Jump to content

Pedala ambreiaj moarta


driverX

Recommended Posts

Salutari - caut o solutie (E36, benzinar de 1991 din '93) : am ramas fara ambreiaj si imi curge si ceva lichid.

Masina sta de ceva timp in garaj si credeam ca e lichid de racire dupa locul unde baltea.

 

Dar la incercarea de a misca masina am constatat ca ambreiajul e mort - flasc si enervant de inutil. La rece, pot sa bag in viteze (si pot sa pornesc - in principiu - atat doar ca sunt incadrat in parcare, riscant). Dar cu motorul pornit, frana e ca stanca iar abreiajul e ca buretele.

 

Am adaugat ceva lichid de frana (DOT4) cam jumatate de flacon. A disparut dupa cateva minute. Cred ca a si curs, nu imi dau inca seama (tot cimentul din parcare a fost ud in zilele acelea, nu numai de la mine). Daca e sa curga, nu curge imediat (am stat ceva minute si nu am vazut nimic). Am atasat si poze...

 

Am ceva suspiciuni poate pistonul sau garnituri pe circuitul de frana / ambreiaj - dar nu pot sa ma misc cu masina - caut pe cineva dispus sa se deplaseze... Macar sa reusesc sa ajung intr-un service cu ea... Inca ceva, cand pedalez frana aud un fasait destul de puternic ... parca as calca o minge sparta. Nu am nimic ud in interior si picuratul era de undeva cam din dreptul radiatorului -se vede in poze.

Cine ma ajuta?

post-213-1238879139_thumb.jpg

post-213-1238879149_thumb.jpg

post-213-1238879160_thumb.jpg

post-213-1238879173_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

posibil sa ai doua belele in acelasi timp...din poza eu vad ca lichidul de racire ar fi (nu de refrigerare) si asta se datoreaza probabil unui vas de expansiune crapat (poate fi crapat si pe langa senzorul de nivel din baza vasului...)..deci Welcome to the club, mate!!

E un topic intreg si am patit-o multi cu asta..inclusiv eu recent! <_<

Problema cu ambreiajul o rezolvi daca ai masina pe un canal si depistezi locurile pe unde se scurge lichidul ....incepi de la cilindrul receptor de ambreiaj de pe cutie si mergi pe conducta (cu privirea si mana). In compartimentul motor deasemenea.

Pentru balta aia, ca sa fi convins ce este, fa urmatorul test...pune degetul si gusta...nu-i nici o rusine...daca e dulce , bingo, e de la racire..antigel...daca nu..e grav Asa mult arata o problema majora...oricum fata motorului, sub radiator, nu are nici o legatura cu vreun loc de unde ar curge lichid de frana.

PS: De la vasul cu lichid de frana, pleaca un furtun...verifica-l si pe respectivu'...daca e crapat aproape de vas, s-ar putea scurge in scut, si de acolo.....

Vorbesc prostii...totusi balta e prea mare..

Succes si posteaza si tu sa vedem ce faci..

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Cu ambreiajul am patit si eu asa. De obicei cedeaza garniturile de la pompa actionata de pedala sau cele de la pistonasul de pe cutie, caz in care apare si o balta in zona cutiei. Daca e problema cu pistonasul sau cu pompa de la ambreiaj, nu merita schimbate doar garniturile, mai bine cumperi cu totul, nu sunt asa scumpe, mai greu e de aerisit dupa. Dar s-ar putea sa pierzi lichid pe undeva pe la circuitul de frana, caz in care trebuie sa remediezi sa nu mai curga, iar la ambreiaj scapi doar cu un aerisit. Ca sa iti dai seama, te uiti pana unde scade nivelul in vasul cu lichid de frana. Daca actionand frana scade pana se goleste, atunci problema e la circuitul de frana. In caz ca nivelul scade doar pana sub furtunul ce duce la ambreiaj, atunci problema e pe circuitul de ambreiaj... Bafta!
Link to comment
Share on other sites

votez si eu pentru schimbatul cilindrului complet...Numai ca scazand lichidul se impune depistarea locului....Trebuie sa verifice TOT incepand cu furtunul care pleaca de la bazinul pompei pana la furtunele de roata...inclusiv..Din cate citesc eu aici, scaderea nivelului e brusca ...big problem...

