Jump to content

Australia, Melbourne


ionatan

Recommended Posts

Australia, Melbourne

 

 

Renault si Williams ofera detalii tehnice cu privire la circuitul care va gazdui prima etapa a sezonului 2009 in weekend-ul viitor.

 

 

Circuitul Albert Park consta dintr-un amestec intre un circuit permanent si unul stradal. Acest lucru duce la o varietate interesanta de viraje cu o geometrie neobisnuita si o suprafata a pistei care evoluaza in mod constant. Reglarea monopostului reprezinta prin urmare o provocare, complicata in plus de faptul ca cele 16 viraje se deosebesc in majoritate, fiecare dintre ele ridicand diferite probleme carora trebuie sa se adreseze inginerii si pilotii.

 

Aerodinamica. Din punct de vedere aerodinamic, Melbourne seamana foarte mult cu Silverstone sau Sepang si necesita deci un set-up cu apasare medie spre ridicata. Avand in vedere introducerea aripilor reglabile din cockpit pilotii vor putea ajusta unghiul de atac al aripii fata cu pana la sase grade per tur (o data pentru a alege un nou unghi si o data pentru a reveni la setarea initiala); asta ar putea ajuta la echilibrarea masinii intre doua viraje sau la urmarirea mai facila a masinii din fata.

 

Exista cateva viraje importante de viteza mare, cum ar fi sicana deschisa 11/12 de treapta a patra, zona care este probabil cea mai dificila a intregului circuit, asa cum explica Fernando Alonso: "Trebuie sa fii extrem de precis in aceasta sectiune. Negociem aceste viraje cu peste 200 km/h si apropierea de virajul 11 este una dificila, caci privirea ti-e ingradita de zidurile de protectie si nu vezi apex-ul decat foarte tarziu. Daca faci o greseala in virajul 11, pierzi asezarea pentru cel cu numarul 12 si poti pierde timp pe turul cronometrat."

 

Folosind un set-up cu apasare aerodinamica mai ridicata, pilotii pot spera la tractiune mai buna la iesirea din virajele lente, aspect important in privinta vitezei pe liniile drepte ce urmeaza.

 

Suspensia. Melbourne are cateva sicane unde este nevoie de o masina care sa raspunda eficient la schimbarile de directie. Prin urmare, suspensia trebuie sa fie relativ dura pentru ca masina sa se descurce bine in aceste zone, dar in acelasi timp trebuie sa fie suficient de moale pentru ca pilotii sa poata folosi vibratoarele si pentru stabilitatea pe perioadele de franare. Asadar, un set-up optim impune un compromis.

 

Franele. Albert Park este unul dintre cele mai solicitante circuite din punct de vedere al franelor, existand sase zone de franare puternica de la aproximativ 300 km/h. Ceea ce conteaza cel mai mult nu este severitatea cu care se franeaza, ci mai degraba frecventa ridicata a franarilor de acest gen - este deci nevoie de un sistem de racire a franelor care sa functioneze constant pe parcursul cursei. Suprafata pistei poate fi denivelata pe zonele de franare, dar nu e o problema semnificativa pe care sa n-o poata rezolva o suspensie suficient de moale care sa poata trece peste denivelari fara a bloca rotile pe franare.

 

Pneurile. Natura temporara a circuitului face ca pista sa fie 'verde' si prafuita in prima zi. Cu reintroducerea pneurilor slick odata cu acest sezon, echipa va acorda in antrenamentele de vineri o atentie sporita comportamentului pneurilor super-soft si medium pe care le vor aduce Bridgestone la Melbourne - ambele tipuri de pneuri trebuiesc folosite in timpul cursei. Temperaturile ridicate la nivelul pistei pe care le intalnim de obicei la Melbourne vor juca un rol important in alegerea compozitiei preferate de catre fiecare pilot.

 

Performantele motorului. Melbourne este un test bun pentru motoare, caci pilotii tin acceleratia la podea intr-un procent de 65% dintr-un tur. Totusi, secretul unui bun timp pe turul de circuit nu depinde de puterea de varf, ci de o tractiune buna care sa ajute masina la iesirea din virajele lente care fac legatura intre liniile drepte. Acest lucru se aplica in mod particular in virajele 14, 15 si 16, unele stranse si dificile, asa cum explica Nelson Piequet: "Masina tinde sa subvireze in ultima parte a turului si este deci dificil sa aceelerezi cat mai repede cu putinta. Avand sistemul KERS, in acest an ar putea exista ceva diferente din acest punct de vedere, caci l-am putea folosi pentru a accelera in aceste viraje de mica viteza sau daca incercam sa castigam sau sa aparam o pozitie. In orice caz, ne va ajuta sa imbunatatim timpii pe turul cronometrat."

