Jump to content

20 de lucruri pe care nu le stiai despre... BMW


BMW Love

Recommended Posts

Stiati ca BMW a fost aproape sa fie cumparat de Daimler in anii '50? Dar ca primul model BMW a fost unul britanic? Acestea, plus alte informatii interesante, in cel de-al patrulea episod al seriei "Stiati ca..."

20 de lucruri pe care nu le stiai despre... BMW zoom

 

Seria "Stiati ca" trece astazi prin Bavaria, locul in care se afla una dintre cele mai apreciate marci auto din lume: BMW. Am ales 20 dintre cele mai interesante si necunoscute date si fapte din istoria BMW, insa ne-ar fi trebuit, probabil, inca pe atatea puncte pentru a diseca o evolutie extrem de interesanta a unui brand care acum 50 de ani a fost aproape de colaps, insa care astazi reuseste sa se impuna pe o multime de piete ale lumii in segmentul Premium.

 

 

1. BMW este acronimul utilizat pentru "Bayerische Motoren Werke". Englezii au tradus BMW prin "Bavarian motor Works".

 

2. Printre sensurile "populare" ale acronimul BMW se numara Bankcard/Mastercard Welcome, Be My Wife, Beautiful Mechanical Wonders, Best Man Wins, Best Motorsport Weapon, Big Monthly Wage, Boobs Made Welcome, Bring Me Women. Si altele.

 

3. Fanii principalilor adversari de piata ai celor de la BMW nu au stat cu mainile in san: Beyond My Wages, Barely Moving Wreck, Big Metal Wastage, Bunch Money Wasted, Bavarian Marriage Wrecker. Si altele.

 

4. Inainte sa faca masini, BMW a facut motoare de avion si motociclete. Compania a fost infiintata in 1913, denumirea ei initiala fiind Bayerishe Flugzeug-Werke.

 

5. BMW s-a oprit din productia de motoare de avion abia in anii '60. La inceputul anilor '90, dupa stabilirea unui joint-venture cu Rolls-Royce, BMW a reinceput productia acestui tip de propulsoare.

 

6. Cand au inceput sa construiasca motociclete, inginerii companiei au facut o greseala: s-au concentrat prea mult pe puterea motoarelor, astfel ca primele produse finale au fost interzise. Ele au reusit insa, intre timp, sa stabileasca multe recorduri de viteza.

 

7. Prima masina produsa de BMW s-a numit Dixi. Aceasta a iesit pe portile fabricii din Eisenach in 1927. Nu a fost vorba de o creatie 100% bavareza, modelul fiind produs sub licenta cumparata de la marca britanica Austin.

 

8. Nu se cunoaste originea formei duble a grilei BMW. Singura "regula" nescrisa in legatura cu aceasta este ca fiecare noua generatie a unui model are "rinichii" grilei mai mari. Prima aparitie a acestui tip de grila a avut loc in 1933, pe modelul sport 303.

9. Daca in Romania se foloseste, simplu, expresia "un BMW", americanii utilizeaza porecla "BMW" pentru a numi un model produs de costructorul bavarez. A nu se confunda cu "Beamer", denumirea motocicletelor BMW.

 

10. Dupa al doilea Razboi Mondial, BMW a inceput sa faca unelte de gradina si de bucatarie.

 

11. Familia Quandt, detinatoarea imperiului BMW, a avut legaturi cu regimul nazist incepand cu 1933, cand Guenther Quandt a devenit membru al acestui partid. In timpul lui Hitler, Quandt a fost numit sef al departamentului de Economie si Armament.

 

12. Cea mai grava invinuire care le este adusa celor de la BMW este utilizarea muncitorilor din lagarele de concentrare in unele din fabricile germane care alimentau cu armament, artilerie si munitie trupele naziste. Aceste acuze nu au putut fi niciodata probate, insa actualii descendenti ai familiei Quandt cerceteaza datele istorice in cadrul unui studiu finantat chiar de ei.

 

13. La sfarsitul anilor 1950 vanzarile BMW erau atat de scazute, incat producatorul bavarez a fost foarte aproape sa fie cumparat de Daimler-Benz. Mutarea nu s-a efectuat din cauza protestelor sindicatelor si a presedintelui de atunci, Kurt Gorda. Principalul actionar era atunci, ca si acum, familia Quandt.

 

14. Compania a fost salvata la inceputul anilor '60 de modelul 700, desenat de italianul Giovanni Michelotti. Acesta a castigat numeroase competitii in motorsport si a dat startul erei sport sedan pentru BMW.

 

15. Numele de cod al noii generatii Seria 7 este F01. Este pentru prima data dupa 1968 cand BMW renunta la celebrele denumiri de cod "E".

 

16. "E" vine de la Entwicklung, termenul german pentru "Evolutie". O alta litera cunoscuta din nomenclatura BMW, "M", este initiala termenului "Motorsport".

 

17. BMW i-a depasit pentru prima data pe rivalii de la Mercedes in vanzarile europene in 1992.

 

18. Cel mai vandut model din istoria BMW este Seria 3. In 2005, 40% din vanzarile totale ale celor de la BMW au fost reprezentate de versiuni diferite ale Seriei 3. Modelul se afla astazi la a cincea generatie, fiind produs in premiera in 1975.

 

19. Ati auzit de Hofmeister kink? Este unul dintre elementele care individualizeaza modelele BMW: linia franta si indoita inspre fata a geamului posterior la imbinarea acesteia cu montantul C. Aceasta a aparut in premiera pe BMW 1500, in anul 1961, si a fost denumita dupa directorul de design de atunci, Wilhelm Hofmeister.

