Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

 

Intreb pentru un Seria 1 din 2011 decembrie, 116D, am inteles ca ar intra 5.2 L, deci trebuie sa cumpar 6 litri. Ce ulei recomandati si mai ales de unde, puteti da un link ceva? Am gasit asa ceva -> http://www.emag.ro/ulei-motor-bmw-twinpower-turbo-oil-longlife-04-sae-5w-30-1l-35288/pd/DJPDK3BBM/ , cum vi se pare ca pret si daca credeti ca este bun. As vrea sa merg pe ulei "BMW", am citit ceva in urma ca ar fi tot vorba de SHELL, dar si cu timpul stau cam prost si nu prea am timp sa caut acum extraordinar de multe pareri, daca ar fi bun aici l-as si comanda si as termina. Mi-a mai facut cu ochiul si pachetul acesta -> http://www.emag.ro/pachet-filtre-revizie-bmw-1-116d-116-cp-03-2009-mann-filter-e24h-9691-mann/pd/DP7WQMBBM/ dar mi-e frica sa nu fie probleme cu potrivirea sa stau dupa retururi, etc.; nu imi dau seama la preturi caci, dupa cum spuneam, nu prea am avut timp sa le compar pe mai multe siteuri.

 

Eu sunt mai mult obisnuit cu cele de la VAG, am tot un golf 7 in prezent si inainte am avut A4 B7, cam tot pe MANN mergeam (mi se par de mijloc) si ulei Castrol. Nu ma intereseaza neaparat cele mai scumpe, oricum vorbesc pentru masina prietenei si vreau sa-i fie ok si cu putina bataie de cap. Uleiul sa inteleg 5w-30 ? Are cam 175.000km . Ar vrea sa faca schimburile la aprox 15k si 14-15 luni, ma gandesc ca daca ar lua LONG LIFE, pentru mers mixt ar fi asigurata.

 

Multumesc pentru orice veti scrie si pentru orice sfat!

Link to comment
Share on other sites

Am mai gasit pe siteul acesta la recomandarea unui amic -> http://www.idnesauto.ro/articol-nou/1077/bmw_5w30_longlife_04_1litru.html , el si-a facut pe e90 din 2010 cu acest tip de ulei, insa am vazut pe site totodata faptul ca

 

Acest ulei a fost scos din fabricatie si inlocuit cu ULEI MOTOR BMW Twin Power Turbo Longlife-04 5W30 - 1L

 

SAE 5W-30

ACEA A3/B4, C3, API SL/CF

BMW LL 04

 

Deci, ma gandesc ca oferta de mai sus de la emag este cea mai ok? multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Sunt bune preturile. Poti apela si la unii dintre colegii nostri care vand piese, posibil sa iesi chiar mai ieftin si ajuti comunitatea.

 

Legat de ulei, eu am avut rezultate foarte bune cu uleiul Fuchs. Acum am trecut pe cel BMW facut de Shell insa o sa trec inapoi cat de curand pe Fuchs. Deja am doua bidoane de 4l care stau frumos pe raft in garaj cumintele. Pro Flex GT1 cu norma LL 04 de BMW. Acum faci cum consideri. Si BMW e ok, acum ca e vara. E mai vascos decat Fuchs insa in primavara cand am schimbat, fiind mai frig, am simtit diferenta.

 

Foarte bine ca schimbi consumabilele. Sa schimbi si uleiul la diferential si cutia de viteze. Alte lichide mai ai cel de racire si cel de frana. Apoi poti sa te bucuri frumos de masina. L.E. : prietena de masina, tu de prietena :).

Bafta!

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

va roog !

 

E ok uleiul. La motorul care il ai poti sa mergi si pe 0w30/40 si 5w30/40 dar sa nu pui niciodata 10w. Eu la 318i 143cp am bagat doar castrol edge fst 5w30 si nu am avut nici cea mai mica problema si am aproape 100k km in regimul acesta :)

Link to comment
Share on other sites

Salut, detin un BMW 320d e46, an fabricatie 2000, la ultimele schimburi am folosit ulei BMW 10w 40 si am fost foarte multumit, nu a fost nevoie sa completez cu ulei de la un schimb la altul. Momentan nu se mai produce acest tip de ulei, ce altceva imi recomandati? Mentionez ca motorul are aproximativ 300000 km. Multumesc.