 

post-23376-1237920051_thumb.jpg

 

Lungime tur: 5,303 km

Distanta cursa: 307,574 km, 58 de tururi

 

Acceleratie la podea Ø: 65%

Viteza maxima: 303 km/h

Cea mai lunga perioada cu acceratie la podea: 10 sec/735 m

Viraje dreapta/staga: 10/6

Uzura pneurilor: medie/scazuta

Uzura franelor: ridicata

Nivel de apasare aerodinamica: ridicat

Schimbari de treapta per tur: 60

 

 

Albert Park - detalii tehnice oferite de WilliamsF1 [ really cool stuff <_< ]

 

Strazile parcului sunt in mod invariabil acoperite de praf cand pilotii ies pe pista in primul Mare Premiu al anului in sesiunile de antrenamente. In consecinta, masinile aluneca foarte mult, astfel ca pneurile de o compozitie mai moale, mai vulnerabile, trebuie sa ramana in garaje pana cand pe pista nu se aseaza 'pelicula' de cauciuc odata cu un rulaj cat mai intens al monoposturilor. Linia boxelor este scurta (opririle la boxe de aici sunt in mod normal cele mai rapide din sezon - 23-24 secunde de la intrarea pe linia boxelor pana la iesire), insa oricat de buna ar fi strategia folosita, aceasta poate fi destramata de perioadele sub Safety Car... prezenta destul de comuna aici.

 

Dinamica masinilor

Unghiul mediu de viraj indica media unghiurilor virajelor circuitului, exprimata in grade. Cu cat este mai mare unghiul mediu de viraj, cu atat sunt mai stranse virajele si deci subvirarea poate avea un impact mai acut asupra timpului pe turul de circuit. La Albert Park, unghiul mediu de viraj este de 85 de grade, iar media sezonului este de 110 grade; astfel, circuitul are cea de-a treia cea mai mica medie din Campionat. Desenul circuitului face deci ca o masina subviratoare sa aiba o influenta negativa mica asupra timpului pe turul de circuit.

 

Viteza la sfarsitul liniei drepte (End of straight - EOS) pe Albert Park a fost de 303 km/h in 2008. Albert Park este pe pozitia a 10-a in clasamentul EOS din intreg calendarul, iar acesta este unul dintre aspectele de care se tine in mod normal seama la reglarea aripilor in vederea optimizarii raportului apasare aero/rezista la inaintare.

 

Linia boxelor si strategii de realimentare

Lungimea si profilul liniei boxelor (de exemplu virajele ce o preced) contribuie la determinarea strategiei optime de realimentare. Pierderea datorata liniei boxelor la Albert Park este de 19.6 secunde, cea de-a 9-a linie a boxelor din Campionat in 'clasamentul' timpului pierdut la realimentare. Strategia preferata de castigatorul din 2008 a fost una cu doua opriri (Lewis Hamilton, tururile 18 si 43). Pentru a completa o distanta de 5 km pe circuitul de aici e nevoie de 2.48 kg de combustibil, in timp ce media din Campionat pentru aceeasi distanta de 5 km este de 2.42 kg - pista este astfel pe locul al 12-lea in ceea ce priveste consumul de combustibil in conditii normale. [informatie foarte utila pentru momentul in care vor fi publicate, dupa fiecare sesiune de calificari, greutatile monoposturilor]

 

Safety Car

Un alt element cheie in determinarea strategiei de cursa este probabilitatea aparitiei Safety Car-ului care este influentata de conditiile meteo, de necesitatea unor zone de siguranta pentru a permite scoaterea masinilor ramase pe circuit si de caracterul circuitului in sine - aici se iau in considerare mai ales intrarea/iesirea din/in primul viraj la startul cursei. Din 2002 pana in prezent au exista 9 prezente ale Safety Car-ului in sapte curse disputate pe Albert Park; asta face din circuitul ce deschide sezonul cap de lista in clasamentul probabilitatii perioadelor de Safety Car - statistic vorbind.

 

Temperatura, presiunea atmosferica si umiditatea

S-a observat ca - deja in mod traditional - pilotii se plang odata ajunsi la Interlagos de lipsa aderentei si scaderea puterii motorului. Dupa ce s-au obisnuit cu performantele aerodinamice si cele ale propulsorului pe parcursul sezonului, urcarea la 750 de metri deasupra nivelului marii pentru una dintre ultimele curse poate, din cauza unei densitati mai scazute a aerului, 'fura' din puterea motorului, sistemului de racire si din performantele aerodinamice. Pierderile pot ajunge chiar si la un procentaj de ordinul zecilor si au un impact real asupra performantei unei masini de Formula 1. Densitatea aerului depinde mult de temperatura, ce variaza semnificativ in functie de sezon, presiunea aerului care este in stransa legatura cu altitudinea si, la o scara mult mai mica, in functie de umiditate. Astfel, avand in vedere ca etapele sunt organizate cam in aceeasi perioada a anului, factorul care tinde sa influenteze cel mai mult densitatea aerului este reprezentat de altitudine. Albert Park este situat la numai 10 metri deasupra nivelului marii si are cea mai ridicata presiune medie (1015.77 mbar) dintre toate locatiile in care se vor organiza curse in 2009 - aceste date se bazeaza pe inregistrari facute in ultimele noua sezoane. Drept consecinta, caracteristicile mediului inconjurator vor fi cele mai benefice in privinta performantelor motorului din intreg calandarul.

 

 

In materialul postat sunt destule informatii despre circuitul din Australia sper sa vedem spectacol.

 

Hai BMW!

Link to comment
Share on other sites

Formula 1 incepe, incep si scandalurile! Difuzoare neconforme.

 

 

Ferrari, Renault si Red Bull au depus un protest la FIA pentru difuzoarele neconforme folosite de Brawn GP, Toyota si Williams, dupa ce acelasi for anuntase ca protestul celor de la BMW Sauber, unul pe exact aceeasi tema, a fost respins - hartiile si explicatiile n-au urmat intocmai litera legii.

