Jump to content

Recommended Posts

Dar eu cand plec de pe gheata aluneca putin spatele si se aprinde becul acela galben si palpaie intre cele 2 ceasuri de bord.

De ce palpaie?De ce nu sta aprins cand derapez?

De ce martorul de la frana de mana ca practic ala e semnu` de la dtc daca nu ma insel corect?

Cand derapez acela de ce nu se aprinde?

 

Dar eu cand plec de pe gheata aluneca putin spatele si se aprinde becul acela galben si palpaie intre cele 2 ceasuri de bord.

De ce palpaie?De ce nu sta aprins cand derapez?

De ce martorul de la frana de mana ca practic ala e semnu` de la dtc daca nu ma insel corect?

Cand derapez acela de ce nu se aprinde?

Bmw-urile e46 cu face-lift din 2004 au DBC?

Dynamic brake control?

Link to comment
Share on other sites

Dar eu cand plec de pe gheata aluneca putin spatele si se aprinde becul acela galben si palpaie intre cele 2 ceasuri de bord.

 

Cand becul acela palpaie/se aprinde intermitent inseamna ca sistemul functioneaza. El este ON mereu, dar functioneaza doar cand e nevoie. De ex cand iti aluneca punti spatele.

De ce palpaie?De ce nu sta aprins cand derapez?

 

Palpaie pentru ca, cum am spus mai sus, el iti semnaleaza doar momentele cand intervine. Nu poate interveni o data si gata, masina merge ok...daca esti pe gheatza, o sa palpaie mult si bine pentru ca el tot incearca s-o redreseze dar nu poate...si tot incearca si tot incearca...ai prins ideea.

 

De ce martorul de la frana de mana ca practic ala e semnu` de la dtc daca nu ma insel corect?

Aici cred ca nici tu nu stii ce-ai scris :))

 

Cand derapez acela de ce nu se aprinde?

 

Martorul de la frana de mana se aprinde cand dezactivezi tu, manual si intentionat (adica tii apasat fo' 5 secunde) butonul cu ASC/DSC si-ti semnaleaza o avarie, si anume ca toate sistemele tale de ajutor active sunt dezactivate (mai putin ABS-ul).

 

 

Dar eu cand plec de pe gheata aluneca putin spatele si se aprinde becul acela galben si palpaie intre cele 2 ceasuri de bord.

De ce palpaie?De ce nu sta aprins cand derapez?

De ce martorul de la frana de mana ca practic ala e semnu` de la dtc daca nu ma insel corect?

Cand derapez acela de ce nu se aprinde?

Bmw-urile e46 cu face-lift din 2004 au DBC?

Dynamic brake control?

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa le scriu pe toate intr-o propozitie si am cam faultat limba romana...scuzele mele.

Mai am 2 intrebari:1.Cand derapez,de ce nu se aprinde si martorul de la frana de mana?(sau acela se aprinde cand deja faci cerculete necontrolat?)

BMW-urile e46 cele cu face-lift au Dynamic brake control?acela nu e un fel de abs?

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa le scriu pe toate intr-o propozitie si am cam faultat limba romana...scuzele mele.

Mai am 2 intrebari:1.Cand derapez,de ce nu se aprinde si martorul de la frana de mana?(sau acela se aprinde cand deja faci cerculete necontrolat?)

BMW-urile e46 cele cu face-lift au Dynamic brake control?acela nu e un fel de abs?

 

La 1 ti-am raspuns si eu mai sus. Ala nu trebuie sa se aprinda singur. Daca s-a aprins singur ai o problema...

LA 2 ti-a raspuns WLF...eu nu eram sigur. Si nici acum nu sunt sigur daca toate versiunile de DSC il includ...

Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa le scriu pe toate intr-o propozitie si am cam faultat limba romana...scuzele mele.

Mai am 2 intrebari:1.Cand derapez,de ce nu se aprinde si martorul de la frana de mana?(sau acela se aprinde cand deja faci cerculete necontrolat?)

