Jump to content

e sanatos flash pe E39 525tds automatic?


Recommended Posts

Salut,am si eu o nedumerire legata de masina mea,un E39 525tds din '98 143cp cu cutie automata.Masina merge foarte bine,n-am avut nicio problema mecanica in 2,5 ani de cand o am,dar am facut cateva drumuri lungi si se simte cand e incarcata cu 4 persoane si portbagajul plin,nu mai e asa de agila si consuma cu vreo 2 litrii mai mult pe suta de km.

Acu un an am vrut sa-mi fac flash,dupa ce am vazut efectul flash-ului pe un 320td din '00(!!!!uimitor!!!!),dar inainte mi-am intrebat mecanicul ce parere are,si mi-a zis ca mai bine sa nu fac pentru ca o sa mi se strice cutia de viteze si ca daca era cu cutie manuala nu era nici o problema.

Intrebarea e daca a facut cineva flash pe vreun BMW cu cutie automata,si daca s-a intamplat ceva nenorocire cu masina din cauza flash-ului?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

adevarul e ca ma roade rau gandul sa duc masina la 170-180cp,am ceva habar despre masini si nu vad cu ce poate afecta cutia 30-35cp in plus,dar ma pus pe ganduri mecanicul meu deoarece este priceput si maniac de BMW,asa ca am abandonat ideea,dar am citit azi un anunt pe forum flash la 120euro si s-a trezit in mine din nou instinctul animalic de nevoie de cai putere si ma bate gandul sa ma risc in ciuda parerii mecanicului...
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea e daca a facut cineva flash pe vreun BMW cu cutie automata,si daca s-a intamplat ceva nenorocire cu masina din cauza flash-ului?

Multumesc!

 

Depinde ce intelegi prin nenorocire.Se poate strica cutia, diferentialul, motorul,...depinde de soft si de cati km are masina.

 

 

Cutiile automate sunt proiectate sã reziste la un cuplu mai mare decât au maºinile din fabricã.

 

Cam cu ce procent?

Link to comment
Share on other sites

E mult 120 de euro.

 

 

Pretul de care spui la noi in Romanica nu se practica <_<, un soft serios ptr diesel pleaca de la 200 E

 

Ps: Eu zic ca merita sa ii pui un soft dar sa te astepti la ceva belele daca masina are peste 200.000 km

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Pai masina are vre-o 200.000km pe bord,dar poate avea mult mai mult pentru ca e foarte posibil sa fi dat kilometrajul inapoi fostul proprietar,dar din punct de bedere tehnic este in regula,sunt foarte multumit de ea,doar ca a-si vrea ceva cai in plus.Legat de pret(120 euro) nu stiu daca e mult,dar acum un an jumate un cel mai bun flash din Oradea a fost in jur de 200 de euro,si ma gandesc ca scade si la astea pretul cum scade la telefoane,nu?Oricum,eu eram nedumerit de chestia cu cutia automata.

A,inca o chestie,ca mi-am amintit acuma,cand am vrut sa-mi fac flash cu un an jumate in urma,am gasit doi baieti care faceau flash,si unul dinte ei mi-a spus ca mai bine sa nu-mi fac ca o sa mi se strice turbina,si ca pe 525tds turbina e slaba si ca el nu garanteaza pentru turbina.Fiecare are o alta parere,toti sunt priceputi dar nu gasesti doi sa-ti spuna acelasi lucru,si nu mai stii ce sa crezi,si pana la urma...te dai batut.

Link to comment
Share on other sites

Pai masina are vre-o 200.000km pe bord,dar poate avea mult mai mult pentru ca e foarte posibil sa fi dat kilometrajul inapoi fostul proprietar,dar din punct de bedere tehnic este in regula,sunt foarte multumit de ea,doar ca a-si vrea ceva cai in plus.Legat de pret(120 euro) nu stiu daca e mult,dar acum un an jumate un cel mai bun flash din Oradea a fost in jur de 200 de euro,si ma gandesc ca scade si la astea pretul cum scade la telefoane,nu?Oricum,eu eram nedumerit de chestia cu cutia automata.

