Jump to content

retrogradare in viteza intai


idx

Recommended Posts

De ce nu dati un spritz la acceleratie inainte sa impingeti in maneta ca sa intre in treapta 1? Crutati si cutia si ambreiajul. O sa vedeti ce usor intra. doar cat sa egalizati turatia motorului cu rotile motoare.

Eu trec cu masina debraiata peste bumbere, in functie de cat de inalte sunt. Sunt unele mai mic care merg luate cu 2a, dupa ce am trecut de ele iar cele mai inalte le iau cu 1. Si incerc sa le iau usor in diagonala, daca se poate, pe cele mai inalte.

Link to comment
Share on other sites

Am luat un bumper din asta cu viteza foarte mare undeva dintr-o greseala, oricum surpriza fost ca nici nu s-a simtit... Nu glumesc. Daca vreti sa incercat, va spun unde... <_<

 

sa ne spui si cu ce masina sa incercam.

Link to comment
Share on other sites

Poate ca are si Rares dreptate si ma stresez degeaba... <_< Nu as vrea insa sa perseverez in prostie, in conditiile in care procedez gresit - ma refer in special la riscul de a deteriora in timp cutia fortand intrarea in vit 1.

Cat despre ambreaj... dat fiind ca si la mine a inceput sa se manifeste timid pb tremuratului la plecarea de pe loc, nu ma simt foarte confortabil sa imi bat joc nici de el.

Cel mai probabil voi opri inainte de relantoare si voi schimba atunci (in masura in care se poate face asta), asumandu-mi 'urarile de bine' din partea soferilor din spate :) Sau le voi trece cu 20-25 km/h ca tot ma gandeam sa schimb vara asta amortizoarele si sa o mai cobor putin.

 

Multam de pareri!

Edited by idx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Si eu opresc de tot inainte, dar din cauza ca ma zapaceste suspensia M super rigida. Nu mi pasa de cati stau sa ma astepte. Cu cat mai multi, cu atat incetinesc mai din timp cand vad un bumper, sa nu se intample sa mearga vreunul din spate mai neatent si sa intre in fundul altuia sau al meu.
Link to comment
Share on other sites

nu credeam ca se poate ajunge la doua pagini despre cum sa treci peste speed bump-ere.

las-o in colo de jmekerie....

mai ieri radeam de topicul cu 11 pagini despre cum se deschide capota la motor.

 

 

In curand o sa avem topic despre cum sa calcam amreiajul.....mai tare, mai incet, mai pe stanga, mai pe dreapta....e bine sal calcam?,...daca il doare?.....<_<

 

 

 

ON: bagi a 2-a si calci ambreiajul sa "curga" singura.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Cand aveam Toyota Avensis, ideea era sa trec cat mai repede peste bumpere sa vezi cat de sus sari <_< e naspa ca la mine pe strada sunt puse destul de aproape si mai mult de 80 nu prindeam intre ele :unsure:...cred ca de aia a ajuns masina aia din 2007 sa fie vanduta doar cu 9000 de euro ( biata de ea a fost cumparata noua cu 21 de mii), vai de ala care a cumparat-o :bashwall:

 

Tot asa, aveam concursuri cu masinile de la banca (acum vreo 5 ani), aveam Renault Megane 2, ca masini de serviciu si ne adunam prin zone cu speed bumbp sa vedem care sare mai sus... unui i s-a rupt fuzeta sau cum dreq se cheama, iar eu am spart un amortizor :)

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

De regula trec peste limitatoare cu ambreajul calcat si dupa ce trec rotile din fata imping usor schimbatorul in trepta 1. Daca nu intra usor mai franeaza putin si o sa vezi ca este un moment in care intra in treapta 1 foarte usor.
Link to comment
Share on other sites

eu ĂŽntotdeauna retrogradez ĂŽn tr. 1 la limitatoarele de viteză, asta dacă am o viteză de maxim 10km/h. manevra asta durează ĂŽntre 1 şi 3 sec, depinde cum are chef să intre. ĂŽmping maneta foarte uşor să n-o forţez şi intră foarte uşor ĂŽn momentul prielnic.

ĂŽnsă când iau piciorul de pe ambreiaj deja e accelerată pt că altfel frânează brusc motorul şi e cam urâtă senzaţia...

 

P.S. o altă chestie, pe când eram ĂŽncepător mă provocase un coleg de liceu cu un trick, pe atunci aveam o SupeRNova. scoaterea din viteză fără ambreiaj...prima oară nu l-am crezut, dar am observat că se aplică... Atunci când e nevoie să scoţi din viteză, imediat cum se ia piciorul de pe acceleraţia se trage/ĂŽmpinge de schimbător spre liber şi iese f. uşor(fără ambreiaj)...ĂŽnsă la băgat ĂŽn treaptă superioară fără ambreiaj trebuie ghicită turaţia...

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

eu ĂŽntotdeauna retrogradez ĂŽn tr. 1 la limitatoarele de vitezĂŁ, asta dacĂŁ am o vitezĂŁ de maxim 10km/h. manevra asta dureazĂŁ ĂŽntre 1 Âşi 3 sec, depinde cum are chef sĂŁ intre. ĂŽmping maneta foarte uÂşor sĂŁ n-o forĂžez Âşi intrĂŁ foarte uÂşor ĂŽn momentul prielnic.

Însã când iau piciorul de pe ambreiaj deja e acceleratã pt cã altfel frâneazã brusc motorul ºi e cam urâtã senzaÞia...

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Si eu salvam ambreiajul la dacie scotand din viteza fara sa-l calc. Dar la bmw am incercat o data si mi s-a parut ca nu prea vrea sa iasa fara sa calc ambreiajul, si am lasat-o balta.

 

Am si eu o nelamurire: cand pleci in forta de pe loc, cum e bine sa dai drumu la ambreiaj dupa ce bagi a 2-a? Ca am observat ca daca-i dau drumu repede ma cam zmuceste. Daca-i dau drumu mai usor (sa patineze un pic) trecerea e mult mai lina, dar mi se pare ca pierd timp.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='chriss' date='16/Jun/2009, 10:57' post='755226'

 

Am si eu o nelamurire: cand pleci in forta de pe loc, cum e bine sa dai drumu la ambreiaj dupa ce bagi a 2-a? Ca am observat ca daca-i dau drumu repede ma cam zmuceste.

ce daca smuceste?

daia ai bmw <_<

Link to comment
Share on other sites

sefu,in general cei care menajeaza masinile adica si eu,au numai de pierdut.

frate,aia care le omoara in adevaratul sens al cuvantului parca nu se strica asa repede.

eu personal recunosc cu jena ca nu i-am dat niciodata scart sau burn-uri sau drift-uri.

eu zic ca nu are nimic pt ca:am vazut la un nene in Cornetu un cardan torsionat si o flansa cardan jumulitaaaaa!omu avea scos din motorasul ala 533NM si 335KW!!!!!

concluzia o tragi singur.

Link to comment
Share on other sites

Pai, nu e in sensul bun. E ceva prea brutal. Mai mult o scuturare asa..

 

 

Pai in forta cu DSC activat nu se poate ca da in nas,dezactiveaza-l si vei pleca in forta dar lin.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu opresc niciodata complet... Franez suficient sa comprim puntea fata, chiar inainte de bumper si imediat inainte las complet frana. Rezultatul este ca fata este impinsa putin in sus de amortizoare, cat sa preia socul intr-un mod optim. De asta spuneam mai sus ca n-as baga in viteza I.

+1. Din pacate eu am automata, dar cand conduceam manuala, faceam la fel <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.