BMW-urile e46 cele cu face-lift au Dynamic brake control?acela nu e un fel de abs?

 

La 1 ti-am raspuns si eu mai sus. Ala nu trebuie sa se aprinda singur. Daca s-a aprins singur ai o problema...

LA 2 ti-a raspuns WLF...eu nu eram sigur. Si nici acum nu sunt sigur daca toate versiunile de DSC il includ...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Sa readuc putin la viata acest topic (sa nu mai deschid un altul) pt o nedumerire la care poate ma puteti ajuta.

Ok, am citit toata polemica de aici si eu tot nu am inteles cum sta treaba.

 

Am in bord langa butonul deblocare usi si pe cel DTC care sincer habar nu am ce face, nu l-am atins niciodata si am fost fericit fara asta pana acum 2 zile cand, surprins de o ploaie puternica (pe jos plin de frunze aduse de vant) la o iesire dintr-un sens giratoriu am scapat talpa pe pedala putin mai mult si brusc a inceput sa fuga spatele necontrolat moment in care am sesizat cu coada ochiului ca mi-a aparut in bord pt vreo 3 secunde un martor galben. Chiar nu am avut timp sa identific clar martorul pt ca eram mai preocupat sa redresez masina si sa nu fac vreo minune (cred totusi ca ceva legat de DTC)

 

In plus, azi-iarna, eu nu prea m-am descurcat cu tractiunea spate desi aveam gume iarna bunuțe (215 spate) desi "inteleg" zapada/gheata si credeam ca nu mai exista mari necunoscute pt mine (ce-i drept cu tractiune fata) - la fiecare viraj sau plecat de pe loc speriam traficul oricat de usor manevram masina iar din derapaje, singura rezolvare de moment gasita a fost sa eliberez orice pedala asteptand spectator ca masina sa se redreseze singura (ce senzatie tampita)

 

Imi poate spune cineva clar si sigur - sistemul DTC e ACTIV "by default" incepand cu pornirea motorului ...sau trebuie pt ACTIVARE sa apas eu o data, de 2 ori, de 100 de ori pe buton ?

e90, 320d, 2007, nfl

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

E activ standard, apeși o data se dezactiveazĂŁ pe românește 50%, daca tii apĂŁsat lung aprox 5 secunde o sa scrie DSC Off ( apare martor diferit) adicĂŁ 100%. Diferenta? In modul dsc Off nu mai ai asistenta absolut dsloc. Daca cu dtc Off mai fuge spatele, tot te redreseazĂŁ, daca dezactivezi de tot exista riscul foarte mare sa pierzi controlul daca nu te pricepi. Cu DSC Off faci Burnout, cu dtc Off nu prea poți. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca:

- la DSC (nu DTC) eu nu am control manual decat daca intervin cu o apasare prelungita pe DTC

- la iesirea balansata din sensul giratoriu practic martorul m-a avertizat ca s-a intervenit in tractiunea rotilor motoare si fara interventie lui masina ar fi dansat mai mult si mai rau ?

- gumele iarna pareau doar "ochiometric" bunute dar in realitate s-ar impune inlocuirea lor ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Fiind de iarna si fiind vara, nu neaparat ca nu sunt bune.

 

Mașina ar fi dansat mult mai rĂŁu, ar fi intrat mai prelungit in derapaj, ĂŽnsĂŁ finalul ori ar fi fost controlat, ori nu.

 

Mi s a ĂŽntâmplat si mie cu dsc Off, intentionat am ĂŽncercat, au fost momente când mi a ieșit si momente când nu știu cum am pierdut controlul, asa mi am dat seama ca niciodatĂŁ nu voi merge cu dsc Off decât in vreo parcare sau ceva sau daca vreau sa scârțâie rotile mai mult la plecarea de pe loc si atât.

 

De o data ce intra in derapaj stânga sau dreapta si ĂŽncerci sa revii, de multe ori din cauza lipsei de experiența nu tragi cum trebuie de volan si când crezi ca se pune drept, o ia violent in partea opusa derapajului initial si gata.