 

salut. E prea gros la rece un 10W40, cel putin iarna cand uleiul este mult mai vascos, nu-i face bine la turbina cel putin. Gandeste-te ca atunci cand sunt -10, -20gr, uleiul asta fiind f gros la rece, combinat cu gerul de afara, o sa-i ia destul de mult timp sa ajunga la turbina, prin urmare axul turbinei o sa-si faca joc din cauza ca nu are suficienta ungere. 10W40 se recomanda pt benzinare aspirate cu un nr mare de km la bord. Pentru zona noastra temperata se vor alege uleiuri care incep cu 0W sau maxim 5W. 10W e recomandat pt zone calde, tropicale, sub-tropicale. Revenind la intrebarea ta, eu iti recomand sa mergi pe un 5W40 sau 0W40. Ia Castrol Titanium FST, Liqui Molly, etc. Eu acest castrol il am, 0W40 si mi se pare cel mai Ok de pana acum. Motorul toarce frumos si deja am parcurs vreo 5000Km de la schimb. Nici o schimbare. Am incercat: 5W30 de la BMW(castrol), Motul 5W40, Original BMW 0W40, iar acum Castrol Titanium FST 0W40.

Link to comment
Share on other sites

ce ulei este mai calitativ pentru 318i din 2003 ? Deocamdata am castrol edge 5w30 de 12.000km , si am consumat 6litri cu tot cu schimb. Semeringurile sunt schimbate la ultimul schimb , nu face vaccum la buson , nu scoate fum. Ma gandesc ca este uleiul prost sa consume atat. Top Tec 4600 5W-30 o fi mai bun ?
Link to comment
Share on other sites

Inca nu iti pot spune eu. Fratele meu a pus motul pe vw golf gti stage 2 si e f multumit. Am vb cu un mecanic si el mi-a recomandat la fel, cica ar fi mai bun decat cel bmw. Eu abia sapt asta fac revizia Edited by poison
Link to comment
Share on other sites

Salut,am si eu o rugaminte, ce Ulei imi recomandati pt un 318i e46 2002?Va multumesc!

 

Exact aceeasi masina si aceeasi motorizare o am si eu dar cu cutie automata si folosesc Castol 5w30.Sunt foarte multumit.Imi consuma putin ulei de la un schimb la altul.Mai am si un E90 si acolo folosesc 5w40 tot Castrol.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit aici ca sunt unii baieti care baga ulei C3 in motor benzina MPI. O mica parere, utilizarea uleiului C3 in motoare care nu au DPF sau care nu folosesc sistemul de injectie directa este inutila si daunatoare.

Uleiurile C3 sunt mid sau low saps adica au pachet de aditivare pe baza ZDDP taiat asta pentru a proteja sistemul de emisie reprezentant de catalizator si DPF la diesel, iar la motoarele cu injectie directa valvele de admisie.

 

Incercati sa folositi pentru benzinarele care nu au injectie directa uleiuri full saps sau sa zic asa A3/B4 iar ca vascozitate a uleiului crea recomandata de producator. Daca producatorul recomanda 5w30, vara se poate merge lejer pe 5w40 mai ales daca masina primeste talpa corespunzatoare. De ce ? Pentru ca uleiul se incinge foarte tare in timpul mersului, in mod normal poate sta intre 90-100 grade dar in talpa temperatura lui creste deci vascozitatea scade. Un ulei 5w30 pentru un motor alergat nu e cea mai buna solutie pentru ca talpa reprezinta subierea peliculei de ulei ceea ce de multe ori poate reprezenta uzura mai mare dar si consum de ulei mai mare.

 

De altfel am fazut ca sunt colegi care merg pe castrol. BMW a renuntat de cativa ani la parteneriatul cu Castrol si a ales Shell. Despre castrol nu pot spune decat ca la grupul VAG a facut cateva probleme la unele motoare mai sensibile iar calitatea uleiului castrol de azi este slaba. Va dau exemplu Castrol Edge 5w40 care a picat norma porsche a40. Acea norma este destul de greu de obtinut de un producator de uleiuri si spune multe despre proprietatile lui dpdv al uzurilor.

Sunt 3 norme care te ghideaza in alegerea uleiului.

- Norma Porsche

- Norma MB

- Norma BMW

 

In cazul uleiurilor C3

- BMW LL4

- MB 229.51

- Porsche C30 sau A40

 

In cazul uleirilor A3/B4

- BMW LL1

- MB 229.5

- Porsche A40

 

Producatorul uleiului nu spune neaparat totul despre calitatea uleiului.

Alegera unui ulei se face tinand cont de

 

- vascozitatea necesara de preferat 5w30 sau 5w40 pentru motoarele fara modificari

- punctul de congelare cat mai bun. In combinatie cu alte cifre din TDS-ul uleului poti stii cat de fluid va fi acel ulei la pornire implicit cat de repede va ajunge unde trebuie.

