Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

pt e46 1998-2001 uleiul recomandat de prod este LL98 adica tipic ulei BMW 5w40 sintetic

pentru noile motoare din 2001 uleiul recomandat este LL01 dica tipic BMW 5w30 sintetic

deci se poate folosi un ulei clasa 40 fie 5w fie 0w pt mot pana in 2001 si ulei clasa 30 fie 5w fie 0w pt mot dupa 2001

dc consumul de ulei este anormal de mare (fara a fi prezente defectiuni care sa produca acest lucru) at trebuie crescuta clasa de viscozitate la cald din 40 in 50 respectiv din 30 in 40

Link to comment
Share on other sites

Aici nu tii cont numai de consumul de ulei ... ca poate nu-ti consuma deloc ... trebuie sa tii cont si de stilul de condus, iar pentru un condus sportiv care automat produce mai multa caldura si stres pistoanelor, cu cat creste cifra de dupa W, cu atat mai bine (invers pentru cifra de dinaintea W - winter)

si inca ceva ... in germania la schimburile de ulei i s-a pus 0w-40 (inca din fabrica) ... e ok sa pun 5W-... pentru ca deja motorul are 140.000 si e oarecum mai bine decat 0, dar nu vad un motiv sa scad cifra de dupa W ... e chiar ok sa fie mai mare!

Edited by vlad031
Link to comment
Share on other sites

pai eu nu am zis sa o scazi....sa o cresti dar cu simt de raspundere

dc o cresti exagerat fara sa fie cazul o sa ai ungere insuficienta la turatii joase in anumite parti ale motorului , pe langa alte dezavantaje

 

e cam incorect ce spui - gandeste-te ca pastrez aceeasi cifra inainte de W - atunci cand e important sa fie uns motorul la rece si atunci e cel mai vascos uleiul :twoup:

Link to comment
Share on other sites

deci ... sa recapitulam ... cifra de dinaintea W e vascozitatea pentru pornirea la rece (la rece uleiul este cel mai vascos) - la rece, acea cifra este calculata pentru ca uleiul sa ajunga cat mai repede posibil catre TOATE partile componente ale motorului. Odata cu incalzirea uleiului aceste devine mai putin vascos in functie de cifra de dupa W, DECI automat uleiul o sa ajunga mai usor in cele mai indepartate puncte din motor ... intelegi? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

pai la cald oricum e mai putin vascos decat la rece ... deci practic nu o sa existe niciodata probleme sa nu se lubrifieze motorul undeva din cauza ca e prea vascos uleiul ... ci tocmai ... ai nevoi de o vascozitate cat mai bine mentinuta si atunci cand motorul este fierbinte pentru a asigura o lubrifiere optima ... asta era ideeea
Link to comment
Share on other sites

nu e asa pt ca la rece lubrefierea este deficitara rau

producatorul alege uleiul in primul rand dupa vascozitatea la cald, ala fiind regimul predominant in care functioneaza motorul

 

Corect.

 

 

vlad031 iti recomand sa citesti macar topicul asta in intregime pana sa incepi sa emiti opinii.

Link to comment
Share on other sites

vlad031 iti recomand sa citesti macar topicul asta in intregime pana sa incepi sa emiti opinii.

 

@offtopic: Nu stiu ce m-as face fara recomandarea ta cea pretioasa. (si vezi ca fiecare are dreptul la opinie in orice situatie ca nu mai traim in comunism :) )

 

revenind ... nu l-am contrazis pe tavix vis-a-vis de faptul ca ungerea la rece ar fi deficitara, ci IDEEA este urmatoarea: cu cat cifra de dinaintea W e mai mica, e mai bine (exceptie face schimbarea de la 0 la 5 in cazul in care motorul are deja un rulaj seminificativ de 100k km sau mai mult) si iar e mai bine cu cat cifra de dupa W e mai MARE!!!

 

cand am intrebat despre ce parere aveti despre ulei... m-am referit daca a mai folosit cineva uleiul respectiv si pe ce motorizare. Pareri expirate pot lua de la orice colt de strada si eu zic ca totusi am ales un forum care se respecta. Cat despre indici, calitati, marci de uleiuri si ce recomanda producatorii, pot sa ma documentez si singur. Acum, ca tot l-am incercat, motorul merge impecabil, mai putin zgomotos(mai ales la pornire - imi pare ca s-au redus trepidatiile foarte mult), consum mai mic de carburant. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

vlad031 iti recomand sa citesti macar topicul asta in intregime pana sa incepi sa emiti opinii.

 

@offtopic: Nu stiu ce m-as face fara recomandarea ta cea pretioasa. (si vezi ca fiecare are dreptul la opinie in orice situatie ca nu mai traim in comunism :twoup: )

 

Ca sa te scot putin din lumea ta raspunde-mi la 2 intrebari.

