Jump to content

Curatare admisie BMW 320d 2004


Recommended Posts

Va salut pe toti!

 

Sambata am curatat impreuna cu un prieten EGR-ul de pe masina lui pentru ca incepuse sa scoata fum si ii consuma in jur de 12 l /100km in Cluj.

Masina un BMW e46 320d 2004 cu motor m47n de 150cp.

Toate bune si frumoase pana am desfacut EGR-ul si am vazut ce e acolo.Am ramas masca amndoi cand am vazut cantitatea de depuneri(mazga din aceea uleioasa) din interior.Ii obturase din diametrul admisiei cu aprox.1,5cm.Acuma noi am dat jos EGR-ul si l-am curatat efectele fiind vizibile(nu mai scoate fum) doar ca acuma omul nu mai poate dormii noaptea de cand a vazut ce este depus si in galeria de admisie.

 

 

Acum eu va cer ajutorul in privinta asta.Care a mai facut operatiunea asta?Curatat galerie de admisie ,furtune admisie,intercooler si tot asa pana la turbo si de la turbo pana la cutia filtrului de aer.In concluzie toata admisia exceptand turbo si EGR-ul.

Mentionez ca filtrul epurator a fost schimbat nu demult deci posibila cauza a uleiului din admisie e rezolvata.Pe langa asta masina consuma f putin ulei.

Eu am avut experienta asta cu 525td-ul pe care l-am avut doar ca nu am curatat si galeria de admise si intercooler nu avea.

 

Deci:cu ce sa o curatam?(noi ne-am gandit la motorina)cum sa o curatam?si ce posibile pericole sunt?

 

Pe langa asta mai am o curiozitate personala.Uitadu-ma pe realoem la cum arata admisia am observat ca are doua randuri de canale unele jos(dedesupt)care au si clapete si altele sus normale.Uitandu-ma si la imaginea cu _chiulasa_ am vazut ca doar cele dedesupt au corespondent pe _chiulasa_ iar cele de sus nu.(sunt cele marcate cu sageata gri din poza atasata).

Acuma intrebarea este:la ce folosesc canalele de sus si de asemenea care este rolul clapetelor de pe canalele de desupt?

 

Va multumesc anticipat si v-as fi recunoscator pt orice raspuns la subiect.

Ganditi-va ca o sa ajutati un coleg de pe forum sa doarma noaptea.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Eu am curatat EGR-ul si galeria de admisie la 160ooo si la 311ooo km. Am folosit spray pentru carburatoare/diluant si pensule/spatule de lemn. Inafara de o imbunatatire (relativa) a comportamentului masinii, nu am observat nimic. Nu s-a intamplat nimic rau, deci poate sa doarma linistit....

Link to comment
Share on other sites

Noi ne-am gandit sa le lasam inmuiate in motorina de pe o zi pe alta si dupa aia sa le spalam bine cu o perie din aia lunga de spalat sticle.Dupa care sa le uscam cu un feon sa nu ramana motorina pe admise.

 

In legatura cu depunerile crede-ma ca sunt din belsug si nici eu nu ma impac cu ideea ca intr-un fel sau altul ar putea ajunge in camera de ardere.

 

Tu din cate tin minte ai un 725tds?La motorul m51 chiar am vazut f putine depuneri pe galerie.Mai mult pe egr.

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa deschid un topic pe aceasta tema.

In Spania este un sport national printre posesorii de BMW !!!

 

Cred ca eu am mai ramas cu admisia necuratata <_<

 

chiar daca poate nu intelegi te ajuta !!!

http://www.bmwfaq.com/f9/operacion-extirpa...a-330cd-277753/

daca nu intelegi te ajut !!!

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Noi ne-am gandit sa le lasam inmuiate in motorina de pe o zi pe alta

Nu stiu daca este chiar indicat. Am inteles ca in EGR sunt zone in care nu are voie sa ajunga motorina/benzina/diluant etc.

 

 

In legatura cu depunerile crede-ma ca sunt din belsug si nici eu nu ma impac cu ideea ca intr-un fel sau altul ar putea ajunge in camera de ardere.