A,inca o chestie,ca mi-am amintit acuma,cand am vrut sa-mi fac flash cu un an jumate in urma,am gasit doi baieti care faceau flash,si unul dinte ei mi-a spus ca mai bine sa nu-mi fac ca o sa mi se strice turbina,si ca pe 525tds turbina e slaba si ca el nu garanteaza pentru turbina.Fiecare are o alta parere,toti sunt priceputi dar nu gasesti doi sa-ti spuna acelasi lucru,si nu mai stii ce sa crezi,si pana la urma...te dai batut.

 

 

Pana la urma daca vrei performante trebuie sa faci si sacrificii...sunt locuri unde se poate reconditiona turbina si nu te duce mai mult de 300 E. Baietii respectivi aveau dreptate, modelul TDS nu a fost unul reusit (de evitat) <_< Daca nu o sa mergi exagerat si nu o sa storci fiecare calut de pe masina, va rezista bine si consumul se va imbunatati in conditiile de mers normal.

Edited by Mario Marius
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se poate spune ca tds-urile au fost nereusite.

 

Sunt destul de fiabile cu exceptia pompei de injectie.

 

Si la diesel-urile cu common rail pica destule piese.

 

 

Nu m-am referit nereusit in adevaratul sens adica ESEC ( am pus in paranteza au fost oarecum "de evitat" ) <_<

Link to comment
Share on other sites

pai nu sunt un criminal de masini,si exact la asta ma gandeam,ca daca n-o omor o sa mai reziste cel putin un an(ca atata mai am de gand s-o mai tin)dar imi place sa am cai destui pe care sa ma pot baza in depasiri,pentru ca urasc sa stau in coada zeci de km pe drumurile nationale aglomerate de la noi si sa-mi fie frica sa depasesc,sau sa trebuiasca sa forjez masina din minut in minut la fiecare depasire...
Link to comment
Share on other sites

Depinde de cutie.

 

Se pot gĂŁsi pe net asemenea date pentru majoritatea cutiilor steptronic.

 

Se poate afla de pe net care este limita de siguranta?Interesant.De exemplu la masina ta pana la ce putere poate fi urcat motorul fara sa existe probleme pentru cutie?

Link to comment
Share on other sites

Se poate afla de pe net care este limita de siguranta?Interesant.De exemplu la masina ta pana la ce putere poate fi urcat motorul fara sa existe probleme pentru cutie?

 

GĂŁsisem un site unde era menĂžionat cuplul maxim la care rezistĂŁ mai multe modele de cutii steptronic.

Link to comment
Share on other sites

Ce-i dati fratilor cu motorul asta ca e nereusit? Ati avut macar modelul, ca sa puteti vorbi in cunostinta de cauza?

E foarte tare motorul pentru vremea lui si foarte fiabil. Daca il compari cu ce exista acum, normal e lenes, e zgomotos, consuma destul, dar e foarte fiabil. Injectia indirecta de motorina de pe modelul asta e foarte simpla. Practic nu prea ai cum sa ramai cu el in drum. Faptul ca dupa 15ani pompa de injectie mai da rateuri asta-l face nefiabil? La fel povestile cu garnitura de chiulasa! Merg 2 melteni fara sa aiba habar sa arunce un ochi pe ceasuri, dau masina pe rosu pana iese fum si apoi apar legende cu garnitura de chiulasa! <_< Iar legat de turbina, eu nu am auzit pe cineva sa fi avut probleme cu turbina de pe modelul asta. In schimb la modelele mai noi, cu turbina cu geometrie variabila am tot auzit de probleme.

Turbina se duce dupa soft tuning pt ca mai toti tunerii de "succes" ridica presiunea in turbina, dar nici asta nu e o regula. Depinde si de starea ei la momentul cipuirii. E principalul mod de a mari puterea. Nu stiu cati sunt care sa umble la fineturi. Multi ofera acest soft tuning cu mai multe versiuni de putere, in functie de dorinta clientului: consum, cuplu, putere maxima. Eu as alege o mapa care sa nu duca puterea foarte mult, gen max. 165-170CP dar cu un consum optimizat. Asa nu fortezi nici ambreiajul, nici turbina nici restul componentelor masinii.

