Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Nu este obligatorie norma LL04, iti dai seama ca in anii '90 cand a fost conceput motorul nu exista o asemenea specificatie a uleiului.

Nimic nu este obligatoriu. Omul face ce vreau cu banul si cu bunurile lui.

 

Printre altele, norma LL-04 face referinta la combustibilii din Europa, iar cea LL-01 la combustibilii din US.

Deci bine ar fi - nu obligatoriu - sa utilizeze ulei cu specificatia LL-04.

DIn cate am inteles, sper sa nu se repete, motorul cu mai multi km, trebuie folosit ulei cu vascozitate mai mare de ex. daca un motor foloseste 5w30 urmatorul fiind 5w40 il folosim deoarece consuma ulei cel standard, afecteaza cu ceva daca folosim in continuare 5w30 in afara de consumul uleiului? pentru ca am inteles ca ar fi mai zgomotos motorul...daca am inteles eu bine

Producatorul recomanda un anumit tip de ulei pentru un anumit tip de motor. Cu acel ulei trebui sa mergi. Daca motorul consuma si ii pui ulei de vascozitate mai mare atunci nu faci decat sa amani inevitabilul, adica sa rezolvi problema pentru care motorul a ajuns sa pape. Stiu ca daca se arde 1L intre schimburi atunci nu-i bai. Este in limite. Daca insa consuma mai mult degeaba ii pui ulei mai gros.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

A mai folosit cinev ulei Bardahl?pe net am vazut numai lucruri bune despre el.As dori sa incerc TECHNOS C60 5W30 exceed pt un 320d nfl.

ACEA C3

MB 229.51 / VW 504.00-507.00 / BMW Longlife 04 / Porsche C30

SAE 5W-30

Link to comment
Share on other sites

Salut, am pe cineva in Austria, care sa imi cumpere ulei de acolo, din Romania nu mai iau, dupa ce am citit pe aici, desi pe cel care l-am cumparat de la un vanzator de pe forum (Bmw Original0w40) scrie "made in Germany", nu "made in EU" :rolleyes:, si nu mi-a scazut nivelul la ulei; chiar si pretul la noi mi se pare suspect de mic, intrebarea mea este daca sa iau Castrol Edge 0w40 sau BMW Original 0w40 ? Am vazut pe net niste teste mai mult sau mai putin avizate intre cele doua, in care Castrol ar fi mai bun, de aici si intrebarea pentru userii mai experimentati. Este pentru masina din semnatura (prima)si are 180000 km.
Link to comment
Share on other sites

Am sapat dupa ulei mai mult, de fapt Castrol Edge 0w40 nu are norma LL04 (agreata de BMW), ci voi lua Castrol Edge Sport care are aceasta norma... :rolleyes:

Sper sa nu gresesc si sa-mi ia respectivul ulei neotrivit, ca e mai comod omu'.

Link to comment
Share on other sites

A mai folosit cinev ulei Bardahl?pe net am vazut numai lucruri bune despre el.As dori sa incerc TECHNOS C60 5W30 exceed pt un 320d nfl.

ACEA C3

MB 229.51 / VW 504.00-507.00 / BMW Longlife 04 / Porsche C30

SAE 5W-30

 

Am amici care au avut probleme cu uleiul asta, pe mai multe motoare (M20B27, M50B25, SR20DET)/ Nu iti recomand.

Link to comment
Share on other sites

Am sapat dupa ulei mai mult, de fapt Castrol Edge 0w40 nu are norma LL04 (agreata de BMW), ci voi lua Castrol Edge Sport care are aceasta norma... :rolleyes:

Sper sa nu gresesc si sa-mi ia respectivul ulei neotrivit, ca e mai comod omu'.

 

din ce stiu 0w-40 nu e recomadat la masina ta.

Link to comment
Share on other sites

din ce stiu 0w-40 nu e recomadat la masina ta.

Pai de ce ? Ca are norma LL04 si scrie pe el ca merge si la cele cu filtru de particule, 0 este vascozitatea la rece (la pornire), si 40 vascozitatea la cald, ceea ce consider ca e mai bine decat 5w30, care este un ulei mai subtire, sau aberez eu.