 

A fost accidentul acela cu E60 in Suceava sau Iași parca de a intrat in stația de autobuz de i a amputat piciorul unei fete, care cred ca a si murit. Am scris si acolo pe topic ( este filmare ). Mi am dat seama clar ca omul a vrut sa ĂŽntre si sa iasĂŁ spectaculos cu Dsc Off, ĂŽnsĂŁ i a fugit in partea cealalta mașina. Daca avea mĂŁcar Dtc Off nu l ar fi lĂŁsat decât puțin si atât.

Link to comment
Share on other sites

O mica neintelegere din vina mea poate - in discutie sunt 2 momente:

- un moment de azi-iarna cand ziceam ca nu prea m-am descurcat (gume iarna, tot ce trebuie)

- si un alt moment de acum 2 zile la iesirea din giratoriu (gume vara noi)

 

Dar e ok, am inteles acum despre ce e vorba. Pt siguranta mea maxima si a celorlalti participanti ar fi bine sa las butonul DTC in pace asa cum l-am ignorat si pana acum (fiind ACTIV by default) si pt iarna ce vine sa pun niste gume noi.

 

Despre experienta cu tractiunea spate, o "sa ma prind" eu pana la urma cum sta treaba.

 

"Ma plangeam" in iarna unui amic ("bemevist" de ani de zile):

- boss, jur ca nu inteleg masina asta pe zapada/gheata, se comporta fara logica !

 

Mi-a raspuns zambind...

- legile fizicii nu se schimba, raman aceleasi, problema e la tine ca incerci sa controlezi o masina cu tractiune spate cu reflexe de conducere tractiune fata. Lasa, cu timpul te vei obisnui, ideea e sa iesi pe strada indiferent de conditii.

Nici cu tractiunea fata nu te-ai nascut invatat ...mai ti minte acum 20 de ani cand ai demolat pompa benzina de la Mol din cartier ? Dar cand ai culcat la pamant semaforul din coltul strazii ? Vezi, si in final ai invatat tractiunea fata si iesirea din derapaje si te-ai descurcat.

 

(atunci am intrat in peco cu viteza prea mare si cu rotile virate de 30m in patinare si m-a oprit pompa de pe care a zburat tabla si curelele motoarelor.

Semaforul l-am culcat cu lateralul masinii dupa o faza de derapaj ce nu l-am mai stiut controla...

Eram tanar si nelinistit pe atunci :) )

 

:) :)

 

Multumesc WIN60 !

O zi buna !

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca:

- la DSC (nu DTC) eu nu am control manual decat daca intervin cu o apasare prelungita pe DTC

- la iesirea balansata din sensul giratoriu practic martorul m-a avertizat ca s-a intervenit in tractiunea rotilor motoare si fara interventie lui masina ar fi dansat mai mult si mai rau ?

- gumele iarna pareau doar "ochiometric" bunute dar in realitate s-ar impune inlocuirea lor ?

 

Tu ai control manual ABSOLUT cand dezactivezi (apasare prelungita cum zici) DTC!

 

NCU, google poate sa fie mai bun decat prietenul tau bmvist de ani de zile care nu a fost in stare sa iti explice cum intelege el tractiunea pe spate si cum se descurca cu asa ceva in stiuatii limita..

 

Gumele conteaza mai putin cand tu ai DTC dezactivat; nu te mira..

