Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Vara este bine sa ai un ulei putin mai vascos , iar iarna mai subtire. Cele full sintetice de calitate isi pastreaza calitatile si la -15'si la 35' , ca temperatura exterioare . Din punctul meu de vedere , cel mai bun ulei este Liqui Moly 10W60 , a costat cam o gramada pentru bugetul meu, DAR era sublim . Dupa cativa ani am incercat si Castrol 10w60 , era mai bun decat cele semi , dar nu s-a ridicat la performantele si impresiile LM .

Alta problema care am observat-o la multi soferi/proprietari este ca se incred in recomandarile din cartea masinii , adica 15.000 km un ulei cam slabut , iar asta este mult . Sunt uleiuri longlife si uleiuri de calitate care tin si mai mult , dar un ulei ieftin , chiar daca se spune ca "tine" , multi se plang apoi ca troncane motorul la rece vara , ca scoate fum , ca se consuma cam mult ulei , ca se incalzeste cam mult motorul vara , ca porneste greu iarna ... uleiul isi face treaba , dar ... multi vor performante de la motor , ca de asta au BMW si nu Logan , dar nu acorda atentie de buzunar consumabilelor , iar asta se cunoaste la comportamentul masinii .

Link to comment
Share on other sites

ideea este ca 5W30 si 0w40 e bun pentru iarna si temperaturi scazute , iar 5w40- 10W40 merge vara. Mai depinde si de uzura motorului si de tipul lui , adica plajele de turatii ale motoarelor . Vad ca sunt multi fani Castrol , desi cativa au incercat si Liqui Moly .

 

Primele doua caractere si anume 5W / 0W / 10W desemneaza gradul de vascozitate al uleiului la rece, iar celelalte doua numere dupa W, ex: 30 / 40 / 50 / 60, fac referire gradul de vascozitate la cald, adica in momentul in care motorul este deja in functionare si la temp optima de functionare! Spre ex. un ulei 5W30 si un altul 5W40 ori 5W60 pentru o temp ambianta de 0gr, vor avea la rece(la prima pornire a motorului) acelasi grad de vascozitate! Diferenta intre acestea apare in momentul de exploatare, cand vor avea grade vascozitate diferite: 30 < 40 < 60! Nu se pune problema ca daca-i mai subtire la rece merge doar iarna si daca-i mai gros la rece merge doar vara! Tu iti schimbi uleiul dupa anotimp? evident ca nu! Spre exemplu vara, la o temp ambianta de 30gr (la rece considerat), oricare din aceste uleiuri nu vor avea probleme cu ungerea! Mai important din acest punct de vedere este capacitatea de ungere la cald/ in exploatare, cel putin vara! iarna se schimba putin problema intrucat pe langa faptul ca trebuie sa aibe un grad de vascozitate corespunzator la cald(30 / 40), devine la fel de important si gradul de vascozitate la rece(0W, 5W)!

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Orice in afara de BMW, in principiu. Cati km are masina ?

Aici nu sunt de acord cu tine. Din 2009 si pana azi am pus doar ulei BMW 5w30 LL04 la toate cele 3 masini (E90,E92,E46) si am fost foarte multumit. Si chiar se fabrica in Germania, iar pt masinile in garantie reprezentantele folosesc acelasi ulei. Chiar astazi am verificat unde se produce uleiul BMW 5w30 si Motul 5w30 si raspunsul este Germania si Franta(vezi foto). Am auzit multe discutii cum ca in sine uleiul ar fi Castrol insa eu cred ca daca asta recomanda fabricantul si fiindca asta se foloseste la masinile in garantie (garantie care mai nou ajunge si la 5 ani) gandesc totusi ca este un ulei bun.

Acum ca se vinde si ulei contrafacut sub acelasi nume asta e o alta poveste.

In rest sunt de acord cu tine, Liqui Moly, Motul, Repsol, chiar si Eneos sunt printre cele mai bune uleiuri.

post-841-0-88779400-1381940679_thumb.jpg

post-841-0-33053000-1381941331_thumb.jpg

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

nu stiu de unde e treapa asta cu tropicele la 10w-40

 

E teoretica treaba asta evident, atata timp cat si unul din Finlanda poate isi toarna in motor un ulei care incepe cu 10W, desi lui i s-ar preta mai bine un 0W! Am vrut sa dau doar ca si exemplu, pentru a-ti face o parere despre acest grad de vascozitate la rece! Cel mai bine verifici intervalul de temperatura in care opereaza un ulei cu un anume indice al gradului de vascozitate la rece(0W; 5W), tinand cont de temperaturile de peste iarna ce se pot atinge in zona in care traiesti!

Link to comment
Share on other sites

Pai poate sa-si toarne si ulei de la bunica , nimeni nu-i va putea spune nimic , dar asta nu inseamna ca motorul ii va merge perfect . Pana la urma aici se vorbeste despre alegeri mai de "finete" , daca vrei sa-ti porneasca mai repede si bine iarna , daca vrei sa nu troncane , daca vrei ca motorul sa se comporte mai sportiv ...

In cazul pe care-l dai tu ca exemplu , intr-un diesel de peste 150-175.000 km de exemplu , nu i-ar face deloc bine un 0W !

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare! Am o nedumerire in legatura cu nivelul uleiului pe joja. Am atasat jos o poza cu nivelul uleiului cand motorul este rece. Intrebarea mea este: e corect nivelul? Nu trebuia sa fie la jumatatea partii din mujloc?