 

Astfel, conducerea cursei de la Melbourne a chemat la discutii reprezentatii echipelor incriminate si s-ar parea ca astazi va fi anuntata decizia comisarilor. Totusi, media de specialitate este sigura ca, oricare ar fi verdictul FIA, una dintre cele doua tabere va face apel si doar peste cateva saptamani vom fi siguri de rezultatul care se va inregistra in primul weekend al celui de-al 60-lea sezon al Campionatului Mondial.

 

Asa cum declara si presedintele Toyota, John Howett, cele trei echipe care au avut o altfel de interpretare a regulamentului tehnic, reusind astfel sa-l exploateze mai bine, au discutat problema cu departamentul tehnic al FIA inainte de Melbourne: "Am folosit procesul de consultare cu departamentul tehnic al FIA si suntem multumiti ca au verificat interpretarea noastra. Acum asteptam sa vedem ce vor decide comisarii sau Curtea care va analiza cazul ulterior deciziei."

Link to comment
Share on other sites

Astazi s-au desfasurat antrenamentele libere in Australia, la Melbourne practic weekend-ul este inceput.

 

Atasat sunt 2 tabele cu rezultatele din cele 2 sesiuni de antrenamente.

 

 

tabel_vineri_1.bmp

 

post-23376-1238148533_thumb.jpg

 

Locurile monoposturilor BMW sunt undeva sub performantele cu care ne-am obisnuit, acest lucru nu trebuie sa ingrijoreze deoarece masinile au facut antrenamentele cu diferite setari si nivelurile de combustibil sunt diferite.

 

Maine, Sambata, 28 martie ,05:00-06:00(ora romaniei) - antrenamente libere 3 vor fi ultimele antrenamente urmate de calificarile de la ora 08:00. Dupa calificari vor fi trase primile concluzii cu privire la performantele monoposturilor.

 

Sper ca cei de la BMW sa aiba un AS in cockpit si sa faca o figura frumoasa.

Link to comment
Share on other sites

Brawn GP blocheaza prima linie a grilei de start in etapa cu numarul 1 a sezonului 2009. Jenson Button a reusit cel de-al 4-lea pole position din cariera.

 

Melbourne, Australia - Calificari - 28.03.2009

1 J. Button Brawn GP 1:26.202

2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.505

3 S. Vettel Red Bull 1:26.830

4 R. Kubica BMW 1:26.914

5 N. Rosberg Williams 1:26.973

6 T. Glock Toyota 1:26.975

7 F. Massa Ferrari 1:27.033

8 J. Trulli Toyota 1:27.127

9 K. RäikkÜnen Ferrari 1:27.163

10 M. Webber Red Bull 1:27.246

11 N. Heidfeld BMW 1:25.504

12 F. Alonso Renault 1:25.605

13 K. Nakajima Williams 1:25.607

14 H. Kovalainen McLaren 1:25.726

15 L. Hamilton McLaren fara timp

16 S. Buemi Toro Rosso 1:26.503

17 N. Piquet jr. Renault 1:26.598

18 G. Fisichella Force India F1 1:26.677

19 A. Sutil Force India F1 1:26.742

20 S. Bourdais Toro Rosso 1:26.964

 

Se pare ca Brawn GP e o echipa de top, performantele realizate de ei in antrenamente se confirma si in calificari, ramane de vazut daca vor avea o masina fiabila in curse. Ma bucura faptul ca o echipa mica cumparata mai ieri de la Honda cu un dolar face azi performanta. Patronul echipei nu este altul decat Ross Brrawn fostul inginer de la Ferrari fapt ce dovedeste inca odata ca pentru performante nu e nevoie numai de bani ci si de oameni talentati, ori ing. Brawn e talentat si ideiile sale au pus pe picioare o mare echipa, desi dupa buget si istoric nu putem spune asta.

 

Locul 4 ii asigura lui Kubica plecarea de pe a 2-a linie de start, preformanta foarte buna daca tinem cont de faptul ca in antrenamente nu s-a apropiat de primii timpi. Heidfeld e pe 11 dar si asa baietii au facut o calificare buna sunt deasupra lui Alonso 12 , Kovalainen 14 si Hamilton 15. Lumea buna a F1 e undeva la coada clasamentului exceptie face Ferrari care si-a plasat ambele monoposturi in primele 10 pe 7 si 9.

 

Cursa de maine se presupune a fi una la fel de spectaculoasa ca si rezultatele acestei calificari. INCA MAI SPER CA BMW SAUBER SA DOVEDEASCA PE LANGA PERFORMANTELE MEDII DIN CALIFICARI O FIABILITATE DE TOP SI O STRATEGIE DE CAMPIONI IN CURSA.

 

HAI BMW!

Link to comment
Share on other sites

Declaratia lui Kubica la finalul calificarilor:

 

Robert Kubica (BMW Sauber), locul 4: "Sunt destul de multumit de locul patru pe grila de start. Luand in considerare primele sesiuni de antrenamente ale weekend-ului, e mai mult decat ne asteptam. Am progresat cu masina si am reusit sa fac cateva tururi foarte bune. Turul meu din Q2 a fost in particular unul bun. Din pacate la a doua incercare din Q3 Nico Rosberg a iesit larg in fata mea in virajul 14 si a pus ceva praf pe pista. Astfel, pneurile mele au pierdut mult din aderenta pentru ultimele viraje ale acelui tur. Cel mai probabil as fi terminat al treilea, dar chiar si-asa sunt multumit de performantele mele."

