Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Salut,

Nu este normal ca uleiul sa fie la fel de fluid sau consistenta asemanatoare cu apa, dar pot exista multe cauze. Mersul preponderent in oras cu deplasari scurte, porniri/opriri dese, ulei din sursa indoielnica, ulei cu norma incorecta. Toti schimbatorii de piese recomanda LL04, lasa bah ca asta include si LL01, nu e chiar asa simplu. Motoarele pe benzina de la BMW au norma LL-01 sau LL-01FE, pentru N20 si BX8 BMW recomanda chiar LL-14+

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru reply-uri,

 

Asa este, probabil 7000 din acei 8000 de km ii merg in Bucuresti, am si piciorul destul de greu si inteleg ca acest N20 functioneaza la temperatura mai mare, insa asa am condus toate masinile pe care le-am avut, toate benzina si nu am vazut niciodata asa ulei ca la acest prim BMW.

 

Mi-au fost recomandate Liqui Moly si Motul. Pareri?

Edited by Syncro
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Toti schimbatorii de piese recomanda LL04, lasa bah ca asta include si LL01, nu e chiar asa simplu. Motoarele pe benzina de la BMW au norma LL-01 sau LL-01FE, pentru N20 si BX8 BMW recomanda chiar LL-14+

 

La noi toate reprezentantele pun LL04, si ala doar 5W30. Am cautat pe cineva sa puna 0W30 in B48 si n-am reusit sa gasesc. Am scris si la BMW Romania, care s-au facut ca ploua. Singurele motoare in care pun altceva sunt cele de pe M-uri

Link to comment
Share on other sites

Am uitat de LL-12FE, care este folosit pentru masinile pe benzina din 2013 in sus si pe unele diesel-uri, dar norma asta nu e buna pentru motoarele cu 2 sau 3 turbine.

 

Ca idee urmatoarele se gasesc si pe piata de la noi:

- LL-12FE 0w30 cod 83212405946 aprox. 90lei litru

- LL-01FE 0w30 cod 83212405945 aprox. 90lei litru

Edited by Dan_316i
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uleiurile FE au HTHS mai mic decat cele LL04. Sunt mai bune pentru mers in oras, dar pentru cine face multi km, sunt mai bune cele LL. BMW le impinge pentru ca ofera o economie mai buna de combustibil. Si e posibil (desi nu se spune nicaieri chestia asta) ca motoarele din seria B sa fie proiectate pentru uleiuri low HTHS. Pe de alta parte, poate sa fie acelasi rationament ca si intervalele de service de 30k km. Si atunci..
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
F31, 2.0 d, 184 hp, cutie ZF 8h, pus acum 1000 km Mobil 1 ESP 0W40, LL 04. Am avut 5W30 tot Mobil1 ESP. Prima impresie: la pornire putin mai zgomotos. Dupa 2-3 km mai silentios, mai rotund. Consum cu 0,5-0,7 % mai putin, atat in oras cat si afara. Predominant 70% merg in oras, Bucuresti, distante mici 4-8 km. Restul afara, sigur la doua saptamani, minim 200km. Anul acesta 20 000 km, doua schimburi, plus unul de la proprietarul anterior (BMW 5W30).
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Consum cu 0,5-0,7 % mai putin, atat in oras cat si afara. Predominant 70% merg in oras, Bucuresti, distante mici 4-8 km.

Eu atat as vrea sa imi explici.

Cum iti/ne explici consumul mai mic daca ai pus acel ulei?

Deci aproape trei-sferturi de litru mai economic!

 

Eu nu am auzit asa ceva niciodata.

 

Restul, nu mai conteaza; pentru mine.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea are sens scaderea de consum in cazul asta. Daca ai fi pus un ulei cu hths mult mai mic (sub 3 de exemplu), sa zicem ca ar fi putut sa scada un pic consumul. Dar ce ai pus tu acum are hths mai mare decat cel vechi. Poate cel vechi era foarte uzat, sau poate era dintr-o sursa dubioasa..
Link to comment
Share on other sites

Salutare !PT 116i/2004 N45 1.6i ce ulei Castrol folositi?5w30 dar care? CASTROL EDGE TITANIUM LL 5W30 5L ? Nu vad sa zica de norme LL04. Pe site-ul castrol se vorbeste de un Castrol EDGE 5W-30 M care nu il gasesc pe site-urile "cunoscute".

Ma poate cineva lamuri?Multumesc,

 

Am luat Castol Edge Professional 5w30/litru cu norma LL04. Vedem ce iese. Edited by AdrianHH
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare! Am și eu o nelămurire. Dețin un BMW X3 F25 2.0d 184cp, schimburile până acum au fost făcute cu ulei original de la 121k km, în prezent mașina are 200k și ceva, ultimul schimb a fost acum 5k. Intervalul de schimb undeva la 10k. Problema este că la ultimul schimb am primit uleiul original Made in Spain și fără să mai apară pe undeva produs de Shell. Întrebarea este să rămân tot pe uleiul original (5w30) sau aveți dvs. vreo recomandare?
Link to comment
Share on other sites

După îndelungi documentări(nu chiar), am decis, ținând cont de faptul că BMW a ales Shell ca producător al uleiului care ajunge în motoarele sale, să aleg pentru următorul schimb al mașinii - Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Mai jos atașez normele necesare aplicate uleiului în funcție de codul motor al mașinii dvs., sper că nu încalc vreo regulă în urma lucrării mele.