 

20. In afara de elementul sau estetic, Hofmeister kink este o trimitere subtila la un alt element propriu modelelor BMW: tractiunea spate.

 

Sper ca nu a mai fost postat. <_<

post-11635-1239173188_thumb.jpg

Edited by BMW Love
Link to comment
Share on other sites

In afara de ursuletzul pe care mi-l voi lua in viitorul apropiat, sper... <_<

Vreau si eu un Robot de Bucatarie marca BMW

Si vreau si o grebla ... aceiasi marca :bashwall: :)

 

 

tare chestia cu grebla,ai grija pe unde o lasi :unsure:

Pai daca am stiut sa o numesc .. normal ca o sa stiu si unde sa o las :blink: nu?

Link to comment
Share on other sites

11. Familia Quandt, detinatoarea imperiului BMW, a avut legaturi cu regimul nazist incepand cu 1933, cand Guenther Quandt a devenit membru al acestui partid. In timpul lui Hitler, Quandt a fost numit sef al departamentului de Economie si Armament.[/b]

GĂźnther Quandt a avut mai devreme de 1933 legaturi cu Hitler, dar e adevarat ca el la 1 Mai 1933 a intrat in NSDAP.

Quandt gehĂśrte zu einer Gruppe von Industriellen, die sich Mitte 1931 mit Adolf Hitler im Berliner Hotel Kaiserhof trafen und der NSDAP im Falle eines Linksputsches 25 Millionen Reichsmark zur VerfĂźgung stellten.[1] Ebenfalls 1931 wurde er Mitglied der Gesellschaft zum Studium des Faschismus, die als ein Bindeglied zwischen konservativen Kreisen und der NSDAP fungierte. Er war ein Teilnehmer des Geheimtreffens vom 20. Februar 1933 von Industriellen mit Hitler, bei dem eine Wahlkampfhilfe von 3 Millionen Reichsmark fĂźr die NSDAP beschlossen wurde. Nach der sogenannten Machtergreifung der Nazis passte GĂźnther Quandt sich an (Spenden der AFA an die NSDAP, Eintritt in die NSDAP am 1. Mai 1933 / Mitgliedsnummer 2636406) – und profitierte.

Link complet despre GĂźnther Quandt: http://de.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCnther_Quandt

La " Konzentrationslager" scrie si pentru ce, de unde si citi oameni din lagarele de contrentrare a folosit, nu mai copiez eu de acolo.

 

 

12. Cea mai grava invinuire care le este adusa celor de la BMW este utilizarea muncitorilor din lagarele de concentrare in unele din fabricile germane care alimentau cu armament, artilerie si munitie trupele naziste. Aceste acuze nu au putut fi niciodata probate, insa actualii descendenti ai familiei Quandt cerceteaza datele istorice in cadrul unui studiu finantat chiar de ei.

Herbert Quandt, fiul lui GĂźnther Quandt, a intrat si el in NSDAP in 1940 la fel a folosit oameni din lagarele de concentrare.

1940 trat er in die NSDAP ein. Während der NS-Zeit war er Vorstandsmitglied der Accumulatoren-Fabrik AG (AFA) und an der Seite von Gßnther Quandt unter anderem Leiter der Personalabteilung. In der Berliner Fabrik der Pertrix-Werke GmbH war er zugleich Betriebsdirektor. In den Werken kamen Zwangsarbeiter zum Einsatz, die ohne Schutz mit hochgiftigen Chemikalien hantieren mussten, was Hunderte mit dem Leben bezahlten.

"Studiul ala finantat de ei", daca exista unul, e praf in ochi, atita timp cit exista documente care arata ca au folosit detinuti din lagare.

Herbert Quandt a fost salvat mai mult sau mai putin direct de britanici, care:

Nach Einschätzung von Benjamin Ferencz, der bei den Nßrnberger Prozessen fßr die AnklagebehÜrde arbeitete, wären Herbert Quandt und sein Vater Gßnther ebenso wie Alfried Krupp von Bohlen und Halbach, Friedrich Flick und die Verantwortlichen der I.G. Farben als Hauptkriegsverbrecher angeklagt worden, wenn die heute zugänglichen Dokumente den Anklägern damals vorgelegen hätten. Die entscheidenden Dokumente zu ihrem Wirken im Dritten Reich lagen den BehÜrden in der britischen Besatzungszone vor. Die Briten hielten das Material zurßck, weil sie erkannt hatten, welche Bedeutung die Batterieproduktion der AFA auch nach dem Krieg hatte, und die Eigentßmer deswegen schonen wollten.

Link complet: http://de.wikipedia.org/wiki/Herbert_Quandt

Mai mult de atit, in toate documentarele pe care le-am vazut in care se vorbeste de industriasii mari care au sprijinit regimul nazist se vorbeste si de Familia Quandt si se arata implicarea lor pe timpul razboiului, si la fel de fiecare data nici un membru al familiei nu accepta sa fie intervievat. De ce oare? <_<

La fel se stie ca aproape toti marii industriasi din Germania au sprijinit regimul nazist in schimbul fortei de munca din lagarele de concentrare, si destui au stat pe banca acuzatilor in procesul de la NĂźrnberg.

 

P.S: BMW-werk din Regensburg se afla pe Herbert-Quandt-Alle.

Edited by Smudo
Link to comment
Share on other sites

11. Familia Quandt, detinatoarea imperiului BMW, a avut legaturi cu regimul nazist incepand cu 1933, cand Guenther Quandt a devenit membru al acestui partid. In timpul lui Hitler, Quandt a fost numit sef al departamentului de Economie si Armament.[/b]

GĂźnther Quandt a avut mai devreme de 1933 legaturi cu Hitler, dar e adevarat ca el la 1 Mai 1933 a intrat in NSDAP.