Cel putin eu asta am incercat la masina mea, tot TDS. E adevarat, mai veche ca a ta si cu vreo 300k km la bord. Numai ca eu nu am gasit omul care sa-i dea de cap, pt ca nu se poate intra pe calculatorul masinii. Spor!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ce-i dati fratilor cu motorul asta ca e nereusit? Ati avut macar modelul, ca sa puteti vorbi in cunostinta de cauza?

E foarte tare motorul pentru vremea lui si foarte fiabil. Daca il compari cu ce exista acum, normal e lenes, e zgomotos, consuma destul, dar e foarte fiabil. Injectia indirecta de motorina de pe modelul asta e foarte simpla. Practic nu prea ai cum sa ramai cu el in drum. Faptul ca dupa 15ani pompa de injectie mai da rateuri asta-l face nefiabil? La fel povestile cu garnitura de chiulasa! Merg 2 melteni fara sa aiba habar sa arunce un ochi pe ceasuri, dau masina pe rosu pana iese fum si apoi apar legende cu garnitura de chiulasa! <_< Iar legat de turbina, eu nu am auzit pe cineva sa fi avut probleme cu turbina de pe modelul asta. In schimb la modelele mai noi, cu turbina cu geometrie variabila am tot auzit de probleme.

Turbina se duce dupa soft tuning pt ca mai toti tunerii de "succes" ridica presiunea in turbina, dar nici asta nu e o regula. Depinde si de starea ei la momentul cipuirii. E principalul mod de a mari puterea. Nu stiu cati sunt care sa umble la fineturi. Multi ofera acest soft tuning cu mai multe versiuni de putere, in functie de dorinta clientului: consum, cuplu, putere maxima. Eu as alege o mapa care sa nu duca puterea foarte mult, gen max. 165-170CP dar cu un consum optimizat. Asa nu fortezi nici ambreiajul, nici turbina nici restul componentelor masinii.

Cel putin eu asta am incercat la masina mea, tot TDS. E adevarat, mai veche ca a ta si cu vreo 300k km la bord. Numai ca eu nu am gasit omul care sa-i dea de cap, pt ca nu se poate intra pe calculatorul masinii. Spor!

 

 

Sa stii ca nici eu nu stiu de ce spun unii ca motoarele 525tds nu sunt reusite,masina mea are 200.000km,si sunt foarte multumit de ea,inafara ca iarna la rece troncane 5 minute si ca atunci cand e incarcata full nu mai e atat de agila nu am absolut nici un motiv sa ma plang.Fostul prorietar i-a schibat tot timpul uleiul si filtrele la timp,ceea ce fac si eu si cred ca o sa mai mearga inca 200.000km fara probleme.Legat de galagie,am auzit multe VW si Mercedesuri cu o generatie mai noi,adica dupa 2003 care sunt mai galagioase.Singura mea problema e ca vreau sa am mai multi cai si daca se poate cu un consum cel mult egal cu consumul actual,pentru ca totusi sa-ti consume 12-13 litrii in oras si 8,5-9 litrii afara nu e putin pentru un motor de doar 143cp...

Link to comment
Share on other sites

Consumul nu e mic, dar 12 imi consuma si mie in oras, iar afara intre 8,5 si 9. (condus relativ sportiv).

Si masina are deja 390.000 km. (modelul meu E34 nu E39 si masina e mai veche cu 4 ani - din 1994).

Oricum, in oras e normal sa consume. Cel putin la mine nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul ca deja o opresc.