 

..Banuiesc ca ai cautat google. Daca nu, te ajut eu pe tine si altii daca pot:

 

Apoi, am mai spus si pe alte topicuri, prima apasare scurta pe DTC pune masina in tractiune controlata pe timp de iarna (zapada nebatatorita cu plecare de pe loc in panta sau posibilitate de derapaj la plecarea de pe loc. Se poate folosi si in situatia in care rotile tractoare au lanturi, si obligatoriu trebuie mers cu viteza mica.. (astea is scris in manualul utilizatorului si au sens, adica sunt logice)

 

Apoi, apasarea prelungita duce la dezactivarea PERMANENTA a controlului tractinii, sau altfel spus esti pe p**a ta pana il reactivezi singur. Riscul? Toata energia diponibila prin acceleratie se duce pe roata care are cea mai multa aderenta. Banuiesc ca stii ce implicatii pot fi pe curbe cand rotile pot pierde aderenta. Daca nu, sa ne scrii cand afli experimentand, cu speranta sa nu fie un nevinovat langa tine.. ;)

 

Deci in mod normal, cand nu sunt defectiuni aratate in bord fata de controlul tractiunii, iar in bord iti apare "aleatoriu" DTC-ul clipind este din cauza ca, sigur ai devenit cam obraznic si masina si folosit inteligenta sa iti salveze curul, daca ti l-a slavat..

 

Cam atat.

 

Iata alte intrebari si raspunsuri date in trecut pe forum:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9974-dsc-dtc-si-cum-functioneaza-ele/page__p__2535110__hl__controlul+tractiunii__fromsearch__1#entry2535110ch__1#entry2535110

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Offf...

Cred ca m-ai incalcit Bimer si parea simplu dupa explicatia lui Win60...

 

Sa mai incerc o data sa vad ce am inteles:

 

1 - daca ignor butonul DTC dupa pornirea motorului, am inteles ca acesta implicit e ACTIV si beneficiez de asistenta/control tractiune si de toate sistemele de siguranta oricare ar fi alea.

 

2 - la o apasare prelunga am priceput ca sunt pe cont propriu, totul se DEZACTIVEAZA, treaba mea, eu raspund.

 

OK

3 - pt ce sa apas scurt butonul DTC ?

Zici ca "pune masina in tractiune controlata pe timp de iarna..." - controlata de catre cine ? De catre mine, omul, sau de catre un calculator ?

Nu pot pleca de pe loc pe zapada sau pe drum alunecos doar daca apas o data scurt DTC-ul ? Pai cum am circulat iarna trecuta, ca am putut !

 

Asta cu apasatul scurt DTC chiar nu am inteles cand se impune / daca se impune vreodata (nu am manual utilizare/reparatie)

 

In rest a nu se intelege ca sunt "cel mai prost din curtea scolii" in a utiliza o tractiune spate pe zapada/gheata doar ca m-au luat prin surprindere niste faze la care totusi steaua norocoasa a contat mai mult decat stiinta mea si asta m-a enervat.

 

Amicul ce sa imi explice - "uite Nicu, fa asa si asa, cand masina face asa, tu fa asa, cand vezi ca aia, tu cealalta... - imbecilitati ! Nu ai cum sa inveti pe cineva cum sa reactioneze in situatii limita decat eventual pana la un anumit nivel. Si nici n-as avea eu nervi sa-l ascult !

Ca oricare dintre voi am evitat si eu accidente "gata facute" cum se spune si "dupa" nu reuseam sa-mi dau seama cum dracu' am scapat intreg pt ca nici timp de gandire nu am avut ...ce sa mai aplici atunci sfaturile primite !

 

Ok, deci doar pct 3 imi este neclar...

 

6RKtFJb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

OK

3 - pt ce sa apas scurt butonul DTC ?

Zici ca "pune masina in tractiune controlata pe timp de iarna..." - controlata de catre cine ? De catre mine, omul, sau de catre un calculator ?

Nu pot pleca de pe loc pe zapada sau pe drum alunecos doar daca apas o data scurt DTC-ul ? Pai cum am circulat iarna trecuta, ca am putut !

 

Asta cu apasatul scurt DTC chiar nu am inteles cand se impune / daca se impune vreodata (nu am manual utilizare/reparatie)

 

Ai inteles 90% din ce ti-am explicat.

Apoi daca tu poti sa pleci de pe loc iarna pentru ca stii cum sa pleci de pe loc, poate altii nu pot si sunt macar in stare (si nu uita) sa apese un buton si sa fie un pic ajutati.