Link to comment
Share on other sites

Monoposturile Toyota descalificate, Lewis Hamilton penalizat cu cinci locuri

 

Monoposturile Toyota pilotate de Jarno Trulli si Timo Glock au fost declarate neconforme cu regulamentul si vor lua startul de pe ultimele pozitii ale grilei de start a Marelui Premiu al Australiei, a anuntat, sambata, FIA, informeaza AFP.

 

Potrivit FIA, "eleronul din spate al monoposturile Toyota prezinta o flexibilitate extrema". Dupa ce au examinat masinile si au ascultat explicatiile oficialilor echipei, comisarii cursei de la Melbourne au decis "excluderea" monoposturilor din sedintele de calificare. In consecinta, Timo Glock, care obtinuse locul 6 pe grila de start in urma sedintei de calificari de sambata dimineata, si Jarno Trulli, locul 8, vor pierde aceste pozitii si vor incepe cursa de pe ultimele doua locuri ale grilei de start a MP al Australiei.

 

Aceasta masura se adauga penalizarii impuse pilotului Lewis Hamilton, locul 15 in calificari, care a fost retrogradat cu cinci locuri, pentru ca a schimbat cutia de viteze a monopostului sau, McLaren-Mercedes. Hamilton va lua startul de pe locul 18.

 

onlinesport

Link to comment
Share on other sites

Mda ...."FANTASTIC" ce ghinion <_< greseala 90% a lui Vettel ....nici nu vreau sa ma gandesc ce e in sufletul lui Kubica acum :bashwall: ....de depasit nu cred ca-l depasea pe Button dar macar incerca :blink: ...ma bucur totusi ca, Kubica nu si-a pierdut talentul si tenacitatea ... Heidfeld aproape inexistent :unsure: ... in rest o cursa plina de surprize mai mult sau mai putin placute cat despre comentatori ...nici o surpriza :)
Link to comment
Share on other sites

Este exact invers <_< Tocmai ca intr-o cursa trebuie procedat asa... daca Vettel nu-l lasa pe Kubica in cursa asta, pe altul in cursa viitoare, pe altul in alta, NIMENI nu va mai incerca sa-si bage botul in fata lui. Pe termen lung este avantajos pentru Vettel, chiar daca a pierdut acum si poate va mai pierde de inca 1-2-3 ori.
Link to comment
Share on other sites

Brawn GP au reusit dubla intr-o cursa plina de evenimente. Prima cursa, primul pole, prima dubla.

 

Melbourne, Australia - 29.03.2009 - rezultat final

1 J. Button Brawn GP 1:34:15.784

2 R. Barrichello Brawn GP +0.807

3 J. Trulli Toyota +1.604

4 L. Hamilton McLaren +2.914

5 T. Glock Toyota +4.435

6 F. Alonso Renault +4.879

7 N. Rosberg Williams +5.722

8 S. Buemi Scuderia Toro Rosso +6.004

9 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso +6.298

10 A. Sutil Force India F1 +6.335

11 N. Heidfeld BMW +7.085

12 G. Fisichella Force India F1 +7.374

13 M. Webber Red Bull +1 laps

Did not finish

14 S. Vettel Red Bull +2 laps

15 R. Kubica BMW +3 laps

16 K. RäikkÜnen Ferrari +3 laps

17 F. Massa Ferrari +12 laps

18 N. Piquet jr. Renault +34 laps

19 K. Nakajima Williams +41 laps

20 H. Kovalainen McLaren +55 laps

 

Mare pacat! Kubica merita ul loc pe podium, de fapt el avea abonement, doar ca Vettel a fost cosmarul lui Kubica.

 

 

Comentariul cursei pentru cei care nu au apucat sa vizualizeze primul GP din sezon.

 

Jenson Button este omul inceputului de sezon, iar dupa prima victorie adusa celor de la Brawn GP este momentul sa aducem aminte de o declaratie bizara a britanicului in perioada de iarna; toate zvonurile cu privire la posibilii cumparatori ai fostei structuri Honda erau sistematic demontate si timpul trecea mult prea rapid pentru viitorul echipei; in acel moment Jenson a spus: E 'Honda' sau nimic pentru mine in 2009. A venit in aceasta duminica vremea ca timpul sa treaca extrem de greu pentru cei implicati in proiectul Brawn GP si Button a fost rasplatit pentru loialitatea sa. A obtinut a doua sa victorie din cariera intr-un weekend perfect si ireal. Vor veni apelurile. Sa spunem ca Toyota ar fi castigat astazi datorita difuzorului magic. Daca ei ar pierde victoria la masa verde, parca n-ar fi chiar o problema atat de mare; insa cand e vorba de o echipa care a trecut prin foc si sabie pentru a ajunge sa se prezinte la Melbourne, una care a primit primul sponsor in ziua calificarilor, nu ti se pare just. Mai ca te apuca rasul cand vezi echipe precum BMW Sauber, Ferrari, Renault sau Red Bull acuzand un team care, in vreme ce ei testau, muncea in spatele usilor inchise nestiind sigur daca munca lor va apuca vreodata sa vada asfaltul. Unii dintre protestatari mai sus mentionati n-au fost nici macar in stare sa completeze hartiile corect la depunerea plangerii...

