Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Salut, am un e90 din 2007 240 k km cu DPF off motor M47, masina este la mine de 30 k

-BMW 5w30 (facut de Shell)

-Motul 5w30 (aici nu stiu exact care cred ca xclean 8100)

-Liqui Molly Top Tec 4600/4200 5W-30

 

ps: pot lua in considerare si 5w40 daca nu am dpf?

salut , alege din lista de mai sus(un post mai sus decat ce ai postat tu), am pus eu mai multe variante de 5w30 care respecta norma BMW LL04 ... etc

 

Nu se merita sa pui 5w40 mai ales acum iarna, daca nu ai consum de ulei.

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Salut, am un e90 din 2007 240 k km cu DPF off motor M47, masina este la mine de 30 k in care am folosit Castrol 5w30(edge fst)..

1. Vrei sa schimbi uleiul pentru ca a venit timpul sau kilometri, de cand ai masina si nu l-ai schimbat?

2. ..Si cat de des a trebuit sa completezi?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Schimbul il fac la 10 k km, am facut 3 schimburi de cand este masina la mine, nu completez deloc intre revizii, nu scade, sau cel putin nu vizibil. As vrea sa schimb tipul uleiului folosit, de Castrol am inteles ca e prost si contrafacut des. Am citit lucruri bune despre Motul& Liqui MOlly, despre uleiul BMW OE facut de shell nu stiu ce sa spun, parerile sunt impartite.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

exact cum banuiam.

Daca vrei mai bun ai Millers, e la fel de bun ca Valvoline

ptr BMW LL4 Millers, ai variantele de mai jos, iti alegi ce viscozitate vrei

Millers Oils EE Longlife 5W30 C3

MILLERS XF LONGLIFE 5w30

Millers Trident 5w30 Longlife

Millers Oils XFS 0w40

Millers Oils Trident 5w40 Longlife

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

iti alegi de mai jos pe care vrei, ti le scriu pe toate care respecta norma BMW LL-04. Ca sfat evita Motul daca cumva de fapt vroiai sa iti alegi acea marca ;)

 

5w40 C3 BMW LL04

- Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w40

- Fuchs titan gt1 5w40 XTL

- Yacco VX 1703 5W40

- Motul 8100 xclean 5w40

- Motul Specific BMW LL-04 5W40

 

5w30 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 5w30

- Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w30

- Shell Helix Ultra ECT 5w30

- Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL

- Selenia Multipower 5w30

- Petronas SYNTIUM 5000 XS 5W30

- Petronas SYNTIUM 5000 AV 5w30

- Yacco VX 1703 FAP SAE 5W-30

- BMW 5W30 Longlife LL-04

- BMW Twin Power Turbo 5W-30 LL-04

 

0w40 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 0w40

- Aral SuperTronic 0W-40

- BMW Original 0W40 LL-04

 

Sa inteleg ca Liqui Moly Top Tec 4200 5W30/ Top Tec 4100 5W40 , nu respecta norma LL04 ?

De unde ai luat aceasta lista? Sau ai facut-o tu ?

Te intreb din pura curiozitate.

 

Putin off topic:

Daca faci o recomandare gen: Evita marca X, vino si cu o serie de argumente plauzibile, pentru ca in cazul in care cineva iti asculta recomandarea sa o faca in cunostinta de cauza.

 

On topic: Ca si recomandare a mea, eu am bagat LM Top Tec 4200 5w30 LLO4 si se comporta foarte bine.

Edited by BMG e46 320d
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca Liqui Moly Top Tec 4200 5W30/ Top Tec 4100 5W40 , nu respecta norma LL04 ?

De unde ai luat aceasta lista? Sau ai facut-o tu ?

Te intreb din pura curiozitate.

 

Putin off topic:

Daca faci o recomandare gen: Evita marca X, vino si cu o serie de argumente plauzibile, pentru ca in cazul in care cineva iti asculta recomandarea sa o faca in cunostinta de cauza.