 

Totusi plecarea de pe loc iarna cu butonul apasat se face tot prin interventia franei aplicate (automat, de sistem) pe roata care patineaza.

 

Mai ai si alte intrebari?

 

Evident ca sistemul este automat, tu nu poti interveni peste DTC activ.

 

Si nu numai bmw are control al tractiunii pentru ca o are pe spate...

 

Poti fi sigur ca daca in anumite situatii ai scapat piele intreaga este si pentru ca ai avut inspiratie si ca vezi Doamne nu te-a invatat nimeni (ca tu nu esti cel mai prost..) atunci pentru ce mama naibii ai inteles.. si incerca altii sa explice cat mai pe inteles ceea ce se intampla? Ca tu sa actionezi tot instinctiv??

Nu.

..Pentru ca tu sa nu fii mai prost decat poti fi.. (hai, nu tu personal..) pe "craca" pe care te-ai cocotat.. si sa nu moara altii nevinovati..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uneori când nu vrea sa iasĂŁ din zĂŁpada sau altceva ( mi s a ĂŽntâmplat pe ceva iarba uda in panta acum 2 sĂŁptĂŁmâni la Bistrița undeva prin munți ) trebuie sa dezactivezi DTC, adicĂŁ apĂŁsând o data pe el scurt, ca sa te lase puțin sa accelerezi mai mult pe loc.

 

Sincer mai dezactivez Dtc daca cumva m am ĂŽncadrat prost undeva si trebuie sa plec tare de pe loc, ca sa ma bag unde trebuie, ca nu cumva sa mi taie puterea, dezactivez DTC.

 

Inclusiv la plecarea de pe loc e bun DTC pentru a simula launch control, chiar si DSC ĂŽnsĂŁ acolo lipsa de experiența poate sa te facĂŁ sa pierzi daca patinezi rotile chiar si puțin.

Link to comment
Share on other sites

Am citit ambele raspunsuri cu atentie, jur ca nu inteleg. Ori la masina mea e ceva modificat (avand in vedere ca am cumparat-o de la un electronist ce respira BMW) ori chiar m-a batut azi soarele in cap la pescuit.

 

Din ce spuneti voi eu deduc ca teoretic, fara sa ating butonul DTC, nu ar trebui sa pot pleca de pe loc cu fluieraturi sau ar fi un chin sa ies dintr-un mic blocaj in zapada ori iarba uda ori orice alunecos ca cica "mi se taie puterea" :0 Nah, asta cu puterea taiata eu n-am simtit-o niciodata.

 

- in iarna, in plina zapada si gheata dedesubt ma amuzam la plecarea din parcarea blocului cu plecari ceva mai brutale pt ca imi placea sa aud rotile spate invartindu-se in gol si cum imi fugea spatele (aparea un martor galben 2-3 sec)

 

- de vreo 2 ori am plecat in forta de pe loc pe asfalt curat (doar de curiozitate) si am avut parte de "scart" frumusel.

 

 

- inclusiv acum seara (si nu e prima data) iesind in DN1 (E60) de pe un drum pietruit cand i s-a facut mila de mine la unu'din coloana - profitand maxim de fiecare secunda am auzit cum spatele "scrumĂŁ" si arunca pietricele in spate.

 

In nici una din situatii nu am atins butonul DTC si nici n-am simtit vreo taiere de putere.

 

De aceea cred ca nu reusesc sa inteleg pe deplin situatiile cand "e mai usor" daca dai un clik pe DTC. Eu nu am simtit nevoia asta pana acum pt ca am considerat ca "asa e normal"

De aceea am intrebat cum e sistemul DTC "by default"

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa stai linistit. Atat cat ai inteles e bine inteles.

Ala de la care crezi tu ca fuma bmw, sau visa bmw sau ce o fi.. fost, nu e interesant si nici ce spui tu nu ma surprinde.