Stiu, de aceea le-am si curatat.

 

 

Tu din cate tin minte ai un 725tds?La motorul m51 chiar am vazut f putine depuneri pe galerie.Mai mult pe egr.

Nu, am un 320d din 2000, motor M47. Se incarca si EGR-ul si galeria la fel de mult.

 

 

Chestia asta cu curĂŁĂžarea galeriei de admisie nu mi se pare foarte ok.

 

Nu poate fi curãÞatã perfect ºi acele depuneri care vor rãmâne vor ajunge În motor.

 

PĂŁrerea mea..

Nu pot sa ti-o impartasesc.

 

La ce service recomandati sa fac aceasta operatiune?

Daca ai un pic de simt tehnic, poti sa o faci singur.

Link to comment
Share on other sites

P'astea...sau cateva din ele...a paradit filetul la demontare si s-a ambitionat sa le puna la loc...deh..a vrut sa le pastreze pe cele originale...

 

La ce service recomandati sa fac aceasta operatiune?

 

Ai PM

 

Da-mi si mie forward la PM te rog <_<

 

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

P'astea...sau cateva din ele...a paradit filetul la demontare si s-a ambitionat sa le puna la loc...deh..a vrut sa le pastreze pe cele originale...

 

La ce service recomandati sa fac aceasta operatiune?

 

Ai PM

 

Da-mi si mie forward la PM te rog :)

 

 

Merci!

 

 

Si mie un forward. Mergem in grup :bashwall: Mersi

 

Am vrut sa deschid un topic pe aceasta tema.

In Spania este un sport national printre posesorii de BMW !!!

 

Cred ca eu am mai ramas cu admisia necuratata :unsure:

 

chiar daca poate nu intelegi te ajuta !!!

http://www.bmwfaq.com/f9/operacion-extirpa...a-330cd-277753/

daca nu intelegi te ajut !!!

 

 

Eu inteleg, foarte tare si util linkul, deja mi-am facut cont si am inceput sa citesc <_<

Link to comment
Share on other sites

Chestia asta cu curĂŁĂžarea galeriei de admisie nu mi se pare foarte ok.

 

Nu poate fi curãÞatã perfect ºi acele depuneri care vor rãmâne vor ajunge În motor.

 

PĂŁrerea mea..

 

Ciupane daca ai vedea ce se aduna in galeria de admisie la un diesel purtat 100.000km prin scumpa noastra tara o sa te crucesti de-a dreptul.Am spus si mai sus era obturat egr-ul cam cu 1,5 cm din diametrul lui.si la fel e si in galerie chiar la intrare.Dupa care se subtiaza stratul.Oricand poate sa intre si de acolo in motor.Tocmai asta e si ideea ca e prea periculos.Plus ca ia si din performante intr-o mai mica sau mai mare masura.

 

Plus de asta eu vorbeam de toata admisia de la turbo pana la galerie(exclus EGR ca ala l-am curatat cu wd-40 deja).Degeaba curteti galeria daca din intercooler tot vine.

Link to comment
Share on other sites

P'astea...sau cateva din ele...a paradit filetul la demontare si s-a ambitionat sa le puna la loc...deh..a vrut sa le pastreze pe cele originale...

 

La ce service recomandati sa fac aceasta operatiune?

 

Ai PM

Spune-mi si mie te rog unde as putea sa fac aceasta operatiune...cred ca la 139.000km(10.000 prin tara) ar fi cazul sa-i fac o curatare....si cam la ce pret ar ajunge? Merci!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
costurile se ridica la peste 1500 ron. depinde cine face manopera. E mult de munca la curatat. Ca sa iasa bine cica trebuie curatat cu presiune (apa fierbinte benzina etc) sa sa curete si in locurile greu accesibile.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

costurile se ridica la peste 1500 ron. depinde cine face manopera. E mult de munca la curatat. Ca sa iasa bine cica trebuie curatat cu presiune (apa fierbinte benzina etc) sa sa curete si in locurile greu accesibile.

exagerezi!iti trebuie ceva scule,pricepere,si 20 lei pt baiatul de la spalatorie..!+cativa litri de benzina!asta inseamna max 100 lei!

