Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Intrebarea mea era pt @mgi

Importanta e exploatarea, uleiul mai putin important.

E parerea mea desigur, bazata  pe experienta de aici.  
 

Combinatia dezastruoasa este intradevar forja ( ca doar ai bmw), mai ales mers in oras plus un schimb „safe“ la 15-22 mii.

Pt cei care au de comentat la cele mai sus afirmate va intreb doar cum va explicati ca masina se vinde in De cu 170-180 mii tipla, nu bate, nu troncane si nu papa ulei, iar cand ajunge in Ro, evident haleste ulei cu kilele, dpf ul se duce pe pl, plus o gramada de probleme mecanice ? 
 

Topicul asta e un fel de never ending story … 🙂

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, ingineru' said:

Probabil il mananca, la asta se refera.

Ce analize ai ?

Analiza de ulei uzat, dupa ce l-am scos din motor.

2 hours ago, Dan_316i said:

Când am zis ca nu rezista, am făcut trimitere la 335i cu N54, pentru care shell 5w30 după 5k km cerea un litru la 1k, LM 5w30 specific doar BMW 1 litru după 6-7k, ravenol 0w40 1l după 7-8k, castrol 0w40 1 litru după 6-7k.

Nu am stat sa fac analize, era destul de clar, uleiul ce îl scoteam din motor avea consistenta "apoasa", iar synthoil 5w40 era singurul care arăta bine și după 9k km.

Pe acest considerent pun synthoil 5w30 în X1 20d, poate e "overkill", dar nu mai contează.

Aha, deci uleiul mai subtire (30) avea o consistenta mai "apoasa" decat cel 40? 🤣 

Imi pare rau sa-ti spun, dar faptul ca tu freci uleiul intre degete si ti se pare "apos" sau nu are fix zero relevanta in estimarea calitatilor de ungere. La fel si daca il "mananca" motorul sau nu. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Dan_316i said:

Când am zis ca nu rezista, am făcut trimitere la 335i cu N54, pentru care shell 5w30 după 5k km cerea un litru la 1k, LM 5w30 specific doar BMW 1 litru după 6-7k, ravenol 0w40 1l după 7-8k, castrol 0w40 1 litru după 6-7k.

Nu am stat sa fac analize, era destul de clar, uleiul ce îl scoteam din motor avea consistenta "apoasa", iar synthoil 5w40 era singurul care arăta bine și după 9k km.

Pe acest considerent pun synthoil 5w30 în X1 20d, poate e "overkill", dar nu mai contează.

Interesant ce Ravenol ai folosit, daca nu ai folosit ceva din gama premium.. este de inteles.
Orice fabricant de ulei ofera mai multe uleiuri pe aceeasi norma si vascozitate dar in functie de gama de pret. 

Eu spre exemplu am vazut numai experiente bune cu Ravenol din seria USVO, care-i un ulei premium, iar cele racing cu atat mai mult. 

5W30 synthoil de la LM este 66 lei/litru deci nu-i foarte scump, dar nici ieftin.
Am vazut ca tu ai mentionat acolo 3 vascozitati, LM 5W30, altele 0W40 si dupa ai trecut la 5W40 care nu a mai mancat asa mult. 

Uleiul nu repara motorul, asta-i ceva ce trebuie tinut minte.. tu acolo ai probleme de uzura, nu e vina uleiului.
Uleiul doar intretine motorul.. 
Plus ca orice motor pe benzina cu turbo, in special cele cu mai multi caluti.. mananca ulei in functie de nivelul de exploatare.

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

On 6/7/2023 at 11:27 PM, StefanTd said:

Uleiul BMW produs de Shell, a.k.a. uleiul original BMW, lasa depuneri in motor si este considerat un ulei slab.

De cine e considerat un ulei slab?? 😆😆😆

Pune si tu un link, o discutie serioasa despre uleiuri pe care ai auzit-o, te-a convins - ca pe langa ce stiai si stii tu despre uleiuri altii, aia mai destepti si studiosi te-au lamurit o data in plus.

Asta astept de la tine, daca vrei sa te cred.

(vezi ca intre timp am.pus un link de YT mai sus in topic care explica EXACT motivul si diferenta dintre uleiul Shell si alte uleiuri. Si daca de acolo nu ai inteles, poti sa ma intrebi ca iti explic cat pot de bine ce a vrut ala sa explice)

..Cine, de unde ai aflat ca uleiul Shell lasa depuneri in motor?? Nu am auzit o aberatie mai mare!