 

Si Williams si Toyota au gandit difuzoare neconforme dupa acuzatori si regulamentare dupa FIA; au fost nicaieri in raport cu Brawn GP. Ca orice alt team de pe intreaga grila. Iti si vine sa zici 'dati-le voi de difuzor vreti si tot va vor bate'.

 

Dar destul despre ce va urma. Sa vorbim despre cum Brawn GP au scris istorie [descrierea asta si-o fi pierdut intelesul insa asta au facut]. Button paraseste perfect grila de start, in timp ce Barrichello greseste si pierde multe locuri - sistemul ce impiedica motorul sa se opreasca ii face feste dupa cum declara brazilianul la conferinta de presa de dupa spectacol. Avand KERS la dispozitie, cele doua monoposturi Ferrari aproape ca decoleaza; Massa trece de Kubica si apoi de Rosberg, in timp ce Kimi castiga doar o pozitie (tot in detrimentul lui Rosberg). Button conduce, urmat de Vettel, Massa, Kubica, Raikkonen si Rosberg, in timp ce Barrichello ramane doar pe pozitia a saptea - asta dupa primul eveniment neplacut al cursei care se consuma, evident, in primul viraj. Rubens este impins de Kovalainen din spate si trimis in Webber, iar australianul se opreste in Heidfeld. Kovalainen si Webber se lovesc din nou cativa metri mai in fata, Heidfeld este in pietris cu un pneu dejantat. Toti cei implicati ajung la boxe (Kovalainen chiar ramane acolo), in timp ce Rubens continua cu aripa fata lovita in partea stanga.

 

Urmeaza depasiri frumoase reusite de Hamilton, pe exterior, cu ajutorul KERS - un Force India si Buemi -, britanicul trecand apoi si de Piquet jr. Cine stie, poate ca acest regulament chiar ajuta depasirile. In turul cu numarul 9 Kimi Raikkonen incepe sa fie prea lent pentru Rosberg si Barrichello, iar cei doi il ataca cu succes - brazilianul mai avariind inca putin aripa fata chiar in acelasi loc, insa merge mai departe ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat; trebuie ca monopostul minune al inceputului de sezon e si foarte robust.

 

Raikkonen este cel care deschide linia boxelor dupa numai 10 tururi parcurse, iar Massa viziteaza garajul la un tur diferenta; nu inainte de a incetini si el foarte mult ritmul si a le permite lui Rosberg si Barrichello sa se apropie ingrijorator de mult - pneurile cu care au plecat in cursa monoposturile Scuderiei au fost cele super soft si e absolut clar faptul ca n-au rezistat decat foarte putin pe F60. Kimi si Felipe ies din nou pe pista cu pneuri medium, iar Hamilton si Kubica alimenteaza si ei foarte devreme. Umeaza opririle lui Vettel si Rosberg (care pierde foarte mult timp cu montarea rotii stanga-fata, iar la iesire este depasit usor de Raikkonen).

 

Primul Safety Car al cursei vine in turul cu numarul 18 la 'strigatul' lui Nakajima care loveste si ramane intr-o pozitie periculoasa - iesire pe vibrator in virajul patru si pierderea aderentei pe puntea spate. Cele doua monoposturi Brawn GP sunt chemate pe rand la boxe (Barrichello si apoi Button), iar ordinea inainte de reluarea cursei este: Button, Vettel, Massa, Kubica, Raikkonen, Rosberg, Piquet, Trulli, Buemi, Barrichello. In turul 24, pe linia dreapta imediat ce Safety Car-ul parasise pista, Piquet pierde controlul masinii intr-un duel cu Rosberg. Cei doi nu s-au atins, insa Renault-ul a blocat rotile spate pe franare si a intrat intr-o piruieta fiind foarte aproape de a-l lua si pe Rosberg la 'dans'. Imediat dupa reluarea cursei Timo Glock isi pierde pe rand pozitia a 11-a in fata lui Rosberg (nevoit sa franeze la momentul Piquet cazuse in clasament), Hamilton si Alonso.

 

La numai patru tururi de la 'restart' Jenson Button se distantase deja de Vettel (2) la 2.4 secunde, iar in raport cu Barrichello (7) avea 9.2 secunde. Felipe Massa intra pentru a doua oara la boxe in turul cu numarul 31, iar in turul 36 Button pusese intre el si Vettel peste cinci secunde. Timo Glock incearca sa treaca de Alonso in ultima sicana a turului cu numarul 40, neamtul pierde spatele, revine pe sensul de parcurgere a circuitului si este depasit de Raikkonen. Cand mai erau 17 tururi pana la final Jenson Button ii permite lui Vettel sa mearga in acelasi rimt si fara a mai forta il tine constant la putin sub cinci secunde. La 15 tururi pana la final Hamilton revine de la boxe pentru ultima data chiar in fata lui Massa, iar Buemi incearca sa profite si sa-l depaseasca pe brazilian - fara succes. Turul cu numarul 45/58 si o noua greseala de abordare a unui vibrator pe iesirea din viraj - Kimi Raikkonen loveste dar continua chinul de a termina totusi cursa; in timp ce la numai un tur distanta Massa trebuie sa aduca masina la boxe cu probleme tehnice dupa ce incetineste foarte mult si este nevoit sa stea cu privirea numai in retrovizoare pentru a nu-i incurca pe pilotii ale caror monoposturi se incapatanau sa functioneze.