Cu antigelul e mai simplu in fata motorului...se vede usor...

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

@driverX: ne lasi pe toti cu ochii in soare...ce era balta aia sub masina...antigel sau lichid de frana?

La chestia asta odata ce ai cerut suport, merita totusi sa mai si raspunzi....Eu unul sunt curios...poate te-ai suparat ca ti-am zis sa-l gusti...dar e absolut normal si foarte eficient in cazul asta...mai ales ca nu te vede nimeni <_<

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, nu ma asteptam atat de repede...

 

Incerc sa ajung maine seara in garaj si verific. Daca e de schimbat ceva...

sunt ok ... stiti pe cineva dispus? In coditiile date nu ma pot misca de pe loc.

 

Nu m-am suparat Dane dar a fost singura mea zi libera si am alergat

prin oras (mai am si un Golf4). Si eu sunt pentru "schimbat pistoane si

restul..."- ca e mai sigur (cu ambreiajul mai merge da' cu frana nu e de

glumit). Daca va fi dulce ... va fi mai dulce intr-adevar, dupa ce rezolv

cu ambreiajul caut un service si rezolv si cu lichidul de racire (ai dreptate

<_< -scuze- nu e frigider).

 

Daca Adrian imi poate sugera de pe unde in Bucuresti cumpara piese ar fi

super, nu am mai avut nevoie pana acum de ceva la masina asta decat de

anvelope si consumabile si o am de ceva timp (~7 ani >50.000 km maj.

pe afara)...

 

Sau tot setul cum sugereaza Tomado - sunt ok cu sugestia. Si ai dreptate

Tomado nu scade complet ("...Daca actionand frana scade pana se goleste..")

Daca stii de unde pot lua tot setul, ajung saptamana asta si il iau - sa fiu pregatit.

Caut in continuare pe cineva cu timp sa ajunga pana la masina. Eventual in

weekend - daca imi gaseste si setul sau pistonas ar fi super - le achit char

daca nu va fi nevoie dupa aia.

Vor ramane in stoc ... pentru cand va fi nevoie (batrana Doamna are ceva anisori

e din '93 - sigur va fi nevoie mai devreme sau mai tarziu)...

 

Masina e in zona Sos. Stefanesti (aproape de Centura, pasajul de la iesire din Buc.)

si e parking subteran. Nu am cum sa o tractez afara prin culoarele parking-ului...

Incerc sa ajung maine seara acolo si va voi spune ce gasesc. Daca e uscat totul voi

incerca sa "pedalez" sa vad daca apare ceva. Cand am facut pozele, dupa mai multe

"pedale" picura ceva (se vede in poza facuta pe dedesubt). Nu am fost inspirat sa gust.

In alta zi, cand am adaugat lichid de frana nu mai picura insa era umed in parking totul

(prin jur) si nu am reusit sa clarific daca mai curgea - nu am vazut picaturi cat am stat

la masina. Dar am auzit acel fasait la pedala de frana (s-o fi "golit" circuitul? era stanca).

 

Va spun ce mai gasesc daca -sper sa ajung- maine...

Multumesc mult -again- pentru raspunsuri... adevarati colegi de club...

Paul B.

Link to comment
Share on other sites

Salutari - caut o solutie (E36, benzinar de 1991 din '93) : am ramas fara ambreiaj si imi curge si ceva lichid.

Masina sta de ceva timp in garaj si credeam ca e lichid de racire dupa locul unde baltea.

 

Dar la incercarea de a misca masina am constatat ca ambreiajul e mort - flasc si enervant de inutil. La rece, pot sa bag in viteze (si pot sa pornesc - in principiu - atat doar ca sunt incadrat in parcare, riscant). Dar cu motorul pornit, frana e ca stanca iar abreiajul e ca buretele.

 

Am adaugat ceva lichid de frana (DOT4) cam jumatate de flacon. A disparut dupa cateva minute. Cred ca a si curs, nu imi dau inca seama (tot cimentul din parcare a fost ud in zilele acelea, nu numai de la mine). Daca e sa curga, nu curge imediat (am stat ceva minute si nu am vazut nimic). Am atasat si poze...