Quandt gehĂśrte zu einer Gruppe von Industriellen, die sich Mitte 1931 mit Adolf Hitler im Berliner Hotel Kaiserhof trafen und der NSDAP im Falle eines Linksputsches 25 Millionen Reichsmark zur VerfĂźgung stellten.[1] Ebenfalls 1931 wurde er Mitglied der Gesellschaft zum Studium des Faschismus, die als ein Bindeglied zwischen konservativen Kreisen und der NSDAP fungierte. Er war ein Teilnehmer des Geheimtreffens vom 20. Februar 1933 von Industriellen mit Hitler, bei dem eine Wahlkampfhilfe von 3 Millionen Reichsmark fĂźr die NSDAP beschlossen wurde. Nach der sogenannten Machtergreifung der Nazis passte GĂźnther Quandt sich an (Spenden der AFA an die NSDAP, Eintritt in die NSDAP am 1. Mai 1933 / Mitgliedsnummer 2636406) – und profitierte.

Link complet despre GĂźnther Quandt: http://de.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCnther_Quandt

La " Konzentrationslager" scrie si pentru ce, de unde si citi oameni din lagarele de contrentrare a folosit, nu mai copiez eu de acolo.

 

 

12. Cea mai grava invinuire care le este adusa celor de la BMW este utilizarea muncitorilor din lagarele de concentrare in unele din fabricile germane care alimentau cu armament, artilerie si munitie trupele naziste. Aceste acuze nu au putut fi niciodata probate, insa actualii descendenti ai familiei Quandt cerceteaza datele istorice in cadrul unui studiu finantat chiar de ei.

Herbert Quandt, fiul lui GĂźnther Quandt, a intrat si el in NSDAP in 1940 la fel a folosit oameni din lagarele de concentrare.

1940 trat er in die NSDAP ein. Während der NS-Zeit war er Vorstandsmitglied der Accumulatoren-Fabrik AG (AFA) und an der Seite von Gßnther Quandt unter anderem Leiter der Personalabteilung. In der Berliner Fabrik der Pertrix-Werke GmbH war er zugleich Betriebsdirektor. In den Werken kamen Zwangsarbeiter zum Einsatz, die ohne Schutz mit hochgiftigen Chemikalien hantieren mussten, was Hunderte mit dem Leben bezahlten.

"Studiul ala finantat de ei", daca exista unul, e praf in ochi, atita timp cit exista documente care arata ca au folosit detinuti din lagare.

Herbert Quandt a fost salvat mai mult sau mai putin direct de britanici, care:

Nach Einschätzung von Benjamin Ferencz, der bei den Nßrnberger Prozessen fßr die AnklagebehÜrde arbeitete, wären Herbert Quandt und sein Vater Gßnther ebenso wie Alfried Krupp von Bohlen und Halbach, Friedrich Flick und die Verantwortlichen der I.G. Farben als Hauptkriegsverbrecher angeklagt worden, wenn die heute zugänglichen Dokumente den Anklägern damals vorgelegen hätten. Die entscheidenden Dokumente zu ihrem Wirken im Dritten Reich lagen den BehÜrden in der britischen Besatzungszone vor. Die Briten hielten das Material zurßck, weil sie erkannt hatten, welche Bedeutung die Batterieproduktion der AFA auch nach dem Krieg hatte, und die Eigentßmer deswegen schonen wollten.

Link complet: http://de.wikipedia.org/wiki/Herbert_Quandt

Mai mult de atit, in toate documentarele pe care le-am vazut in care se vorbeste de industriasii mari care au sprijinit regimul nazist se vorbeste si de Familia Quandt si se arata implicarea lor pe timpul razboiului, si la fel de fiecare data nici un membru al familiei nu accepta sa fie intervievat. De ce oare? <_<

La fel se stie ca aproape toti marii industriasi din Germania au sprijinit regimul nazist in schimbul fortei de munca din lagarele de concentrare, si destui au stat pe banca acuzatilor in procesul de la NĂźrnberg.

 

P.S: BMW-werk din Regensburg se afla pe Herbert-Quandt-Alle.

Interesant si trist in acelasi timp...apropo de perioada respectiva. "Germania au sprijinit regimul nazist in schimbul fortei de munca din lagarele de concentrare" :) :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

altceva ce nu stiati si mai pe lung .daca aveti timp pt asa ceva..mi a luat 4 ore sa transcriu din carte pe forum .da zic eu ca a meritat efortu

1913 karl rapp si gustav otto pun bazele unor fabrici de uzine,una din ele in apropiere de primul aeroport din munchen .asa formeaza nucleul bayerische motoren werke

1916 franz josef popp max friz si camillo castiglioni creaza compania bayerische flugzeug werke.bmw preia bfw abea in 1922 insa din 1916 este data oficiala FONDARI BMW AG

1917 rapp motorenwerke schimba numele in bayerische mottorenwerke.primul produs al companiei motorul aero3a trece cu succes toate probele.simbolul elicei alb albastre devine emblema companiei.un an mai tarziu bmw devine societate pe actiuni AG

1919 FRANK ZENO DIEMER AJUNGE LA 9760M CU UN AVION DFW CU MOTOR BMW 4.

in 1922 bmw trece la fabricarea franelor de cale ferata si a motoarelor industriale. productia de motoare si numele bme este vandut catre bfw.

1923 nacuta pe plansa designerului sef max friz motocicleta r 32 face senzatie. la salonul de la berlin.motor boxer plasat trasversal pe cadru motocicletei si transmisie cardanica.

