Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Si inchei cu alte poze ale acelui 328i din primul post

 

 

http://s8.postimage.org/4bbtxwfht/auto_079.jpghttp://s8.postimage.org/niyyuhxtd/auto_081.jpghttp://s8.postimage.org/q2ulolldd/auto_083.jpg

http://s8.postimage.org/g6tioyfld/auto_084.jpg http://s8.postimage.org/7yrl3ynox/auto_082.jpghttp://s8.postimage.org/7yrl3ynox/auto_082.jpg

http://s8.postimage.org/bm7ca0vw1/auto_085.jpghttp://s8.postimage.org/lksawi5bl/auto_086.jpghttp://s8.postimage.org/mocf8gpyp/auto_087.jpg

 

 

Proprietarul spune ca motorul mergea frumos si in aceste conditii, insa a reusit intr-un final sa il curete.

 

 

Ca nota de incheiere, subliniez inca o data faptul ca posturile mele de pana acum nu reprezinta decat centralizarea unor informatii menite sa prezinte un tipar de comportament (sau nu, daca nu credeti de cuviinta).

Nu exprim nicio opinie personala, fiecare e liber sa creada ce vrea despre uleiul preferat sau pozele afisate. Toate comentariile afisate apartin celor care le-au facut la momentul respectiv. Nici eu nu stiu daca sunt sau nu adevarate. Insa cine vrea, isi poate forma singur o parere atat asupra intervalelor de schimb cat si asupra provenientei sau caracteristicilor unui ulei.

Edited by .Bogdan
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

salut am un bmw 318is...din 1997 cam 170.000 km ...si sa schimbat de curand uleiul....valvoline 10w40...original din anglia......nush ce ulei avea inainte.....ce ziceti sa-l las in masina sau sa-l schimb ?......e bun?

nu are mai mult de 2000 3000 mi km....

 

Valvoline e f. bun. Am dus un Mercedes de la 200k la 750k cu valvoline.....merge si in ziua de azi

Link to comment
Share on other sites

3 motoare de pe BMW-urile mele le-am vazut desfacute, doua erau M20 de E34 520i si al treilea era M50 de E34 525i. Toate trei aratau impecabil, fara depuneri, curate. Pe vremea aia, 2002-2003, era la moda Penzoil, ulterior a aparut moda Castrol. M50-ul avea 360 de mii de km reali, si intr-un final (nu la mine), l-au lasat cuzinetii.
Link to comment
Share on other sites

eu trag o singura concluzie, trebuie sa fii nebun sa ti mai mult de 10-12k km un ulei intr-o masina..

nu trebuie sa fi nebun,trebuie sa fi nebun ca sa tragi concluzii din niste poze ; eu mai devreme de 23000 km nu schimb uleiul niciodata,niciodata n-am avut probleme,motorul e perfect,doar ulei longlife

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

da dar la M50 indicatia de service e 10-12k km, nu 30k ca la minunile astea :)

 

exact DOMI !

 

asa am si eu pe bord intervalul de schimb la ulei..30 de mii...bine nu sunt reali , sunt cam 20 de mii , dar..nu prea sar de 12 mii cu schimbul de ulei , desi pun cel mai sintetic ulei , care cica e garantat 30 de mii..in fine

 

daca mai faci schimburile si la deleari care nu binevoiesc sa schimbe uleiul..mergi cu un ulei 60 de mii ca popa, daca nu mai mult

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

 

eu am folosit doar Castrol si arata tot asa, diesel fiind

 

apropo, pt ce ai dat capacul jos ?!

 

 

 

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Eu aveam in motorul meu (M44) Liqui Moly 5W40.

Pornea foarte naspa la rece(doar iarna), zici ca mergea in 2 cilindri, tremura, dadea sa moara etc....asta doar 30-40 sec.

Dupa ce am schimbat uleiul, nu mai face asa........sa-mi trag palmi daca inteleg ceva....

Uleiul asta nou e de la Groza Dan, BMW 5W30.

Nu am desfacut capacul, dar pe la busonul de ulei, nu se vede sa fie mizerie....

Link to comment
Share on other sites

Atasat mai jos aveti istoricul masinii mele de la 0 pana la 153k km.

 

Dupa cum se vede masina in Germania a vazut numai schimburi efectuate la 25 - 28k de km cu ulei oem BMW 0w40 si 5w30 dar cu toate astea va pot spune ca motorul e cat se poate de curat pe dinauntru fara nici o urma de depuneri la valvetronic. :)

 

Schimburile au fost facute de regula la intervale de 6 luni, masina ruland in fiecare an cca 50 - 60k de km (aviz amatorilor cu masini diesel si km REALI!), banuiesc ca pe autostrada in regim de naveta, caci altfel nu prea vad cum sa fi facut atatia km, numai daca n-o fi fost vreun taxi sau ceva de genu, nu se stie niciodata.. :D

 

E vorba de masina din semnatura, un 318i fl din 09/2003.

