru ala?io am aceasi probleme cu trepidatiile la relanti si chiar in mers cand tin pedala constant!care e diferenta dintre debitmetru si regulator de relanti?

poate macar imi explica si mie cineva ce e si care e?

sau se poate o imagine ceva ?va rog!eu am un 316 kompact din 94'si e foarte deranjant :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca circuli fara debitemtru, din ce stiu eu, ECU are o valoare media pe care se bazeaza (valoarea medie a cantitatii de aer absorbite intre valorile extreme - aer la relanti si aer la turatia maxima)...teoretic ar trebui sa-ti consume mai mult la relanti si mai putin cu motorul turat...dar asta se va regasi si in puterea motorului...respectiv performante mai reduse...

 

Motorul trage mai bine fĂŁrĂŁ debitmetru dar consumĂŁ mai mult.

 

Cum sa traga mai bine? :)

Link to comment
Share on other sites

E posibil ca debitmetrul sa dea semne de oboseala ? .. Si eu am lag la acceleratie mult mai accentuat ( pe la 2000 ture - turbo/lag-ul ) ; la o acceleratie mai brusca la fel am norisorul de fum negru in spate si de tras parca nu mai trage nici la mine asa de bine motorul. Sa ma astept ca imi pica dracia? sau alte minuni.. turbina obosita .. Am un e39 - 520d si nu conduc deloc agresiv.

 

Am avut o patanie cu un A6 1.9 tdi '98, anul trecut.. tocmai plecam in vacanta spre Austria si masina refuza efectiv sa mai traga pe la Sinaia... nu puteam depasi nici macar un tico. Am scos mufa de debitmetru si si-a revenit complet. Consumul pe vreo 4000 km facut la plin de fiecare data a fost de 6.2 l/100km. Nu conduceam eu respectiva masina in mod curent deci nu stiu daca se "puturoseste" treptat sau cade brusc.

Link to comment
Share on other sites

Ma paste schimbul de consumabile.. e pe vine. Am 10.000 km de cand am schimbat tot ce insemna consumabile...e ceva timp de cand mi se pare ca face nazuri cat de cat deci nu prea luam in calcul filtrele si cauze de genul asta. Oricum.. le schimb curand si vad ce dif este. De curiozitate.. cam cat costa debitmetrul? :) Multam
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fii sigur ca e debitmetru dus trebuie sa faci test cu GT1 la reprezentanta. Se compara valorile prestabilite cu cele de pe masina ta si iti spun ei daca este dus sau nu. Debitmetru da eroare cand este dus complet si nu functioneaza de loc. Un debitmetru putin defect trebuie testat pe plaja de turatii ( ex la relanti valoare buna, la 1000 valoare buna, la 2500 valoare aiurea=> masina nu trage cum trebuie). La 530d debitmetru original Bosch e vreo 280 la reprezentanta , il gasesti si cu 200 acelasi. Vezi ca sunt 2 tipuri cel nou este cu 527 ultimele cifre ( "citat din memorie"). Depinde de ce soft ai pe masina trebuie codat ( daca ai 633 ultimele cifre la soft - e ultima versiune si nu mai trebuie codat sau daca debitmetrul vechi e acelasi tip cu 527 in coada).

Iti poti da seama si cu Carsoft 6.5 SP1, la livedata si ceva cu airflow, iti arata valoare citita si cea prestabilita, numai ca trebuie sa tii turatia constanta pentru test ( Interfata are un pic de intarziere in achizitia datelor.).

Poti cumpara numai debitmetru propriu-zis fara carcasa ca sa mai scutesti niste bani, iti recomand original Bosch, pentru ca mai gasesti si LOWE, Pierburg si alte chestii dar nu sunt chiar atat de compatibile cat zic ei, plus ca s-ar putea sa-ti pice dupa cateva luni din nou , depinde de noroc. (.Am citit o comparatie intre Bosch, Lowe si Pierburg si graficele de raspuns nu sunt identice , difera curba putin cat sa pierzi sau castigi cativa caluti).

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

La dealer, de fapt iti pune ultima versiune de soft pe DDE (management motor), ca sa recunoasca debitmetru ( modelul nou de debitmetru a fost introdus prin 2004-2005 deci daca n-ai ultima versiune nu iti recunoaste debitmetru, masina merge dar nu la parametrii maximi.)

Nu poti sa o faci tu codarea numai la dealer, sau la cineva cu echipament profesional BMW. Nu costa o avere pentru ca nu dureaza mult. Daca tot ajungi acolo poate e bine sa ceri si update pentru cutie steptronic daca ai, ca au fost cateva update-uri scoase dupa 2003, si ce mai e de upgradat prin calculatoare.

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu un 525d cu debitmetrul busit pot spune ca masina nu consuma mai mult, insa nu trage. Debitmetrul nu era stricat de tot, daca pot spune asta. Adica el arata niste valori, se modificau valorile dar erau cu vreo 30unitati de valoare mai mici decat arata ulterior debitmetrul nou. Masina nu-si schimba cine stie ce mersul cand scoteai debitmetrul busit, doar ca nu tragea deloc, se tura ff greu, scotea putin mai mult fum negru decat cu debitmetrul infipt. Dupa ce am pus debitmetrul nou, masina rupea asfaltul. Debitmetrul a fost cumparat din Germania, no name. Testele au fost facute cu un carsoft 6.5.

Fumul negru poate fi scos si atunci cand s-a mers destul de mult "batraneste" cu masina, ca sa avem "grija" de ea. eu as alerga-o putin pe la 4000-4500ture, sa vezi daca mai scoate acelasi fum. Inclin sa cred ca nu de la debitmetru e fumul negru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

va multumesc la toti care si`au spus parerea, dar am ajuns in tara... si as vrea sa o pun pe un tester la un service ok sau la reprezentanta.

 

trag o fuga pana la bucuresti , dar poate imi spuneti si mie unde sa ma duc ca presupun ca si voi ati trecut prin asta.

 

10x

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.