1924 inginerul rudolf schleicher pune la punct motorul cu chiulasa de aluminiu si axa cu came in cap pt motocilcleta r 37.franz bieber castiga cursa la 500 cmc in camp national de motociclism

1925 apare prima motocicleta r 37 250 cmc si 6,5 cp in versiunea d ecompetitii cu care josef stelzer castiga titllul de campion al germaniei

1926 rudolf schleicher castiga medalia de aur in trialul de 6 zile din GB .la mansa unui avion dornier dob/see cu mot bmw6 elvetianul walter mittelholzer efectueaza un zbir de 20 000 de km desupra continetului african

1927.din totalul de 87 recorduri mondiale de zbor ,30 sunt stabilite de avionae propulsate de motoare bmw.apar r 62 r 63 primele motociclete cu motoare de 750 cmc

1928 incurajata de succesele in mot de avion si motociclete decide sa abordeze constructia de automobile.pt asta achizitioneaza uzina de la eisenach in care incepe productia lui dixi 3/15ps da1 sub licenta austin seven

1929 22 martie iese pe poarta primul 3/15 dixie pe poarta fabrici din berlin.ernst henne stabileste record mondial pe 2 roti 215,75 km h la ghidonul unei motociclete bmw. cand apar modelele r 11 si r 16 bmw trece la cadru din tabla ambutisata.

1930henne stabileste alt record mondial cu viteza de 211.539

1931 succesul motocicletei r2 permite companiei sa treaca mai suor peste criza

1932 apare 3/20ps primul bmw construit integral in birourile companiei.in per 1932 1934 se conruiesc 7215 exemplare. la 22 iulie dornier wall piloteaza un avion dornier wall cu 2 mot bmw7a face turul lumii in 254 ore de zbor si parcurge 44 800 de km.

1933 apare modelul bmw 303 primul bmw cu 6 cilindri.si tot atunci pt prima oara apare perechea de rinichi specifica bmw.echipa formata din henne ludwig kraus si josef mauermaler si peppl stetzer castiga cursa de 6 zile din tara galilor si repeta inca 2 editii aceasta performanta.

1934este pus la punct motorul in stea bmw 132 care va face avionul junkers ju 52 s aintre in sitoria aviatiei .aceste mot se vor regasi pe majorit aviaonelor germane din anii 30 40

1935 r12 si r 17 primele motocilete din lume echipate cu furca telescopica si amortizor hidraulic

1936 bmw 328 devine cel mai rapid autoturim sort la categoria 2 litri .in per 1925 1940 acest automob castiga peste 130 de victorii si este construit in 464 de exemplare.bmw r5 readuce in atentie cadrul tubular sudat cu arc electric in atmosfera protectoare

1937 henne ajunge la 279,5km h stabilind un record ca va ramane timp de 14 ani.

1938 este livrata motocicleta cu nr 100 000.georg meier devine campion al ger si al europei la clasa 500 cmc

1939 georg meier devine primul strain care se impune in celebra cursa SENOUR TOURIST TROPHY din isle of men cu o motocicleta alta decat britanica.

1940.dupa victoria obtinuta in celebra mille miglia din 1938 bmw castiga in clasamentul general datorita lui 328 MM coupe.succesul a fost intregit si cu succesul la echipe.

1942 intra in productie mot cu atas r75

1944bmw concentreaza activitatea pe motorul BMW 803 in dubla stea cu 48 de cilindri si cilindree de 85500 cmc cu 4000 de cp cel mai mare din acea categorie.si mot BMW 003 deschidea epoca turboreactoarelor .utilizat pe avioanele me62 arado234 si he162

1945la sf razb in mare parte fabricile si utilitatile erau distruse .uzina de la eisenach ramasa sub rusi este dezansamblata si dusa in rusia..pt a 2 a oara in ist ei bmw isi pierde dreptul de ai fabrica prudusele traditionale.

1947schorsch meier obt al 2 lea titlul de camp al germaniei.la fel face si in 1948 1949 1950 1953

1948 fortele aliate permit reluarea productiei cu motocileta r 24 monocilindru

1950 apara r 51/2 prima mot cu motor boxer care apare dpa razboi

1952 apare INGERUL BAROC bmw 501 primul model postbelic.apare si r68 care atingea 160 km h

1954 apare bmw 502 cu primul mot de v8 aluminiu. wilhelm noll si fritz cron castiga titlul mondial la cursele cu atas

1955 pe langa bmw 597 si 503 in segmentele de sport si lux apare si isetta ce va fi vandut in 160 000 de ex. motcicletele r50 r60 r69 cuceresc piata datorita suspensiei cu brat oscilant.wilhelm noll stabunnou record la mot cu atas 280,2 km h

1959poductie moto in declin si fara strategie clara in dom automobilelor bmw simte criza si e la un pas de a piede independenta..impresionat de tenacitatea angajatilor de mici actionari si dealeri herbert quant decide sa mareasca cota detinuta si devine actionar principal al companiei

1962 succesul lui bmw 700 readuce compania pe durmul cel bun.cel mai important pas il reprezinta aparitia bmw 1500 cunoscut sub numele NEUE KLASSE.

1964 noul bmw 1800 tii continua sirul victoriilor in competitii hubert hahne si rauno aaltonen se impun in cursa de 24 h de la sa francochamps

1966succesul seriei 2 duce la marirea gamei cu o berlina si un coupe cu mot cu 6 cil .incepand cu modelul 2500 pana la 3.0 csl .un monopost brabham bmw stabileste 8 recorduri mondiale hubert hahne dieter quester si jackie ickx ,jo siffer asigura intrarea triumfala a mot bmw in formula 2.