 

Astfel concluzia mea personala este ca: in conditii ideale se poate tine uleiul chiar si pana la numarul maxim de km recomandat de producator fara nici o problema, daca masina este folosita doar pe distante lungi in regim de croaziera fara sa fie forjat si dus pe rosu, cum avem obiceiul noi s-o facem cu ale noastre de altfel..

Normal ca daca masina primeste cox in mod repetat sau este folosita 90% in regim de oras pe distante scurte, uleiul nu va rezista nici macar jumatate din acel interval maxim de 30k de km sau cat o fi dat in fisa sa tehnica.

 

Deci sustin si eu ideea lui Paul, si anume ca nu prea au relevanta deloc imaginile astea horror incarcate pe acest topic din moment ce nu se stie aproape nimic despre felul in care au fost exploatate masinile alea in intervalele respective de oil service.

post-8736-0-42984700-1325028315_thumb.jpg

post-8736-0-17836600-1325028327_thumb.jpg

post-8736-0-81967700-1325028336_thumb.jpg

post-8736-0-71012200-1325028345_thumb.jpg

post-8736-0-90369400-1325028355_thumb.jpg

post-8736-0-03681400-1325028734_thumb.jpg

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Pai asa postezi pozele chiar degeaba.

Nu multa lume are timp sa analizeze sclipirile si nuantele din poze, asa ca va trece mai departe.

Nu vreau sa te deranjez dar topicul este printre cele mai reusite din ultima vreme. Mi-am exprimat opinia dezaprobatoare fata de alte topicuri de c**** care se bucura de replyuri de tot rasul chiar in topicurile respective si nu o data, functia search o sa devina inutila pentru ca va da raspunsuri total deplasate fata de subiectul cautat.

Diseara o sa incarc pozele proprii facute in urma schimbarii garniturii si o postez si concluziile mele pentru a fi in ton cu cerintele moderatorului.

Ca o concluzie de pana acum, felul in care arata 328i-ul ala...pffff sper sa fie trucate pozele, altfel sigur uleiul era contrafacut sau neschimbat de la 0 km.

Edited by CatuXXX
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa fi nebun,trebuie sa fi nebun ca sa tragi concluzii din niste poze ; eu mai devreme de 23000 km nu schimb uleiul niciodata,niciodata n-am avut probleme,motorul e perfect,doar ulei longlife

 

nu numai din pozele alea, dar sunt numeroase exemple cu motoare cu intervalul de service standard de 22-25k, care la 140-150k km aratau pline de mazga.

da un search la BMW oil sludge si vezi...

Ok, e ulei sintetic, mergi numai pe autostrada.. bun, faci un schimb la 15k km. 20, dar deja 25k, 30, am vazut intervale si de 48k km.. sa fim seriosi.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa cum am promis:

Masina este un 320i din 2001, 125kw. Am cumparat-o in 2006 din Germania. Am cumparat-o la 100.000 de km, pe carte avea 3 revizii iar in Romania le-am facut la maxim 11.000. Uleiuri folosite:

1. Castrol Magnatec 5w40 primele 2 schimburi de cand am cumparat-o;

2. Castrol 10w60 nu mai stiu cum ii zicea prin 2007-2008 (Edge sport de acum) un schimb intr-o vara;

3. BMW 5w30 de atunci si pana acum acum multe schimburi;

4. BMW 5w40 il folosesc de 2 schimburi...

Masina are in prezent 255.000 de km.

 

Nu am putut sa pun mai multe poze o sa incerc mai tarziu. Ca sa raspund si la iminenta intrebare am desfacut capacul pentru a schimba garnitura iar pe capac spre distributie avea arsura.

post-3180-0-77574000-1325096505_thumb.jpg

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

Interesanta coloratura data de uleiuri pentru motoare exploatate cam in aceleasi conditii si care au o uzura similara (vorbesc comparativ cu al meu).

Nu exista sludge, insa cred ca aramiul ala s-ar putea sa fie din cauza:

a) combinarii mai multor tipuri de ulei

b ) nivelului scazut de detergenti din uleiul (le) folosite

c) intervalului extins de service (poate s-a format pana in cei 100.000 km la care ai cumparat-o, dar in cazul asta revenim la punctul 2)

 

Curios ca era ars capacul.... ars-ars sau avea depuneri ? Si al meu avea unele depuneri minore, dar cred ca mai mult datorate condensului, pentru ca se aflau in segmentul superior, dinspre admisie.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca intelegem acelasi lucru prin ars/depuneri. Pot sa spun ca am indepartat arsura/depunerile respective relativ usor cu o pensula si decarburol(capacul are fagurii aia, nu stiu pentru ce poate pentru a mari rezistenta si in ei era arsura respectiva cum am mai spus mai mult spre distributie), apoi l-am spalat si o noapte intreaga l-am lasat la uscat, a doua zi pe la 12 l-am pus la loc.

Nu stiu daca e bine sa se foloseasca solutiile de curatat motorul din comert, alea de se pun, se lasa motorul la ralanti cateva minute si se scoate uleiul. Contin motorina/benzina si nu cred ca fac cine stie ce minuni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.