 

1. Uleiul pus de tine are certificare BMW (sau cu alte cuvinte este pe lista de uleiuri aprobate de bmw)?

2. De ce crezi ca nu are (tip: este un singur motiv important.)?

 

Nu ma apuc sa-ti comentez post-urile (sunt multe idei gresite pe acolo) este mai bine ca pe masura ce citesti sa-ti dai seama singur de greseli.

Link to comment
Share on other sites

1) vezi ce scrie pe capacul de ulei de la orice bmw

2) bmw vinde ulei castrol sub eticheta lor ... nu ti se pare ca producatorul are niste chestii de marketing? sau tu ai ochelari de cal si nu poti gandi cu propriul cap?

3) daca cei de la castrol scot un ulei mult mai bun decat cel pe care il recomanda bmw ... asta inseamna ca e mai rau sa-l folosesti (iar faza cu ochelarii de cal)

 

punct. orice comentariu al tau este inutil.

Link to comment
Share on other sites

Domnul "Nou venit" from "Behind The Wheel" te rog sa te abtii de la afirmatii de genul "ochelari de cal" sau " nu poti gandi cu propriul cap" ca nu ne tragem de sireturi. Din pacate nu am timp si nici dorinta (datorita atitudinii tale) sa-ti arat unde gresesti dar crede-ma ca aproape tot ce ai scris aici despre uleiuri sunt niste ineptii.

 

 

Am sa spun doar atat si asta nu pentru tine ci pentru ca ceilalti membrii ai forumului sa nu faca aceeasi greseala ca tine:

 

Uleiul pus de tine 5W50 nu are certificare BMW pentru ca este prea GROS la temperatura de lucru. Din acest motiv este si mai putin recomandat unui turbo-diesel, ungerea turbinei se va face deficitar si exista o posibilitate reala sa pice inainte de vreme.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa te scot putin din lumea ta raspunde-mi la 2 intrebari.

 

- vezi intai barna din propriul ochi si apoi paiul de la altii

- ineptii sustii tu, stai tu linistit ca uleiul e facut si pentru turbo mai vechi si pentru turbo mai nou decat ce am eu

- nu stiu cine induce lumea in eroare tu sau eu

- faptul ca am venit dupa tine pe acest forum, "pasionatule", nu inseamna ca ai ceva in capul ala

Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca treci pe alt brand, dar aceasi vascozitate, si iti manaca mai putin poti da vina foarte usor pe calitatea uleiului. Si de fapt nici nu stii ce cumperi niciodata, poate fi contrafacut. Eu de exemplu in Germania nu gasesc Castrol made in Germany nici sa dau cu tunul, in timp ce in Romania e pe toate drumurile...
Link to comment
Share on other sites

Cred ca daca treci pe alt brand, dar aceasi vascozitate, si iti manaca mai putin poti da vina foarte usor pe calitatea uleiului. Si de fapt nici nu stii ce cumperi niciodata, poate fi contrafacut. Eu de exemplu in Germania nu gasesc Castrol made in Germany nici sa dau cu tunul, in timp ce in Romania e pe toate drumurile...

Eu am cumparat castrol edge 0w-40 la bidon de 5L, stiam ca la 5L, nu se gaseste in Romania, e produs numai pentru partea aia a Europei. E adevarat ca n-am stat sa iau magazinele la rand din Germania sa stiu in ce ambalaj se gaseste castrol.

 

 

@XXL

Eu nu prea pot sa-mi dau cu parerea, fiindca eu nu prea rulez normal cu masina mea, dar din ce am vazut, cam asa e si la mine, 5-7k km, nu consuma deloc, apoi pe ulei se si vede ca e ca apa, un pisat asa...

Si-l mananca repede.

Dupa ce imi rezolv problemele la motor, o sa fac schimbul dinou, atunci stiu sigur care e treaba cu uleiul asta, fiindca compresie beton am si acum, asa ca nu-mi fac probleme ca motorul meu ar fi praf.

O sa dau un feedback si la Edge asta sa vedem :twoup:

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva daca se schimba, sau la cati km se schimba uleiul de la servodirectie?

 

Nu prea e clara periodicitatea schimbarii uleiului la servodirectie - cel putin eu n-am gasit nimic pina acum.

Parerea unor posesori de BMW este ca ar trebui schimbat sau cel mai simplu improspatat (absorbi cu o seringa o cantitate din rezervor si o inlocuiesti cu aceeasi cantitate proaspata cind uleiul este cald, apoi repeti peste citava vreme sa se amestece uleiul in sistem pina consumi uleiul nou cumparat).

Experienta mea la citeva BMW-uri: doar dupa improspatare, am facut-o la masini care aveau cam 5 ani, servodirectia parca mergea mai usor. Sunt 2 tipuri de uleiuri ATF si CHF - sunt scrise foarte clar pe capacul rezervorului. Daca cumperi 1 litru (cam 40RON) si aplici metoda improspatarii, foarte simpla, se inlocuieste cam 60% din ulei cu altul nou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.