1967 odata cu preluarea controlului companiei hans glas,bmw preia si facilitatile de productie de la dingolfing si landshut

1969 cum in muchen prod de aut a acaparat toate facilitatile uzina de motociclete se muta la berlin

1972 se construieste uzina de la dingolfing si o linie de montaj in africa de sud.se infiinteaza bmw franta si se deshid filiale pe toate pietele inportante

1973 activ sportive sunt trecute sub umbrela bmw motorsport gmbh .compania ajunge la un nr de 20 de titluri mondiale in cursele cu atas la acestea se mai adauga si victoriile din cursele de turisme si formula 2

1975 apar modelel serie 3 urmate la 1 an diferenta de seria 6 in 1977 se lanseaza seria 7 care relanseaza compania in segmentul lux.in 1978 aare PUR SANGE BMW M1 care se va remarca si versiunea procar .

1976 bmw recurge la folosirea circuitelor integrate si a sistemului check control.cine are stie:P

1979 pentru a demonstra fezabilitatea folosiri hidrogenului in propulsia automob bmw realizeaza modelul experimental bmw 520

1981 hubert auriol castiga paris dakar cu motocicleta bmw r80 gs castiga si in 1983 si in 1985 gaston rahier

1982 se incepe fabricarea d emotoare la fabrica steyr.tot aici este infiintat centrul pt dez tehnologiei diesel

1985se incepe realizarea noului centru de dezvoltare cercetare.apar modelele 4x4 325xi urs si 525 xi e34 ]

1987 dupa mult timp bmw revine in atentie cu modelul 750 i si 750il cu mot v12 .cererea mare de seria 3 a facut ca bmw sa deschida o uzina in regensburg

1988 bmw este rimul constructor care introduce ABS pe modelele k .la 3 ani dupa crearea bmw technik gmbh se prezinta prima creatie bmw z 1

1989 la 19 ani dupa prezentarea primului automoob cu hidrogen bmw inaungureaza la munchen prima statie cu hidrogen lichid din lume.

1990 se infiinteaza bmw rolls royce gmbh,s a marcat intoarcerea la radacini a bmw.la fabrica din oberursel sunt produse turbine cu gaz si componente pt turboreactoare. 1999bmw vinde participatia sa celor de la rolls royce.bmw introduce convertorul catalitic la motociclete.

1992 bmw lanseaza sistemul vanos .bmw decide construirea unei uzine la spartanburg in carolina de sud (sua )

1994 bmw achizitioneaza rover. la brasov este infiintata automobile bavaria... mecanici preistoricii erau pe acolo.(am probeP)si acum noroc cu softurile si schimbari directe de piese.adica NU REPARAM ASA CEVA schimbam

1995 bmw lanseaza k1200rs cu 130 de cp in 1997 apare si primui cruiser r1200c

1998 bmw achizitioneaza incepand cu 2003 dreptul de folosire asupra numelui rolls royce in dom automobilelor. demareaza pregatirea de noi modele si pregatirea facilitatilor industriale de la goodwood

1999 la salonul de la detroit estre prezentat bmw x5 SAV nu suv cum inca cred unii .richard sainct castiga la paris dakar cu bmw f650 .bmw obtine unica victorie in 24 h de la lemans .la frankfurt se prezinta noul z8 si conceptul z9 grandturismo

2000 bmw revine pe scena f 1 bmw termina pe locul 3 la sfarsitul anului maricle rover si mg sunt vandute grupului britanic phoenix iar land rover celor de la ford .bmw pastreaza mini .la expozitia mondiala expo 2000 hanovra bmw demareaza campania CLEAN ENERGY pt promovarea lui 750hl

2001 la uzina din oxford incepe productie lu mini one si mini cooper .ralf schum se impune la san marino cu un bmw f23 repeta perf si in canada .la sf campionatului din nou bronz.se lanseaza noul 7 si deschide nou capitol BMW de lux

2002inaugurata noua uzina de la liepzig.bmw williams termina pe locul 2 in comp constructorilor la f1 .cu peste 1 milion de vehicule vandute bmw stabileste un nou record mondial absolut

2003 la 1 ianuarie primul rolls phantom produs la goodwood este livrat clientului.se lanseaza noul seria 5 urmat de seria 6 la scurt timp si x3.pt a 2a oara bmw termina pe 2 la constructori la f1

2005 apare noul m6 este lansat noul z4 coupe si roadster bmw preia sauber .si devine bmwsauber f1 team

2006 bmw inaugureaza centrul de la baneasa

2007 se infiinteaa bmw group romania

2008 lansat bmw x6 primul model din cat sav

ultimi ani..nimic spectaculos,...parerea mea personala doar....

bmw 3200 cs fab 1962 1965 v8 la 90 grade 160 cp la 5600 rpm

bmw 1800 tii 1964 1968 110 cp la 5800

bmw 3.0 csi 1971 1975 200 cp la 5500rpm 220 km/h 0 100 8,1 sec

bmw 3.0 csl 1973 75 206 cp 0 100 7,5

bmw 3.0 csl 1975 370 cp la 8000 rpm 274 km h 0 100 4,6 sec

bmw 3.0 csl turbo 24valve 6 cil in linie fabricat in 1976 750 cp la 9500 rpm 1080 kg 308 KM H 0 100 3.5 SEC....MA BUFNESTE RASULLL CA PERFORMANTE AVEA MASINA ASTA LA VREMEA AIA...DOAMNE. (ETCC)

bmw 320 turbo 77 79 4 cil linie 16 supape 478 cp la 9000 300 km h 0 100 3.5 secunde.......bang din nou :PP

bmw m1 1978 1981 6 linie 24 sup 277 cp la 6500 264 km h 0 100 5.9 mot de pe acest model au ajuns la 1000 de cai cu 2 turbine KKK

brabham bmw bt52 1983 4 cil linie 16 supape 600 cp la 9500 rpm peste 1000 cai in sesiunile de calificare 322 km h 0 100 sub 4 sec.