 

On topic: Ca si recomandare a mea, eu am bagat LM Top Tec 4200 5w30 LLO4 si se comporta foarte bine.

sunt uleiuri Hidrocracate, au baza slaba, nu rezista multi km, dupa care devine zgomotos motorul. Dar daca nu ai urechea formata, tu zici ca e bine.

Mi uita-te si in teste de uzuri de la rusi,nemti si americani ptr VirginOilAnalysis(VOA)-ulei nou si UsedOilAnalysis(UOA)-ulei uzat. Gasesti pe bobistheoilguy, oilclub ...

Acolo vezi si cantitatea de metale dintr-un ulei

Tu poti sa pui si ulei de gatit la bunica in motorul tau, daca tot ma iei asa la misto.

 

Lista e facuta de mine cu uleiuri ok

 

Motul inafara ca e slaba baza si e ulei HC si nu rezista multi km, mai lasa si depuneri in motor(sludge). Dar sigur tu n-ai auzit de asa ceva. Eu zic pune mana pe carte si mai studiaza una alta la uleiuri, ca nu e greu

 

- ceea ce e interesant este la continutul in metale : UOA-uri la uleiurile folosite in motor, prezinta urme de metal ( AL), asta poate proveni din blocul motor- adica poate sa insemne uzura, dar trebuie stabilit conditiile in care a fost folosit....daca nu este acelasi motor si a fost un motor deja uzat, daca a fost segmentat recent etc, sau ulei tinut peste masura poate avea urme de aluminiu in el

-un motor cu uzura pronuntata are resturi de metale AL FE Cr care plutesc in ulei prin motor, ....asta in eventualitatea unui motor cu uzura pronuntata

uzura segmenti e data prin Cr, Ni

mai sunt Cu, e dat de uzura de la cuzineti, piese de Alama sau bronz, bucșe de biela, rulmenți și rĂŁcitoare de ulei pe baza de cupru

 

Cuzinetii sunt facuti dintr-un aliaj de Cu acoperit cu aluminiu sinterizat.

Cuzinetii, in zona de frictiune, dupa zeci si sute de mii de km, au zone unde cuprul intra in contact cu metalul,"plutind" pe pelicula de ulei. Nu sunt "varza" deloc motoarele care au "dungi fine" pe cuzineti in zona de frictiune.

 

niste link-uri interesante de citit:

https://bobistheoilguy.com/engine-oil-analysis/

http://www.wearcheck.co.za/downloads/bulletins/bulletin/tech47.pdf

http://www.machinerylubrication.com/Read/646/copper-diesel-engine-oil

http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=22875

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

sunt uleiuri Hidrocracate, au baza slaba, nu rezista multi km, dupa care devine zgomotos motorul. Dar daca nu ai urechea formata, tu zici ca e bine.

Tu poti sa pui si ulei de gatit la bunica in motorul tau, daca tot ma iei asa la misto.

 

Lista e facuta de mine cu uleiuri ok

 

Motul inafara ca e slaba baza si e ulei HC si nu rezista multi km, mai lasa si depuneri in motor(sludge). Dar sigur tu n-ai auzit de asa ceva. Eu zic pune mana pe carte si mai studiaza una alta la uleiuri, ca nu e greu

 

Desi poate ca nu te asteptai, stiu si ce inseamna termenul de sludge/ hidrocracare, chiar daca nu am "studiile" tale.

Nu am luat pe nimeni la misto, te intrebam din pura curiozitate, caci poate prin "cunostintele tale" ma luminai asupra uleiului Liquid Moly, sa stiu daca il dau jos si pun "ulei de la bunica" in motor .

 

Eu zic ca nu are rost sa o dam in "smardoiala intelectuala" pe aici, pe forum :)

 

Te-am intrebat de motul, pentru ca in majoritatea parerilor de pe forum am auzit numai de bine.

