Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Avand in vedere ca motorasul meu o sa aiba parte de un tratament mai dur as vrea sa stiu ce ulei imi recomandati sa pun in el.Pana acum a avut Castrol GTX3 si Aral , iar din astea am fost multumit de Castrol.Multa lume mi-a recomandat daca merg mai sportiv sa iau Castrol RS,voi ce parere aveti?Masina este un 323i E30 an 1985 motorul de 150 cai dar asta deja stiati :blink:
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Fostul proprietar al masinii mele a folosit Castrol GTX3 si motorul era in perfecta stare. Eu am fost mai destept si i-am pus sintetic, merg cu Castrol RS 10W60. Care este al naibii de scump.

OK, motorul e tot asa bine mersi. Dar am ajuns sa-mi pun intrebarea daca nu cumva este un efort financiar inutil, avand in vedere ca foarte rar trec de 4000..4500 rpm, iar la drum intins merg de regula la 3000..3200 rpm.

 

In fine, daca totusi decizi si tu sa cresti cheltuielile de intretinere a masinii, fara sa fii sigur ca asta va avea un impact sesizabil asupra vietii motorului, atunci, cand faci trecerea de la ulei mineral la ulei sintetic, fa primul schimb cu sintetic pe care-l tii 2000 Km, apoi urmatorul schimb cu ulei sintetic pe care-l tii max. 5000 Km, apoi in fine continui cu ulei sintetic pe care-l schimbi la cca. 8000 Km.

Ca sa nu-ti bati joc de bani, primul schimb de sintetic fie nu-l faci cu Castrol RS, fie folosesti un semi-sintetic. Ideea este ca uleiul sintetic are calitati de curatare foarte bune si se va contamina repede cu mizerie depozitata aiurea prin motor, in timp. Calitatile de bun detergent ale uleiului sintetic s-ar putea sa-ti mai creeze o surpriza: unele simeringuri si garnituri sa inceapa sa curga usor. Mie nu mi s-a intamplat.

 

Acum vreo 4 ani gaseam ulei semi-sintetic Mobil 15W50. Am fost foarte multumit de acel ulei. Pacat ca, la scurt timp dupa aceea, s-a importat numai semi-sintetic Mobil 10W40, pe care il consider cam prea subtire.

Asa ca am ajuns sa cotizez periodic la renumitul Ca$trol R$ 10W60.

Link to comment
Share on other sites

alex230,

 

la _toate_ motoarele m20, uleiul recomandat de BMW este: 10w40. ce marca vrei tu, aral, castrol etc.

 

eu iti recomand cu caldura 10w40 de la bmw (bavaria sau filaret). este tot un castrol, dar imbuteliat sub eticheta "bmw". este si printre cele mai ieftine, eu l-am abuzat destul si se comporta foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

FiveThreeFive, nu inteleg de ce ai vrea sa pui ulei sintetic in motorul ala ? si cu atit mai mult w60...
Intrebarea este cat se poate de pertinenta.

Motivul pentru care imi place sa cred ca foloseste la ceva in motorul meu este faptul ca uleiul sintetic are proprietati excelente de ungere la solicitari mari. Sunt momente in care ma "dau" cu masina - desi pe distante scurte. Nu mi-ar placea sa ma trezesc cu cuzinetii topiti sau cu axa cu came terminata din cauza ungerii proaste la solicitari. Din nou, poate este doar pentru linistea proprie.

De ce W60? Pentru ca motoarele proiectate in anii '60 - '70 (cum este cazul lui M30) au jocuri mai mari si ca urmare prefera uleiuri mai vascoase. Adica, cat mai aproape de vascozitatea uleiurilor din acele vremuri.

De altfel, pentru M30 Castrol recomanda Magnatec 10W40 sau RS 10W60. Deh, am respectat recomandarile :blink:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu, cine e Castrol asta care recomanda ulei pentru m30 ? e cumva fabricantul acelui m30 ? :blink:

 

w60 e recomandat pentru motoarele M in general. pina in 6000-6500 rpm esti in perfecta siguranta cu 10w40. bineinteles, daca ii "dai" dupa ce ai incalzit cum trebuie motorul si transmisia. been there, done that :) mai mult, i-am "dat" multa vreme cu ulei putin, si nu s-a intimplat nimic. deh, curgea prin senzorul de presiune si nu stiam, sau uitam sa completez. :)

Link to comment
Share on other sites

La motoarele de generatie veche,este mai mult de suficient un ulei semisintetic.Deci un Magnatec 10W40 e perfect.RS-ul e foarte scump si nu merita investitia,pentru ca nu il folosesti la toata capacitatea lui.O sa faca exact acelasi lucru care il face si Magnatec-ul.
Link to comment
Share on other sites

Poate cineva imi explica si mie cum sta treaba cu uleiul semisintetic.

Uleiul semisintetic este cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodata in legatura cu uleiurile de masina.Si e parerea mea.

 

Daca as recomanda cuiva sa puna peste Castrol 0w30 , Castrol 15w40 probabil ati spune ca nu este bine.