bmw m5 6 linie 24 sup 1984 1988 286 cp la 6500 rpm 251 km h 0 100 6,1 rechinu care bate plasticul

bmw m 635csi 6 lin 24 sup sau valve <_< 282 cp la 6500 rpm 254 km h 0 100 6,7 sec

bmw m3 e 30 1986 1990 4 cil 16 sup 200 cp la 6750 235 km h 0 100 6,7

bmw m3 e30 (wtcc) 1987 4 cil 16 sup 320 cp la 8200 rpm 282 km h 0 100 5 sec.cum dracu sa bati un m5 m6 cu un urs...hi hi

bmw 850 i v12 24 sup 296 cp la 5200 251 km h 0 100 7,1sec

bmw z1 6 linie 171 cp la 5800 219 km h 0 100 7,9 sec

bmw m5 3,8 e 34 1991 1995 340 cp la 6900 250 h limitat 0 100 5,7 sec

bmw m3 e 36 6 linie 24 v 285 la 7000rpm 250 limitat 0 100 6 sec.

MC LAREN F1 1992 1997 V 12 48 SUP 627 CP ASPIRAT LA 7500 RPM VITEZA DOAR 387 KM H 0 100 3,6 SECUNDE.:) MIAU MIAU

BMW V12 LMR 1999 V 12 48 SUP 580 LA 6500RPM 349 KM H 0 100 4 SEC

BMW Z3 ROADSTER M 2001 2002 6 LINIE 24 SUP 325 cp la 7400 250 h lim elect 0 100 5.3 sec

bmw m5 e 39 1998 2003 v8 32 sup 394cp la 6600 250h lim el 0 100 5,3 sec

bmw z8 2000 2003 v8 32 sup 394 cp la 6600 rpm 250 limit el 0 100 4,7 s

bmw x5 1999 2003 v8 32 sup 282 la 5400 207 km h 0 100 7,5

bmw 745 i 2001 2005 v8 32 sup 328 cp la 6100 250 lim el 0 100 6,7 sec

mini s 2001 2004 4 cil 16 sup 163 cp la 6000 203 km h 0 100 7,6

bmw m3csl 2002 2003 6 linie 24 v 360 cp la 7900 259 h lim el 0 100 4.9

R R PHANTOM 2003 prezent v12 48 sup 460 cp la 5350 rpm 240 km h 0 100 6 sec 2485 kg cu plu 720 nm la 3500

bmw z4m coupe 2006 6 cil 24 v 343 cp la 7900 250 lim el 0 100 5 sec

bmw m5 touring 2007 v10 40 sup 507 cp la 7750 rpm 250 lim el 0 100 4,8 sec

bmw x6 xdrive50i 2008 v8 32 sup 407 cp 250 lim el 0 100 5,4

bmw z4 sdrive 2009 6 cil linie 24 sup 306 cp la 5800 250 km h lim el 0 100 5,2

bmw 750 i 2008 v8 32 sup 407 c p 250 h lim el 0 100 5,2 sec

 

emblema la inceput se numea rapp motor si avea un cal exact ca cel de sah.

 

 

 

 

 

asta pe scurt ca am obosit si istoria in cuvinte este enorma.am facut un conscpect al cartii NEVER STAND STILL ALEXANDRU DOBAI.. MULTUMIRI.

 

 

 

ps americani au furat din germania camera de inalta presiune in care se testau motoarele de avion si au dus o bucata cu bucata in usa : ce taranoi cretini..la fel au furat si rusii una din fabrici:PP

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii aia preistorici aveau dreptate.Nu se repara, se schimba.Asta este diferenta dintre un cazan de BMW si un BMW intretinut corespunzator.

In rest nu pot sa zic prea mult, nu am citit tot, chiar nu ma intereseaza ce a facut BMW si de ce.

 

ps

 

Faza ca aia erau taranoi cretini este interesanta.Depinde cum privesti problema. <_<

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

esti superficial... banuiesc ca trebuie sa i aperi ca s lupii tai....dar eu am avut de a face cu ei si ironii ta nu mi va schimba parerea despre ce faceau ei atunci .acum de 4 5 ani nu am mai intrat in service.si sper sa fie totul ok...si nici pe mine nu ma inter ce citesti tu sau ce parere ai tu...motoarele se mai si repara nu se schimba si cut de vit si alte sute de componente.....nu suntem in stare sa reparamm schimbammmm ..da in fine nu poti sa discutii cu lupul la el acasa...ca te musca..asa ca tac si mi vad de cazanele mele...

si mecanici aia de la bv erau niste imbecili si niste hoti...nu stiu acuma....dar acum 8 9 ani am avut de a face cu ei :PP sper ca nu mai sunt aia acolo:PP ce salbatici si cata prostie....si sa nu incepem iar ca eu am argumente si o gramada de prieteni care au primit masinile REPARATE la reprezentante...da asa e romanul prost....lasa mereu de la el .......cum dracu o fi sa vopsesti masina de 3 ori la bmw la reprezentanta intr o luna de zile si sa iasa si a 3 oara tot vopsita prost....ca o dam de la mecanici la tinichigii

 

 

si apropo poate cazan ai tu ...eu nu consider ca am cazan.asa ca evita calomniile si jignirile ca nu este inca forumul tau si nici nu esti basescu

