Jump to content

retrogradare in viteza intai


idx

Recommended Posts

Salutare,

 

Ajutati-ma va rog cu o parere, in ceea ce priveste urmatoarea 'dilema': nu stiu cum este cel mai putin daunator pt masina sa procedez, in momentul in care trec peste speed bumpere-le de prin oras...

 

- le trec cu viteza a 2-a, neajunsul fiind faptul ca incetinesc destul de mult pt a nu resimti socul si dupa bumper am senzatia ca forjez putin cam tare ambreajul plecand subturat. Masina e un 320d, deci teoretic suficient cuplu ca sa plece relativ lejer de pe loc in a 2-a, insa nu de putine ori in graba o cam fac sa tremure :)

 

- retrogradez din vit a 2-a in vit 1, in mers fiind, insa cutia nu reactioneaza intotdeauna tocmai ok la manevra asta, chiar daca viteza este de obicei foarte mica. In plus, din cate am mai citit nu este recomandat sa se retrogradeze in vit 1 in mers, ca n-ar fi sincronizata la retrogradare (similar cu situatia mararierului) samd, pareri si pareri... <_<

 

Voi cum procedati?

 

 

Multam.

Link to comment
Share on other sites

Eu opresc complet inainte de relantoare si trec cu a I-a, spre disperarea celor din spate.

 

Am incercat si asta, insa in orele in care este mai aglomerat mi-am mai luat claxoane si probabil ca am fost 'felicitat' in gand <_<

De asta eram curios sa vad cum procedeaza restul lumii...

Link to comment
Share on other sites

Poa' sa injure cat vor... nu o fac inadins, pur si simplu asta e modul meu de abordare al oricarui fel de obstacol. Acolo unde pot, incerc sa menajez coloana (stau pe prima banda sau franez din timp ca sa se prinda cel din spate ca am de gand sa opresc)... iar unde nu se poate, n-a murit nimeni daca a ajuns cu 10 secunde mai tarziu la destinatie.
Link to comment
Share on other sites

mai bine iti luai hidramata...

 

Daca as fi avut 330 poate mi-as fi luat... Ideea este insa alta - eu chiar sunt multumit de alegerea facuta, nu am nici o pb cu cutia manuala.

Sunt doar curios sa stiu cum procedati voi la aceste bumpere, pe care marea majoritate le trecem cel putin o data pe zi. Si eventual sa aflu daca intr-adevar e o mare pb daca retrogradez in viteza 1 din mers.

 

Multam de pareri celor care au postat pana acum <_<

Link to comment
Share on other sites

Bagă a-I-a....şi la mine plâng cei din spate cand sunt linii de tramvai mai proeminete, la bumpere-le alea văd că toţi reduc viteza până aproape de oprire....cred că majoritatea ştiu cum e când scoţi banii din buzunar, pentru elemente de suspensie <_< Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Eu nu opresc niciodata complet... Franez suficient sa comprim puntea fata, chiar inainte de bumper si imediat inainte las complet frana. Rezultatul este ca fata este impinsa putin in sus de amortizoare, cat sa preia socul intr-un mod optim. De asta spuneam mai sus ca n-as baga in viteza I.
Link to comment
Share on other sites

Daca bagi 1 din mers cam fortezi sincroanele si cu timpul o sa iti faca figuri cutia cand incerci sa bagi 1 chiar si de pe loc. Ideea e ca exista un moment in care daca incetinesti suficient poti sa bagi 1 chiar lejer.. dar descoperirea acestui moment vine din experienta..

Pe de alta parte, daca fortezi cu a2a fiind subturat o sa ai cu timpul probleme cu ambreiajul.. dar ambreiajul e mai ieftin decat cutia de viteze..

Link to comment
Share on other sites

Eu mai "bag" si in viteza 1 din mers(evident cand viteza imi permite), chiar nu am avut nici o problema pana acum ...

Si eu la fel. Mai bine se simte masina cand bag a 1-a cand viteza este mica, decat daca dau a 2-a si tin din ambreiaj.

Eu la reductoarele de viteza, la gropi, la linii de tramvai franez tare pana in buza lor, apoi iau piciorul de pe frana. E cel mai sanatos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.