Iar afara rezultatele difera in functie de conditiile de mers:

- in Romania, unde ba stai in coloana, ba depasesti, eu cred ca e normal sa consume intre 8 si 9 l / 100km afara (si eu de multe ori merg lejer, cu 90 la ora in viteza a 5-a, si la o depasire mai din scurt, bag a 3-a pana la 120 si masina a consumat tot ce am facut economie inainte)

- daca esti incarcat cu 4 persoane si bagaje, e normal sa consume (sarcina utila la mine este 510 KG - 4 persoane adulte + bagaje te apropii de greutatea respectiva)

Eu am obtinut la 3 drumuri de Austria (drumuri de aprox. 1600 de km in total, fiecare) consumuri de

- 8,3% (viteze de 150-160 km/h in Ungaria si 130-140 km/h in Austria) - 4 persoane si bagaje

- 7,9% (cam aceleasi viteze ca si mai sus, doar o data ajuns pana la 200 sa vad cum se comporta masina) - 2 persoane si bagaje putine

- 9,4% (viteza cat de cat constanta de 130 km/h) - 4 persoane si bagaje + lada de bagaje si schiuri pe masina

 

Referitor la softare, eu unul nu o consider necesara, in conditiile in care motorul functioneaza corect si ai la dispozitie aproape toata puterea initiala (eu la 390.000 km precis nu mai am toti cei 143 de CP la dispozitie).

Link to comment
Share on other sites

Consumul nu e mic, dar 12 imi consuma si mie in oras, iar afara intre 8,5 si 9. (condus relativ sportiv).

Si masina are deja 390.000 km. (modelul meu E34 nu E39 si masina e mai veche cu 4 ani - din 1994).

Oricum, in oras e normal sa consume. Cel putin la mine nici nu apuca sa se incalzeasca bine motorul ca deja o opresc.

Iar afara rezultatele difera in functie de conditiile de mers:

- in Romania, unde ba stai in coloana, ba depasesti, eu cred ca e normal sa consume intre 8 si 9 l / 100km afara (si eu de multe ori merg lejer, cu 90 la ora in viteza a 5-a, si la o depasire mai din scurt, bag a 3-a pana la 120 si masina a consumat tot ce am facut economie inainte)

- daca esti incarcat cu 4 persoane si bagaje, e normal sa consume (sarcina utila la mine este 510 KG - 4 persoane adulte + bagaje te apropii de greutatea respectiva)

Eu am obtinut la 3 drumuri de Austria (drumuri de aprox. 1600 de km in total, fiecare) consumuri de

- 8,3% (viteze de 150-160 km/h in Ungaria si 130-140 km/h in Austria) - 4 persoane si bagaje

- 7,9% (cam aceleasi viteze ca si mai sus, doar o data ajuns pana la 200 sa vad cum se comporta masina) - 2 persoane si bagaje putine

- 9,4% (viteza cat de cat constanta de 130 km/h) - 4 persoane si bagaje + lada de bagaje si schiuri pe masina

 

Referitor la softare, eu unul nu o consider necesara, in conditiile in care motorul functioneaza corect si ai la dispozitie aproape toata puterea initiala (eu la 390.000 km precis nu mai am toti cei 143 de CP la dispozitie).

 

 

Chestia e ca eu conduc noaptea de obicei(pentru ca e mai liber) si cu masina goala pe drumul dintre Oradea si Bucuresti nu am reusit sa scot consum sub 8,7litrii,drum liber,mers normal cu medie de 90 km/h,cu masina plina 4 persoane si portbagajul plin acelasi drum noaptea 10 l/100km,ziua cu aglomeratie acelasi drum incarcat cu 4 pesroane si portbagajul plin 10 ore consum de 12 l/100km.In oras daca conduc normal consuma 12 l/100km,daca conduc mai agresiv imi consuma peste 14 l/100km.Am schimbat toate filtrele,am fost in Ungaria la service,mi-au dat jos toate injectoarele,le-au verificat,toate sunt in stare perfecta,bujiile sunt si ele in stare buna,au verificat pompa,e ok si aia,si mi-au spus ca-i normal consumul asta,dar totusi mie mi se pare mare.M-am hotarat sa-i fac flash pentru ca ma enerveaza rau cand am masina incarcata ca nu mai are demaraj in depasiri,si se simte cu adevarat lipsa cailor coroborat cu un consum mare de motorina,ceea ce,pe undeva ma face sa imi para rau ca nu mi-am cimparat cu benzinar,cumparam masina mai ieftin, ma rupea la fel la consum/buzunar dar macar aveam cai in plus si in caz ca se intampla ceva nasolie piesele si manopera sunt mai ieftine.

