Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Pai da...dar cum poti sti daca ai sau nu depuneri si daca sa folosesti sau nu engine flush decat daca desfaci capacul.

O parere o am am si nu o sa mi-o schimbe nimeni in ceea ce priveste aditivii de motor nu o sa bag niciodata. Cunosc doua cazuri in care s-au folosit aditivi si rezultatul la un Rover 75 2.5 v6 a fost ca s-a calat motorul iar la un e36 318i cei drept cam praf masina, proprietarul a folosit in vreo 2 randuri aditiv pentru ca avea uleiul la minim ( nu inteleg de ce nu a pus ulei, mai aveam putin sa ii ascund cheia la masina a doua oara ) motorul a inceput sa bata si bineinteles ca l-a segmentat.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am scos uleiul negru niciodata din motor. Este o tenta mai inchis la culoare fata de cel nou si mai subtire.

intreb eu alceva : din ce cauza credeti ca un ulei devine albicios si foarte subtire ( Magnatec 10w40 a fost pus in masina respectiva e36 318i, dupa ce a fost schimbata chiulasa si axul cu came, uleiul a fost verificat la o saptamana plus ca miroase a ars ) ? Cumva benzina in ulei ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca intelegem acelasi lucru prin ars/depuneri.

 

Pai ars ar insemna faptul ca fagurele a fost afectat (plasticul s-a topit/ars), iar depunerile inseamna ca structura capacului nu a fost afectata, ci doar s-au format depuneri maro din cauza condensului/uleiului.

 

Culoarea aramie ma mai duce cu gandul la ceva: temperatura ridicata coroborata cu ungere necorespunzatoare.... adica piesele ating o temperatura inalta fara a fi unse/racite de ulei in cantitati corespunzatoare. Pelicula de ulei care totusi ajunge in zona este "arsa" la contactul cu metalul, formandu-se depuneri fine care dau culoarea respectiva....

 

Eu in locul tau as schimba uleiul (in sensul in care as renunta la cele folosite pana acum) si peste 50.000 km as mai arunca o privire.... odata cu alta garnitura. E incredibil cum poate sa ajunga cauciucul ala in 250.000 km....

Edited by .Bogdan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai ce cauciuc ca era plastic super casant. Ai dreptate in ceea ce priveste ars/depuneri capacul este intact deci corect este ca aveam depuneri.

Uleiul nu cred ca o sa il schimb pentru ca nu stiu ce as putea pune, am auzit de varianta Motul.

Sa va spun ce pateam cu Magnatec 5w40 : faceam schimbul 6,5l si in 5000 de km imi manca 1 litru, completam si apoi cred ca la fiecare 1500 mai manca un litru ( stilul de mers era unul normal, rareori urcam in 6000), am completat asa de doua ori parca si am facut iar schimbul de ulei, am pus tot Magnatec 5w40 si povestea s-a repetat, manca un litru in primii 5000 si apoi regulat un litru cam la 1500. Erau doua variante ori motorul ori uleiul dar avand in vedere ca la primul schimb de ulei facut, am pus un Castrol nu mai stiu denumirea cert este ca era 0w30 ( mi l-a dat fara sa platesc, de unde am luat masina pentru ca pe computer arata pana la service vreo 3000 de km, era vineri si acolo deja inchideau asa ca l-am pus in RO ) nu a mancat mai nimic adica am mers cu uleiul ala cam 15.000 pana cand a ajuns la minim si nu am gasit sa completez asa ca am zis sa fac schimbul.

Deci dupa doua schimburi cu Magnatec 5w40 eu personal nu il recomand la nimeni. Am pus apoi Castrol 10w60 nu a mancat in 10.000 nimic, era vara si am zis in capul meu ca daca se pune in motoarele M de ce sa nu mearga si la mine, acum nu stiu daca am gresit sau cat am gresit, ideea este ca de atunci am pus numai BMW 5w30 si acum de doua schimburi am trecut pe BMW 5w40. Pun BMW 5w40 pentru ca am inteles ca protejeaza motorul mai mult decat 5w30 dar in intervalul de 10.000 dupa care trebuie schimbat iar 5w30 are o protectie mai mica dar il poti tine mult mai mult si avand in vedere ca in 10.000 de km mananca 1,5 litri eu zic ca BMW 5w40 este solutiapentru mine.

Pareri ?

Link to comment
Share on other sites

Si un caz recent de la noi din curte: N52 cu 70.000 km, schimburi de ulei efectuate la reprezentanta (deci interval extins de service http://l.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/113.gif )

 

http://s17.postimage.org/7stf09hqz/PICT5609.jpghttp://s17.postimage.org/s1gslzh23/PICT5611.jpg

http://s17.postimage.org/t50wxy1p7/PICT5613.jpghttp://s17.postimage.org/yhprc2pln/PICT5614.jpghttp://s17.postimage.org/as0bndr8b/PICT5615.jpg

Link to comment
Share on other sites

avand in vedere ca in 10.000 de km mananca 1,5 litri eu zic ca BMW 5w40 este solutiapentru mine.

Pareri ?

 

1,5 litri in 10.000 km e oricum mult. Mie imi manca in jur de 1L (BMW LL01/LL04) intre schimburi, de obicei dupa ce treceam de primii 5.000 km.

De cand am trecut pe LM (acelasi indice de vascozitate), nu mai papa nici un gram. Nu imi pot explica decat prin faptul ca cel OEM era pur si simplu prea subtire/deja dupa 5.000 km nu mai facea fata... sau nu era chiar OEM :), desi il luam de la grozadan.

Link to comment
Share on other sites

Mda...la faza cu OEM deja nu mai am reactii sunt atatea lucruri contrafacute, nu fac referire la grozadan poate este original sau nu poate nici el nu stie ce vinde si omul e de buna credinta...sunt atatea vicii ascunse in prezent incat nu prea mai ai incredere in ceva.
Link to comment
Share on other sites

Si un caz recent de la noi din curte: N52 cu 70.000 km, schimburi de ulei efectuate la reprezentanta (deci interval extins de service http://l.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/113.gif )

 

http://s17.postimage.org/7stf09hqz/PICT5609.jpghttp://s17.postimage.org/s1gslzh23/PICT5611.jpg

http://s17.postimage.org/t50wxy1p7/PICT5613.jpghttp://s17.postimage.org/yhprc2pln/PICT5614.jpghttp://s17.postimage.org/as0bndr8b/PICT5615.jpg

 

da, arata sexy...

Link to comment
Share on other sites

eu de asta vorbeam cand ziceam ca sunt poze pe net o groaza cu motoare BMW desfacute din diverse motive pana in 150k .km. de cand e nebunia asta cu intervale de service de 30k km.. . toate arata asa..

Bine mai merg saracele, dar ala care o cumpara SH.. :) .. dumnezeu cu mila.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pai aia e..nu uleiul in sine e problema ,cat intervalul de schimb si daca atunci il schimba sau nu :)..

 

dar cert e, ca in momentul in care ti-a scazut nivelul de ulei e clar , ca s-a uzat si trebuie schimbat, nu completat (si tot asa, pe acelasi principiu, e clar ca atat poate duce)

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Am avut Liqui Moly 5w40 4100 in motor.

Il cam papa, a ramas curat in timp(detergenti putini), si mergea cam aspru motorul(da, stiu...asta e subiectiva)

Acum am BMW5w30....se aude altfel motorul, in plus, porneste si "idleuieste" mai bine la rece.

 

Doar sa ai grija de unde iei uleiul....:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.