 Eu folosesc Shell PurePlus exact ce folosesc dealeriii. de peste 250k km. Si inca asta pun pana o sa crape. Motorul are peste 500k. Motorul e bec, se vad rugozitati  din chiulasa - zonele neslefuite pe unde uleiul doar balteste.. metalul e curat dupaprima stergere cu degetul.

Am pus si pun 0W30 si 5W30 la un X1 euro 6. 

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pe 03.09.2024 la 14:07, Dan_316i a spus:

Poți să râzi până te spargi.

I-am recomandat synthoil de la liqui moly pe anumite considerente, până la urma poate să pună ce dorește și la fel fiecare dintre noi.

 

O recomandare buna dealtfel desi acelasi producator poate mai erau vreo 2 sortimente sensibile mai bune dar nu cu mult.

Ca nu are certificarea LL01 sau LL04, ci doar LL98 ? Si ce-i cu asta, ca nu reusesc sa inteleg.

In discutie e un N54, motor benzina cu turbina - deci nici nu s-ar incadra la norma LL04 care e un C3 toata ziua. Sau da-i lui N54 uleiul asta si il va consuma cu pofta si placere ! Si oricum, nu as pune asa mare accent pe normele si aprobarile BMW. 

Din moment ce manualul masinii e plin de aberatii "oficiale", de ce m-as increde in certificarile BMW ?

Mai degraba mi-as indrepta atentia pentru un benzinar la acel API SN ...eventual sa gasc un alt ulei cu specificatia si mai recenta de tip SP (unde S = scanteie (benzinar) si P performanta uleiului ce creste odata cu coborarea in alfabet. )

Nimeni din lumea asta nu tremura pentru motorul tau, nici macar constructorul. Tu doar trebuie sa cumperi masina aia noua compusa din plastic reciclat si umpluta cu electronica la un pret astronomic, sa o folosesti 100-150 mii km dupa care sa te declari satisfacut si dupa care sa cumperi alta. Si aici povestea se incheie ...pentru ca apoi masina ajunge in Romania (ma rog, in Est) unde amaratii aia se incapataneaza sa creada in fiabilitatea brandului si baga o caruta de bani in ea pentru ao mentine in starea de functionare pe niste drumuri. proaste si cu piese de schimb de provenienta dubioasa.

Revenind la uleiuri, eu nu m-as lua tare dupa norma si aprobari ci mai degraba dupa o alta clasificare.

- uleiuri de tip C, astea "moderne", conservatoare de energie dar care iti cam lasa motorul fara protectie pentru ca nah, nu poti sa si salvezi Planeta si sa ai si motorul protejat maxim

- si uleiuri de tip A3/B4 care iti ofera o protectia maxima a motorului dar nu prea sunt "prietenoase" cu mediul.

Tendinta media si a pietei o stim, totul ECO, asa ca si producatorii de uleiuri incearca cumva sa se incadreze chiar daca aceste uleiuri reduc drastic protectia motorului in fata uzurilor si a supraincalzirii.

Revenind putin la Synthoil 5w40 de la LM ...sa fim seriosi, nu e un ulei "complet sintetic". Conform fisei tehnice se aprinde la 230° si are un TBN de 10,5 ...ori de la un sintetic veritabil ai alte asteptari. A nu se intelege gresit, apreciez LM si chiar dupa parerea mea e mult peste Ravenol (alt sintetic, vezi Doamne) - doar ca 5 litri de ulei motor full sintetic nu le cumperi in lumea asta cu 300 lei, sa fim cinstiti.

Uleiurile cu adevărat complet sintetice sunt cu totul altceva și nu prea o sa le găsiti la raft in România pentru simplu fapt ca sunt scumpe si nu trec.

LM, ca si majoritatea marcilor si sortimentelor de alte uleiuri sunt de uleiuri hidrocracate, adica la o baza petroliera naturala rafinata sa adaugat un pachet de aditivi.

Asta nu e neaparat un lucru rau pentru ca prin tehnologia de hidrocracare sa reusit si chiar depasit unele performante a uleiurilor sintetice, adica a celor facute 100% in laborator.

