Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

@Kspic mersi de recomandare la ulei motor.

Ptr cutie de viteze manuala 6+1 trepte la E90, ce ulei imi recomanzi? Codul cutiei este 1069-401-059

 

Imi dai voie raspund in locul lui pana apare el? :geek:

Iti recomand sa pui ulei luat de la dealer. O sa ai mai multa liniste ca ai pus original in cutie. Ieftin nu e si vand la bidon de 5 litri.. si in nici un caz NU intra atat.

Nu am auzit sa stie careva tipul uleiului din cutie pe raftul vreunui magazin..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau de intaziere...

 

Multumesc pentru raspuns. As mai avea o intrebare: cat de relevant este testul de mai jos (tipul fierbe uleiurile la o temperatura mare pentru un interval de timp. Unele se inegresc excesiv, altele lasa diferite depuneri, etc)?

 

http://kixxengineoil.blogspot.ro/2015/01/eclipse-results-of-testing-of-engine.html

Link to comment
Share on other sites

Imi dai voie raspund in locul lui pana apare el? :geek:

Iti recomand sa pui ulei luat de la dealer. O sa ai mai multa liniste ca ai pus original in cutie. Ieftin nu e si vand la bidon de 5 litri.. si in nici un caz NU intra atat.

Nu am auzit sa stie careva tipul uleiului din cutie pe raftul vreunui magazin..

 

Foarte bine recomandat. Pentru cutie numai ulei OE BMW.

 

Legat de acel test cu uleiul pus la fiert.... nu are nici o relevanta.

Depunerile in motor se face de la ulei neschimbat cand trebuie. Aciditatea uleiului, contaminarea, oxidarea + ca bonus pentru toate cele precizate temperatura din talpa de neam prost vorba aia :)).

In mod normal un ulei A3B4 tine 10k km fara probleme.

 

Problemele apar la C3 cele low saps cu TBN de 6.2-6.6 + Injectie Directa de benzinar. Contaminarea excesiva a uleiului determina ca uleiul sa fie cam mort in km putini. La diesel nu sunt probleme chiar sesizabile.

 

Cu toate ca uleiul C3 este teoretic long life in practica.... e mai complicat. Uleiul C3 are cantitate scazuta de zinc si fosfor sau sa zic complex ZDDP. Asta pentru ca in mod normal o cantitate infima de ulei se arde chiar si la motoarele care nu au consum de ulei vizibil pe joja. Uleiul ars produce cenusa de sulf, fosfor, cele doua sunt cenusile care ne intereseaza cel mai mult.

La diesel cu DPF te intereseaza ulei cu cenusa de sulf cat mai mica pentru protectia DPF_ului. Cenusa de sulf si fosfor mica, interval mai mare de regenerari, asta combinat cu un ulei de calitate care se arde in cantitate mai mica.

 

In acelasi timp reducand ZDDP-ul se reduce si sulful care este pierdut in masa de ulei si care determina formarea de acid sulfuric. Mai precis, se scade cantitate de acid care se formeaza dar cu precizarea ca rezerva bazica este nativ limitata

Intervalul acela spus de VW de exemplu, 30k km sau 2 ani este o mare minciuna comerciala. Nu exista ulei pentru VAG care sa reziste la asa km. Mobil1 cu ESP au obtinut un interval maxim de 16k km pe simulator si control cu analiza de ulei uzat. Mobil1 care este ulei oficial Porsche, Bentley si pentru multe masini de perfomanta ( inclusiv grupul ABT de tuning ). La diesel exista acel interval dar la motoarele pe benzina cu injectie directa daca se trece de 10k km cu acel ulei C3 low saps iar cantitatea de ulei din baie este mai mica de 4.5-5 litri se fac uzuri premature asta in regim mixt ( oras + drum intins ).

 

Aceasta problema este si la unele motoare de BMW cu injectie directa unde s-a coborat OCI-ul la 5k mile de catre proprietari pentru ca analizele de ulei uzat aratau vascozitati mult scazute, si cantitati ridicate de materiale din motor.

