Jump to content

BMW Submotorizate


MMarkus

BMW Submotorizate?  

151 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oricum la noi media de viteza , ma refer in afara orasului e undeva la max 60-70km/h asa ca la ce foloseste un motor de 200 cp .

 

Ce legatura are? daca ai 200 de cai trebuie sa mergi numai cu 200+?

Eu de cand am luat masina nu i-am dat decat o data 200, desi poate ceva mai mult. <_<

In schimb, in afara, pe reprize ii folosesc toti caii :)

 

 

Nu zic ca nu mi-ar place un 325i , asta o sa fie viitoarea motorizare a mea, dar eu merg 80% in oras . asa ca ...

Link to comment
Share on other sites

depinde pentru ce vrei masina ... Pentru vacante si plimbari in Europa poate sunt submotorizate daca "o arzi" numai prin oras nu sunt deloc asa .

 

Logica asta nu e corecta . S-a dovedit prin studii ca orice masina ti-ai cumpara , trebuie sa faci un anumit nr de km(undeva la 4-5k/an) ca sa renteze acea masina (ca intretinere ,consumabile,investitie + cat pierzi la ea la revanzare) asta ca sa fi pe 0 . Daca vrei sa renteze acea masina trebuie sa faci minim 7-8k km . Asta inseamna aprox 15-20km / zi MINIM . In oras daca o iei sa mergi la servici sau de 2-3 ori pe saptamana maxim 50km nu renteaza masina . Mai bine mergi cu taxiul ...... eu vorbesc din prisma acestui fapt , pentru oras iti iei masina daca intradevar mergi multicel . Daca o iei doar ca sa ai masina si mergi cu ea de 2-3 ori pe saptamana 10-15km nu merita , iesi in pierdere si e mai rentabil taxiul.

 

Nu trebuie neaparat vacante si plimbari prin Europa . E deajuns cateva drumuri in afara Bucurestiului (tinand cont ca la noi in rromanica nu avem autostrazi) ..... avem in mare parte DOAR drumuri cu 1 banda si e nevoie de depasiri , realizezi imediat ca ai nevoie de mai multa putere . Nu trebuie sa cutreieri Europa pentru asta <_<

Link to comment
Share on other sites

In general motorizarea nu te face sa ajungi mai repede daca te misti prin oras . Iar ca sa te duci pana la sinaia unde e plin de radare , te poti duce si cu o masina de 150 de cai . Poate unii au masina de firma si se folosesc de ea in cursul saptamanii si in week-end isi scot submotorizatele la plimbare . Poate ca in loc de un logan galben cu aer conditionat lumea prefera o submotorizata . Asa ca nu isi au rostul calculele "la sange" . 316 poate e submotorizata dar 320 d , 318 i (143cai ) , 318 is (140 cai) nu sunt
Link to comment
Share on other sites

318i mi se pare lenesa si lipsita de vlaga.

 

320d 150cp mi se pare compromisul perfect intre un motor mic / impozite mici / 4 cilinidrii ..... puterea si consumul sunt atuuri importante la acest motor. Dar totusi , nu putem spune ca un BMW de 150cp diesel 4 cilindirii este un BMW pursange si ca e arhideajuns . Asta e parerea mea......

 

Poate un 330d 204cp este super ok .

Link to comment
Share on other sites

Pai, poate multi gandesc: "Bah, sunt student, am 19 ani, am un job marunt (ca tre sa am timp si de facultate) dar imi doresc atat de tare un bmw. Avand in vedere ca mi-l iau din banii mei, nu din ai lui tata, hai sa-mi iau, asa pentru inceput, un motor pana-n 2 litri, ca sa nu ma cocoseze nici la impozit, nici la rca, si nici la consum.

 

Aud asta f.des...

RCA-ul la motoare peste 2000cmc este ~650ron/an, la motoare intre 1800-2000cmc este 550ron/an

Impozitul pe an la motor de 2500cmc este 490ron, nu stiu cat este la motoare mai mici.. probabil tot ca la rca cu 100-100 si ceva ron mai putin.

Acum sa fim seriosi.. ce mai inseamna 2-300RON/an? chiar si pt un student.

 

 

Tocmai am platit impozitul... si m-a costat 150 lei pentru BMW si 49 pentru dacie (pe firma! pe persoana fizica probabil ca la bmw ar fi fost cam 100 RON si 20-30 lei pentru dacie), deci e ceva diferenta fata de cei 490 roni ai tai. Oricum, nu aici ustura...

Cand esti la inceput nu prea ai de ce sa-ti iei masina cu motor de 2.5-3.0 care sa aiba ceva forta pentru simplul motiv ca nu stii s-o stapanesti, si cum sunt mai multi conducatori auto decat piloti, normal ca trebuie sa dea si motoare slabe.

