Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

de curand am luat un F11 525d xdrive din 2013, 165k km; la ultima revizie in germania, facuta in reprezentanta BMW la 145k km, am vazut ca au pus BMW Engine oil LL04 0W-30 cod 83212405950.

Pana la urma ce ulei sa folosesc la revizie, BMW LL04 0W-30 sau BMW LL04 5W-30?

Link to comment
Share on other sites

Colegu m-am uitat acolo si pentru 5w40 sunt 2 recomandari o sa atasez 2 print-uri dar nu prea imi dau seama ce sa aleg dintre cele 2...! Dar din cate am tradus eu parca cel 4100 TopTech ar fii ok tu ce perere ai? Sau alti colegi care au folosit sunteti multumiti?

 

Multumesc anticipat

 

 

Colegu vad ca pe cel TopTech are specificatia BMW Longlife-04 iar pe cel Mov BMW Longlife-01 din cate am inteles TopTech merge foarte ok la motoarele pe benzina cum ar fii al meu m54b30!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut ,

E46 320d ,12.2003 6 trepte .

2 schimburi cu Castrol Edge 5w40 rezultat motor foarte zgomotos mai ales asta vara .

Acum folosesc Motul x Clean 5w40 și mi se pare cam gros (are la 100 gr 14.3) și dimineata se aude puțin turbina ,primele 2 minute.

As merge pe 5w30 de la Castrol (FST) sau shel helix ultra 5w40 ,

Nu știu cum sa o dau cu uleiul asta .....

Și ĂŽncĂŁ ceva este obligatoriu sa i pun LL01 sau pot sa i pun și LL04 ?

Nu am DPF .

Mulțumesc !

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Aici sunt rezultatele testelor de frictiune si de temperatura (depuneri) pentru majoritatea uleiurilor si a adidivilor de pe piata:

 

Cele mai bune uleiuri la testul de frictiune: Rezultat test frictiune

Rezutate pentru toate tipurile de uleiuri si aditivi: Sumar teste

Toate testele au fost filmate si facute de o persoana idependenta ... AICI este canalul de youtube cu toate testele in parte pentru fiecare marca si tip de ulei/aditiv.

 

PS: Uleiul BMW TwinTurbo a fost testat la cererea mea ... Rezultatul de frictiune a iesit foarte bine si este incadrat in Topul uleiurilor cu un rezultat de uzura de doar 0.01 si un rezultat relativ bun pentru depunere de 7 din 8.5.

 

Test frictiune ulei BMW TwinTurbo 5w30 -

Test temperatura/depuneri ulei BMW TwinTurbo 5w30 -

Edited by OPaul
  • Like 6
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mai pun un link extern, foarte interesant in ceea ce afirma un membru al acestui forum:

https://bobistheoilguy.com/used-oil-analysis-how-to-decide-what-is-normal/

 

..ce este considerat normal in decursul si folosinta unui ulei, pe durata vietii unui schimb de ulei. Afirmatie a cuiva care, dupa cum se poate observa, a trimis foarte multe mostre de ulei alei aceluiasi motor si care si afirma niste lucruri interesante mai jos in pagina:

"5) There is a “sweet spot” where the equipment and lube perform better together

6) That start of that “sweet spot” is unique to each piece of equipment, and lasts much longer than many people would suspect

7) Wear rates will generally shrink as the oil is used, contrary to popular belief"

 

5. Exista un "punct dulce" unde echipamentul si uleiul are perfomante mai bune impreuna.

6. Acel punct dulce este specific fiecarui tip de echipament si al uleiului sau, si dureaza mai mult decat multi banuiesc(!!)

7. (cea mai tare) RATA UZURII (in componentele motorului) SE VA MICSORA CU UZURA/FOLOSINTA ULEIULUI contrar credintei majoritatii.

Cu alte cuvinte, si uleiul proaspat schimbat are nevoie de rodaj (ca, cel al motorului); "rodaj" o data incheiat uleiul ar/va performa mai bine decat cand este nou protejand mai bine motorul.

 

Respect celui care a avut rabdarea si puterea de analiza a asa ceva

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pe langa specificatiile API, ACEA,ILSAC,JASO si SAE, producatorii de motoare sunt foarte interesati ca uleiurile sa respecte procedurile de testare solicitate de acestia si sa indeplineasca performantele impuse. Astfel, daca un ulei indeplineste performantele stabilite, acesta poate fi agreat de producator.