 

Am ceva suspiciuni poate pistonul sau garnituri pe circuitul de frana / ambreiaj - dar nu pot sa ma misc cu masina - caut pe cineva dispus sa se deplaseze... Macar sa reusesc sa ajung intr-un service cu ea... Inca ceva, cand pedalez frana aud un fasait destul de puternic ... parca as calca o minge sparta. Nu am nimic ud in interior si picuratul era de undeva cam din dreptul radiatorului -se vede in poze.

Cine ma ajuta?

salut! daca te poti baga sub ea..uita-te la cilindrul de ambreiaj poate curge pe acolo ...se poate sa fie si o fisura pe undeva dar uita-te exact unde e pata de lichid scursa si vezi pe unde iti pierde, si eu am patit-o la urs...era pata in dreptul cilindrului ...iti dai seama usor daca e lichid de frana sau lichid de racire

Edited by georgian
Link to comment
Share on other sites

Daca nu scade complet, nu ar trebui sa ai nicio problema cu frana, nu pierde lichid si nici nu avea cum sa prinda aer... Nu prea are rost sa schimbi si pompa si cilindrul la ambreiaj, decat ce e defect (banuiesc cilindrul de la cutie, daca iti curgea pompa iti curgea in masina si apoi nu am idee pe unde s-ar fi scurs in afara). Daca poti si le schimbi pe amandoua, macar stii ca nu mai ai probleme cu partea asta o vreme. Dar mie mi s-a parut mult mai simplu de schimbat doar cilindrul de la cutie, asa ca parerea mea e sa nu te complici. Mie mi s-a stricat in TM si l-am schimbat singur, m-a ajutat un prieten la etapa de aerisit (care necesita rabdare). Masina am tras-o pe un sant pentru operatiunea asta, in cazul tau ar trebui elevata. Piesele cred ca le gasesti la orice magazin de piese auto. Eu am intrat la primul magazin pe care l-am vazut si mi-au adus cilindrul (pistonasul de la cutie) in cateva ore. Cad piesele astea destul de des, le au pe stoc in depozite. Daca eram in Bucuresti poate stiam unde sa te trimit sau te puteam ajuta sa-l schimbi. Succes <_< Edited by tomado
Link to comment
Share on other sites

Bag-o in viteza la rece si dupa aia porneste in a doua, si poti s-o duci la un service. Din mers poti sa schimbi vitezele si fara ambreiaj, daca ai putina "ureche muzicala". DU-te noaptea, sa nu fie trafic, sa fii nevoit sa opresti la semafoare. Eu asa am facut, am avut aceeasi problema, si i-am schimbat cilindrul ala. Eu am avut ceva gunoi in lichidul de frana, si tot facand pedale, s-a ciupit garnitura, si pierdea pe acolo lichidul. Am dat 80 de lei pe pompa, la second, am gasit una de e46, da' s-a potrivit.
Link to comment
Share on other sites

Nu merita luata second, nu e extrem de scumpa una noua.

E riscant sa mergi fara ambreiaj, am facut si eu asa cand s-a stricat in mijlocul orasului si am fost nevoit s-o fac, dar fortezi prea mult masina, iar de schimbat vitezele in mers e mai greu... Poate fi schimbat pe loc destul de usor. Daca nu, mai bine tractata.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare la toata lumea. Am si eu exact aceeasi problema ca si driverx , numai ca la mine nu s-a pierdut strop de lichid... Ambreiaj flasc, frana tun. Sincer sa fiu, imi e si teama sa plec cu ea tractata (poate frana aia tun nu mai functioneaza asa cum trebuie?).

Aditional as vrea sa mentionez ca am o mare rugaminte - detaliile cat mai multe si mai amanuntite sunt mai mult decat bine-venite, pentru ca nu am masina decat de vreo cateva luni si recunosc ca sunt total pe langa la mecanica :) .

In curand o sa duc masina in service , dar avand in vedere ca momentan nu locuiesc in Romania si ca slovaca nu stiu aproape deloc, speram sa primesc ceva mai multe detalii de la unul/mai multi din voi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.