Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Astazi mi-a ajuns uleiul comandat din Germania de pe Ebay, dar cand am deschis coletul am constatat ca pe bidon nu scrie Made in Germany, cum ma asteptam, ci Made in EU, iar specificatiile sunt in italiana, greaca si nu mai stiu ce limba. Sa fie si asta cumparat din DE contrafacut ? :huh: Mai am o nedumerire: data de fabricatie e 2010, e vreo problema daca e facut in 2010 ?Mi se pare cam vechi totusi...http://i.imgur.com/EzYereL.jpghttp://i.imgur.com/mEDCsKo.jpg

 

Cam tardiv raspunsul dar dupa codul de bare teoretic e fabricat in Italia

Link to comment
Share on other sites

Uleiurile de motor au termen de valabilitate reglementat de RAR, la noi in tara. Producatorul nu ofera termen de valabilitate, considerand ca uleiul, pastrat in anumite conditii de temperatura, isi pastreaza proprietatile un timp indelungat. Deci, cu alte cuvinte, pe uleiurile de pe piata romaneasca ai sa gasesti scris pe eticheta in limba romana termenul de valabilitate. C-asa-i legislatia si trebuie sa aiba. Daca iei uleiul de afara, logic, nu are eticheta in romana si prin urmare nu intra sub incidenta RAR.

 

In legatura cu "Made in Germany" vs "Made in EU", la o simpla cautare pe net dau peste asta. Legislatia inca nu este armonizata pe intreg teiritoriul UE. Asta din cauza ca urla nemtii si englezii si, cred eu, pe buna dreptate. Bottom line, actualmente, acest "Made in UE" nu este 100% garantia faptului ca, spre exemplu, uleiul cumparat de tine, este facut da capo al fine in vreun cotlon din Europa.

 

Nu pricep o chestie. Threadul asta are peste 100 de pagini. De ce nu dati un search inainte sa postati? Se tot pun aceleasi si-acelasi intrebari si probleme care s-au tot discutat si para discutat, cu linkuri, cu tot felul de detalii. Tot timpul aceeasi retorica: "care-i cel mai bun ulei?". Este cu dus si-ntors; nu prea se poate formula asa de usor un raspuns transant DA sau NU. Daca se citesti ce s-a tot scris pe acest thread, daca se dau cateva search-uri pe mighty Google, se poate trage o concluzie cu privire la uleiul pe care doresc/este bine/vreau sa-l pun in masina.

 

Producatorul motorului recomanda X brand ulei > marketing. Fabricantul motorului stabileste anumite normative si specificatii ale uleiului ce trebuie introdus in motor, nu si brandul. Popescu, Ionescu, s.a.m.d, daca are ceva in cap si daca ii pasa de intretinerea si ingrijirea masinii, cauta, se documenteaza, asculta si parerea mecanicului "atoatestiutor" si poate trage o concluzie cu privire la cel mai bun ulei pentru masina personala (indiferent de costuri) si/sau cel mai bun ulei calitate/pret.

 

Intr-adevar, dupa eticheta, Castrolul din poza pare a fi manufacturat de BP Italia. Dar... "The barcode prefix is not a reliable and constant method of determining a product's country of manufacture".

 

Inchei, dar nu inainte de a reaminti o stare de fapt certa: multe branduri de uleiuri sunt piratate (prin ulei piratat eu inteleg ca sunt mari sanse ca, in loc de ce-i pe eticheta, sa bag in motor Floriol/Untdelemn_de_la_bunica/etc), dar capul de afis este tinut de Castrol si Mobil (ordinea-i aleatorie).

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Salutare, am un E90 2009,2.0D N47 177 CP(170000 km), pana acum am folosit Mobil Super XE 3000 acum as dori sa schimb uleiul si sunt putin in dubii!

Ce sa aleg, Ravenol(de care?) sau Liqui Molly TOP TEC 4200? urmeaza peste 3000 km sa schimb distributia si revizia!

 

 

ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat aici, care din ele? ms

Link to comment
Share on other sites

In sanscrita sau persana as vrea eu sa scrie. Ca observ ca in romaneste nu prea se intelege ce se vorbeste pe aici.

 

Uleiul Castrol pentru Romania are eticheta in limba engleza, doar pe spate sunt trecute traducerile in mai multe limbi inclusv in romana.

N-ai vorbit tu mai sus despre uleiul Made in Germany?

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

In sanscrita sau persana as vrea eu sa scrie. Ca observ ca in romaneste nu prea se intelege ce se vorbeste pe aici.

 

Uleiul Castrol pentru Romania are eticheta in limba engleza, doar pe spate sunt trecute traducerile in mai multe limbi inclusv in romana.

N-ai vorbit tu mai sus despre uleiul Made in Germany?