 

la subiect

dupa sf razboiului in urma tratatului de la versailes germania nu mai avea voie sa faca cercetari sau productie de avione sau cercetare aeronautica.bmw a incercat sa faca o bicicleta cu motor denumita flink cu motor in 2 timpi si 148 cmc .bicicleta nu prea a avut succes.pt a intretine uzina din munchen bmw a demarat productia de utilaje agricole si ustensile menajere. apoi o comanda de 10000 de teme de franare pt firma knorr bremse din berlin .ultimul contract a ppus pe picioare bmw

bmw a mai lucrat in domeniul motoarelor destinate autobuzelor si camioanelor dar si a utilajelor cu destinatii industriale pompe grupuri electrogene etc

cel de al 500 lea motor de avion bmw 3a a fost construit in 1919

 

pai faza aia o privesc la fel cum au privit o nemtii atunci...sau cum as banuii eu in umila mea prostiii.....au catigat razboiul ca nebunu se intinsese in prea multe locuri si vroia din ce in ce mai mult....iar country boys s au trezit cu technologie ultraperformanta servita gratis de pe urma razboiului...asa ca ,,ca niste hiene salbatice au luat munca unor oameni....prea destepti pt ei...si sunt sigur ca au furat mult mai multe chestii de prin mai multe locuri...asa cum trag tare la petrol sub diferite pretexte prin alte tariiii dar deviem de la subiect..

sorry daca ti am jignit colegii.....dar unii dintr e ei acum multi ani erau incompetenti hoti si palavragii:PP sper ca nu te am ofuscat prea tare si pe tine sa bagi userul sau persoana interceptor cu cazane bmw in consiliul sa l supui unui ban sau avertisment..whatever sa spunem noapte buna copiii

Link to comment
Share on other sites

esti superficial... banuiesc ca trebuie sa i aperi ca s lupii tai....dar eu am avut de a face cu ei si ironii ta nu mi va schimba parerea despre ce faceau ei atunci .acum de 4 5 ani nu am mai intrat in service.si sper sa fie totul ok...si nici pe mine nu ma inter ce citesti tu sau ce parere ai tu...motoarele se mai si repara nu se schimba si cut de vit si alte sute de componente.....nu suntem in stare sa reparamm schimbammmm ..da in fine nu poti sa discutii cu lupul la el acasa...ca te musca..asa ca tac si mi vad de cazanele mele...

si mecanici aia de la bv erau niste imbecili si niste hoti...nu stiu acuma....dar acum 8 9 ani am avut de a face cu ei :PP sper ca nu mai sunt aia acolo:PP ce salbatici si cata prostie....si sa nu incepem iar ca eu am argumente si o gramada de prieteni care au primit masinile REPARATE la reprezentante...da asa e romanul prost....lasa mereu de la el .......cum dracu o fi sa vopsesti masina de 3 ori la bmw la reprezentanta intr o luna de zile si sa iasa si a 3 oara tot vopsita prost....ca o dam de la mecanici la tinichigii

 

 

si apropo poate cazan ai tu ...eu nu consider ca am cazan.asa ca evita calomniile si jignirile ca nu este inca forumul tau si nici nu esti basescu

 

la subiect

dupa sf razboiului in urma tratatului de la versailes germania nu mai avea voie sa faca cercetari sau productie de avione sau cercetare aeronautica.bmw a incercat sa faca o bicicleta cu motor denumita flink cu motor in 2 timpi si 148 cmc .bicicleta nu prea a avut succes.pt a intretine uzina din munchen bmw a demarat productia de utilaje agricole si ustensile menajere. apoi o comanda de 10000 de teme de franare pt firma knorr bremse din berlin .ultimul contract a ppus pe picioare bmw

bmw a mai lucrat in domeniul motoarelor destinate autobuzelor si camioanelor dar si a utilajelor cu destinatii industriale pompe grupuri electrogene etc

cel de al 500 lea motor de avion bmw 3a a fost construit in 1919

 

 

Mai interceptorule, tu nu prea legi bine cuvintele si nici nu faci diferenta dintre un cazan si o masina intretinuta corespunzator.

Nu este o calomnie sau o jignire, o piesa noua inseamna una, o piesa "reparata" se numeste carpeala si isi are locul pe un cazan.

Probabil daia nici nu nici nu te-au angajat la Bavaria, deoarece nu intelegi niste lucruri simple.Nu este viabil sa repari un motor in service,o cutie, un diferential,..ce vrei tu.Este mult prea mare riscul de a gresi ceva, ori personalul nu este calificat corespunzator, ori uzura componentului este prea mare si nu merita reparatia.Tu esti Batman vad, ai vreo calificare BMW?

Poti sa repari un motor BMW la standard BMW si intr-un timp corespunzator normelor BMW?Asta este retorica...

Nu confunda standardul BMW cu reparatiile pe genunchi pe care la faci la un BMW ruginit.Probabil cu asta esti obisnuit.

Nu am treaba cu cu cei de la Bavaria, insa au facut bine ca nu te-au angajat. <_<

Mai studiaza cuvantul superficial, deoarece gandesti ca atare.

 

sorry daca ti am jignit colegii.....dar unii dintr e ei acum multi ani erau incompetenti hoti si palavragii:PP sper ca nu te am ofuscat prea tare si pe tine sa bagi userul sau persoana interceptor cu cazane bmw in consiliul sa l supui unui ban sau avertisment..whatever sa spunem noapte buna copiii

 

Nu ai jignit nimic si pe nimeni.Imi este jena de jena ta, daca poti sa intelegi chestia asta...