 

Sunt motoare BMW la care se merge cu un schimb de ulei mai mult de 10k km sau 15k km. Cu cat cantitatea de ulei din baie este mai mare intervalul de schimb creste. Iar cu cat cantitatea de ulei din baie este mai mica intervalul de schimb scade.

Dar si asa 30k km OCI nu este ok pentru masina. Pentru dealer este ok, mai aduci ceva la reparat pe viitor. Pentru producatorul masinii la fel, se mai vinde o piesa la care pe langa costurile de productie se adauga si pretul de original.

Nu in toate cazurile apar probleme in 200-300-400 k km. Difera aliajele folosite la unele motoare. Unele sunt mai bine gandite si sunt modificate si ridicate in caluti frumos cu internele motorului. Altele au pur si simplu probleme.

Caz concret la VAG, un tip care mi-a cerut sfatul pentru un motor BXE, cu axa cu came picata prea devreme. O masina ingrijita care a mers pe castrol si OCI-ul dat de producator. Altele nu au avut probleme pentru ca au avut alte aliaje.

Edited by Kspic
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

CosminE46 depinde de ceea ce vrei.

- Mobil1 ESP 5w30 se impaca excelent cu motorul tau asta ca rezultat al unor analize de ulei uzat de pe afara. Pentru mersul in oras 5w30-ul este mai ok. O alta varianta este Valvoline Synpower XL-III 5w30.

- Shell Helix Ultra 5w40 o alta varianta excelenta dar cu o mai mare cantitate de cenusa de sulf. Pentru mersul pe distante lungi dar si pentru mersul mai sportiv ofera protectie ceva mai ridicata.

 

Cu primul la un regim mixt nu iti recomand mai mult de 7k km iar cu ultimul lejer 10k km in regim mixt.

 

Eu as alege Shell-ul pentru ca la un OCI de 10k km mixt o sa faca treaba excelenta. Daca stii ce mergi mai mult in oras gen 70% oras + condus sportiv + turatii incearca sa te limitezi la 8k km. Pretul uleiului e undeva la 135-140-145 lei pentru un bidon de 4 litri. Deci e super ok. Eu folosesc OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras, merg sporitv iar dorinta mea este ca la interior uzurile sa fie cat mai mici. Nu de alta dar ia doar 3.6-3.8 litri la un schimb. IN plus, injectie directa.

 

Mai este un aspect, un ulei 5w30 low saps C3 este mai rau pentru un benzinar cu injectie directa daca este mancat fie si in cantitate foarte mica atunci cand un A3/B4 nu este mancat vizibil pe joja.

 

Legat de acele clipuri, irelevante. In motor ai un anumit tip de aliaje, nu neaparat cele ale unui surub, plus ca uleiul in motor lucreaza in alte conditii.

 

Cam asa se face un test de industrie

https://www.cectests.org/public/info_/g003/cec09_1993.pdf

Edited by Kspic
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru ca m-ai luminat.

Am sa iau Valvoline Synpower MST 5w40 :thumbsup: ptr motor.

Are ceva daca ulei OE BMW de cutie iau de la magazine de piese auto mari gen autokarma,epiesa,ATaugsburg si nu din reprezentanta? Se stie ce preturi ridicate sunt pe la dealeri

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prefer sa evit sa recomand sursa de ulei de cutie pentru ca se gaseste in mai multe magazine iar indicatiile au fost sa nu intru pe acest teritoriu. Te sfatuiesc sa apelezi la o firma serioasa de la care poti lua uleiul de cutie. Eu am luat ulei de cutie OE VW AUDI.... etc de pe internet de la o sursa sigura. Nu e neaparat nevoie sa apelezi la dealer.

Pentru valvoline am precizat sursa mai sus pentru ca sunt cam singurii la care gasesti acea varianta noua.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am ridicat acum uleiul de la Autokarma, am desfacut dopul la fiecare bidon si nu au nici un fel de sigiliu, in trecut stiu de la Motul ca aveau lipit un plastic sa tina vid in sticla, e dubios, poate careva sa confirme faptul ca bidonul de 1L Bmw Twin Power Turbo nu are sigiliu?