Pai fiecare intelege ce vrea, observ...

Daca la nemti e cu Ăžidula in limba germana, este pentru ca asa-s reglementarile la ei cu privire la etichetarea produselor.

La noi este un talmes-balmes in aceasta privinta.

 

Cred ca dac-ar scrie in sanscrita pe etichetele produselor de la noi atunci n-ar mai fi eterna polemica cu privire la calitatea produselor versus unde-s ele fabricate. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

De acord cu tine. Dar sunt multi carora si limba romana li se pare limba straina. Cand citesc pe topicuri realizez cat de rau stau unii cu scrisul si cu cititul. Si atunci inteleg de ce se spune ca BMW este masina de cocalar.....

 

Revenind la subiect problema uleiului nu se va finaliza niciodata. Sunt masini si masini, oameni si oameni cu pareri diferite. Macar este valabila ideea ca daca vrei sa protejezi motorul ii face foarte bine schimbul uleiului cat mai des.

Edited by cataxxl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca si motul x-cess e cam mult pentru o masina utilizata in regim normal, x-cess e un ulei care isi atinge parametrii optimi de functionare la temperaturi ceva mai ridicate fata de un ulei normal deci si turatie ridicata. Nu as pune 0w40 in M54. Nu-ti face rau x-cess, sa nu se inteleaga asta, dar nu stiu daca merita in plus diferenta de bani fata de un Liqui Moly sau Castrol, atata timp cat tu folosesti masina in regim normal, nu track days sau abuz si de zi. Edited by mik15
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca si motul x-cess e cam mult pentru o masina utilizata in regim normal, x-cess e un ulei care isi atinge parametrii optimi de functionare la temperaturi ceva mai ridicate fata de un ulei normal deci si turatie ridicata. Nu as pune 0w40 in M54. Nu-ti face rau x-cess, sa nu se inteleaga asta, dar nu stiu daca merita in plus diferenta de bani fata de un Liqui Moly sau Castrol, atata timp cat tu folosesti masina in regim normal, nu track days sau abuz si de zi.

 

pai da da masina o folosesc mult pe distante scurte.... deci motoru se incalzeste si se raceste si tot asa... si e mai eftin ca ce ai spus tu.. 1 litru e 35 de lei... nu mi se pare scump... de ce nu ai pune 0-40?

Link to comment
Share on other sites

eu stiam ca e printre cele mai scumpe Motul, cel putin asa este aici. Nu am un argument de ce nu as pune 0w40 in afara de faptul ca am folosit M1 0w40 si nu am folosit multumit de el intrucat dupa 5-6k km motorul a devenit mai zgomotos si nivelul scazuse. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

eu stiam ca e printre cele mai scumpe Motul, cel putin asa este aici. Nu am un argument de ce nu as pune 0w40 in afara de faptul ca am folosit M1 0w40 si nu am folosit multumit de el intrucat dupa 5-6k km motorul a devenit mai zgomotos si nivelul scazuse.

mobil si eu am folosit si e rahat... la fel ca si la tine.. era consumat si suna urat motoru... motul e eftinn.. de unde iau eu dat cam 35 pe litru... emai scump LQ ca am avut si de ala si nu mi sa parut ca siar fi meritat banii....atat ca umblu des cu masina asa aiurea... ba pornesc ba opresc ba nu se incalzeste... si ma gandeam ca 0 40 e mai bun ca e mai lichid la rece... deci se unge mai bine motoru la rece.. sa ma insel?

Link to comment
Share on other sites

0 indica ca iti asigura o ungere ceva mai buna la pornire fata de 5, citeste buletinele tehnice ale ambelor uleiuri si poti vedea acolo diferentele, nu cred totusi ca e diferenta atat de mare intre 0 si 5. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

0 indica ca iti asigura o ungere ceva mai buna la pornire fata de 5, citeste buletinele tehnice ale ambelor uleiuri si poti vedea acolo diferentele, nu cred totusi ca e diferenta atat de mare intre 0 si 5.

 

i see.. la pret e mare hahaha

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La cel original BMW e maxim 2-3 ron.

aici nu discutam e cel original... care sincer nu prea ma incanta.. am avut original si era consumat rapid si asa ... sunet ciudat... vb de ulei de la motul care parerea mea e ca este peste cel original la calitate

Link to comment
Share on other sites

nu stiu... l-am luat de la magazin si scria made in eu... sincer.... n u cred.... oricum era dubios de ieftin... cred ca 31 de lei...si motul e 35.... si undeva la 55 sau 60 de lei ala 0-40 tot motul

 

Pe alea care-s facute in Germania scrie Made in Munich sau Hamburg , cel putin ce am avut eu pana acu :)

 

motul 0w-40 e cam 8.70 euro / litru la bidon de 5L, asta pe ebay

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.