 

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, zallo said:

Si oricum, nu as pune asa mare accent pe normele si aprobarile BMW. 

Din moment ce manualul masinii e plin de aberatii "oficiale", de ce m-as increde in certificarile BMW ?

bla bla bla

1 hour ago, zallo said:

LM, ca si majoritatea marcilor si sortimentelor de alte uleiuri sunt de uleiuri hidrocracate, adica la o baza petroliera naturala rafinata sa adaugat un pachet de aditivi.

Asta nu e neaparat un lucru rau pentru ca prin tehnologia de hidrocracare S-A reusit si chiar depasit unele performante a uleiurilor sintetice, adica a celor facute 100% in laborator.

Si uite asa s-a incheiat cercul. De ce ai folosit atatea de atatea cuvinte!? (mai radem si noi 👾😉)

Deci, in ce spune fabricantul, sa nu ne incredem - ca nu tremura pentru motorul meu. Clar.

Apoi uleiurile, alea de le zice hidrocracate.. mai toti le fac si mai putin Shell si Penzoil, adica tocmai aia care le-au pus pe piata primii..

Hmm, si BMW GHICI CE ULEI FOLOSESTE? Daca cauti o sa gasesti o poza mai mult decat lamuritoare.. stii ce se spune, ca o poza face cat o mie de cuvinte.. parca iti vorbeste.

Observi ce iti spune poza din link?

Scrie asa, "From Gas To Liquid To BMW Original oil" Hmm, ce o insemna; baga pe google translate.😅

A si se gaseste pe raft la ei, in Romania.

Deci uleiul smeker ultra sofisticat in laborator, triplu rafinat din gas lichefiat, greu de gasit, e pe raft la BMW. Ce chestie.

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

La ultima revizia am ales sa cumpar RAVENOL VMP 5W30 USVO de la taguldepiese.ro.

De atunci am parcurs cam 1.300 km si singurul lucru pe care l-am observat: motorul este un pic mai silentios. In rest nimic.

Intrebare: sunt la al doilea F31 320d si niciodata nu am fost nevoit sa completez cu ulei intre revizii. Care-i treaba? Fac eu ceva gresit? Trebuie completat chiar daca in bord nivelul uleiului este acelasi?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2024 at 6:39 PM, bimmer90f30 said:

De cine e considerat un ulei slab?? 😆😆😆

Pune si tu un link, o discutie serioasa despre uleiuri pe care ai auzit-o, te-a convins - ca pe langa ce stiai si stii tu despre uleiuri altii, aia mai destepti si studiosi te-au lamurit o data in plus.

Asta astept de la tine, daca vrei sa te cred.

(vezi ca intre timp am.pus un link de YT mai sus in topic care explica EXACT motivul si diferenta dintre uleiul Shell si alte uleiuri. Si daca de acolo nu ai inteles, poti sa ma intrebi ca iti explic cat pot de bine ce a vrut ala sa explice)

..Cine, de unde ai aflat ca uleiul Shell lasa depuneri in motor?? Nu am auzit o aberatie mai mare!

 Eu folosesc Shell PurePlus exact ce folosesc dealeriii. de peste 250k km. Si inca asta pun pana o sa crape. Motorul are peste 500k. Motorul e bec, se vad rugozitati  din chiulasa - zonele neslefuite pe unde uleiul doar balteste.. metalul e curat dupaprima stergere cu degetul.

Am pus si pun 0W30 si 5W30 la un X1 euro 6. 

 

 

Nu inteleg de ce faci quote usor agresiv si ironic, la un post vechi de mai bine de 1 an :)))

Iti recomand sa urmaresti analize de ulei uzat, teste de laborator, etc.

Si da, spre deosebire de alte uleiuri, uleiul BMW produs de Shell, este un ulei mediocru, dictat si de pretul la care se afla pe piata si dupa un anumit numar de km vs alte uleiuri comform testelor si analizelor lasa depuneri comparativ cu alte uleiuri. 
Poate au mai schimbat putin reteta si s-a rezolvat problema asta, nu am mai urmarit.

"Asta astept de la tine, daca vrei sa te cred."
😂Este fix problema ta sau treaba ta ce vrei sa crezi, nu trebuie sa ma crezi pe mine :))) din partea mea poti baga si ulei Bunica in motoarele tale.