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

sorry daca ti am jignit colegii.....dar unii dintr e ei acum multi ani erau incompetenti hoti si palavragii:PP sper ca nu te am ofuscat prea tare si pe tine sa bagi userul sau persoana interceptor cu cazane bmw in consiliul sa l supui unui ban sau avertisment..whatever sa spunem noapte buna copiii

 

Am bagat deja userul interceptor in consiliu, nu avea grija.Este analizat pentru infantilitate. <_<

 

ps

 

Nu este jignire, sa nu te aprinzi prea tare...

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine ii foarte interesant si merci de INFO si de efortul depus cu traducerea <_<

 

Acum ii mai mult decat in cele 20 de puncte :bashwall: :)

 

PS: Fiecare are dreptul la opinie si cred ca se poate vorbii si fara sa ne jignim. :unsure:

Edited by X X L
REPLY inutil... folositi doar ADD REPLY!
Link to comment
Share on other sites

draga bavaria asa sunt eu mai infantil...asa este masina mea cazan ruginit .de eu nu am avut oportunitatile tale.dar ai grija sa nu vina ziua in care it va cadea nasul si ironic zeflemitoare din cer in pamant....ca exista o roata si va ajunge si la tine invers.

cat despre cei de la bmw nu au vrut sa ma angajeze pt ca au spus ca nu vor sa invat masinile noi pt ca apoi voi pleca si le voi repara acasa.....dnul schmidt inca un domn florin si o doamna de la resurse umane....si mi au propus sa ma bage in fata la vanzare .acolo unde vin clientii si comanda piese....

si chiar nu ma inter ce propui tu si in ce consiliu...esti prea american ca sa ma pun la mintea ta...si apropo masinile alea noi si perfecte care le ai tu au aparut datorita succesului cazanelor de care te feresti tu si defectii aia nesimtiti de la service urile bmw...in fine nu ma supar ca nu am dece .astea s simple discutii palavrageala pe forum..cazanul meu chiar are rugina cum naiba ai ghicit?

si stai linistit ca eu nu repar uleiul de la motor nici placutele de frana nici amortizoarele sau eu stiu ce piesa importanta.si da am facut motoare....si crede ma ca au iesit in parametri aia de care povestesti tu acolo.si am sa mai fac motoare si am sa mai repar masini alea care cei de la bmw le considera cazan..

pt tine iti sugerez sa te bagi singur in comisie sa te intrebi daca esti pasionat bmw sau doar ai avut bani sa ti iei unu nou sa fii in rand cu lumea. o duminica placuta.si mult succes la bani....ca sigur ai nevoie sa intretii masina la bmw

Link to comment
Share on other sites

draga bavaria asa sunt eu mai infantil...asa este masina mea cazan ruginit .de eu nu am avut oportunitatile tale.dar ai grija sa nu vina ziua in care it va cadea nasul si ironic zeflemitoare din cer in pamant....ca exista o roata si va ajunge si la tine invers.

cat despre cei de la bmw nu au vrut sa ma angajeze pt ca au spus ca nu vor sa invat masinile noi pt ca apoi voi pleca si le voi repara acasa.....dnul schmidt inca un domn florin si o doamna de la resurse umane....si mi au propus sa ma bage in fata la vanzare .acolo unde vin clientii si comanda piese....

si chiar nu ma inter ce propui tu si in ce consiliu...esti prea american ca sa ma pun la mintea ta...si apropo masinile alea noi si perfecte care le ai tu au aparut datorita succesului cazanelor de care te feresti tu si defectii aia nesimtiti de la service urile bmw...in fine nu ma supar ca nu am dece .astea s simple discutii palavrageala pe forum..cazanul meu chiar are rugina cum naiba ai ghicit?

si stai linistit ca eu nu repar uleiul de la motor nici placutele de frana nici amortizoarele sau eu stiu ce piesa importanta.si da am facut motoare....si crede ma ca au iesit in parametri aia de care povestesti tu acolo.si am sa mai fac motoare si am sa mai repar masini alea care cei de la bmw le considera cazan..

pt tine iti sugerez sa te bagi singur in comisie sa te intrebi daca esti pasionat bmw sau doar ai avut bani sa ti iei unu nou sa fii in rand cu lumea. o duminica placuta.si mult succes la bani....ca sigur ai nevoie sa intretii masina la bmw

 

Oportunitatile ti le faci cu mana ta, cu ce ai in cap.Daca nu ai nimic, nici oportunitati nu apar...

Exista o vorba, ai dreptate, what goes around comes around, este varianta "americana" la ce ai spus tu.

Nu se aplica la mine insa, eu imi cumpar BMW-urile pe banii munciti de mine si nu are de ce sa imi fie rusine, vorbesc cat doresc.

Nu imi plac BMW-urile ruginite, nu imi plac BMW-urile reparate pe genunchi, reparate cu piese aftermarket...asta este.

Daca erai asa de bun acum ai fi fost angajat la AB, se pare ca nu i-ai convins sau ai fost prea calificat pentru ei.

Stai linistit, ca nu am nevoie de nimeni de pe acest forum ca sa imi intretin BMW-ul, esti inclus si tu...

Nu trebuie sa dovedesc nimanui cat de pasionat sunt, poate nici nu sunt.Intrebarea este, tu chiar asa de cunoscator esti in ale BMW-ului?Probabil nu.

Vorbeste mai putin si invata mai mult. <_<

Stiu, sunt si ingamfat.post-66-1239938085.gif

 

 

 

vorbii si fara sa ne jignim. :)

 

Daca nu vorbiiim foarte mult, ai dreptate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.