 

Cu numai 11 tururi de parcurs pana la steagul in patratele Jenson Button intra pentru ultima oara la boxe si le paraseste cu pneuri super soft pentru ultimul stint, dar si dupa ceva mici probleme cu furtunul de realimentare - 13.2 secunde pentru britanic. Astfel, Vettel reuseste sa se apropie la 1.6 secunde (8 tururi ramase). Tot acum mai avem parte de o lupta frumoasa intre Glock si Buemi dupa iesirea de la boxe a neamtului; pilotul Toyota reuseste sa revina dupa ce fusese depasit de elvetian. Glock mai semneaza un episod frumos in turul 52/58 - depasirea, de aceasta data reusita, asupra lui Alonso pe durata a mai multor viraje. Nico Rosberg da semne de oboseala oarecum tehnica si este depasit pe rand de Barrichello (care trece ca vantul pentru pozitia a patra), Trulli si Hamilton.

 

Cu patru tururi inainte de final Button urca avantajul sau fata de locul secund la 2.5 secunde, iar Alonso trece si el de Rosberg, in timp ce Kubica se apropie amenintator de Vettel in lupta pentru treapta a doua a podiumului. Polonezul este cu mult mai rapid decat pilotul Red Bull la iesirea din viraje, insa se hazardeaza sa-l atace pe exterior, niciunul nu cedeaza si ambii intra intr-un tete-a-queue separat care se traduce astfel: aripa fata rupta pentru Kubica, suspensie si roata stanga-fata serios avariate pentru Vettel. Kubica continua inca vreo cateva viraje, insa fara aderenta pe puntea fata iese in decor si loveste.

 

La revedere podium pentru ambii si bine ai revenit pe locul al doilea Rubens! Safety Car din nou in pista, iar AMG-ul o paraseste doar pentru ca ultimul viraj inainte de steagul in patratele se fie parcurs normal. Brawn GP reusesc in mod miraculos dubla - Rubens a avut si mult noroc -, Trulli multumeste zeilor pentru un podium nesperat dupa ce italianul luase startul de pe linia boxelor, iar Hamilton este probabil chiar mai fericit decat Jarno cu pozitia a patra. Glock termina pe cinci, urmat de Alonso, Rosberg si Buemi (norocul a fost de partea debutantilor astazi). Nici urma de vreo masina Ferrari in puncte, nici urma de vreo speranta la prima treapta a podiumului pentru altcineva in afara de Button.

 

Peste numai o saptamana urmeaza a doua etapa a sezonului; un nou test pentru un monopost de exceptie care n-a pus o roata gresit astazi in mainile unui Button perfect. Felicitari Brawn GP, la treaba nume mari din Formula 1 - ar fi bine sa va dedicati timpul copierii masinii albe, caci Federatia nu e chiar tampita sa lase din mana un astfel de start al sezonului pe 'praful' asta.

Link to comment
Share on other sites

Ce a declarat Kubica.

 

Robert Kubica spune ca ar fi putut castiga cursa daca nu s-ar fi acrosat cu Vettel.

 

 

 

Dupa un weekend nu foarte bun pentru BMW Sauber, cursa parea una cat de cat fericita cel putin in privinta lui Robert Kubica; a venit insa accidentul dintre polonez si Vettel in lupta pentru pozitia a doua cand mai erau doar cateva tururi pana la final, iar BMW Sauber vor pleca spre Malaiezia cu zero puncte.

 

Robert Kubica (abandon): "Ce dezamagire! Aveam sansa de a castiga aceasta cursa, caci Jenson Button si Sebastian Vettel erau pe pneuri super soft si aveau probleme, in timp ce eu aveam pneuri medium si puteam merge mult mai rapid. Sebastian a iesit larg in virajul 1 si apoi a franat tarziu. Eram deja in fata sa, dar n-a vrut sa ma lase sa trec. Apoi masina sa a subvirat foarte mult si m-a atins. Aripa mea fata a intrat sub masina si prin urmare am lovit in virajul cinci. Cred ca Sebastian a fost putin cam prea optimist."

 

"Daca ar fi fost acela ultimul viraj al cursei, atunci era in regula, dar mai erau inca trei tururi de parcurs si chiar n-avea sanse de a-si apara pozitia, caci eu eram mult mai rapid. E mare pacat! Masina mea a fost foarte buna, mai ales in al doilea stint cand am reusit cele mai rapide tururi. Asa e in motorsport."

 

Nick Heidfeld (locul 11): "Rezultatul cursei de astazi este extrem de dezamagitor pentru mine. Am luat un start atat de bun si am putut sa castig pozitii imediat. Si strategia mea era una promitatoare. Apoi pe perioada de franare pentru primul viraj m-am simtit in siguranta, caci privind in retrovizoare n-am vazut nicio masina langa mine. Eram pe mijlocul pistei, dar dintr-o data am primit o lovitura puternica. A trebuit sa intru la boxe pentru pneuri noi si o aripa fata, dar masina a avut mult mai mult de suferit din cauza impactului si pana la final am fost fara sperante. Cred ca macar KERS-ul m-a ajutat sa-mi apar pozitia cu o masina atat de lenta. Dar la final n-a contat, caci n-are importanta daca termini pe 11 sau pe 13."

Link to comment
Share on other sites

Vettel isi cere scuze public fata de Kubica si recunoaste ca daca ar fi cedat ambii ar fi foat pe podium.

