Jump to content

Cursa pedalei de ambreiaj


Recommended Posts

Tocmai am schimbat ambreiajul cu urmatoarele piese:

placa de presiune - LUK

rulment presiune - LUK

placa veche LUK a fost incarcata cu la un atelier, care face ambreiaje pentru masinile de raliu, cu un material foarte dur.

 

Inainte de schimbare, pedala prindea undeva in jumatatea superioara .. chiar mai sus de jumatate incepea sa miste masina. Acum dupa noul kit nu s-a schimbat cu nimic. Ma asteptam sa prinda mai jos.

 

Care este piesa care poate sa modifice cursa ambreiajului? Ma gandeam la cilindrul receptor. S-ar putea sa imbunatateasca raspunsul cu ceva daca-l schimb?

 

Mentionez ca masina are volanta cu masa dubla. 318is.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am schimbat ambreiajul cu urmatoarele piese:

placa de presiune - LUK

rulment presiune - LUK

placa veche LUK a fost incarcata cu la un atelier, care face ambreiaje pentru masinile de raliu, cu un material foarte dur.

 

Inainte de schimbare, pedala prindea undeva in jumatatea superioara .. chiar mai sus de jumatate incepea sa miste masina. Acum dupa noul kit nu s-a schimbat cu nimic. Ma asteptam sa prinda mai jos.

 

Care este piesa care poate sa modifice cursa ambreiajului? Ma gandeam la cilindrul receptor. S-ar putea sa imbunatateasca raspunsul cu ceva daca-l schimb?

 

Mentionez ca masina are volanta cu masa dubla. 318is.

 

SI eu am pus tot LUK la a mea si am observat chestia asta . Cupleaza foarte sus ... <_< .. cred ca asa e cântecu' acolo ...

 

Da' de ce vrei sa cupleze mai devreme ? Te incomodeaza la liniutze :) ?

Link to comment
Share on other sites

Mersi Dan, chiar ieri m-am uitat peste asta cand mi-a venit ideea cilindrului receptor sau "slave cylinder".

 

Am gasit piesa, dar sunt curios daca asta e problema.

 

Ce pot sa fac sa-mi cupleze mai devreme? Valva CDV nu cred ca e posibil sa aiba.

 

Nici eu nu cred...Demonteaza totusi cilindrul receptor de pe carcasa ambreiajului si asigura-te ca tija sta corect la locul ei..Daca asta este problema, nu ai de ce sa cumperi altul. Nici pistonasul nu cred ca se gripeaza cumva partial pe traiectorie ca altele ar fi simptomele.

Eu unul asa as face..

Link to comment
Share on other sites

Mersi Dan, chiar ieri m-am uitat peste asta cand mi-a venit ideea cilindrului receptor sau "slave cylinder".

 

Am gasit piesa, dar sunt curios daca asta e problema.

 

Ce pot sa fac sa-mi cupleze mai devreme? Valva CDV nu cred ca e posibil sa aiba.

 

Nici eu nu cred...Demonteaza totusi cilindrul receptor de pe carcasa ambreiajului si asigura-te ca tija sta corect la locul ei..Daca asta este problema, nu ai de ce sa cumperi altul. Nici pistonasul nu cred ca se gripeaza cumva partial pe traiectorie ca altele ar fi simptomele.

Eu unul asa as face..

CARE E CARCASA AMBREIAJULUI sa stim si noi???Adica a cutiei care e intrun fel comuna cu cea a ambreiajului banuiesc,asta cred ca ai vrut sa spui,eu asta am inteles...limba romana <_<

Cum verifici tu tija daca sta la locul ei? Tija daca vrei s-o impingi in cilindru e cam greu,presiune mare.....daca vrei sa o "pipai" o sa constati ca are un punct fix unde este prinsa de cilindru si descrie o miscare circulara ca un con cu baza calota sferica.

Eu am avut alta problema:cilindrul meu(slave cilinder) era lenes,dar nu tot timpul...cateodata debraia brusc si alteori tinea la 3/4 din cursa sau in timpul mersului bara la bara cu piciorul mai tot timpul apasat tinea prea jos.Motivul?Slave cilinder,asta dupa ce am schimbat lichidul,aerisiri etc.

Link to comment
Share on other sites

Mersi Dan, chiar ieri m-am uitat peste asta cand mi-a venit ideea cilindrului receptor sau "slave cylinder".

 

Am gasit piesa, dar sunt curios daca asta e problema.

 

Ce pot sa fac sa-mi cupleze mai devreme? Valva CDV nu cred ca e posibil sa aiba.