 

De ce nu ar fi?Este semisintetic :blink:

Link to comment
Share on other sites

alex, asculta-l pe nea (cine pana mea?!?) :) . eu tot din asta de la bmw o sa bag dupa ce termin roadaju (mai am ~300km). e 5.71E litru. pt 5L cati intra la mine ma costa 1.038.000 (la cursul bnr de ieri, 21.03.2005 :blink:) Eu vroiam sa iau Aral 10W40 si ma ducea la aproape 1.5mil. Asta e si mai ieftin si am si incredere mai mare in el. deh.. e de la bmw :) Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca motorasul meu o sa aiba parte de un tratament mai dur as vrea sa stiu ce ulei imi recomandati sa pun in el.Pana acum a avut Castrol GTX3 si Aral , iar din astea am fost multumit de Castrol.Multa lume mi-a recomandat daca merg mai sportiv sa iau Castrol RS,voi ce parere aveti?Masina este un 323i E30 an 1985 motorul de 150 cai dar asta deja stiati :blink:

18338[/snapback]

eu folosesc castrol rs 10w60 si este foarte bun si ca sa fiu sigur am pus si niste dura lube :)

Link to comment
Share on other sites

eu folosesc castrol rs 10w60 si este foarte bun si ca sa fiu  sigur am pus si niste dura lube :blink:

18533[/snapback]

asta este o recomandare a constructorului,care este trecuta pe tabloul de sigurante.acolo este trecut shi uleiul de la cutie si cel de la diferential cu cate doua alternative,castrol.

Link to comment
Share on other sites

a innebunit lupu' :blink: ce faci ma, te duci la curse ?

 

recomandam ulei bmw sau castrol gtx3 magnatec sau orice alt ulei bun 10w40. evident, va trebui sa-l schimbi mai des. asta iti va spune si micul calculator care iti indica intervalul de inspectie, caci e foarte atent la regimul in care merge motorul.

Link to comment
Share on other sites

a innebunit lupu' :blink: ce faci ma, te duci la curse ?

 

recomandam ulei bmw sau castrol gtx3 magnatec sau orice alt ulei bun 10w40. evident, va trebui sa-l schimbi mai des. asta iti va spune si micul calculator care iti indica intervalul de inspectie, caci e foarte atent la regimul in care merge motorul.

18537[/snapback]

Recuperez tot ce am pierdut pana acum :) deci masina mea acum are Aral BasicTronic 10W-40 corespuzator standardelor ACEA A3, B3

API SJ/CF asta fiind ulei sintetic.Si ar trebui sa-l schimb cu Castrol GTX3 Protection + coresp standardelor API SL/CF 15w40

ACEA A2/B sau cu Castrol GTX Magnatec coresp standardelor API SL/CF 10w40

ACEA A3/B.Din cate vad eu GTX magnatec pare a fi mai cimeg,ah GTX3-ul e mineral iar Magnatec e sintetic.Cat depre calculator uti ca sonda mea de ulei e la fel de buna ca si a ta?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

asta este o recomandare a constructorului,care este trecuta pe tabloul de sigurante.acolo este trecut shi uleiul de la cutie si cel de la diferential cu cate doua alternative,castrol.

18534[/snapback]

 

Asta a fost foarte tare.Pe panoul de sigurante nu trebuie sa fie trecut nimic.Ce ai tu acolo a fost lipit de la service-ul care a facut in trecut schimburile,posibil cand masina era in Germania.Eu acolo de exemplu aveam lipit la un 520 un abtibild legat de schimbul curelei de distributie.Acuma am o cartela prinsa de joja,de la Castrol pe care am trecut data si km la care am facut toate schimburile.

Link to comment
Share on other sites

Acum vin eu cu o intrebare tare :blink:  de ce se recomanda ca la schimbul de ulei sa folosesti tipul de ulei anterior

Spre exemplu cand am luat masina fostul mi-a spus ca a mers cu aral iar eu am continuat traditia

Pot sa trec spre exemplu la Castrol??

19091[/snapback]

 

 

Uleiurile contin diversi aditivi.De multe ori , de la firma la firma ,acesti aditivi sunt incompatibili.Daca schimbi foarte des tipul de ulei nu este bine.Daca vrei sa treci la Castrol nu cred ca o sa ai nici o problema.

Poti sa folosesti o solutie de curatat motorul inainte de a schimba uleiul(daca vrei neaparat).

Eu personal nu as utiliza asa ceva.Aceasta solutie este daunatoare pentru simeringurile de supape.

Link to comment
Share on other sites

Uleiurile contin diversi aditivi.De multe ori , de la firma la firma ,acesti aditivi sunt incompatibili.Daca schimbi foarte des tipul de ulei nu este bine.Daca vrei sa treci la Castrol nu cred ca o sa ai nici o problema.

Poti sa folosesti o solutie de curatat motorul inainte de a schimba uleiul(daca vrei neaparat).

Eu personal nu as utiliza asa ceva.Aceasta solutie este daunatoare pentru simeringurile de supape.

19092[/snapback]

Ok si inca o intrebare tot legata de ulei...Spre nesimtirea mea nu am mai verificat nivelul la ulei de ceva vreme...azi am avut curiozitatea sa o fac si ce sa vezi nivelul era un pic sub nivelul minim...am completat dar credeti ca a daunat masinii acei km care poate i-am parcurs cu mai putin ulei???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.