La fel si despre Liqui Moly. Intrebarea era destul de pertinenta, departe de gandul de a "lua pe cineva la misto"

 

Acum fiecare intelege dupa posibilitati.

 

LE: Puteai sa scrii in post inca de la inceput, ce ai completat acum dupa 5 editari. Cu siguranta ai fi fost mult mai apreciat atat de mine, cat si despre cei care urmaresc acest post.

Stau pe forum strict pentru a ma informa, nu pentru a-mi pierde timpul luand la rost sau batandu-mi joc de altii. Cu asta am zis tot.

Edited by BMG e46 320d
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te-am intrebat de motul, pentru ca in majoritatea parerilor de pe forum am auzit numai de bine.

La fel si despre Liqui Moly.

Trebuie vazut ce si cum e cu blenderii, unii aditiveaza la minimul normei uleiurile lor. Vezi Liqui Moly de ex care te obliga sa le cumperi suplimentar aditivii lor de ulei.

Decat Liqui Moly sau Motul, mai bine te orientezi spre un Ravenol, este mult mai ok

exemplu: RAVENOL HLS SAE 5W-30 midsaps are norma BMW LL04. Cand se cumpara un ulei, sa te uiti la data de fabricatie scrie pe bidon

Cel mai ok pe 2016 sa fie uleiul, maxim 2015. Nu lua mai vechi.

Ravenol VMP 5w30 midsaps are tot BMW LL04

 

Cine are nevoie de 5w40 din cauza consumului de ulei, Ravenol VMO 5w40 BMW LL04

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trebuie vazut ce si cum e cu blenderii, unii aditiveaza la minimul normei uleiurile lor. Vezi Liqui Moly de ex care te obliga sa le cumperi suplimentar aditivii lor de ulei.

Decat Liqui Moly sau Motul, mai bine te orientezi spre un Ravenol, este mult mai ok

exemplu: RAVENOL HLS SAE 5W-30 are norma BMW LL04. Cand se cumpara un ulei, sa te uiti la data de fabricatie scrie pe bidon

Cel mai ok pe 2016 sa fie uleiul, maxim 2015. Nu lua mai vechi.

 

Am inteles.

 

Despre Ravenol nu am auzit foarte multe, probabil pentru faptul ca nu este destul sau la fel de mediatizat precum alte branduri, fie ele slab calitative.

 

Ravenol HLD SAE 5W30, dupa minimele mele cunostinte se potriveste si pentru un e46 320D 136cp , chiar daca in unele surse se precizeaza :

 

Se va utiliza in motoare de mare putere (peste 100 kw), turboalimentate si prevazute cu sisteme de injecie directa a combustibilului ( pumpe-duse, common rail de ultima generatie) si exploatate in regim de viteza ridicata.

Edited by BMG e46 320d
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

exact cum banuiam.

Daca vrei mai bun ai Millers, e la fel de bun ca Valvoline

ptr BMW LL4 Millers, ai variantele de mai jos, iti alegi ce viscozitate vrei

Millers Oils EE Longlife 5W30 C3

MILLERS XF LONGLIFE 5w30

Millers Trident 5w30 Longlife

Millers Oils XFS 0w40

Millers Oils Trident 5w40 Longlife

 

 

AM verificat situl http://www.millersoils.co.uk si pentru masina mea mi-a recomandat urmatoarele uleiuri:

 

1.http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=1074&sector=Car

 

Engine Oil, EE LONGLIFE 5w30

Print version Product Code: 7877

EE LONGLIFE 5w30

 

:Performance Profile

 

ACEA: C3

VW: 504 00, 507 00

BMW: Longlife-04

Mercedes-Benz: 229.51

Porsche: C30

 

 

2.TRIDENT LONGLIFE 5w30

 

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=50&sector=Car

 

ACEA: C3

ACEA: C2

API: SN, CF

BMW: Longlife-04

MB: 229.31

GM: dexos 2

Suitable for use in: Audi, VW, Seat and Skoda

models operating: fixed service intervals.