De asemenea dacă aveți ceva de menționat în privința uleiul ales, vă ascult nerăbdător.

Tip ulei dupĂŁ codul motor (benzinĂŁ).pdf

Tip ulei dupĂŁ codul motor (diesel).pdf

Link to comment
Share on other sites

DupĂŁ ĂŽndelungi documentĂŁri(nu chiar), am decis, ținând cont de faptul cĂŁ BMW a ales Shell ca producĂŁtor al uleiului care ajunge ĂŽn motoarele sale, sĂŁ aleg pentru urmĂŁtorul schimb al mașinii - Helix Ultra ECT C3 5W-30.

Ai ales foarte bine.

 

Si eu pun Shell pureplus 5w40 dar motorul e batran si facut multi ani in urma. C3 este ultimul "classic" care se pune in motoarele cu DPF.

Link to comment
Share on other sites

[...] ținând cont de faptul că BMW a ales Shell ca producător al uleiului care ajunge în motoarele sale[...]

BMW a ales uleiul Shell BMW pentru masinile proprii, asa ca iti recomand acelasi lucru... ulei original BMW 5W30 vandut de marile magazine/distribuitori, nu de furnizori obscuri la pret de dumping...

 

succes

 

:smoke:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

VĂŁ salut.

Pentru 320d,163 cai,cu DPF,site-ul Liqui Moly ĂŽmi recomanda (la 5w30,LL04):

1.Top Tec 4600

2.Top-Up Oil

3.Longtime Hightec

4.Molygen New Generation DPF

 

DacĂŁ ați folosit vreunul sau aveți cunoștințĂŁ, pe care ĂŽl recomandați?

Mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

Vă salut.

Pentru 320d,163 cai,cu DPF,site-ul Liqui Moly îmi recomanda (la 5w30,LL04):

1.Top Tec 4600

2.Top-Up Oil

3.Longtime Hightec

4.Molygen New Generation DPF

 

Dacă ați folosit vreunul sau aveți cunoștință, pe care îl recomandați?

Mulțumesc

 

daca gasesti pe aici prin romanica, asta este full sintetic.

este cam scump si in germania de aceea nu prea aduc baietii !

post-2487-0-59104000-1611844079_thumb.png

Edited by petreop
Link to comment
Share on other sites

VĂŁ salut.

Pentru 320d,163 cai,cu DPF,site-ul Liqui Moly ĂŽmi recomanda (la 5w30,LL04):

1.Top Tec 4600

2.Top-Up Oil

3.Longtime Hightec

4.Molygen New Generation DPF

 

DacĂŁ ați folosit vreunul sau aveți cunoștințĂŁ, pe care ĂŽl recomandați?

Mulțumesc

 

Salut, am si eu aceasi motorizare. Am folosit 5w-30 Longtime High Tech si Top Tec 4200 Longlife III. Am fost multumit de ambele, dar parca motorul a suna mai bine cu Longtime High Tech (bidonul albastru) dar poate e doar la mine in cap.

 

daca gasesti pe aici prin romanica, asta este full sintetic.

este cam scump si in germania de aceea nu prea aduc baietii !

 

Uleiul recomandat de tine nu il gasesc in varianta 5w-30. La pret nu mi se par mari diferentele intre uleiurile celore de la Liqui Moly.

 

https://ibb.co/DYRjprb

Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu aceasi motorizare. Am folosit 5w-30 Longtime High Tech si Top Tec 4200 Longlife III. Am fost multumit de ambele, dar parca motorul a suna mai bine cu Longtime High Tech (bidonul albastru) dar poate e doar la mine in cap.

 

 

 

Uleiul recomandat de tine nu il gasesc in varianta 5w-30. La pret nu mi se par mari diferentele intre uleiurile celore de la Liqui Moly.

 

https://ibb.co/DYRjprb

 

5w-30 Longtime High Tech si Top Tec 4200 Longlife III

sunt uleiuri rezultate prin "Tehnologie de sintezĂŁ"

 

uleiul pe care l-am recomandat eu este

liqui moly synthoil high tech 5w30

si este "FULL SINTETIC" de aceea este scump si nu prea-l gasesti pe la noi.

pe site-uri din afara este cam 18 euro litrul.

 

bafta !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

5w-30 Longtime High Tech si Top Tec 4200 Longlife III

sunt uleiuri rezultate prin "Tehnologie de sintezĂŁ"

 

uleiul pe care l-am recomandat eu este

liqui moly synthoil high tech 5w30

si este "FULL SINTETIC" de aceea este scump si nu prea-l gasesti pe la noi.

pe site-uri din afara este cam 18 euro litrul.

 

bafta !

 

Am atasat un link, pretul e sub 10 euro litrul. Intr-adevar nu e 5w-30 dar nu cred ca asta dubleaza pretul!

