Jump to content

Faruri cu lupa sau normale ?


waterresistro

Recommended Posts

De ceva timp ma bate un gand sa imi schimb farurile, mai ales ca geamul de la faza scurta deja incepe sa se ingalbeneasca. Am vazut ca farurile pt tuning majoritatea, daca nu toate, au lupa.

Ce vreau eu sa stiu, este daca farurile clasice sunt mai eficace decat cele cu lupa sau invers. Sau in ce stiuatii, adica folosite cu halogen sau xenon ? Normal , fara sa ard retina celorlalti participanti la trafic. <_<

 

 

 

P.S. Daca mai exista o discutie pe aceasta tema, rog sa fie mutat topicul, inchis, etc. Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Exista cu lupa pe halogen? Ma refer la OEM BMW.

 

Si pe e34 aveam faruri cu lupa OEM dar Halogen.

 

Oricum, cred ca cea mai naspa faza scurta pe care am vazut-o in viata mea... <_<

 

Pe E60 farurile cu lupa sunt xenon, halogen nu au lupa.

Link to comment
Share on other sites

Din ce observ eu farurile normale sunt folosite la masinile care se vor ieftine(si nu numai) iar cele cu lupa se folosesc la masinile de lux.

Deci lupa+halogen = slabute

lupa+xenon = ok

normale+halogen= ok

normale+xenon =prea puternice (orbesc participantii la trafic)

Pana la urma ajung la concluzia ca farurile cu lupa si Xenon sunt la fel de eficiente ca si cele normale cu halogen, e vorba doar de design...

Link to comment
Share on other sites

Din ce observ eu farurile normale sunt folosite la masinile care se vor ieftine(si nu numai) iar cele cu lupa se folosesc la masinile de lux.

Deci lupa+halogen = slabute

lupa+xenon = ok

normale+halogen= ok

normale+xenon =prea puternice (orbesc participantii la trafic)

Pana la urma ajung la concluzia ca farurile cu lupa si Xenon sunt la fel de eficiente ca si cele normale cu halogen, e vorba doar de design...

Nici nu se compara un far xenon cu lupa cu nici un altul cu halogen.In primul rand spectrul luminii este mult mai aproape de cel al luminii naturale pentru care ochii nostri sunt cel mai bine adaptati deci maresc capacitatea de distingere a obiectelor.In al doilea rand concentreaza mult mai bine lumina si o distribuie strict unde trebuie si pe o suprafata mult mai mare, iar in al treilea rand e vorba de autoleveling care este obligatoriu pentru farurile xenon din fabrica.Am luat in calcul numai confortul si nu am mai mentionat si de randament (consumul de energie) si fiabilitate (durata de viata) sau partea estetica. Trage si tu acum o concluzie...

Link to comment
Share on other sites

pe E36 cand am inlocuit farurile cu unele originale Hella cu lupa si angel eyes acestea au venit cu becuri speciale ptr lupa, becuri care difera si in functie de partea masinii unde se afla farul (mai alb-galbui pe partea soferului); reglate asa cum a recomandat producatorul era ziua noaptea

pe E90 lupa+xenon este la fel de bine, poate un pic mai bine pe ceata, chiar si la viteza mare;

xenon a fost una din optionale

nu am conceput si nici nu concep un viitor bmw fara xenon

Link to comment
Share on other sites

D

Pana la urma ajung la concluzia ca farurile cu lupa si Xenon sunt la fel de eficiente ca si cele normale cu halogen, e vorba doar de design...

Nici nu se compara un far xenon cu lupa cu nici un altul cu halogen.In primul rand spectrul luminii este mult mai aproape de cel al luminii naturale pentru care ochii nostri sunt cel mai bine adaptati deci maresc capacitatea de distingere a obiectelor.In al doilea rand concentreaza mult mai bine lumina si o distribuie strict unde trebuie si pe o suprafata mult mai mare, iar in al treilea rand e vorba de autoleveling care este obligatoriu pentru farurile xenon din fabrica.Am luat in calcul numai confortul si nu am mai mentionat si de randament (consumul de energie) si fiabilitate (durata de viata) sau partea estetica. Trage si tu acum o concluzie...

Lupa si Xenon sunt mai eficace decat oricare din celelalte in cazul de perfecta vizibilitate sau de suprafata far perfect curata , altfel , halogenul cu far normal , in aceleasi conditii bat mai bine . Am facut cateva teste pe faruri cu lupa din fabrica sau modificate si la concluzia asta am ajuns eu .

Spectrul luminii nu are nici o legatura cu tipul farului , ci cu CULOAREA luminii lampii din far ( adica acea caracteristica , care se masoara in Kelvin - 'K ) . Daca Halogenul are de obicei 2500 - 3200 'K , cele cu tehnologie mai noua ajung la 5000 - 6000 'K , ca exemplu Philips Power 2 Night GT150 , Osram Silver Vision ( 5000 ) , Extreme Power ( 4300 ) , Philips Blue Vision ( 6000 K ) .

La fel si lampile de Xenon au acele caracteristici : 4300 ( lumina zilei dimineata ) / 5000 ( lumina zilei pranz , soare puternic ) / 6000 ( lumina alb rece , tenta albastruie din far ) / 8000 ( lumina spre albastru , puternic diferita in trafic de cele stock ) / 12.000 ( nuanta spre mov ) .

Parerea mea este ca 4300 K ( sau chiar mai mic ) pentru proiectoare si 5000 K pt faza scurta / lunga sunt de ajuns . Restul de nunate sunt NUMAI pt fite si tuning optic , precum si pt invitatii de ridicare a talonului .

Mai trebuie sa precizez ca puterea luminoasa , adica cea care se masoara in candele ( Cd ) scade odata cu cresterea gradelor Kelvin , astfel incat un far cu un Xenon 4300 K este mult mai puternic decat unul la 12.000 K .

 

faruri cu lupa+xenon = cea mai buna alegere

Pentru orice far cu lupa este OBLIGATORIU sa aveti instalatie de curatat farul ! Altfel , nu vedeti nici cat o Dacie de la casat , daca farul este murdar si aveti lupa pe el , deci poate fi si asta o problema , pt voi si chiar tp ceilalti , pt ca lumina din lupa este disipata total gresit .

 

Ca o experienta proprie : orice adaptare de far / lampa / instalatie trebuie urmata cu un control la service pt un reglaj de lumini ! Si pe un far de generatie veche daca se instaleaza Xenon si se regleaza , acesta nu deranjeaza pe ceilalti , cel putin nu atat de mult ca acel far nereglat sau ca un far de SUV care bate prin copaci si la semafor iti lumineaza chelia si plafonul masinii ! ( am boala din pacate pe cei cu SUV-uri care nu se gandesc si la ceilalti care sunt la jumatate de metru "sub nivelul lor " )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.