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Chis

Galeria de admisie este cu lungime variabila pt a optimiza incarcarea cu aer a motorului la diferite sarcini.

Orice motor diesel functioneaza cu amestec sarac, surplus de aer mai ales la turatii mici catre medii, de aceea practic nu este nevoie decat de 2 supape de admisie pe fiecare cilindru. Principiul de functionare este destul de simplu, la turatii mici catre medii, pana la 2000-2200 rpm aceste clapete(swirl flaps) obtureaza admisia de aer a 4 din 8 supape de admisie, de aceea galeria este impartita in 2 segmente: segmentul scurt, cel cu clapete care se inchide in functie de sarcina si segmentul lung, responsabil pt cuplu si emisii poluante. Peste 2000-2200rpm motorul "respira" prin toate supapele de admisie.

Referitor la curatarea galeriei, este indicat a se curata la 2 ani pt ca mizeria acumulata este principala cauza a desprinderii clapetelor si distrugerea motorului.

Cel mai bine se curata daca se demonteaza clapetele de pe galerie si in acest caz se inspecteaza exact daca au joc in suruburi.

Sunt multi care au eliminat clapetele, dar se pierde din cuplu la turatii joase si creste un pik consumul.

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Chis

Galeria de admisie este cu lungime variabila pt a optimiza incarcarea cu aer a motorului la diferite sarcini.

Orice motor diesel functioneaza cu amestec sarac, surplus de aer mai ales la turatii mici catre medii, de aceea practic nu este nevoie decat de 2 supape de admisie pe fiecare cilindru. Principiul de functionare este destul de simplu, la turatii mici catre medii, pana la 2000-2200 rpm aceste clapete(swirl flaps) obtureaza admisia de aer a 4 din 8 supape de admisie, de aceea galeria este impartita in 2 segmente: segmentul scurt, cel cu clapete care se inchide in functie de sarcina si segmentul lung, responsabil pt cuplu si emisii poluante. Peste 2000-2200rpm motorul "respira" prin toate supapele de admisie.

Referitor la curatarea galeriei, este indicat a se curata la 2 ani pt ca mizeria acumulata este principala cauza a desprinderii clapetelor si distrugerea motorului.

Cel mai bine se curata daca se demonteaza clapetele de pe galerie si in acest caz se inspecteaza exact daca au joc in suruburi.

Sunt multi care au eliminat clapetele, dar se pierde din cuplu la turatii joase si creste un pik consumul.

te contrazic un pic,am desfacut si vazut ca aceste clapete lucreaza simultan!presiunea in admisie creste sau coboara in functie de turatia motorului!deci cand obtureaza aerul,il face pt toate supapele!supapele se deschid cate doua pt fiecare piston nu cate patru!fiecare piston are punctul lui de admisie...!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am facut cu multa vreme in urma un tutorial DIY cum sa demontezi-montezi galeria de admisie.

 

Este evident ca tu in plus trebuie sa cureti galeria. Vezi ca sunt o gramada de garnituri pe acolo de scos - din cate stiu eu nu se poate da cu spray de curatat pe ele fara sa se strice.

 

Daca tot faci aceasta operatiune vezi ca este destul de mult de munca si ar fi bine sa faci si urmatoarele:

1. Schimbat bujiile incandescente

2. Curatat un senzor care este montat chiar pe galerie in spate

 

(curatatarea EGR si sita electrovalva se pot face si separat - nelegat de galerie)

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/79227-inlocuit-galerie-admisie-320d-fl-2004/page__p__1450349__hl__admisie__fromsearch__1#entry1450349

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu EGR-ul acum cateva zile...si dupa ce l-am dat jos, sub galerie unde sunt furtunasele alea de vacum subtiri am gasit o mufa electrica care nu era legata niciunde...m-am tot uitat pe acolo dar n-am gasit unde i-ar fi locul :getlost: ...stiti cumva despre ce e vorba?...egr-ul l-am curatit cu spray de curatit lantul la motocicleta, care nu atata caucuiucurile...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.