 

Una e sa pleci scrataind roti si alta e sa intri intr-o derapaj necontrolat.

 

Si nici nu e loc sa iti fie mila de altii cu plecarile tale.

 

Chiar nu vad locul unui teribilism neavizat..

 

Stii de ce zic toate astea?

Pentru ca am citit/urmarit pe altii muul mai seriosi care urmareau sa scape de controlul tractiunii la diferential LSD, care e o cu totul alta treaba, cand e vorba de derapaj controlat si asta pentru masini scoase pe circuit.

Ce ar fi de zis despre amaratele astea de diferentiale puse pe 99% din bmwuri.. cand tu nu le intelegi.. ;)

 

..Crezi ca acolo nu au fost sau nu sunt neintelegeri unde altii (muult mai interesati!) nu si-ar baga nasul??

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am citit ambele raspunsuri cu atentie, jur ca nu inteleg. Ori la masina mea e ceva modificat (avand in vedere ca am cumparat-o de la un electronist ce respira BMW) ori chiar m-a batut azi soarele in cap la pescuit.

 

Din ce spuneti voi eu deduc ca teoretic, fara sa ating butonul DTC, nu ar trebui sa pot pleca de pe loc cu fluieraturi sau ar fi un chin sa ies dintr-un mic blocaj in zapada ori iarba uda ori orice alunecos ca cica "mi se taie puterea" :0 Nah, asta cu puterea taiata eu n-am simtit-o niciodata.

 

- in iarna, in plina zapada si gheata dedesubt ma amuzam la plecarea din parcarea blocului cu plecari ceva mai brutale pt ca imi placea sa aud rotile spate invartindu-se in gol si cum imi fugea spatele (aparea un martor galben 2-3 sec)

 

- de vreo 2 ori am plecat in forta de pe loc pe asfalt curat (doar de curiozitate) si am avut parte de "scart" frumusel.

 

 

- inclusiv acum seara (si nu e prima data) iesind in DN1 (E60) de pe un drum pietruit cand i s-a facut mila de mine la unu'din coloana - profitand maxim de fiecare secunda am auzit cum spatele "scrumĂŁ" si arunca pietricele in spate.

 

In nici una din situatii nu am atins butonul DTC si nici n-am simtit vreo taiere de putere.

 

De aceea cred ca nu reusesc sa inteleg pe deplin situatiile cand "e mai usor" daca dai un clik pe DTC. Eu nu am simtit nevoia asta pana acum pt ca am considerat ca "asa e normal"

De aceea am intrebat cum e sistemul DTC "by default"

Eu am testat asa pe E46 care are DSC , iarna in pacare goala :

 

-DSC on(default)puteam merge linistit cu masina in cerc orice as fi facut puteai sa accelerezi cat vrei tu nu conta

-buton DSC apasat odata - martor galben aprins - faceai cercul dar nu la fel de bine , rotile patinau dar cand te miscai mai mult de 1-1.5 m in lateral se taia acceleratia plus franat roata pt readucere pe traiectorie

-buton DSV apasat x secunde tot dezactvat 3 martori aprinsi in bord, deja aici piciorul tau drept stabilea daca mai faci sau nu cercul , lipsa autoblocant insemna ca daca erai prea optimist cu acceleratia te intorceai .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu dtc activ, nu dezactivat, ĂŽți taie puterea, nu este 100%. In momentul in care simte ca una din roti pierde aderentĂŁ in curbe te limiteazĂŁ.

 

Nu am zis ca nu poți sa pleci cu scârț cu dtc activ.

 

TesteazĂŁ astea 3 variante ( safe de altfel) intr o parcare sau un drum mai gol sa nu se uite lumea la tine.

 

1. AccelereazĂŁ blana ( 4000 rpm ) si da i tare drumul la ambreiaj

2 dezactiveazĂŁ DTC si fa i la fel

3 dezactiveazĂŁ DSC ( tii lung apĂŁsat pana apare alt martor in bord ) si fa i la fel, aici teoretic ar trebui sa pleci cu spatele intr o parte si sa scârțâie mult mai mult.