 

Nici eu nu cred...Demonteaza totusi cilindrul receptor de pe carcasa ambreiajului si asigura-te ca tija sta corect la locul ei..Daca asta este problema, nu ai de ce sa cumperi altul. Nici pistonasul nu cred ca se gripeaza cumva partial pe traiectorie ca altele ar fi simptomele.

Eu unul asa as face..

CARE E CARCASA AMBREIAJULUI sa stim si noi???Adica a cutiei care e intrun fel comuna cu cea a ambreiajului banuiesc,asta cred ca ai vrut sa spui,eu asta am inteles...limba romana <_<

Cum verifici tu tija daca sta la locul ei? Tija daca vrei s-o impingi in cilindru e cam greu,presiune mare.....daca vrei sa o "pipai" o sa constati ca are un punct fix unde este prinsa de cilindru si descrie o miscare circulara ca un con cu baza calota sferica.

Eu am avut alta problema:cilindrul meu(slave cilinder) era lenes,dar nu tot timpul...cateodata debraia brusc si alteori tinea la 3/4 din cursa sau in timpul mersului bara la bara cu piciorul mai tot timpul apasat tinea prea jos.Motivul?Slave cilinder,asta dupa ce am schimbat lichidul,aerisiri etc.

 

1. acest termen l-am folosit ca localizare si daca vrei sa faci parabole totusi incearca sa vi cu ceva solutii constructive in ajutorul lui Dinu nu cu contre la adresa mea...Chestia cu "sa stim si noi" s-ar treduce "sa stiu si eu"...cred si scuze daca ma insel..

2. lasa generarea de corpuri geometrice ca geometria descriptiva este altceva si nu e locul ei aici. Pistonul are ca si orientare pentru tija o adancitura care-ti permite pozitionarea si care intamplator este un asa numit Poka Yoke sau "mistake proof" daca vrei s-o dam pe detalii si a carei pozitie este asigurata de o siguranta si care se afla sub acel protector de cauciuc si care la randul lui este asigurat de o siguranta stelata sau gasesti tu termenul...de prin geometrie..

Revenind...tija este fixata cu acea siguranta care poate sa fi sarit accidental si atunci tija nu mai sta in adancitura aia (are forma unui trunchi de con cu baza mica spre conducta de alimentare cu lichid ..) ci pur si simplu sta sprijinita pe exteriorul pistonului si asigura o cuplare mai rapida datorita reducerii cursei (gandeste-te la limba romana si la un triunghi dreptunghic la care diferenta dintre cateta mare si ipotenuza este o asa zisa lungire a tijei....sper ca limba romana folositea iti serveste la intelegerea problemei si ca " best practice" totodata.

PS scuze de folosirea unor termeni straini tie dar nu e nici o problema cred....

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

exact astea sunt si simptomele la masina mea :)

 

oare reperul 27 de aici,

 

Repair kit output cylinder clutch, ce contine? :bashwall:

 

Da Radule, acela e cilindrul....e cam 90 de RON dar depinde de unde-l iei (eu am luat cu pretul asta saptamana trecuta de la Autonet pentru cineva)....In kit-ul de reparatie se afla din cate imi amintesc pistonasul cu garnituri, garnitura protectoare (cea mare) si siguranta aia stelata si parca un arculet...nu sunt sigur...totusi daca ai probleme este bine sa iei ansamblul complet ca e mai corect asa...nu poti estima uzura interioara.

Cel luat de mine e LPX, e facut in Italia si a costat atat cat ti-am zis...ramane de vazut cat o sa tina <_<

Link to comment
Share on other sites

exact astea sunt si simptomele la masina mea :)

 

oare reperul 27 de aici,

 

Repair kit output cylinder clutch, ce contine? :bashwall:

 

Da Radule, acela e cilindrul....e cam 90 de RON dar depinde de unde-l iei (eu am luat cu pretul asta saptamana trecuta de la Autonet pentru cineva)....In kit-ul de reparatie se afla din cate imi amintesc pistonasul cu garnituri, garnitura protectoare (cea mare) si siguranta aia stelata si parca un arculet...nu sunt sigur...totusi daca ai probleme este bine sa iei ansamblul complet ca e mai corect asa...nu poti estima uzura interioara.

