Jump to content

schimbare motor


alex_e36

Recommended Posts

am un 316 e 36 .... si normal... ca orice om... vrea un motor bmw in 6 pistoane... doar pt sunet :) ...

ce probleme voi intampina ... daca schimb doar motorul ...

Cutia de viteze ar pasa ? Ambreiajul am vazut ca la mine e de 215mm , iar la 320 e de 228 mm ....

Daca fac schimbarea asta ... imi trebuie si placa de presiune si disck ambreiaj pt 320 ... dar cutia sa ramana de 316 ?

Cat despre electrice ? ar fi ceva extrem de complicat ?sau trebuie doar schimbat computerul de bord si atata ?

Electormotorul oare paseaza ?.....

Telescoapele fatza trebuiesc schimbate ? oare cele de 316 sunt prea moi ? se va lasa botul foarte mult ?

 

O gramada de intrebari... pt o conversie :bashwall:

Va multumesc pt intelegere ! <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ai mult prea multe de schimbat !!!

Daca o sa cauti...o sa gasesti topicuri pe aceasta tema.

In plus cred ca nu poti face RAR'ul !

 

Pe langa ce ai mai scris tu, mai trebuie sa schimbi discurile de frana, si destule alte componente.

Concluzia dupa 20 de pareri [pe maine o sa vezi <_<] este asta ''vinde 316i si cumpara 320i :)

Link to comment
Share on other sites

Ai mult prea multe de schimbat !!!

Daca o sa cauti...o sa gasesti topicuri pe aceasta tema.

In plus cred ca nu poti face RAR'ul !

 

Pe langa ce ai mai scris tu, mai trebuie sa schimbi discurile de frana, si destule alte componente.

Concluzia dupa 20 de pareri [pe maine o sa vezi <_<] este asta ''vinde 316i si cumpara 320i :)

subscriu!

Link to comment
Share on other sites

De ce sa te complici atata...e prea multa bataie de cap...mai bine iti vinzi 316 si iti iei altceva cu motor mai mare.Daca stai bine sa te gandesti,schimbarea unui motor costa mult si mai trebuiesc schimbate si alte chestii,deci tot acolo ajungi:ia-ti alta
Link to comment
Share on other sites

de la 4 la 6 cilindrii e intradevar bataie de cap, nu as merge atat de departe sa spun ca e imposibil.

Daca mi-ar place masina, si as avea resursele necesare, as schimba motorul moment... defapt am si facut-o <_<)

 

 

 

P.S.

Cutia de pe 316 nu iti va duce, te va lasa.

Diferentialul la 316i are acelasi raport ca la 320i adica 3.45

 

Trebuie sa schimbi puntile spate sa pui discuri, arcuri si telescoape noi pentru modelele in 6 cilindrii...

Si... cam atat.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

de la 4 la 6 cilindrii e intradevar bataie de cap, nu as merge atat de departe sa spun ca e imposibil.

Daca mi-ar place masina, si as avea resursele necesare, as schimba motorul moment... defapt am si facut-o <_<)

 

 

 

P.S.

Cutia de pe 316 nu iti va duce, te va lasa.

Diferentialul la 316i are acelasi raport ca la 320i adica 3.45

 

Trebuie sa schimbi puntile spate sa pui discuri, arcuri si telescoape noi pentru modelele in 6 cilindrii...

Si... cam atat.

 

 

in sfarsit un optimist ... mie mia cerut un mecanic 300e manopera pt schimbat... :bashwall:

e cam mult... mai bine stiu ca ma leg de un mecanic mai slabutz si macar asa stiu ca stau langa el si-l ajut...

cat despre discuri pe spate.... acolo am nevoie si de butuc? sau dau jos tamburu ? pastrez rulmentu si imi pun niste etrieri si disc... ma gandesc ca linile de ulei is valabile si la tambur si la disc... nu ? pompa servo ramane ...

tot ceea ce ma bate la cap ii computeru de bord... oare paseaza direct... prizele .. legaturile electrice... si toate cele...

 

as putea sa raman la 4 cilindri... sa trec la un 1.8 is ... dar cred ca nici la ala nu miar face rar-ul aprobare... pt ca ii o crestere cu peste 30% din puterea actuala a motorului... adica de la 102 la 140 ... nu ? :)

Link to comment
Share on other sites

Iti trebuiesc bratele cu tot cu discuri, nu poti pune pe bratele astea discuri.

 

300 e mult da...

Iti trebuie si un electrician auto care se stie bine cu bmw... daca nu nu-ti mai porneste...

 

 

ma gandeam eu...

si cat despre motor... 2000... cu sa fara vanos ? <_< carei parerea ta ?