 

Este pur si simplu ca sa ĂŽnțelegi ce ĂŽți explicam aici. Nu face asta tot timpul ca sa omori motorul, ambreiajul, cardanul si grupul.

 

Iarna de exemplu in treapta 3 la 50 km/ daca bag piciorul in acceleratie, imediat fuge puțin spatele si in secunda 2 imi taie puterea si ma pune pe traiectorie dreapta. E imposibil sa nu fie asa si la tine.

 

E vorba si de puterea pe care o are mașina, eu am si soft, dar e cel mai urat când vrei sa accelerezi puternic la vreo intersecție si sa se apuce sa licare martorul in bord si sa nu te lase sa te duci. Inclusiv din 1 in 2 ma limiteazĂŁ foarte mult daca i dau tare, când dau in 2 in loc sa se ducĂŁ , incepe sa licare martorul in bord si imi taie din acceleratie, dar cu dtc dezactivat nu face asta pentru ca de fapt rotile patineaza foarte puțin, dar sistemul te Lasa pentru ca tu ai apĂŁsat pe buton ca sa te lase, chiar daca nu scârțâie nimic.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, am citit toata polemica de aici si eu tot nu am inteles cum sta treaba.

 

Am in bord langa butonul deblocare usi si pe cel DTC care sincer habar nu am ce face, nu l-am atins niciodata si am fost fericit fara asta pana acum 2 zile cand,(lasa-l asa !) surprins de o ploaie puternica (pe jos plin de frunze aduse de vant) la o iesire dintr-un sens giratoriu am scapat talpa pe pedala putin mai mult si brusc a inceput sa fuga spatele necontrolat moment in care am sesizat cu coada ochiului ca mi-a aparut in bord pt vreo 3 secunde un martor galben(e absolut normal !!!). Chiar nu am avut timp sa identific clar martorul pt ca eram mai preocupat sa redresez masina si sa nu fac vreo minune (cred totusi ca ceva legat de DTC)

 

In plus, azi-iarna, eu nu prea m-am descurcat cu tractiunea spate desi aveam gume iarna bunuțe (215 spate) desi "inteleg" zapada/gheata si credeam ca nu mai exista mari necunoscute pt mine (ce-i drept cu tractiune fata) - la fiecare viraj sau plecat de pe loc speriam traficul oricat de usor manevram masina iar din derapaje, singura rezolvare de moment gasita a fost sa eliberez orice pedala asteptand spectator ca masina sa se redreseze singura (ce senzatie tampita)

...daca nu te descuric nici cu cauciucuri de iarna cu BMW, poate nu e pt tine tractiune spate/propulsia...

Imi poate spune cineva clar si sigur - sistemul DTC e ACTIV "by default" incepand cu pornirea motorului ...sau trebuie pt ACTIVARE sa apas eu o data, de 2 ori, de 100 de ori pe buton ?

e90, 320d, 2007, nfl

 

DA, ASC-ul pe vremea E36, DSC, pe vremea E46, DTC -e90 , este activ NON STOP, by default !

 

o apasare scurta pe DSC, DTC...de aprinde in bord martorul ( GALBEN/PORTOCALIU) = asta inseamna ca este dezactivat (spatele swe duce unde vrea el, sau unde vrei tu ...daca stii ce vrei , daca nu....aia e )

 

o apasare mai lunga = DTC galben + semnul de placute => adica se dezactiveaza si ABS-ul ...si esti cu pedalele si atat.

 

Bafta !!!!!

ps, du-te iarna si "descropera" cum merge masina cu si fara DTC, intro parcare, ceva loc fara masini, stalpi, etc

Edited by wind-3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu dtc activ, nu dezactivat, îți taie puterea, nu este 100%. In momentul in care simte ca una din roti pierde aderentă in curbe te limitează.