Asta am bagat pana acum:

http://i.imgur.com/Bc17fEZ.jpg

Link to comment
Share on other sites

tie iti trebuie 0w-30 sau 5w-30.

tot ce e cu 40 in coada nu merge in nici un motor cu TD de dupa 2000.... tocami aia e problema, ca e prea vascos pentru turbina

vezi ca iti scrie si in carte cu siguranta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Manual de service nu am, iar manualul de utilizare e in olandeza, dar am citit si pe forumuri straine, si acolo au spus ca asta e noua norma pe care o cere BMW (LL04). Scrie pe bidon ca e pentru motoare bmw diesel (care au turbina), de aici deducerea ca e bun pentru n47. Vanzatorul de pe forum mi-a zis ca e bun pentru masina mea, w30 mi se pare prea subtire, mai ales vara, e ok si ala dar pentru masini cu putini km.

Nu stiu de ce spui tu ca w40 e prea vascos pentru turbina... :rolleyes:

Ceva nu are sens, ca daca e cum zici, atunci de ce au mai scris pe ele ca sunt foarte bune pt diesel (cu turb0).

Link to comment
Share on other sites

confunzi total norma LL04 cu indicele de vascozitate.

Sunt 2 chestii separate.

asa cum exista 5w40 si 0w40 cu LL04, exista si 5w-30 si 0w-30 cu norma LL04.

LL04 este un standard creat de BMW , este un ulei long life, pentru intervale de schimb de peste 20k km, si recomandat in special bmw -urilor diesel de dupa 2004, care au filtru de particule. Contine niste specificatii suplimentare fata de specificatiile intalnite la orice ulei, in speta ACEA/APi.

Aproape toti producatorii mari au si un set de specificatii suplimentare, cum e la BMW LL04, exista si specificatii mercedes, vw etc...

De asta zic, vezi ce recomanda cartea, daca zice ca e ok 5w40 sau 0w40, pui dinala..

desi nu inteleg de ce ai vrea ceva cu 0w, arunci banii pe fereastra.. doar nu conduci la cercul polar..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

...

tot ce e cu 40 in coada nu merge in nici un motor cu TD de dupa 2000.... tocami aia e problema, ca e prea vascos pentru turbina

...

 

 

...

Nu stiu de ce spui tu ca w40 e prea vascos pentru turbina... :rolleyes:

Ceva nu are sens, ca daca e cum zici, atunci de ce au mai scris pe ele ca sunt foarte bune pt diesel (cu turb0).

 

 

...

desi nu inteleg de ce ai vrea ceva cu 0w, arunci banii pe fereastra.. doar nu conduci la cercul polar..

Deeeeci, ca s-au strans prea multe contradictii :D

 

Nu exista asa ceva, cum ca un ulei e prea gros pentru turbina. Atata timp cat e ceea ce scrie in carte e ok.

Daca in carte scrie ca poti pune 5w40 la un motor, nu e nicio greseala sa pui 0w50 de exemplu daca are norma care trebuie.

Ar fi insa o greseala sa pui in loc de 5w40 un ulei de genul 10w30 sau 15w40. Am dat niste exemple teoretice ca sa se inteleaga.

 

0w40 nu pui in motor doar daca esti intr-o zona cu temperaturi arctice. Ajuta la pornire in special. Timpul pana cand se face pelicula cu ulei trimis de pompa, e mai mic decat daca folosesti un ulei cu 5w sau 10w.

 

Un ulei 5w60 nu inseamna ca e mai gros decat 5w30 ci inseamna ca suporta si isi mentine mai bine caracteristicile la functionarea la temperaturi foarte ridicate.

 

Apropos. Cati folosesc la grup la BMW ulei 75w140?

Link to comment
Share on other sites

eu am pus 75w-140 ca diferentialul meu e cu LSD , si asta recomanda in carte..

 

pai nu prea, ca la temp de lucru, exista diferente de vascozitate in 30 si 40, la unul e 12.5 la celalat 16.

oricum eu i-am zis sa puna ce scrie in carte..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Astazi am facut si eu schimbul de ulei. Initial am vrut sa pun Castrol Edge 5W40, insa mecanicul mi-a recomandat Magnatec 10W40. Ce parere aveti? A mai folosit cineva? Masina este un E36 M43.

Mare destept mecanicul ala ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.