 

 

 

Sebastian Vettel (abandon): "Eram pe locul doi si intr-o pozitie buna, dar apoi, cu vreo doua tururi inainte de final, am avut un incident de cursa stupid cu Robert. La momentul in care am virat eram inca in fata, dar n-am putut mentine viteza in viraj si Robert era pe pneuri mai dure, deci mult mai rapid. La momentul in care ne-am atins el era in fata, dar n-am avut unde sa ma duc, n-am putut opri masina sau sa virez spre dreapta, iar pneurile mele erau terminate."

 

"A fost pacat, caci ambii am abandonat. Trebuia sa-l fi lasat? Mereu vrei sa lupti. Poate ar fi trebuit sa-l lasa sa treaca si sa termin pe pozitia a treia, dar asa e viata. Am incercat sa-mi apar pozitia si, in mijlocul virajului, dreptatea era de partea mea, dar apoi n-am mai avut suficienta aderenta pentru a evita coliziunea. Cer iertare echipei si de asemenea si lui Robert, caci n-a insemnat doar finalul cursei pentru mine, ci si pentru el."

 

Frumos gestul lui Vettel, oricine ar fi facut probabil la fel, sunt piloti tineri si captati de intensitatea momentului au gresit, dar oricine ar fi gresit la fel.

Link to comment
Share on other sites

Este exact invers <_< Tocmai ca intr-o cursa trebuie procedat asa... daca Vettel nu-l lasa pe Kubica in cursa asta, pe altul in cursa viitoare, pe altul in alta, NIMENI nu va mai incerca sa-si bage botul in fata lui. Pe termen lung este avantajos pentru Vettel, chiar daca a pierdut acum si poate va mai pierde de inca 1-2-3 ori.

 

poate sa ma insel dar imediat dupa acrosaj canf Vettel se mai chinuia sa mearga cu masina s-a auzit in discutile cu cei de la boxe ceva de genul i'am a idiot i'sorry :)

Link to comment
Share on other sites

Despre ce s-a intamplat azi se pot scrie carti, cei de la Brawn GP par de neoprit, masinile lor sunt mult peste concurenta, restul plutonului inseamna celelalte 18 masini ramase in cursa. Va invit sa analizati situatia, o echipa care pana acum 2 luni nu avea certa prezenta in noul sezon castiga practic tot ce se poate si in declaratii merge mai departe spunand ca nu se vor ori aici. Nu stiu eu multe despre F1 dar ceva parca e ciudat, au gasit baietii de la Brawn GP elixirul performantei l-au turnat in monoposturi si gata?

 

Ma gandesc ca si celelalte echipe au muncit sustinut si nu 2 luni ci intrega vacanta intersezon.

 

Sunt tare curios ce misca lucrurile in directia asta la Brawn... sigur scandalurile nu sunt departe. Eu sunt mai suspicios si nu ii cred pe cuvant dar pana la dovada cum poti sa spui hotului ca e hot.

 

Declaratia baietilor de la Brawn:

 

 

 

Jenson Button (locul I): "Ce zi uluitoare! Acest prim Mare Premiu la care participam s-a terminat pur si simplu precum o poveste cu zane. Ar putea parea ca o victorie facila, dar n-a fost deloc asa;am ajuns insa la final si asta e tot ce conteaza. Aceasta victorie este pentru mine, familia si pentru echipa mea. Au trecut cateva luni traumatice, dar vreau sa multumesc din suflet tuturor pentru ca au fost atat de puternici si nu si-au pierdut speranta niciun moment. In acest weekend am realizat exact ceea ce meritam pentru munca depusa in ultimele luni. Si ce e cel mai interesant este ca urmeaza mult mai multe din partea mea si din partea acestei echipe. Abia astept sa ajungem in Malaiezia."

 

Rubens Barrichello (locul 2): "Ei bine, s-ar putea spune ca am avut o dupa-amiaza plina de evenimente; am avut parte de sentimente diametral opuse si, sincer, sunt extrem de incantat ca am reusit locul secund. La start mi-a fost foarte greu, caci sistemul anti-oprire a intrat in functiune si am pierdut cateva locuri imediat, iar apoi am fost lovit puternic din spate in virajul 1 si credeam ca a luat sfarsit cursa mea. Din fericire masina a supravietuit si am reusit sa ma lupt in pluton pana in pozitia a patra si am putut astfel profita de accidentul dintre Vettel si Kubica. Asta arata ca niciodata nu trebuie sa te dai batut. Felicitari lui Jenson pentru victoria fantastica de astazi si multumirile mele sincere echipei pentru ca-mi ofera o masina atat de buna. Acesta este startul unei calatorii extrem de interesante pentru noi."

 

Ross Brawn: "Am muncit incredibil de mult pentru victoria de astazi si sa vezi aceasta dedicare, angajament si multa munca fructificata de Jenson si Rubens printr-o dubla la prima noastra cursa este ceva extrem de satisfacator. Dupa tot prin ce a trecut echipa noastra in ultimele cateva luni, acesta este un rezultat, sincer vorbind, senzational. Este doar inceputul pentru noi si am fost departe de a avea o cursa perfecta, astfel ca vom invata multe din aceasta zi si vom progresa. Trebuie sa continuam dezvoltarea masinii pe parcursul sezonului daca vrem sa luptam in continuare pentru victorii si pentru Campionat."