Cel luat de mine e LPX, e facut in Italia si a costat atat cat ti-am zis...ramane de vazut cat o sa tina <_<

E posibil ca acea vestita trepidatie sa fie cauzata(sau accentuata) si din cauza acestei curse modificate a tijei? Pentru ca si la mine pedala de ambreiaj "prinde" sus, aproape de capat. Ma gandesc sa nu fie si unul din elementele care sa cauzeze problemele la ambreiaj si daca tot am de gand sa umblu pe la ansamblu volanta+kit, macar sa ma asigur ca nu mai apare :unsure: !

Link to comment
Share on other sites

Saptamana asta sunt cam ocupat, dar il dau jos cat de repede sa vad despre ce e vorba.

 

Dane, mersi de ajutor. Experienta ta e foarte utila <_< O singura completare, pentru cei care poate vor dori sa cumpere cilindrul receptor italian, e vorba de marca LPR, nu LPX.

 

Am sa incerc si o aerisire inainte de toate. S-ar putea sa nu fie bine aerisit sistemul. Asta e pentru cursa pedalei, dar si pentru trepidatia de la pornire. Sunt doua persoane care au rezolvat trepidatia cu aerisirea corecta a sistemului. Mentionez ca trepidatia am capatat-o dupa schimbarea ambreiajului, de cateva zile doar.

Link to comment
Share on other sites

Saptamana asta sunt cam ocupat, dar il dau jos cat de repede sa vad despre ce e vorba.

 

Dane, mersi de ajutor. Experienta ta e foarte utila :) O singura completare, pentru cei care poate vor dori sa cumpere cilindrul receptor italian, e vorba de marca LPR, nu LPX.

 

Am sa incerc si o aerisire inainte de toate. S-ar putea sa nu fie bine aerisit sistemul. Asta e pentru cursa pedalei, dar si pentru trepidatia de la pornire. Sunt doua persoane care au rezolvat trepidatia cu aerisirea corecta a sistemului. Mentionez ca trepidatia am capatat-o dupa schimbarea ambreiajului, de cateva zile doar.

 

 

<_< Ai dreptate..LPR...dar la cum scrie pe cutie....am sa-ti fac o poza si am sa ti-o trimit sa vezi de ce nu am inteles eiu ce scria pe ea...oricum pana acum nu a facut nici o problema...au trecut 2 saptamani de la inlocuire.

Bafta , man!

Link to comment
Share on other sites

Saptamana asta sunt cam ocupat, dar il dau jos cat de repede sa vad despre ce e vorba.

 

Dane, mersi de ajutor. Experienta ta e foarte utila <_< O singura completare, pentru cei care poate vor dori sa cumpere cilindrul receptor italian, e vorba de marca LPR, nu LPX.

 

Am sa incerc si o aerisire inainte de toate. S-ar putea sa nu fie bine aerisit sistemul. Asta e pentru cursa pedalei, dar si pentru trepidatia de la pornire. Sunt doua persoane care au rezolvat trepidatia cu aerisirea corecta a sistemului. Mentionez ca trepidatia am capatat-o dupa schimbarea ambreiajului, de cateva zile doar.

Deci, sa inteleg bine...tie ti-a inceput sa trepideze imediat dupa ce ai schimbat ambreiajul? Fix aceleasi simptome ale trepidatiei vesnic dezbatute? Adica trepideaza la cald? Ar fi ceva sa fie asta unul din motive, daca nu motivul principal. Eu am de gand sa-mi dau jos CDV-ul dupa Pasti si atunci voi face si o aerisire la conducta de la ambreiaj si tocmai de aceea intreb! Si apropo de aerisire...ai idee de unde se poate cumpara un power-bleeder dinala? Parca asa se numeste...vasul acela cu indicator de presiune care se conecteaza la vasul cu lichid, ca sa nu mai faci aerisire prin "dat la pedala"!

Link to comment
Share on other sites

@f1bogdan, exact. Dupa schimbarea ambreiajului a inceput exact trepidatul despre care vorbeste toata lumea. La mine nu cred ca are legatura cu incalzitul pentru ca facea asta si dimineata. Dar cred ca poate sa fie legat de lichidul de frana.

 

Rezolvare

Se pare ca problema faptului ca pedala are cursa la fel de lunga ca si inainte este faptul ca placa luk nu a venit in ambalaj original ci un ambalaj rosu-albastru cu firma 4max pe ea. L-am contactat azi pe directorul de productie si se pare ca piesa este reconditionata. Azi le duc masina inapoi se rezolve problema pentru ca eu am platit pretul unei piese noi. Feriti-va de astfel de piese. Va tin la curent.

 

@DA-VID s-ar putea sa ai aceeasi problema.

Edited by dinu.negrean
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.