Link to comment
Share on other sites

Ma asteptam consumul la E39 sa fie usor mai mic ca la un E34 din cauza aerodinamicii, plus ca are debitmetru si ar fi un control mai bun pe partea de injectie.

Al meu consuma 8 afara indiferent de stilul de mers. Nu stiu de ce, dar si in tara daca merg linistit ia 8 dar si afara mers cu 160-180, e adevarat nu tot timpul ia aproape la fel, poate un 0,2l in plus. Nu am facut niciodata consumul pe oras, in Bucuresti. Iar legat de incarcare, nu ar trebui sa simta prea mult la tras. Al meu cu remorca de motociclete incarcata lua 8,9 in afara. Adica motorul nu prea simte foarte mult greutatea pusa pe el. Dar eu afara nu schimb sub 3000 de ture, iar pe depasiri pe la 4000-4500. Sub 2500 e lenes.

Eu ti-am zis cum as face chip tuning, ceva usor pana in 30 de caluti si cu optimizarea consumului. Asta am si vrut sa fac dar nu am putut. Vorbisem cu un coleg de pe forum, am ales versiunea cea mai usoara de soft ceva pe la 165CP, insa nu am putut sa o urcam pe masina.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este ca 143 hp sunt indeajuns pt o masina de greutatea ei. incarcata de persoane+mult bagaj fugea masina cu 140-150 km/h pe buc-pitesti fara absolut nici o problema, la consum nu m-am uitat dar a papat ceva. asta sa intamplat la intoarcere din rm valcea. la dus doar eu si sotia fara bagaj dar mers 180-200 (nu era foarte aglomerat) a papat cam la fel motorina. pana acum am bagat in ea vreo 50 ron maxim placute frana+senzori+manopera service(prieten)+o sticla cola2 l si un kent8. momentan ii cumpar ceva estetic/confort pt interior(covorase etc...nimicuri deastea). in concluzie ca sa si termin pt mine 39 tds este o masina destul de spatioasa, puternica si costurile sunt moderate. depinde cum a fost ingrijita si alergata. ca la orice masina (pt ca asa e in generalaca se fac schimburile ulei+filtre+etc la timp poti face multi km fara sa nu ai nici o problema grava (turbina spre ex)

bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Salut. am vazut ca e un topic mai vechi, dar ma gandeam sa va intreb daca de atuncea a pus cineva soft pe e39 tds? :) eu am un 525 tds din 98, are 240.000 de km, dar sunt foarte multumit de masina. Merge bine, chiar si cu 5 persoane si bagaje, masina nu simte greutatea, probabil din cauza motorului mare. Dar totusi mi-ar placea 160-170 de caluti. Este cineva cine a pus chip de tds? as dorii sa aud o opinie :lol: multumesc... o zii bunaaa!!!
Link to comment
Share on other sites

am avut eu pe e34 525TDS, practic e acelasi motor, numai ca nua re debitmetru si consuma ceva mai mult. Nu era chip tuning propriu zis ci era un powerbox care l-am primit odata cu masina. Ala teoretic doar modifica presiunea in pompa de injectie si ecu si turbina compenseaza.. ducea la 163 de cai.Mergea bine, diferenta clara. Cu pedala la fund scoteam un fumalau negru strategic cu care invaluiam amatorii de linii ..:) L-am folosit doar de cateva ori de curiozitate ca nu aveam tupeu sa il tin mult.. aveam pompa varza, pierdeam motorina pe la pompa la greu.

Riscuri sunt intodeauna, depinde cine iti face harta, si starea tehnica a masinii..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.