- punctul de fierbere care trebuie sa fie cat mai mare

- indexul de vascozitate la fel cat mai mare

 

Ultimele doua iti ofera un indiciu cu privire la stabilitatea uleiului.

 

Cateva informatii generale pe care trebuie sa le aveti in vedere cand alegeti un ulei sunt mai sus precizate.

 

Un alt criteriu esential este urmarirea testelor de industrie printre care intra si normele de care am vorbit mai sus.

 

 

Un alt criteriu final, dupa alegerea uleiului este intervalul de schimb.

O sa incep prin a prezenta un mic tur a vietii uleiului. In momentul in care uleiul este in actiune, intre piesele in miscare se afla un spatiu necesar peliculei de ulei care pe langa partea de baza prezinta si aditivi. Aditivii pot fi clasicul ZDDP sau aditivi solizi cum sunt MOS2 sau Boron Nitride. Pe langa partea de aditivi cunoscuti mai intra si alti aditivi cu denumiri complexe pe scurt saruri ale unor compusi chimici sau substante chimice cu denumire complexa ( detalii care nu ne intereseaza ). Ei au rolul de a se pune intre elementele in miscare si de a limita frecarile deci in reducerea uzurilor.

Cu timpul aditivii se uzeaza, se epuizeaza si se neutralizeaza in mediu de reactie al uleiului.

 

1. Contaminarea. Un mare dusman al uleiului este contaminarea cu carburant sau cenusi rezultate in urma arderii ( aici are un rol esential EGR-ul ).

2. Oxidarea

3. Acidul Sulfuric in mare dar si alci acizi care rezulta fie in mediul de reactie al uliului fie in urma arderii

4. degradarea bazei care determina sludge.

 

Contaminarea strica baza, in cazul in care baza este petroliera determina denaturarea bazei prin dehidrogenarea acesteia adica lipsa de protectie a bazei care tine spre origine. Aditivii sunt afectati iar cifra de bazicitate a uleiului TBN scade. TBN-ul mai ne arata si cantitatea de aditivi.

Acidul sulfuric apare prin pierderea sulfului din complexul ZDDP dar si din ardere. La fel are rol in scaderea TBN-ului si are efecte corozive daca uleiul este tinut mult si bine in motor.

Degradarea bazei se vede mereu, ulei negru iar de multe ori sludge.

 

Rularea cu un ulei uzat si contaminat aduce uzuri. Intre piesele in miscare nu mai ai baza + aditivi, ci ai baza degradata, aditivi uzati + contaminare cu cenusi si alti acizi. Toate in functie de gradul de uzura al uleiului.

 

Acum vine intrebarea clasica, de unde stiu eu cat sa tin uleiul. Simplu, evolutia uleiului se urmareste cu un test de ulei uzat, o analiza care la noi nu se face si care este extrem de scumpa. Prin urmare forumurile de pe afara sunt solutia aici.

 

Intervalul de schimb se determina in functie de stilul de a conduce si scopul masinii ( de drum intins, de oras, pentru ambele ). Se determina in general in functie de cantitatea de ulei din baia de ulei. Adica nu poti da acelasi OCI la un motor cu baie de 4 litri la fel ca la un motor cu baie de 8 litri. Am dat doua exemple.

 

Partea de curatare a uleiului este iar esentiala. Detergentul principal al uleiului este calciul sau magneziu. De ani buni s-a cam renuntat la magneziu in favoarea calciului. Aici iar intra substantele chimice care iar au denumiri complexe si care nu prezinta interes.

 

Despre bazele uleiurilor este o discutie mai larga, mai ampla si mai tehnica. In comert termenul de sintetic este fortat iar ceea ceste full sintetic are un pret ceva mai piperat. Nu de alta dar in legea germana, uleiul full sintetic trebuie sa aiba un anumit procent de baza sintetica pe langa baza de provenienta petroliera.

 

 

Eu personal pentru masina mea, avand baie de ulei de 3.6-3.8 litri abordez un OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras.

Din experienta personala dar si din sfaturile oferite posesorile de alta marca, OCI-ul mic + un ulei bun au facut casa buna dpdv fonic dar si al uzurilor.

Edited by Kspic
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Bun venit, kspic!

 

Cat se poate de informativ la nivel structural..

Nu am stiut ca Castrol a inceput sa dezamageasca!

Oricum cele supuse de tine sunt cat se poate de explicit si logic.

Aceleasi detalii/concluzii pot fi trase si citind pe alte forumuri dedicate.. unul dintre ele, probabil cel mai serios si informativ fiind bobtheoilguy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.