 

Nu am zis ca nu poți sa pleci cu scârț cu dtc activ.

 

Testează astea 3 variante ( safe de altfel) intr o parcare sau un drum mai gol sa nu se uite lumea la tine.

 

1. Accelerează blana ( 4000 rpm ) si da i tare drumul la ambreiaj

2 dezactivează DTC si fa i la fel

3 dezactivează DSC ( tii lung apăsat pana apare alt martor in bord ) si fa i la fel, aici teoretic ar trebui sa pleci cu spatele intr o parte si sa scârțâie mult mai mult.

 

Este pur si simplu ca sa înțelegi ce îți explicam aici. Nu face asta tot timpul ca sa omori motorul, ambreiajul, cardanul si grupul.

 

Iarna de exemplu in treapta 3 la 50 km/ daca bag piciorul in acceleratie, imediat fuge puțin spatele si in secunda 2 imi taie puterea si ma pune pe traiectorie dreapta. E imposibil sa nu fie asa si la tine.

 

Excelenta explicatie!

Ce am subliniat am incercat si eu.

 

Presimt ca NCU, "macina".. diseaca.. toate astea in mintea lui sa vina el cu incheierea unui subiect(!) care nu ar cum sa se incheie ... pentru ca fiecare percepe DSC-ul; (daca isi pune ambitia cu el) dupa cum/cate cunoaste la acel moment.. din experienta ca sofer si/sau mecanic, mester..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

DYNAMIC TRACTION CONTROL (DTC)

SPORT-STYLE DRIVING DYNAMICS

Dynamic Traction Control (DTC) allows for sports-style driving dynamics even when DSC is controlling stability and when wheel traction is higher.

 

Dynamic Traction Control (DTC) is a sub-function of the Dynamic Stability Control (DSC) system that can be turned on and off. DTC has two major uses: to regulate traction and to enable sports-style driving while providing active stability control.

 

When the drive wheels start losing traction the DSC automatically begins stabilization measures. The Dynamic Stability Control system curbs the engine output and stops slip on the wheels. In exceptional situations, however, a small amount of wheel slip can be an advantage.

 

The DTC also makes driving on snow and ice-free roads more dynamic. When activated, the DTC allows sporty drivers more room to maneuver around curves than the Dynamic Stability Control and even permits controlled drifts. The driver retains complete control over the vehicle in every situation and the Dynamic Stability Control’s establishing measures remain active even when activated.

 

 

 

 

Best way to describe the difference is by using this analogy...<br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);"><br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);">1. Start up the car, all traction modes are activated and working (you have not pushed any buttons) - This is just like taking your child to the playground and watching him/her swing on the swing and helping them down the slide, basically hovering over top of them to make sure they don't fall<br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);"><br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);">2. Pressing the DSC button once - This is like taking a few steps back from your child at the park, allowing them to play on their own, BUT if they do fall off the monkey bars, you're there to catch them.<br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);"><br style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: verdana, geneva, lucida, 'lucida grande', arial, helvetica, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 19px; background-color: rgb(244, 244, 244);">3. Pressing and holding the DSC button - This is equivalent to that you're at the bar getting hammered and completely forgot you left your kid at the park.

 

(desi cred ca nu e cazul tau, dar macar sa stii )

 

 

 

 

 

fara niciun fel de misto, spune ca ai inteles cum e cu DTC !

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Best way to describe the difference is by using this analogy...

1. Start up the car, all traction modes are activated and working (you have not pushed any buttons) - This is just like taking your child to the playground and watching him/her swing on the swing and helping them down the slide, basically hovering over top of them to make sure they don't fall

2. Pressing the DSC button once - This is like taking a few steps back from your child at the park, allowing them to play on their own, if they do fall off the monkey bars, you're there to catch them.

3. Pressing and holding the DSC button - This is equivalent to that you're at the bar getting hammered and completely forgot you left your kid at the steering wheel..

 

De unde ai luat textul asta ca nu apare prea citet.

E misto numarul 3.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.