Jump to content

Schimbare volan dr/stg


Recommended Posts

Am gasit un X5 3.0d din 2002 in Anglia la un pret bun si l-as aduce in tara sa merg cu el. Intrebarea mea este daca pot schimba volanul de pe partea dreapta pe partea stanga si tot ce mai implica pe langa volan (probabil castea de directie, coloana de directie, conducte, plansa de bord, console, unele plastice, etc). Din cate am vazut, multe din plasticele bordului se pot folosi si pe model cu volan dr si pe model cu volan stg. Banuiesc ca gaurile tehnice ale caroseriei exista deja din fabricatie si pt. stg si pt. dr. Instalatia electrica necesita modificari majore?

De inmatriculat nici nu incape poveste pt ca este euro3 iar taxa de poluare este imensa (undeva in jur de 5000+ euro?) si probabil ca trebuie cumva omolagata in cazul schimbarii volanului de pe dreapta pe stanga (sau nu?)

A reusit cineva din cei de aici sa mute din dr. in stg la vreun BMW?

 

Astept sfaturi si nu comentarii off topic.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Depide ce intelegeti voi prin multi bani, sunt firme specializate care fac aceste modificari, preturile ajung de la 500-1500 de euro pentru transformare cu toate piesele asigurate.

 

De schimbat trebuie sa schimbi in primul rand carcasa de bord in rest majoritatea pieselor se porivesc.

 

Userul: b70angelayes mi-a facut o oferta pentru conversie la un seria 7, contacteaza-l si vezi poate stie si la X5 cum stau lucrurile.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Este adevarat, piesele de X5 sunt foarte scumpe noi, dar ma gandesc ca poate as putea gasi poate un bord complet la second hand si o caseta de directie. De fapt ma intereseaza coaja de bord pt ca tubulatura de ventilatie si plasticaraia prespunun ca sunt aceleasi.
Link to comment
Share on other sites

nu se meritĂŁ.

nici chiar daca-l iau cu 8000 pounds (8800 euro)?

 

Doresti sa o inscrii in România ? Dacã da, nici.

crezi ca am innebunit sa dau 5000+ euro pe taxa lor?

 

Daca esti de acord cu carpeala e ok sa scutesti niste bani. Personal imi place ca masina sa fie cat mai originala cu putinta, orice interventie nu iese la fel cu originalul.

 

eu am un e46, si am pus pe el bara fata + spate M technik(cu toate clemele, garniturile si clipsurile necesare, inclusiv gurile de ventilatie catre discurile de frana din bara fata) + eleron portbagaj + proiectoare ceata (cu tot cu cablaj , releu, etc)+ modulul de lumini + butoanele multifunction pe volan. TOATE ORIGINALE si in cazul proiectoarelor si al butoanelor de pe volan instalate conform schitelor BMW. Si cu toate astea nu cred ca am facut o carpeala. Ba chiar a iesit cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

nu se meritĂŁ.

nici chiar daca-l iau cu 8000 pounds (8800 euro)?

 

Doresti sa o inscrii in România ? Dacã da, nici.

crezi ca am innebunit sa dau 5000+ euro pe taxa lor?

 

Daca esti de acord cu carpeala e ok sa scutesti niste bani. Personal imi place ca masina sa fie cat mai originala cu putinta, orice interventie nu iese la fel cu originalul.

 

eu am un e46, si am pus pe el bara fata + spate M technik(cu toate clemele, garniturile si clipsurile necesare, inclusiv gurile de ventilatie catre discurile de frana din bara fata) + eleron portbagaj + proiectoare ceata (cu tot cu cablaj , releu, etc)+ modulul de lumini + butoanele multifunction pe volan. TOATE ORIGINALE si in cazul proiectoarelor si al butoanelor de pe volan instalate conform schitelor BMW. Si cu toate astea nu cred ca am facut o carpeala. Ba chiar a iesit cum trebuie.

 

De acord cu tine numai ca schimbarea volanului de pe o parte pe alta e o operatiune mult mai complicata decat ce ai facut tu.

Link to comment
Share on other sites

Atunci eu as pastra-o cu volanul pe dreapta.

mda dar e asa de enervant sa vezi cum se sperie cei din trafic (in Ro) :bashwall:) pe la semafoare

 

am inteles acum ... tu iti schimbi volanul pentru ca nu vrei sa mai sperii lumea la semafor :)

 

si eu care credeam ca o faceai pentru tine ... <_<

Link to comment
Share on other sites

un prieten a facut modificarea la un mitsubishi pajero din 2006. a avut nevoie doar de caseta de directie, restul piselor s-au potrivit sau le-a adaptat. a facut treaba impreuna cu un amic, manopera nu stiu cat ar fi.

nu a inscris-o inca, asa ca nu pot sa-ti spun nimic depsre asta.

sfatul meu este sa te interesezi inainte sa iei masina ce piese trebuie sa schimbi, si sa le iei de la dezmembrari din afara.

ca exemplu caseta de directie la pajero a costat 150 EUR in olanda si vreo 500 EUR in RO la dezmembrari...

la X5 e un pic mai complicat ca are multa electronica, dar nu cred ca e asa dificil.