 

Daca vrem sa vorbim in termeni mai reali, cam tot ce e pana in 300cp e la categoria "skateboard si role"... O masina de 200cp era smechera prin anii '80-'90, acum e cat de cat acceptabila. Problema ramane insa la drumuri: ele nu au putut tine pasul cu evolutia tehnologica -> Daca prin anii '70-'80 (cand s-au facut majoritatea autostrazilor in vest) 130km/h reprezenta cam 72% din viteza maxima a masinii, acum - pentru a se pastra acelasi raport- viteza maxima admisa pe autostrazi ar trebui sa fie pe la 160km/h, dar m-as cam mira sa vedem asa ceva prea curand, intrucat infrastructura nu tine asa ceva. Nici macar in germania...

 

In Germania , 90% din autostrazi sunt fara limita de viteza , exceptand probabil conditii meteo nefavorabile si noaptea intre anumite ore in apropierea oraselor <_<

Link to comment
Share on other sites

Eu am 320d , 150 de cai....cand am luat-o eram sigur ca n-o sa ma desparte de ea foarte mult timp...acum scanez netul dupa un E46 325, dieselul nu mai este rentabil pt mine si m-a stresat destul, nu fac nici macar 100km pe saptamana decat dc mai dau o fuga pana la Ploiesti.....imi doresc foarte mult un 6 cilindrii, am luat in calcul si varianta E46 320i dar parca 2.5 ala m-a hipnotizat... <_<
Link to comment
Share on other sites

/ 4 cilinidrii ..... BMW de 150cp diesel 4 cilindirii este .... . Asta e parerea mea......

 

Fara intentie de flame. Cilindru/cilindri, indiferent daca sunt in linie, in V, daca sunt 4, 6, 8 sau 12.

 

Ai vrut candva sa ma ajuti, nu am uitat, iti multumesc! Chiar imi esti simpatic, stiu ca este typo... ia-o doar in sens constructiv! <_<

Link to comment
Share on other sites

Referitor la taxele pentru motoarele mari, cred ca abia peste 3000 cm incepe sa usture un pic. Personal nu m-a stresat niciodata impozitul de 800 RON pe an pe care il platesc, nu mi se pare o avere daca iau in calcul ca bag 5-6 milioane pe luna numai in motorina. Nu am o situatie materiala extraordinara...dar cred ca se face totusi prea mult tam tam pentru impozitele astea...o suma de 70 RON pe luna pentru asta nu e un capat de tara. Daca iesi cu prietena la un restaurant intr-o seara lasi mai multi bani acolo...sa fim seriosi.

 

Ca de obicei toata lumea gandeste...motor mare...cai multi...n-ai unde sa-i folosesti. Eu cred ca nu e chiar asa...un motor mare pe langa herghelia de cai mai aduce multe chestii in plus, care uneori iti salveaza viata...sau doar te scapa dintr-o situatie. Exemplu: frane mult mai bune, suspensie mai buna, lejeritate in depasiri...te poti baza pe masina la nevoie si de obicei vin si foarte bine dotate ca standard.

Link to comment
Share on other sites

daca 1994 este sub 2000 cmc, mie nu mi se par sub motorizate. a mea cand era la 163 cp nu mi se parea lenesa, dar acum pot sa spun ca la E90 o motorizare de cel putin 200 cp este foarte buna, poti scoate performante bune din masina.
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am platit impozitul... si m-a costat 150 lei pentru BMW si 49 pentru dacie (pe firma! pe persoana fizica probabil ca la bmw ar fi fost cam 100 RON si 20-30 lei pentru dacie), deci e ceva diferenta fata de cei 490 roni ai tai. Oricum, nu aici ustura...

Cand esti la inceput nu prea ai de ce sa-ti iei masina cu motor de 2.5-3.0 care sa aiba ceva forta pentru simplul motiv ca nu stii s-o stapanesti, si cum sunt mai multi conducatori auto decat piloti, normal ca trebuie sa dea si motoare slabe.

 

Chiar si asa.. e vb de 400ron/an, mie nu mi se pare mult deloc.

 

 

Daca vrem sa vorbim in termeni mai reali, cam tot ce e pana in 300cp e la categoria "skateboard si role"... O masina de 200cp era smechera prin anii '80-'90, acum e cat de cat acceptabila.

 

Nu sunt de aceiasi parere. Uita-te pe forum.. 80-90% din masini sunt cu motoare mici si totusi, e vorba de bmw-uri.. Fa un sondaj asa in trafic.. cred ca peste 90% din masini sunt sub 150cai.

 

 

 

Referitor la taxele pentru motoarele mari, cred ca abia peste 3000 cm incepe sa usture un pic. Personal nu m-a stresat niciodata impozitul de 800 RON pe an pe care il platesc, nu mi se pare o avere daca iau in calcul ca bag 5-6 milioane pe luna numai in motorina. Nu am o situatie materiala extraordinara...dar cred ca se face totusi prea mult tam tam pentru impozitele astea...o suma de 70 RON pe luna pentru asta nu e un capat de tara. Daca iesi cu prietena la un restaurant intr-o seara lasi mai multi bani acolo...sa fim seriosi.