 

"As vrea sa multumesc sincer lui Norbert Haug si celor de la Mercedes Benz High Performance Engines care ne-au sprijinit mult in ultimele cateva luni si care au lucrat alaturi de noi pentru a ne asigura ca vom alerga in acest an. Multumiri de asemenea companiilor Virgin, Henri Lloyd si tuturor partenerilor nostri care au avut viziunea posibilitatilor noastre si s-au implicat alaturi de noi inainte de aceasta victorie. E dificil de exprimat in cuvinte ce inseamna aceasta victorie, dar sunt sigur ca vorbesc pentru toata lumea de aici, de la circuit, si de la fabrica din Brackley, cand spun ca a fost un weekend minunat."

 

 

 

Demn de lauda in cursa de azi este fostul campion, a reusit sa ajunga in top cu o masina mult mai slaba decat a multora dintre piloti, din aceste situatii se vede talentul si inzestrarea lui Lewis.

 

 

Campionul Mondial in exercitiu, Lewis Hamilton, se declara foarte multumit de punctele adunate mai ales dupa declasarea lui Jarno Trulli si spune ca echipa nu se astepta la un astfel de rezultat avand in vedere nivelul de competitivitate aratat in acest moment de monopostul McLaren.

 

 

Lewis Hamilton (locul 4; 3 dupa penalizarea lui Trulli): "Am castigat cu mult mai multe puncte decat ne-am fi asteptat. Eu incercam sa adun macar un punct, astfel ca cele sase reprezinta un rezultat foarte bun. In mod sigur n-am uitat cum se castiga curse: strategia noastra a fost perfecta, iar echipa a facut o treaba fantastica. Avand in vedere pachetul pe care-l avem la dispozitie, am stors fiecare gram de ritm posibil din masina - sunt foarte multumit. De asemenea, sincerele mele felicitari lui Jenson - a pilotat stralucitor intregul weekend si atat el cat si coechipierul sau merita acest succes."

 

 

Ferrari, calutul e obosit inca de la inceputul sezonului, de vina par potcoavele cu care nu reuseste sa prinda un ritm competitiv.

Scuderia a trebuit sa aduca mai devreme monoposturile la boxe din cauza uzurii mult prea premature a pneurilor super soft.

 

 

Felipe Massa (abandon): "Stiam ca monoposturile Brawn GP sunt de neinvins astazi, dar cu toate acestea credeam ca vom avea o cursa buna. Startul a fost minunat, dar dupa cinci sau sase tururi am inceput sa avem probleme cu pneurile soft, probleme atat de mari incat a trebuit sa intram mai devreme la boxe. Apoi am trecut la o strategie foarte agresiva, una despre care acum putem spune ca a fost gresita, caci, imediat dupa pit stop, Safety Car-ul a iesit pe circuit. M-am regasit pe pozitia a treia, dar dupa restart aveam mai putin de 10 tururi pentru a incerca sa castig teren fata ce cei din spatele meu si care aveau mai mult combustibil. La al doilea pit stop, am pus combustibil pana la final, dar apoi am fost foarte lent si, in cele din urma, am avut o problema si a trebuit sa ma retrag."

 

"Dupa parerea mea, in afara de cei de la Brawn GP, suntem competitivi, dar trebuie sa lucram perfect pentru a ajunge in fata. Aici este foarte greu sa exploatezi pneurile la intregul potential, in parte din cauza ca suprafata asfaltica nu ofera suficienta aderenta. Solutia pentru Malaiezia? Munca si multa munca"

 

Kimi Raikkonen (locul 15): "Cand am intrat in zidul de protectie a fost vina mea. Pacat, caci avand in vedere ce s-a intamplat mai tarziu, as fi putut termina al doilea. Am pierdut puncte pretioase, dar vom incerca sa recuperam incepand chiar cu Malaiezia. Acolo vom avea o imagine mai completa a situatiei actuale, caci acest circuit [Albert Park] nu este un indicator foarte corect al performantelor. KERS-ul a lucrat bine la start, dar nu prea am avut unde sa ma duc. Daca n-am crede ca ne ofera un avantaj, nu l-am folosi. In mod clar principala noastra problema a fost reprezentata de pneuri, dar de asemenea trebuie sa imbunatatim per total nivelul de performante."

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

O ultima stire: Se pare ca Hamilton pierde punctele acumulate in Australia.

 

Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a decis, joi, la Sepang, sa il excluda pe pilotul britanic Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) de la Marele Premiu al Australiei si sa il reinstaleze pe locul trei pe italianul Jarno Trulli (Toyota), penalizat duminica, informeaza BBC.

 

Trulli, care a terminat cursa de la Melbourne pe locul trei, a primit o penalizare de 25 de secunde, care l-a facut sa coboare pe locul 12. Jarno Trulli a fost sanctionat pentru ca l-a depasit pe Hamilton in timp ce masina de securitate se afla pe pista.

 

"Comisarii de cursa, avand in vedere noile elemente ce le-au fost prezentate, considera ca pilotul Lewis Hamilton a actionat intr-un mod prejudiciabil, aducandu-le deliberat dovezi eronate comisarilor care l-au audiat dupa cursa. Lewis Hamilton si McLaren-Mercedes sunt exclusi din clasamentul Marelui Premiu al Australiei 2009", a precizat FIA.

 

Forul mondial a precizat ca, avand in vedere noile elemente, comisarii au anulat penalitatea decisa anterior in cazul lui Jarno Trulli, care a revenit pe podium la Melbourne, pe locul trei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.