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai rar facut... eu nu as opta pt schimbarea motorului.... eu am rar facut, am carte si in carte la motor scrie FARA SERIE, asa ca mi-am permis sa pun 2800 in loc de 2000, practic fiind identic, si nimeni nu va vedea diferenta <_<

m52b20 vechi.... m52b28 nou :)

Dar asa de la 4 la 6 cilindrii vei avea nevoie de omologare etc...

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai rar facut... eu nu as opta pt schimbarea motorului.... eu am rar facut, am carte si in carte la motor scrie FARA SERIE, asa ca mi-am permis sa pun 2800 in loc de 2000, practic fiind identic, si nimeni nu va vedea diferenta <_<

m52b20 vechi.... m52b28 nou :)

Dar asa de la 4 la 6 cilindrii vei avea nevoie de omologare etc...

pfoai ce mam dezumflat... la mine scrie seria motorului :| bag picioru ...

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai rar facut... eu nu as opta pt schimbarea motorului.... eu am rar facut, am carte si in carte la motor scrie FARA SERIE, asa ca mi-am permis sa pun 2800 in loc de 2000, practic fiind identic, si nimeni nu va vedea diferenta :)

m52b20 vechi.... m52b28 nou :bashwall:

Dar asa de la 4 la 6 cilindrii vei avea nevoie de omologare etc...

Offtopic: cum ai luat RAR-ul fara sa poata face identificarea seriei de motor ? Multi la care RAR-ul a avut dubii privind seriile de motor (fusese umblat la prinderea ei) au ajuns cu masinile la dezmembrat. <_<

Link to comment
Share on other sites

Mai bine alegi is-ul <_<

E mai usor, si mai putin costisitor.

 

sa stii... ca mam gandit si la varianta asta... pt ca daca il chipuiesc una doua ajung la puterea 2000 -ului nu ?! si totusi un is e mult mai usor ca 2000-ul

ii mai usor cu vreo 30 de kg ..

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Sa o luam schematic;

Schimbarea motorului de la 4 cilindri la 6 se face in jumatate de zi, fara prea multe complicatii, cu conditia sa iei si cutia + cardanul pentru motorul in 6 si sa dispui macar de un scripete (daca dispui si de un canal ar fi ideal);

Cand cumperi motorul in 6 cilindri te sfatuiesc sa il iei complet, cu electromotor, alternator, debitmetru, calculator, instalatie electrica si dupa cum am spus mai sus cu cutie si cardan;

Calculatorul de bord de care spui tu este defapt calculator de injectie, se schimba cu tot cu instalatia electrica de pe motor. Singurul lucru care trebuie sa il faci la instalatia electrica este sa bransezi conectorul de la instalatia motorului la conectorul de la instalatia masinii (mufa pe mufa, nu tai nimic doar le conectezi). Daca masina ta are imobilizator, trebuie sa iei si imobilizatotul si cheia de la masina donatoare.

Daca vrei sa omologhezi motorul o poti face foarte simplu (cu un cost de vreo 200 ron) cu doua conditii : motorul care il pui pe masina sa aibe aceiasi norma de poluare sau mai mare decat motorul initial si puterea motorului pe care il omologhezi sa nu depaseasca 40% din puterea motorului de pe masina. In aceste conditii te sfatuiesc sa iti iei motor cu vanos deoarece din cate tin eu minte alea au norma de poluare E2.

Daca ai suspensie normala masina o sa coboare putin, dar te sfatuiesc sa iti iei suspensie sport si dupa cum spuneau si colegii mai sus sa iti inbunatatesti sistemul de franare ( discuri mari ventilate fata si punte cu discuri spate); acestea din urma sunt doar recomandari poti sa mergi cu masina linistit si fara sa schimbi suspensia si franele cu conditia sa nu depasesti limitele bunului simt <_<.

Eu vorbesc deoarece am avut o pisicuta la dezmembrat cu motor de 2500 pe care l am vandut unui prieten care la montat pe un 318. Eu am dat toate cele descrise mai sus(motor complet, cutie viteze, cardan, dif) cu 700 E, acum cred ca o sa gasesti mai ieftin chiar.

 

 

Problema IS-ului este ca acest motor desi destul de performant are probleme la capitolul fiabilitate.

Niciodata un IS nu o sa mearga ca si cat un motor in 6 cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Astazi este foarte greu sa vinzi o pisicuta. Daca masina iti place si vrei sa o pastrezi eu iti recomand sa faci transplantul. Daca masina ta e vreo coaja, vinde o mai pune ceva si iti iei pisica cu motor in 6.

pai masina mea ii in stare exceptionala... interior foarte ingrijit.. aspect exterior foarte bun... de aia am luat... desii ma deranjat ca nu are numai 102 cp... am zis ca trec cu vederea... dar acuma mar bate gandu sa trec pe ceva mai fioros... un 1.8 mi-ar ajunge... cu chip ar merge perfect... zic eu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.