 

 

 

Standardul BMW Aplicatie

BMW Special Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina sau diesel fabricate inainte de 1998

BMW Longlife-98 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si benzina fabricate incepand cu 1998

BMW Longlife-01 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si benzina fabricate dupa 2001

BMW Longlife-01 FE Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina fabricate dupa 2001

BMW Longlife-04 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si pe benzina fabricate dupa 2004

 

 

Standardul Ford Aplicatie

WSS-M2C 912-A1 Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina si diesel cu exceptia 1.9 TDI Diesel (Ford Galaxy) si 1.4 TDCI (Ford Fiesta)

WSS-M2C 913-A Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina si diesel cu exceptia 1.9 TDI Diesel (Ford Galaxy) si 1.4 TDCI (Ford Fiesta)

WSS-M2C 917-A Uleiuri de motor pentru motoare 1.9 TDCI (Ford Galaxy)

 

 

Standardul Mercedes-Benz Aplicatie

MB 228.1 Uleiuri de motor multigrad pentru motoare diesel

MB 228.3 Uleiuri de motor SHPD (Diesel cu Performanta Ultra Inalta ) pentru motoare diesel care lucreaza in sarcina, cu interval prelungit de schimbare a uleiului

MB 228.5 Uleiuri de motor UHPD (Diesel cu Performanta Ultra Inalta) pentru motoare diesel care lucreaza in regim greu,cu interval prelungit de schimbare a uleiului, catre 45.000 km. In clasa de gabarit este posibila utilizarea uleiului pana la 60.000 km

MB 228.51 Uleiuri de motor UHPD / 228,5 cu filtre de particule pentru motoare Euro 4

MB 229.1 Uleiuri de motor pentru autoturisme (motoare pe benzina si diesel) unde sunt solicitari crescute comparativ cu ACEA A2-96/A3-96 si B2-96/B3-96

MB 229.3 Uleiuri de motor pentru autoturisme

MB 229.31 Uleiuri de motor pentru autoturisme pe motorina, cu filtre de particule

MB 229.51 Uleiuri de motor pentru autoturisme cu intervale prelungite de schimbare a uleiului (20.000 km) si emisii scazute de substante poluante

 

 

Standardul Opel Aplicatie

GM-LL-A-025 Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina, cu performante in economia de combustibil

GM-LL-B-025 Uleiuri de motor pentru autoturisme cu motoare diesel cu performante in economia de combustibil

 

 

Standardul VW Aplicatie

VW 500 00 Uleiuri cu curgere lina pentru motoare pe benzina si diesel cu aspiratie. Numai pentru uleiuri SAE 0W-XX, 5W-XX si 10W-XX

VW 501 01 Uleiuri de motor multigrad cu curgere usoara, pentru motoare pe benzina si diesel cu aspiratie

VW 502 00 Uleiuri cu curgere usoara, pentru motoare pe benzina care opereaza in conditii dificile de functionare

VW 503 00 Uleiuri pentru motoarele automobilelor care functioneza pe benzina in regim solicitant, cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV: 30.000 km, 2 ani).

Raspunde la solicitari mai mari decat 502 00 (HTHS 2.9 mPas)

VW 503 01 Uleiuri pentru motoare pe benzina care lucreaza in regim solicitant, cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV), precum Audi S3, TT (HTHS > 3.5 mPas)

VW 504 00 Uleiuri pentru vehicule cu lucru in regim de lunga durata, pentru motoare pe benzina si diesel, inclusiv pentru motoare diesel dotate cu sistem de filtrare a particulelor fara aditivi in combustibil

VW 505 00 Uleiuri de motor utilizate in toate anotimpurile pentru motoare diesel cu si fara sistem turbo

VW 505 01 Uleiuri de motor utilizate in toate anotimpurile, mai ales pentru motoare diesel cu racord de aspiratie

VW 506 00 Uleiuri pentru motoare diesel cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV: 50.000 km, 2 ani, HTHS 2.9 mPas)

VW 506 01 Uleiuri pentru motoare diesel cu racord de aspiratie si interval prelungit de schimbare a uleiului

VW 507 00 Uleiuri pentru autovehicule cu regim de lucru de lunga durata, cu aplicatie pentru motoare pe benzina si diesel, inclusiv motoare diesel cu sistem de filtrare a particulelor fara aditivi in combustibil

 

 

Verificarea uleiului

 

Indiferent ce tip de ulei folositi, daca motorul dumneavoastra functioneaza in parametri normali el trebuie sa consume intre 0.1 si 0.2 litri de ulei la 1000 de kilometri parcursi.Acesta reprezinta uleiul de ardere fara de care ,de exemplu , segmentii de compresie s-ar dilata si s-ar gripa. Potrivit recomandarilor recente ale producatorilor de masini, schimbul de ulei se face in intervale de functionare din ce in ce mai extinse, insa periodic este necesara completarea acestuia. Intervalul de schimb este recomandat numai de catre producatorul de masini SI NU DE PRODUCATORUL SAU VANZATORUL DE ULEIURI.