Also meets the: requirements of:

Porsche diesel: and other manufacturers

including Fiat,: Alfa Romeo, Chevrolet, Honda, Hyundai,

Kia, Lexus, Toyota,: and Nissan.

Link to comment
Share on other sites

iti alegi de mai jos pe care vrei, ti le scriu pe toate care respecta norma BMW LL-04. Ca sfat evita Motul daca cumva de fapt vroiai sa iti alegi acea marca ;)

 

5w40 C3 BMW LL04

- Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w40

- Fuchs titan gt1 5w40 XTL

- Yacco VX 1703 5W40

- Motul 8100 xclean 5w40

- Motul Specific BMW LL-04 5W40

 

5w30 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 5w30

- Valvoline Synpower Xtreme MST c3 5w30

- Shell Helix Ultra ECT 5w30

- Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL

- Selenia Multipower 5w30

- Petronas SYNTIUM 5000 XS 5W30

- Petronas SYNTIUM 5000 AV 5w30

- Yacco VX 1703 FAP SAE 5W-30

- BMW 5W30 Longlife LL-04

- BMW Twin Power Turbo 5W-30 LL-04

 

0w40 C3 BMW LL04

- Mobil1 ESP 0w40

- Aral SuperTronic 0W-40

- BMW Original 0W40 LL-04

Mulțumesc tare mult! ĂncĂŁ ceva te rog, având in vedere numĂŁrul de km, modelul(530d-245cp), temperaturile joase, spune-mi tu ce ulei trebuie, 0w40, 5w30 sau 5w40.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc tare mult! Încă ceva te rog, având in vedere numărul de km, modelul(530d-245cp), temperaturile joase, spune-mi tu ce ulei trebuie, 0w40, 5w30 sau 5w40.

Daca motorul nu iti consuma ulei, avand in vedere ca vine iarna, iti recomand sa mergi pe viscozitate 5w30. E cel mai ok, curge mai repede la rece in special la prima pornire.

 

 

Engine Oil, EE LONGLIFE 5w30

Print version Product Code: 7877

EE LONGLIFE 5w30

 

:Performance Profile

 

ACEA: C3

VW: 504 00, 507 00

BMW: Longlife-04

Mercedes-Benz: 229.51

Porsche: C30

mergi pe uleiul acesta, e mai ok decat versiunea Trident. Are nanotehnologie. Ei folosesc in compozitia uleiului aditiv IF-MoS2 care rezista pana la temperatura de 300 grade Celsius. Deci ai protectie mai buna in plus.

Edited by mihalascu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu, de cand am masina (~250k km) am folosit 0w40 de la Mobil1. Am ajuns la putin peste 300k km si am trecut la 5w40 facut de Shell. Schimbarea am facut-o doar din cauza numarului de km, nu consumului de ulei, consum dealtfel insesizabil; .. in perioadele cand mergeam mai sportiv - 1 litru la 2-3000 km.

Pornirile linistite de pe loc cat motorul era/este rece m-a facut sa cred in longevitatea vietii motorului.

Daca se face schimbl de ulei la mai putin de jumatate a vietii uleiului (..recomandat) cu siguranta ca motorul nu v-a avea "sludge" la interior!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu, de cand am masina (~250k km) am folosit 0w40 de la Mobil1. Am ajuns la putin peste 300k km si am trecut la 5w40 facut de Shell.