Ms

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut ! Vreau sa mentionez ca stilul de condus practicat de mine este unul sportiv..apoi vine intrebarea :

ce ulei de motor si de cutie imi recomandati , pentru un 318i N42B20 2002, cutie automata , masina are aprox 260km ,doar ce am cumparat-o , si as vrea sa-i fac schimburile, pentru ca nu vreau sa suport eu pacatele fostului posesor. Nu stiu daca cutia este ZF sau GM , dar dupa datele introduse pe Autokarma se pare ca este GM. Cum pot fi sigur de producatorul cutiei ? Va multumesc. O Duminica frumoasa sa aveti !

Link to comment
Share on other sites

Dupa realoem imi arata ca masina mea are GM A5S360R/A5S390R iar uleiul recomandat este ATF 2 83222305396. Sa am incredere in ce scrie acolo ?Am gasit uleiul respectiv pe autokarma la 128 lei/litrul. Ca si ulei de motor..ma pune pe ganduri cel de la Castrol deoarece am auzit ca este contrafacut de cele mai multe ori..Multumesc pentru raspuns !
Link to comment
Share on other sites

Am ridicat acum uleiul de la Autokarma, am desfacut dopul la fiecare bidon si nu au nici un fel de sigiliu, in trecut stiu de la Motul ca aveau lipit un plastic sa tina vid in sticla, e dubios, poate careva sa confirme faptul ca bidonul de 1L Bmw Twin Power Turbo nu are sigiliu?

Ms

nu are sigiliu, am cumparat si eu de la bmw munchen

Link to comment
Share on other sites

Dupa realoem imi arata ca masina mea are GM A5S360R/A5S390R iar uleiul recomandat este ATF 2 83222305396. Sa am incredere in ce scrie acolo ?Am gasit uleiul respectiv pe autokarma la 128 lei/litrul. Ca si ulei de motor..ma pune pe ganduri cel de la Castrol deoarece am auzit ca este contrafacut de cele mai multe ori..Multumesc pentru raspuns !

 

Cel mai bine baga-te sub ea si e cel mai sigur sa vezi ce cutie ai. Referitor la castrol da,intr-adevar nu mai e ca mai demult dar eu personal am cu un e46 318i aproape 80.000 km si am folosit doar castrol edge fst 5w30 iar la desfacerea capacului la motor pt inlocuirea simeringurilor interiorul arata foarte bine,nici o depunere. Deci poti sa il folosesti cu incredere. A da,schimbul il fac la 10.000 km :)

Link to comment
Share on other sites

Tot EDGE FST am comandat si eu. Sper sa fie ok. Tu il schimbi la 10k km...pe mine cu nici o masina care am avut-o nu m-a prins 10k cu acelasi ulei..la 8 mii maxim incepe sa il manance..imi plac turele mari :)). Multumesc de sfat. Dar acum am o intrebare care nu ma lasa sa dorm noaptea..unde sa fac schimbul de ulei ? Din auzite unele serviceuri au o masinarie cu care iti spala cutia,iti face un fel de flush cred,astfel inlocuindu-ti cantitatea totala de ulei. Stiti asa ceva in Constanta sau Bucuresti ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru cei doritori de castrol, recomandarea mea este

- CASTROL EDGE PROFESSIONAL TITANIUM FST BMW LONGLIFE 04 (LL-04) 5W-30 1L

 

Este varianta dedicata normei BMW LL4 care este peste EDGE FST 5w30.

Daca gasiti sa aduceti varianta nemteasca e si mai bine.

 

Uleiul oficial pentru modele noi de BMW, ulei 5w30 si BMW LL04 este ( este si MB 229.51 )

- SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

 

Fisa tehnica ofera valori foarte bune, cu mult mai bune decat cele oferite de castrol.

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/shell/Shell-helix-ultra-professional-AM-L-5w-30-tds.pdf

Edited by Kspic
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.