Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Am avut niste timp de omorat placut asa ca am schimbat garnitura de la capacul valvelor. Garnitura am scos-o bucati, plastic casant!

Motorul meu are 250k km si a avut parte de ulei Castrol, ceva depuneri au fost pe capac si in zona vanos. Nu stiu exact istoria schimburilor de ulei pentru ca nu m-a interesat cartea service, motorul trage foarte bine si e in mintile lui. Eu am facut schimburile de la 230k pana acum, la 10k km sau 1 an, avand in vedere ca vede mers "frumos" cam rar :)

 

1.jpg 2.jpg3.jpg4.jpg 5.jpg6.jpg

 

cam asa arata si a mea tot la 200k +, motyorul M50B25

 

Si fix la fel, zona cu cele mai a dracului depuneri era interiorul capacului de la valve.

ulei schimbat tot la 10-12k km maxim, ulei semisintetic am folosit in general.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

De ce se schimba uleiul la 12-15000 maxim cand producatorul recomanda 30000? sunt producatori care au aceleasi motopare pe microbuze ex: mercedes ,vw.. si pentru acelesi motoare recomanda schimburi la 40000 km desi au exploatare mai dura decat turismele, acum va intreb aveti vre-o explicatie logica?

 

Extrapoland logica ta daca la ce zici tu mai sus se fac schimburi la 40 000 km la noi la masini banuiesc ca cifra recomandata de tine ar fi un 60 000 km, nu? Eventual sa nu completam pe parcurs ci sa mergem pe incredere ca mai e ulei in motor. Ramane acolo ca prin miracol Dumnezeiesc.

Nu sunt cine stie ce expert in motoare dar retin ceva din trecut. In urma unui accident a trebuit sa merg intr-o platforma la service cu masina. Un MB Atego daca retin corect. Oricum destul de puternic motorul, mult peste orice motor de Sprinter dupa spusele proprietarului.

Eu nu tin minte vreun moment in care sa fi vazut turometrul ala peste 1500 rpm si nu a mers doar pe drum intins cu ea, chiar a avut si de urcat destul. O tona a fost fix nimic pentru ea, cred ca puteam sa-i dam orice traseu posibil ca nu simtea.

Si acum te intreb: Tu il sfatuiesti pe unu care are de ex o masina pe benzina capabila sa vada by default minim 6500 rpm sa schimbe de ex uleiul la 40.000? Si daca da, platesti tu un motor facut praf?

BMW recomanda schimburile ala de ulei la 30k din cu totul alte motive decat crezi. Aici e vorba in parte de faptul ca prin durata mai lunga intre revizii, masinile par mai atractive pentru potentialii cumparatori care automat le vad mai usor de intretinut cand aud de intervalele alea de service. Oricine in necunostinta de cauza traieste linistit cu gandul ca are de scos bani destul de rar pentru intretinerea masinii.

Daca vrei si esti neaparat dornic de lectura sunt sigur ca s-a scris pe aici destul pe subiectul asta si despre posibilele urmari ale schimburilor alea de ulei la intervalele de care vorbesti tu. Eu nu o sa stau sa caut pentru tine.

Ia tot ce zice producatorul de bun daca doresti dar macar nu mai incerca sa-i indoctrinezi si pe altii.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

are si traducere????

Foloseste traducerea Google.

Daca folosesti browserul Chrome, atunci cand vei accesa acel link, iti va aparea un popup bar cu care vei putea traduce toata pagina, in mod automat, din rusa in engleza (vezi pozele atasate de mine).

 

Am contemplat si eu mult timp ce a postat rusul acolo si acuma nu ma pot decide ce fel de ulei sa ma torn in masina (5W30 sau 5W40) si de la ce brand. :wacko: :wacko: :wacko:

Ceata totala!

 

Voi ce parere aveti?

post-30340-0-92853100-1361614276_thumb.jpg

post-30340-0-69744600-1361614286_thumb.jpg

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Pe ala negru, langa specificatii, scrie DPF, deci este pentru masini echipate cu filtru de particule.

In concluzie, pe cel cu capac rosu trebuie sa il folosesti tu, avand in vedere masina pe care o ai.

 

 

Din cate stiu Castrol cu capac rosu e pentru motoarele pe benzina....Iar pentru diesel e capacul negru si e specificat pe bidon "diesel" deci.....ar fi exact invers :)

 

Faptul e scrie DPF e doar un bonus pentru o masina fara filtru de particule :)

Edited by george_brasov
Link to comment
Share on other sites

rog recomandati-mi un alt tip de ulei la E46 325i (M54). Am pus ulei LL04 bmw 5W-30 si mi-l cam papa.Am luat de la un magazin local.....original / neoriginal nu stiu dar mi-l cam papa.Motorul are 200000km.

Multumesc

Din cate stiu eu, sa pui un ulei mai vascos este o rezolvare vremelnica, trecatoare daca motorul consuma. Un ulei mai gros intr-un motor cu probleme poate sa insemne inceputul sfarsitului.

Este corect ce ai bagat in motor (pt M54 stiu ca trebuie 5W30 LL04 sau 5W40 LL04 - cu niciunul nu dai gres, cu diferenta ca primul este o idee mai bun, dar si mai scump decat al 2-lea).

Producatorul motorului nu-ti recomanda uleiul in functie de km rulati ci in functie de specificatiile/caracteristicile motorului. Sanatos ar fi sa vezi de ce motorul iti consuma si sa incerci sa rezolvi problema.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca o sa mai folosesc Liqui Moly, e primul ulei care mi-a stins in bord toate linile de la intervalul de revizie. Pana acum am avut Castrol si Motul, dar mai mult de 3-4 linii nu s-au stins in 12.ooo km.

LM, Castrol, Motul...

De care ai bagat si nu ti-a placut?

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de ce nu mi-a placut, pana la urma l-am bagat in motor nu in mine, doar ca la intervalul de service care se afiseaza la pornire liniutele au disparut mai repede cu Liqui Moly decat cu Motul sau Castrol.

Asta nu este neaparat un lucru rau, faptul ca in intervalul de X km ti s-au aprins sau nu toate ledurile sau ca ti-a mai ramas unul-doua neaprinse. Banuiesc ca oricum tot la cei X km ai fi facut revizia.

Acuma, la mine nu-i cu leduri, dar intreb si eu, ca omul: in functie de ce se aprind acele leduri? Ce senzor "miroase" uleiul din motor ca este sau nu bun de schimbat?

... tot n-ai mentionat ce specificatii are uleiul pe care-l folosesti. Poate te indupleci totusi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.