Link to comment
Share on other sites

5w-30 Longtime High Tech si Top Tec 4200 Longlife III

sunt uleiuri rezultate prin "Tehnologie de sinteză"

 

uleiul pe care l-am recomandat eu este

liqui moly synthoil high tech 5w30

si este "FULL SINTETIC" de aceea este scump si nu prea-l gasesti pe la noi.

pe site-uri din afara este cam 18 euro litrul.

 

bafta !

Peterop, scriu numai ca sa nu te lasi dus de nas crezand ca doar Liqui Moly face uleiul "fully sintetic" cu mandru parese ca e.

Si foarte probabil e. Nu contrazic asta.

Doar ca nu e singurul, 90% din uleiurile de pe piata pe bidoanele carora scrie full sintetic, trebuie sa fie Full Sintetic. Atat.

 

Tocmai m-am uitat in catalogul lor si Liqui Moly face uleiuri: minerale, semi-sintetice si sintetice (adica full..).

Asta e ce scrie in pagina catalogului la primul ulei mentionat (pagina 17):

"Longtime High Tech 5W-30

Synthetic technology low-friction motor oil with the latest wear-protection

technology and extremely high power reserve for maximum perfor-

mance. Good dirt suspending and cleaning capacity ensures optimum engi-

ne cleanliness. Assures reliable operation and maximizes the operating life

of the diesel particulate filter (DPF). Exceeds the highest test requirements

of well-known vehicle manufacturers.

An all-season oil for gasoline and

diesel engines including common

rail technology. Particularly sui-

ted for vehicles with a diesel par-

ticulate filter (DPF), also for ret-

rofits. Tested for turbochargers

and catalytic converters. Specifications and approvals: ACEA C3, API SN, BMW Longlife-04, MB-Frei-

gabe 229.51, VW 505 00/505 01

LIQUI MOLY also recommends this product for vehicles or assemblies for

which the following specifications or original part numbers are required:

Fiat 9.55535-S3, Ford WSS-M2C 917-A, MB 229.31"

Mai jos sunt codurile fabricantului dupa care comanzi ce litri vrei..:

1 l 6 20820 216

4 l 4 20821 216

5 l 4 20822 216

 

Asa ca data viitoare pune Shell, ca e mai bun. ;)

Desigur glumesc.

 

Edit: un lucru interesant este ca ei folosesc un cod de buline rosii, albastre, albastrui..

Iar cel albastrui e "syntetic techology".

Trebuie aflat mai multe..

 

Inclin sa cred ca, cel cu bulina albastruie e exclusiv pentru motoarele cu DPF! Adica low ash, adica cu depuneri mai mici in filtru dipa regenerare/regenerari!

Sa vedem daca am dreptate.

Gaseste cineva un raspuns mai valabil?

 

(Mie imi place Shell Pureplus ca are baza uleiului mai stabila)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

se pare ca lumea nu prea a inteles diferenta dintre "full sintetic" si "syntetic technology" !!!

si mai ales cand producatorul face MARKETING SUBLIMINAL foloseste cuvantul SYNTETIC scris mare pe bidon si lumea nu mai citeste

descrierea de pe spate sau * din josul paginii scris mic !!!

 

eu, personal sunt destul de atent (citesc inaite si imi fac lectiile) cand cumpar diverse lucruri tehnice pentru mine.

recunosc, sunt batran, tipicar si putin nebun mai ales cand este vorba de UNICA si SINGURA marca de masina

pe care am avut-o si pe care o sa o am pentru totdeauna, BMW !!!

 

in attach este fisa tehnica a celor 2 uleiuri... pentru cine chiar este interesat si are rabdare sa citeasca.

 

bafta !

1136-LongtimeHighTech5W-30-50.0-en.pdf

20957-SynthoilHighTech5W-30-19.0-en.pdf

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

se pare ca lumea nu prea a inteles diferenta dintre "full sintetic" si "syntetic technology" !!!

si mai ales cand producatorul face MARKETING SUBLIMINAL foloseste cuvantul SYNTETIC scris mare pe bidon si lumea nu mai citeste

descrierea de pe spate sau * din josul paginii scris mic !!!

 

Tu ai inteles ce am scris eu pana la sfarsit?

 

Eu nu am inteles ce vrei sa zici..

Ok, esti batran si intelept..

Iti place bmw, am inteles..

Dar despre diferenta, nu am inteles mai nimic..

 

La amandoua pdf-urile atasate scrie ca e pentru DPF. Asa am aflat si eu.

Tu ai vazut bulele alea din catalogul lor si cum le clasifica?

Eu asa am facut diferenta.

 

Ce sa inteleg mai exact din fisa tehnica?

Fii mai precis, te rog.

 

Marketing subliminal fac si AI-ii de pe net, asa ca... nimic nou sub soare, fara suparare.

Sau mesajul subliminal ar fi ca nu e nici o diferenta??

Atunci eu sunt acela care a inteles ca de fapt e o diferenta si.. probabil trebui pus uleiul cu low ash in motoarele cu DPF.

Ceea ce e o realitate.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.