 

Mai multe completari nu suplinesc schimbul de ulei recomandat, deoarece dupa un anumit numar de ore de functionare, uleiul se incarca de impuritati se oxideaza in timp , se degradeaza, iar aditivii din compozitie se consuma.

 

Care este nivelul optim al uleiului ?

 

Pentru a verifica nivelul de ulei nu trebuie decat sa va parcati masina pe un plan orizontal. Verificarea uleiului nu se efectueaza in panta.

Dupa ce motorul a fost oprit asteptati 10-15 minute pentru a putea citi corect nivelul de ulei de pe joja. Sub nici o forma nu deschideti capacul vasului de expansiune cand motorul este incins deoarece presiunea din sistemul de racire poate elibera vapori care produc arsuri grave tesuturilor !

Nivelul de ulei este ideal daca se afla undeva in jumatatea superioara a intervalului marcat; el nu trebuie sa scada sub marcajul minim.

De regula, diferenta intre nivelul minim si cel maxim este de 1/4 din total capacitate de lubrifiant, astfel ca daca observati ca nivelul de ulei se afla catre marcajul minim trebuie sa completati

Nu trebuie sa depasiti nivelul maxim deoarece veti risca sa suprasolicitati pompa de ulei, iar daca motorul dumneavoastra are catalizator, cu siguranta se va deteriora

Tipul de ulei sau de viscozitate nu modifica intervalele schimbului de ulei

Daca ati constatat ca e necesar sa completati mai des decat normal, verificati motorul la un service autorizat deoarece e posibil sa prezinte scurgeri de ulei.

Acest aspect il puteti verifica si vizual, insa daca motorul nu prezinta scurgeri de ulei, inseamna ca are un consum mare. In ambele cazuri trebuie solicitata asistenta de specialitate.

Se amesteca uleiurile ?

Daca adaugam aditivi imbunatatim calitatea ?

 

Nu este periculos petru motor sa amestecam uleiurile daca acestea provin din branduri diferite, insa este esential sa respectam clasele de performanta recomandate de producator in cartea tehnica. Mai ales in cazul lubrifiantilor sintetici si semisintetici obtinuti prin procedee moderne, se pot amesteca fara a deteriora motorul. Daca se amesteca uleiuri de diferite vascozitati, se poate intampla ca vascozitatea finala sa se modifice , insa nu esential.

Totusi, daca sunt amestecate uleiuri cu specificatii de performanta diferite, amestecul corespunde numai specificatiei inferioare dintre cele doua !

E o eroare fatala atunci cand se imbunatateste cu aditiv uleiul deja aditivat.Producatorii de uleiuri detin retete speciale de aditivare si tehnologii de inglobare asa cum este cazul unice tehnologi Clean Synto ® de la Ravenol. Daca alegeti sa efectuati personal o noua aditivare ganditi-va ca va avea acelasi efect ca si atunci cand intr-un pahar de vin de colectie dumneavoastra alegeti sa mai adaugati o lingurita de zahar , una de sirop , apa si menta.Intreg echilibrul este distrus.

Uleiul nepotrivit si raspunsul motorului

 

Uzura axului cu came, a culbutorilor sau tachetilor:

uzura apare prin polisajul concav al tachetilor cu rotunjirea varfului camelor

subtierea tachetilor poate sa duca la oprirea comenzii asupra supapelor

 

 

Coroziunea cuzinetilor:

o vascozitate prea slaba a lubrifiantului, incalzirea excesiva datorata unei suprasarcini sau dilutiei cu carburant provoaca un defect de lubrifiere prin ruperea filmului de ulei.

corodarea cuzinetilor poate fi provocata si de prezenta in lubrifiant a acizilor organici formati la temperatura inalta

 

 

Uzura la demaraj:

un lubrifiant mai vascos la rece forteaza demarajul sau antreneaza functionarea fara lubrifiere a motorului ducand la distrugerea rapida a cuzinetilor, rulmentilor, a vilbrochenului si axului cu came

uzura la demaraj apare si daca pomparea si vascozitatea nu sunt compatibile cu pompa de ulei pentru a asigura o aspiratie buna si o refulare corespunzatoare de-a lungul circuitului de distributie a uleiului – dimensiunile conductelor si ale filtrului

 

 

Uzura cilindrului, a segmentilor, a camasii:

temperatura ridicata la miscarea segmentului in canal provoaca uzura canalului ceea ce poate antrena ruperea segmentului

la contactul piston � camasa: ruptura filmului de ulei antreneaza incalziri anormale (lipsa racirii, fenomene de preaprindere – aprindere) si anuleaza jocurile functionale.