multa bafta si sa ne ti la curent <_<

Link to comment
Share on other sites

Mda, dupa parerea mea cea mai mare problema, ar fi instalatia electrica, depinde pe unde intra in masina. Daca intra pe mijloc se poate trage spre stanga. Daca intra prin dreapta, cum cred ca e la modelele cu volan pe dreapta atunci apare problema, pt ca trebuie prelungita sau in cel mai bun caz facut rost de alta pentru partea stanga si mufata dinspre motor spre habitaclu. De ex. eu stiu ca la al meu e46 tabloul cu relee si anumite sigurante e undeva in spatele torpedoului (deci in dreapta). La modelele cu volan pe dreapta banuiesc ca este montat exact invers, adica pe stanga, tot in spatele torpedoului. Ma rog nu stiu exact.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Mergi cu masina cu volanul pe dreapta ? Eu am un e39 si e ok, am vre-o 8-9k de Km cu el. NU depasesc din curul unei masini, atata tot, depasesc cand am o distanta un pic mai mare <_<. La mine la o masina de 3000 e nu se merita, dar la ine ar putea fi avantajos. Am auzit ca la ploiesti este o firma e muta d>s, mergi acolo sa iti faca un pret.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am gasit un X5 3.0d din 2002 in Anglia la un pret bun si l-as aduce in tara sa merg cu el. Intrebarea mea este daca pot schimba volanul de pe partea dreapta pe partea stanga si tot ce mai implica pe langa volan (probabil castea de directie, coloana de directie, conducte, plansa de bord, console, unele plastice, etc). Din cate am vazut, multe din plasticele bordului se pot folosi si pe model cu volan dr si pe model cu volan stg. Banuiesc ca gaurile tehnice ale caroseriei exista deja din fabricatie si pt. stg si pt. dr. Instalatia electrica necesita modificari majore?

De inmatriculat nici nu incape poveste pt ca este euro3 iar taxa de poluare este imensa (undeva in jur de 5000+ euro?) si probabil ca trebuie cumva omolagata in cazul schimbarii volanului de pe dreapta pe stanga (sau nu?)

A reusit cineva din cei de aici sa mute din dr. in stg la vreun BMW?

 

Astept sfaturi si nu comentarii off topic.

Multumesc

Am si eu un e46 din anglia cu volan pe partea dr si am descurc foarte bn si asa am facut vreo 5000km de cand l-am luat si nu am avut nici o prob cu el l-am inmatriculat ro taxa a fost de 1100 euro (euro 3) motor 1.9 dar las-o asa pt ca dak faci schimbare asta costa ceva si cine ti-o face tre sa ti-o faca bn k pana la urma e vb de directie nu te joci da pana la urma faci cum vrei bafta ..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Am gasit un X5 3.0d din 2002 in Anglia la un pret bun si l-as aduce in tara sa merg cu el. Intrebarea mea este daca pot schimba volanul de pe partea dreapta pe partea stanga si tot ce mai implica pe langa volan (probabil castea de directie, coloana de directie, conducte, plansa de bord, console, unele plastice, etc). Din cate am vazut, multe din plasticele bordului se pot folosi si pe model cu volan dr si pe model cu volan stg. Banuiesc ca gaurile tehnice ale caroseriei exista deja din fabricatie si pt. stg si pt. dr. Instalatia electrica necesita modificari majore?

De inmatriculat nici nu incape poveste pt ca este euro3 iar taxa de poluare este imensa (undeva in jur de 5000+ euro?) si probabil ca trebuie cumva omolagata in cazul schimbarii volanului de pe dreapta pe stanga (sau nu?)

A reusit cineva din cei de aici sa mute din dr. in stg la vreun BMW?

 

Astept sfaturi si nu comentarii off topic.

Multumesc

 

Salut la totsi ,va pot spune ca din resursele datelor din Sistemult technik al Politsiei rutiere schimbarea se face la un nivel f. "INALT "la rusi si anume este practicata la in Turkmenistan,deoarece guvernul a adoptat o hotarire de a nu permite masini cu volanul pe dreapta.Soferii o fac in garaje simple cu scule obisnuite ,dar de o indeminare si nivel destul de inalt technik,se adapta numai "capetele la "Steering oil (presure)bar,se inverseaza, in rest se modeliaza tuburile de la'COOLER"-conditsioner,ei chiar si taie separat "DASH boardul",apoi totul se sudeaza-plasticul..plsticele se sudeaza caci cine nu stie nicare idee ca este inversat totul,,bacul de ulei,se unverseaza,vine deasupra la fixul volanului,si se adapta si fixazapedalele.

daca cineva cunoaste rusa.atunchi un mecanikch detasliat lamureste in articol.

Marea Britanie cu asta se ocupa polonezii,

La BMW-5,7 2005,07 e nevoie de taiat ferestuica de metal ce separa cabina de capota motoprului,deoarece nu sint semnele de fix a gaurilor de conversie.totul costa ,inclusiv piesele ,mecanikul meu Polonez constata---1000-1500 lire,Polonezul are experientsa la woxel-2005-07.zice ca nici nu se observa,dar e nevoie p-u d-lui sa aiba piesele de la alt model euro-56-7 ore de munca.

D-nul Polonez e mecanic si vopseste profesional masinile.

vedetsi articolul din turkmenistan,e practicat zilnik la rusi.

 

http://www.tourerv.ru/?show=articles&view=2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.