Este corect nivelul, putin sub maxim. Cele doua semne (liniute) indica minimul si maximul.

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

Am facut ieri schimbul la masina din semnatura si am schimbat clasicul BMW 5w30 cu Motul 5w40 Full Synthetic. Prima impresie e ca in comparatie cu uleiul BMW dupa 200km parcursi acum motorul este o idee mai silentios. Sa vedem cum se aude cand se apropie de urmatorul schimb.
Link to comment
Share on other sites

Am facut ieri schimbul la masina din semnatura si am schimbat clasicul BMW 5w30 cu Motul 5w40 Full Synthetic. Prima impresie e ca in comparatie cu uleiul BMW dupa 200km parcursi acum motorul este o idee mai silentios. Sa vedem cum se aude cand se apropie de urmatorul schimb.

La momentul de fata comparatia nu prea are sens, compari uleiul uzat cu uleiul nou. Chiar si asa sunt uleiuri cu specificatii diferite.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La urmatoarea revizie as vrea sa trec pe ulei sintetic pe baza de ester:

Fuchs Titan Race Pro S 5w40 sau Fuchs Titan Race Pro S 5w30. Masina este E90 320I, 78.000 km, ce parere aveti?

Folosesc masina 90% din timp pentru drumuri scurte, 10-15 km. Uleiul as vrea sa-l schimb la maxim 1-1,5 ani sau 10.000 km.

 

 

ueiul se schimba obligatoriu la 1 an chiar da ca ai facut 2000 km

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vreau sa schimb uleiul zilele astea la 320d Fl 2004 si sincer sa fiu nu stiu ce ulei sa bag in el. Momentan merg cu ulei Bmw 5w30 si mi se pare foarte ok din toate punctele de vedere, nu e zgomotos la rece si nici la cald, doar ca as incerca sa bag Motul dar nu stiu cu ce specificatii si care mai exact sa pun, ca pe site-urile de specialitate imi da ceva pentru masinile cu filtru de particule(iar a mea nu are asa ceva).

As baga Castrol, dar am auzit ca circula foarte mult ulei contrafacut si nu as vrea sa nimeresc un asa lot(chiar acum cateva luni auzeam pe cineva ca are in garaj un palet cu bidoane castrol in ambalaj verde si ca il da foarte ieftin, dar nu am vrut sa fiu eu cel care testeaza asa ceva)

Masina in cauza are in jur de 200.000km

Link to comment
Share on other sites

La urmatoarea revizie as vrea sa trec pe ulei sintetic pe baza de ester:

Fuchs Titan Race Pro S 5w40 sau Fuchs Titan Race Pro S 5w30. Masina este E90 320I, 78.000 km, ce parere aveti?

Folosesc masina 90% din timp pentru drumuri scurte, 10-15 km. Uleiul as vrea sa-l schimb la maxim 1-1,5 ani sau 10.000 km.

 

Fuchs folosesc si eu, ce-i drept nu esteric si sunt foarte multumit. Am schimbat toate fluidele la masina mea cu Fuchs. Multumit de cum se comporta.

 

Vezi ca uleiurile pe baza de esteri sunt indicate motoarelor care vad turatii ridicate si competitii, de altfel se recomanda inlocuirea la sub 10000km. Ca protectie insa sunt de neegalat de sintetice.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Fuchs folosesc si eu, ce-i drept nu esteric si sunt foarte multumit. Am schimbat toate fluidele la masina mea cu Fuchs. Multumit de cum se comporta.

 

Vezi ca uleiurile pe baza de esteri sunt indicate motoarelor care vad turatii ridicate si competitii, de altfel se recomanda inlocuirea la sub 10000km. Ca protectie insa sunt de neegalat de sintetice.

 

Am citit foarte mult despre tipurile de ulei si acum sunt complet in ceata, cate persoane, atatea pareri!

Cred ca pana la urma voi merge pe LM Top Tec 4200, am nevoie de un ulei pentru drumuri scurte si nu pentru turatii mari, desi cateodata imi place sa-i dau talpa.

Edited by PREDATOR1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca s-a mai postat undeva pe acest forum, dar am dat peste ceva ce-l consider cel putin interesant.

Un post de pe alt forum despre uleiurile agreate de BMW, din care reproduc:

 

"BMW approved engine oil list! THE LIST!

 

I got this official BMW list of approved motor oils - from my local dealer.

IF your fuel is low (to none) sulfur (sulphur) you need to use LL-4. IF your fuel has high sulfur you need to use LL-1.

 

Basically if you live in the EU (plus Switzerland, Norway, Liechtenstein) – you should use a LL-4 type oil.

IF you live in the USA/Canada… you should use a LL-1 type oil.

 

Additionally any LL-1 or LL-4 oil shall have an API SM rating or higher.

Bellow is THE LIST of oils that BMW has approved for use in their engines. IF you don’t see your motor oil listed here… BMW says not to use it. Period.

 

BMW engine code and oil LL type codes…BMW engine code and oil LL type codes…

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0001-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0002-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0003-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0004-1.jpg

 

NOTE:

The BMW oil 0w40 part #83210398504 is a full synthetic oil.

The BMW oil 5w30 part #83210398507 is NOT a synthetic oil!

 

BMW part numbers for LL-4 & LL-1 oils and THE LIST…

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0005-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0006-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0007-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0008-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0009-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0010-1.jpg"

 

... continuare:

 

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0011-1.jpg

http://i764.photobucket.com/albums/xx283/Dackelone/BMW%20approved%20oil%20list/SCAN0012-1.jpg

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.