 

Ca de obicei toata lumea gandeste...motor mare...cai multi...n-ai unde sa-i folosesti. Eu cred ca nu e chiar asa...un motor mare pe langa herghelia de cai mai aduce multe chestii in plus, care uneori iti salveaza viata...sau doar te scapa dintr-o situatie. Exemplu: frane mult mai bune, suspensie mai buna, lejeritate in depasiri...te poti baza pe masina la nevoie si de obicei vin si foarte bine dotate ca standard.

 

+1 <_<

 

 

70 ron/luna impozit . 450 ron/luna casco , 70ron/luna RCA ...Se aduca ceva doar din taxe si asigurari .

 

Casco nu e ceva obligatoriu + ca nu cred ca se calculeaza in functie de motorizare. Rca-ul am scris si mai sus, e cu ~100ron/an mai ieftin la o masina cu motor mare fata de cele cu motor intre 1800-2000cmc (majoritatea bmw-urilor).

Ce se aduna? 500ron/an in plus?

Asta e o suma care contribuie la decizia de a lua o masina cu motor mic?

Intradevar, consuma mai putin o masina cu motor mai mic in oras, afara diferentele de consum sunt nesemnificative.

Link to comment
Share on other sites

Pai hai sa facem un calcul foarte simplu: e46 - 330d (184 sau 204 cai) vs. e46 - 320d (150 cai) - costurile suplimentare lunare la motorul de 3000cm ar fi asa:

 

- impozit: 900-150=750/12= 62.5 RON

- asigurare RCA: 660-588=72/12= 6 RON (calculat pentru persoana de sex masculin, 27 ani, autoturism BMW - firma nu conteaza, proportiile se pastreaza in mare cam la toate firmele la care am facut calcul - nu am luat in seama reducerile, pentru ca oricum s-ar aplica egal procentual in ambele cazuri)

- asigurare CASCO: nu o luam in calcul deoarece e optionala

- consum: in medie cam max. 2l/100km mai mult, deci cam 7 RON/100km => 70 RON la o medie de 1000km/luna si 140 RON la 2000km/luna

- revizie standard (ulei, filtre): 700-500=200/12= aprox. 17 RON (nu calculam manopera pentru ca ar fi cam la fel)

- placute de frana, cauciucuri, alte piese nu mai pun in calcul pentru ca diferentele sunt nesemnificative

 

TOTAL: 155 RON/luna la o medie de 1000km/luna pentru un motor de 3000 diesel fata de unul de 2000 diesel (pentru 2000km/luna ar fi 225 RON/luna)

 

Am uitat ceva? Vi se pare mult?

Link to comment
Share on other sites

Pai hai sa facem un calcul foarte simplu: e46 - 330d (184 sau 204 cai) vs. e46 - 320d (150 cai) - costurile suplimentare lunare la motorul de 3000cm ar fi asa:

 

- impozit: 900-150=750/12= 62.5 RON

- asigurare RCA: 660-588=72/12= 6 RON (calculat pentru persoana de sex masculin, 27 ani, autoturism BMW - firma nu conteaza, proportiile se pastreaza in mare cam la toate firmele la care am facut calcul - nu am luat in seama reducerile, pentru ca oricum s-ar aplica egal procentual in ambele cazuri)

- asigurare CASCO: nu o luam in calcul deoarece e optionala

- consum: in medie cam max. 2l/100km mai mult, deci cam 7 RON/100km => 70 RON la o medie de 1000km/luna si 140 RON la 2000km/luna

- revizie standard (ulei, filtre): 700-500=200/12= aprox. 17 RON (nu calculam manopera pentru ca ar fi cam la fel)

- placute de frana, cauciucuri, alte piese nu mai pun in calcul pentru ca diferentele sunt nesemnificative

 

TOTAL: 155 RON/luna la o medie de 1000km/luna pentru un motor de 3000 diesel fata de unul de 2000 diesel (pentru 2000km/luna ar fi 225 RON/luna)

 

Am uitat ceva? Vi se pare mult?

 

Fiecare isi ia dupa buzunar . Poate unii nu isi permit . Strugurii sunt acrii ......

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca o masina de aprox 200cp este suficienta pt un om intreg la cap.

practic un 325d cu 197cp sau un 325i cu 217 cp sunt arhisuficiente.

 

tot ce este peste 325 fie d sau i , este din punctul meu de vedere fitza si nu neaparat necesar.

ce poti face cu 330i si nu poti face cu 325i ? cu ambele poti face depasiri dificile , poti merge repede si poti ajunge la destinatie nestresat.

 

dar daca iti permiti mai mult , de ce nu?!

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Eu am mers cu E46 316i, E46 318i si E46 318d (din astea <2000 cmc)

Nu mi s-au parut a fi deloc submotorizate, adica, mergeau destul de bine...

La 318d se simtea cuplul acela de diesel, pana pe la 120...celelalte accelerau mai puternic dupa 3500-4000 rpm-uri..

 

Deci, votat NU.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.