Vrei un ulei bun, alegi ceva din gama premium, eventual sa fie si full sintetic (real), multe branduri ofera asta, inclusiv Shell, dar uleiul BMW produs de Shell, este mediocru.
 

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, StefanTd said:

Vrei un ulei bun, alegi ceva din gama premium, eventual sa fie si full sintetic (real), multe branduri ofera asta, inclusiv Shell, dar uleiul BMW produs de Shell, este mediocru.

Uleiul din poza din link este ulei Shell. 

Eu pe @zallo l-am "ajutat" sa inteleaga ce a explicat. Pentru ca am observat ca i-a scapat esentialul. Acuma, daca el considera altceva poate sa imi scrie. Deocamdata nu imi schimb constatarea din ce a scris.

Deci, inca o data, oficial (la data curenta) BMW foloseste ulei facut de Shell.

Cum altfel sa mai zic acelasi lucru ce l-am incercat mai sus?

Sa incerc in alta limba?

( @StefanTd te intreb, nu ar fi fost mai frumos din partea ta sa ii fi raspuns ultimului interlocutor care isi pune o intrebare simpla.. stii, sa nu monopolizez eu cu raspunsurile mele acest topic..? Eu am observat ce a intrebat noul coleg. Am zis sa las pe altii sa raspunda..

Tu de ce nu i-ai raspuns lui si ai ales sa intervii intre mine si Zallo!? Si (inter)vii si fara lectii facute.. 🌴 😉) Intreb doar..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bimmer90f30 said:

Uleiul din poza din link este ulei Shell. 

Eu pe @zallo l-am "ajutat" sa inteleaga ce a explicat. Pentru ca am observat ca i-a scapat esentialul. Acuma, daca el considera altceva poate sa imi scrie. Deocamdata nu imi schimb constatarea din ce a scris.

Deci, inca o data, oficial (la data curenta) BMW foloseste ulei facut de Shell.

Cum altfel sa mai zic acelasi lucru ce l-am incercat mai sus?

Sa incerc in alta limba?

( @StefanTd te intreb, nu ar fi fost mai frumos din partea ta sa ii fi raspuns ultimului interlocutor care isi pune o intrebare simpla.. stii, sa nu monopolizez eu cu raspunsurile mele acest topic..? Eu am observat ce a intrebat noul coleg. Am zis sa las pe altii sa raspunda..

Tu de ce nu i-ai raspuns lui si ai ales sa intervii intre mine si Zallo!? Si (inter)vii si fara lectii facute.. 🌴 😉) Intreb doar..

 

Nu cred ca ai urmarit cum trebuie acest topic aparent :)))) eu nu am intervenit intre tine si Zallo, am facut quote la reply-ul tau catre mine, deasupra lui Zallo, reply de altfel la un quote de acum mai bine de 1 an.
Poti sa mai urmaresti odata, nu este o problema, greseala este omeneasca.

Sper ca nu faci parte din acei oameni "cu lectiile facute" care fac reviziile la 30.000 si considera ca asa este normal, doar sper.. nu etichetez sau ceva in sens negativ.
Cum am mai zis, fiecare face cum considera, fara vreo conotatie negativa.

In rest toate bune, iti sugerez sa iti faci temele mai bine 👍

Edited by StefanTd
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, StefanTd said:

Nu cred ca ai urmarit cum trebuie acest topic aparent :)))) eu nu am intervenit intre tine si Zallo, am facut quote la reply-ul tau catre mine, deasupra lui Zallo, reply de altfel la un quote de acum mai bine de 1 an.
Poti sa mai urmaresti odata, nu este o problema, greseala este omeneasca.

Sper ca nu faci parte din acei oameni "cu lectiile facute" care fac reviziile la 30.000 si considera ca asa este normal, doar sper.. nu etichetez sau ceva in sens negativ.
Cum am mai zis, fiecare face cum considera, fara vreo conotatie negativa.

In rest toate bune, iti sugerez sa iti faci temele mai bine 👍

Am inteles. Am gresit. Aveam ceva in minte ce am crezut ca e un pic amuzant, distractiv si stimulant pentru amandoi.. dar tu desigur te-ai sesizat imediat si revenit cu o corectura zdravana!

Raspunsul tau dovedeste ca ai o minte mai agera nu una hodoroaga ca a mea.