 

 

Perforarea pistonului:

poate apare ca urmare a calaminei care se depune pe capul pistonului si pe cel al coroanei; este un compus al carbonului, rezultat la arderea carburantului

depunerile sunt incandescente si actioneaza ca o sursa de pre-aprindere distructiva insotita de perforarea pistonului.

 

 

Consum mare de ulei:

se datoreaza punctului de aprindere coborat, volatilitate ridicata si trecerea gazelor pe langa segmenti, ceea ce induce un consum mai mare de ulei

vascozitatea prea mica a uleiului duce la o crestere a debitului de curgere prin jocurile anormale ale garniturilor

Cum citim culoarea fumului

 

Fum albastru cu miros de ulei:

Cauze posibile: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat iar uleiul se aspira prin valva PCV.

Daca fumul albastrui apare doar la pornire, segmentii sunt aproape uzati dar inca functionali.

Solutie posibila: segmentare, schimbare semeringuri supape si ghidaje

 

 

Fum gri:

Posibile probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Se va verifica nivelul lichidului de frana.La cutiile automate, este aspirat uleiul din transmisie.

Se va verifica nivelul lichidului de frana si al uleiului.

 

 

Fum alb si gros cu miros iritant, intepator sau dulceag

Posibila cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiune posibila : garnitura de _chiulasa_ crapata, chiulasa crapata, camasa crapata, sau poate chiar fisura in blocul motor.Se va verifica daca scade nivelul de antigel sau daca bolboroseste in vasul de expansiune la turarea motorului. Se va verifica daca nivelul uleiului creste sau uleiul este mat, decolorat, ori pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie. Aceasta inseamna ca uleiul se amesteca cu antigelul.

Alta cauza posibila poate fi valva PCV blocata pe deschis, murdara sau infundata.

La cutiile automate e posibila aspirarea uleiul din transmisie.

Daca ati completat cu prea mult ulei, acesta poate produce fum alb. Se va verifica joja pentru nivelul uleiului. Remediere posibila : schimbarea garniturii de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru.

 

 

Generalitati privind functiile lubrifiantilor

Pornirea la rece uzeaza cel mai repede uleiul, deci trebuie sa alegeti un ulei cat mai performant.

Uleiul se oxideaza in timp chiar daca motorul nu a functionat perioada indelungata

Oxidarea unui ulei si contaminarea prin condensare si prin impuritati ca urmare a fenomenului de combustie sunt cauze care produc acizi in uleiul de motor. Daca acizii intra in contact cu motorul, apare coroziunea iar rezultatul este distrugerea prematura a componentelor motorului. Uleiurile de motor au calitatea de combatere a acestor acizi

Uleiul de motor este responsabil chiar si de racirea motorului. Radiatorul raceste doar zonele superioare ale motorului insa restul, cum ar fi axul cu came, distributia, arborele cotit, pistoanele, rulmentii de presiune, etc., sunt racite in principal de uleiul de motor

Incercati pe cat posibil sa va pastrati motorul curat pentru mai multa eficienta. Impuritatile ramase in motor impiedica functionarea si reduc eficienta carburantului, in timp miscorandu-se performantele motorului. Mai mult, aceste impuritati conduc inevitabil la uzura motorului.

post-67934-0-93504600-1514203856_thumb.jpg

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Salut,

 

Pentru un F11 din 2012, 525xD, motor N47, 2000 cm2, bi-turbo, 140.000 KM reali, ce ulei imi recomandati? Precizez ca rulez cam 70% in oras si fac revizia o data pe an(~12-15k KM).

 

Multumesc anticipat.

 

 

BMW Twin Power Turbo Longlife-04, 0W30.

 

Eu pe asta il folosesc, am acelasi model ca al tau, e mai tanar cu 2 ani si am 250.000 km. si cu acest ulei merge de la 0 km. si fac schimbul la 25.000km.

Edited by radu95
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Am o ĂŽntrebare cu privire la calitatea consumabilelor:

 

Sunt cele din afara (același brand) la fel din punct de vedere calitativ cu produsele comandate din România (ex. epiesĂŁ). Pentru a fi mai concret as putea comanda urmĂŁtorul kit de revizie: https://www.amazon.co.uk/Hengst-Filter-Activated-SCT-Germany/dp/B01AYAWTSQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1524088559&sr=8-1&keywords=bmw+f10+service+kit

Credeți ca exista diferențe fata de aceleași produse, dar comandate din Romania?

nota: am pus aceastĂŁ ĂŽntrebare deoarece: 1) am posibilitatea sa comand aceste produse de pe Amazon și 2) este ĂŽn „derulare” scandalul cu „dublu standard” - produse destinate piețelor occidentale vs. produse destinate piețelor estice

 

PS: pentru un BMW F10 520d EfficientDynamics 2012 184 CP ce ulei recomandați?

 

Cu deosebita considerație,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.