Jump to content

BMW320si


stranger

Recommended Posts

M-am uitat aseara la Campionatul Mondial de Turisme FIA si am vazut ca BMW participa cu 320si, intrebarea ar fi de ce participa cu un motorizare de 2000cmc si nu cu 335 sau un M3?

raspunsul cred ca l-am gasit:WTCC are grija de mediul inconjurator. Isi propune sa acorde mai multa atentie mediului adoptand cea de-a doua generatie de carburanti ecologici, care au un continut de 10% bioetanol. Folosirea celei de-a doua generatii de bioetanol reduce consumul de combustibili minerali, emisiile de gaze si poluarea, fara sa afecteze mediul (spre deosebire de prima generatie de bioetanol).

Acum itrebarea e cati CP are acel 320si ca am vazut ca e mult mai fasnetz decat un 320:D ce modificari are, tinand cont ca e un motor mic cum rezista sa fie tinut numa in turatii mari?

Link to comment
Share on other sites

BMW 320si E90, 4 doors.

 

4-cylinder in line, longitudinally installed. Distribution: two overhead camshafts, 16 valves. Displacement: 1999 cc. Bore x stroke: 86 x 86 mm. Compression ratio: 11:1. Maximum output: 280 bhp @ 8300 rpm. Maximum torque: 245 nm @ 7250 rpm. Engine management: BMW Motorsport ECU 404. Lubrication: wet sump.

 

rear-wheel-drive. Gearbox: BMW H-pattern 5-speed, with straight cut gears and dog engagement. Clutch: carbon-fibre single-plate. Differential: mechanical limited slip differential.

 

Length: 4539 mm, width: 1845 mm, wheelbase 2763 mm, minimum weight: 1170 kg including the driver.

 

pai asta e WTCC... concureaza cu seat, honda, chevrolet si lada. ce sa caute un motor mai mare acolo.

oricum, masina asta face fara probleme un 335i

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat aseara la Campionatul Mondial de Turisme FIA si am vazut ca BMW participa cu 320si, intrebarea ar fi de ce participa cu un motorizare de 2000cmc si nu cu 335 sau un M3?

raspunsul cred ca l-am gasit:WTCC are grija de mediul inconjurator. Isi propune sa acorde mai multa atentie mediului adoptand cea de-a doua generatie de carburanti ecologici, care au un continut de 10% bioetanol. Folosirea celei de-a doua generatii de bioetanol reduce consumul de combustibili minerali, emisiile de gaze si poluarea, fara sa afecteze mediul (spre deosebire de prima generatie de bioetanol).

Acum itrebarea e cati CP are acel 320si ca am vazut ca e mult mai fasnetz decat un 320:D ce modificari are, tinand cont ca e un motor mic cum rezista sa fie tinut numa in turatii mari?

 

Cred ca gasesti aici tot ce te intereseaza:

http://en.wikipedia.org/wiki/Touring_car_racing

si

http://www.fia.com/sport/Regulations/wtcregs.html

Link to comment
Share on other sites

Pai 320si wtcc are un raport cal/kg de aprox 240cp/tona iar un 335i are in jur de 190cp/tona;un M3 E92 are 250cp/tona dar pe circuit un 320si wtcc il mananca cu fulgi cu tot.

 

Ai vĂŁzut o astfel de comparaĂžie?

 

Pai tre sa vezi neaparat?

Link to comment
Share on other sites

- Orice sistem electronic este interzis [ABS-ESP/DTC-EPS-ETC]

- Cilindree maxima 2000 cmc

- ECU trebuie omologat in ''VK S2000''

- turatia este limitata : 8500rpm la 4 cilindrii, 8750rpm la 5 cilindrii, 9000 rpm la 6 cilindrii

- diametrul cilindrilor 60 mm [!]

- injectia directa este autorizata doar daca exista si pe modelul de serie

- compresia nu trebuie sa depaseasca 11/1

- pistoanele trebuie sa fie cele de pe modelul de serie, daca nu trebuie omologat kit'ul

- difera diametrul valvelor la 4-5-6 pistoane

- etc

- etc

pentru benzinare

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/D...9-10_170309.pdf

pentru diesel

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/6...9-10_170309.pdf

Link to comment
Share on other sites

320si din wtcc trebuie sa derive din masina de serie. Din cate am citit in acel pdf, elementele esentiale de directie-injectie-suspensie-etc, sunt putin duse la extrem sau reglate ideal pentru modul sport.

Este un ''tuning'' facut intre niste limite impuse de FIA.

Am vazut toate cele 4 curse din primele doua etape. Cuplul Seat'urilor e bet0n <_<. Cateodata anvelopele si tractiunea spate nu sunt fenomenale in raport cu tractiunea fata.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Zicea cineva ca nu se poate scoate nimic dintr-un pistol de asta cu apa cum e 320i-ul. Astia se pare ca dovedesc contrariul.

 

Totusi, ar fi fost frumos sa concureze cu un motor in 6 cilindri. Insa cred ca a fost bine cantarita decizia.

La treaba cu M3, cred ca i-ar face totusi probleme WTCCului cu un setup corespunzator.

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni,320si wtcc nu e jucarie! E masina de competitie nu masina de strada.Un M3 pe langa 320si wtcc e ca un obez lenes pe langa un atlet.Deja ma amuzati cu astfel de comparatii.Ca idee: 320si wtcc 0-100 in 3,8s ! iar pe langa acceleratia fulminanta,320si e mai lat cu vreo 30cm,mai lasat,mai aerodinamic,un down force imens,aderenta marita datorita slicurilor,suspensie racing si lista poate continua sau cititi aici:

 

http://www.rosenblad.com/2006/bilar/split.htm

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni,320si wtcc nu e jucarie! E masina de competitie nu masina de strada.Un M3 pe langa 320si wtcc e ca un obez lenes pe langa un atlet.Deja ma amuzati cu astfel de comparatii.Ca idee: 320si wtcc 0-100 in 3,8s ! iar pe langa acceleratia fulminanta,320si e mai lat cu vreo 30cm,mai lasat,mai aerodinamic,un down force imens,aderenta marita datorita slicurilor,suspensie racing si lista poate continua sau cititi aici:

 

http://www.rosenblad.com/2006/bilar/split.htm

 

Dar asta nu Înseamnã cã-l mãnâncã cu fulgi cu tot.

 

M3-ul este o maÂşinĂŁ de stradĂŁ cu veleitĂŁĂži de circuit.

Link to comment
Share on other sites

Oameni buni,320si wtcc nu e jucarie! E masina de competitie nu masina de strada.Un M3 pe langa 320si wtcc e ca un obez lenes pe langa un atlet.Deja ma amuzati cu astfel de comparatii.Ca idee: 320si wtcc 0-100 in 3,8s ! iar pe langa acceleratia fulminanta,320si e mai lat cu vreo 30cm,mai lasat,mai aerodinamic,un down force imens,aderenta marita datorita slicurilor,suspensie racing si lista poate continua sau cititi aici:

 

http://www.rosenblad.com/2006/bilar/split.htm

 

Dar asta nu Înseamnã cã-l mãnâncã cu fulgi cu tot.

 

M3-ul este o maÂşinĂŁ de stradĂŁ cu veleitĂŁĂži de circuit.

 

Asa o fi,dar ca si in box si masinile sunt impartite pe categorii iar 320si wtcc e in alta liga,liga profi. <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.