Dar, cum ramane cu uleiul bmw? Ca despre uleiuri vorbim aici MAI MULT, decat despre oameni. Chiar daca oamenii vin cu ideile si parerile.

Dupa tine ramane ca e prost calitativ.

Dupa mine ramane ca sunt la zi, prin exemplu personal si realitate ca totusi BMW cand face un contract cu o anume companie producatoare de ulei se gandeste (analizeaza) ca totusi acele motoare (unele slabe ca fiabilitate.. fata de altele..) TREBUIE sa tina macar 200k km.. chiar cu schimburi pe la 30k. Si de aceea trebuie folosit ultimul "trend" in materie de inovatie in uleiuri, ..dovedit in conditii de stress. Pentru ca (f. probabil) facand motoare cu o viata limitata (pe ideea deja incetatenita de "planned obsolecence") calitatea uleiului, dupa cum stim tine motorul in viata.. Si noi banuim (nu?) ca si ei stiu asta (..de la noi!?). Si de aceea nu-si permit sa greseasca in fata noastra - asta e adevar ironic, nu o exprimare mura'n-gura.

Ca sa iti aduc pace in inima, schimb uleiul din motor pe la 12-15 mii. ca de aia ARE peste juma' de milion in bord la o masina. Cum altfel?

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Aici sunt de acord cu @bimmer90f30 . BMW are tot interesul ca uleiul sa fie bun, ca sa nu crape motoarele la primul utilizator sau in garantie, nici chiar cu schimburi facute la 25-30k, cum e planul de service acum. Asta inseamna si dupa parerea mea ca orice motor (diesel sau benzina!) o sa mearga cu uleiul asta si cu schimburile facute asa 200k km fara probleme. Dupa orice definitie, asta inseamna un ulei bun. 

A, ca sunt uleiuri si mai bune? Da, sunt. Dar fac vreo diferenta in practica? As spune ca probabil nu, mai ales daca faci schimbul la 10-15k, dupa cum mergi cu masina. Bine, daca cumperi o masina la 250k km si nu stii cum a fost intretinuta pana atunci, un ulei ceva mai bun poate o mai tine in viata ceva mai mult. Dar altfel..

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cand vad astea cu 30k... mai nou avem https://www.knauzbmw.com/condition-based-service-information.htm

In trecut da, parca a fost un gap pe la E uri si F uri unde nu se tinea cont de toti factorii.

Desi E30 de ex pentru vremea lui avea un algoritm destul de avansat  " The system is partially intelligent; while based on a timer, it also checks engine temperature and distance travelled to calculate the condition of the oil. However, it has no knowledge about whether you've actually changed the oil or not."

Din ce tin minte de la seria G in sus treaba a fost rezolvata .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect, și la F pare "prost' ex eu am interval pus la 15k am facut pana acum 6k km el zice ca au rămas 9k pana la revizie , doar ca am mers 50% oraș 50% extern so aș zice ca trebuia sa îmi dea mai putin el a făcut diferența nu a ținut cont de faptul ca am mers și urban.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ieri am facut schimb-ul de ulei si filtre la un X3 F25, cu B47 ca si motor, am ales ulei-ul de mai jos, sunt curios cum se va comporta....
Initial am avut un soc cand am vazut culoarea verde fosforescent, dar din ce inteleg e special facut asa pentru a vedea posibile scurgeri de ulei; motorul momentan nu are, dar vedem peste vreo 1000km...
image.thumb.png.fd235ba8da2f478c00d208757017aa0a.png

Link to comment
Share on other sites

 

Are, e pe siteul liqui moly.

1 hour ago, ADRIAN HD said:

După 1000 km va fi negru.Garantat.Vrăjeli comerciale.

Da, nici nu mă aștept altfel, dar cică in mi-a aia de km poți observa zonele cu probleme.

Anyhow, eu nu pentru asta m-am orientat la el ci mai mult pentru protectia dpf-ului. In ianuarie face un an decand e mașină la mine, am luat-o cu km putini(88k) dar a mers mult în oraș și era filtrul îmbâcsit.... Acum are 109k și abia acum a început să își facă regenerările in regim combinat(30urban-70extraurban) pe la 200-250km. Când am luat-o își făcea la 100-150km.... Deci e o îmbunătățire, sper sa se mențină așa, cel puțin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.