Mobil1 New Life 0w40 este full saps. Ulei in trecut cu tehnologie PAO in proportie de 50-60% varianta 2015. Are norma BMW LL 01

" Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated Dec-1-ene, oligomers, hydrogenated

68037-01-4

01-2119486452-34

50 - < 60%

Asp. Tox. 1 H304 "

Atentie ca in 2016 M1 a schimbat formula, a trecut la GTL, atat in US cat si in Europa. Cautati pe bobistheoilguy.com ca sunt topicuri pe temele acestea

 

Mobil baga si ei GTL la greu 40-70% (si nu vb. de VISOM, ci de "DISTILLATES (FISCHER - TROPSCH), HEAVY, C18-50 – BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR" ) in formula noua din 2016

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4015787/1

 

Ai folosit pe urma un ulei Shell Helix Ultra 5w40, GTL, mai light? Tot norma BMW LL-01 si full saps.

 

Doar motul iese uleiul negru ca pacura si lasa sludge la greu prin motor.

Recomandabil schimbul de ulei pe la 8000km, nu mai mult si de folosit filtre de calitate Knecht Mahle

Cine schimba la 5-6000km o face prea devreme, dar sunt banii lui.

MSDS-UK 2015.05.18 - MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40.pdf

Edited by mihalascu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mobil1 New Life 0w40 este full saps.

 

Doar motul iese uleiul negru ca pacura si lasa sludge la greu prin motor.

Recomandabil schimbul de ulei pe la 8000km, nu mai mult si de folosit filtre de calitate Knecht Mahle

Cine schimba la 5-6000km o face prea devreme, dar sunt banii lui.

Am schimbat intre 9-10k km Mobil1 si filtru Mann de fiecare data.

Motor foarte curat.

 

Sa iti trimit poze cu interiorul motorului prin gura de umplere?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat intre 9-10k km Mobil1 si filtru Mann de fiecare data.

Motor foarte curat.

stim ca Mobil1 New Life lasa motorul curat in interior de zici ca e farmacie. Si Shell Helix Ultra GTL lasa la fel motorul curat lacrima.

 

Eu zic sa ne oprim aicea cu intepaturile. Nu mai fi gica contra ca nu ti-ai gasit omul !

Edited by mihalascu
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

stim ca Mobil1 New Life lasa motorul curat in interior de zici ca e farmacie. Si Shell Helix Ultra GTL lasa la fel motorul curat lacrima.

 

Eu zic sa ne oprim aicea cu intepaturile. Nu mai fi gica contra ca nu ti-ai gasit omul !

 

 

Tu vorbesti din ce ai citit (CA SI MINE) pe site-urile mentionate (prea bine stiute) eu vorbesc din ce am avut SI FOLOSIT in motor.

 

Asa ca mai bine te linistesti tu.. pentru ca tu esti cel prea-intepatul!

A, lasa si minusurile in pace. :flowers:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nimic ,nici o urma de discutie "constructiva",doar ura si postari arogante! cam atat pot RROManii! puneti mana si cumparati-va manualul de exploatare pentru masina/motorul ce o/il aveti si faceti ce va spune producatorul,ca stiu ei mai bine decat orice "mare meserias" in ale oloiurilor!

p.s. : de cand am schimbat uleiul si am pus MOTUL semi-sintetic,merge masina perfect,consuma mai putin comparat cu uleiul mineral dinainte,se aude mai incet motorul,TOTUL PARE BINE!

De unde ati scos-o p-asta ca "lasa sludge"(mai mai,anglofonilor,americanofoni...) prin motor,nu stiu...

Oricum la 5900-6000 km il schimb,mai rau/prost decat BP mineral, N-ARE CUM SA FIE!

bafta!

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
As vrea si eu ceva sfaturi. Am un f10 530d xdrive de 258 cp din 2012 si as vrea sa merg pe ulei motul x-clean.momentan am castrol edge titanium fst dar nu prea am incredere in castrol. Cineva mi-a spus camotul nu ar fi bun pentru motorizarile mai noi de la bmw..exista ceva argumente pe tema asta?
Link to comment
Share on other sites

Prostii! Trebuia sa pui persoana respectiva sa argumenteze, noi romanii avem prostul obicei sa aruncam cu vorbe in vant, fara ca macar sa avem cel mai mic habar despre domeniul respectiv.

Atat timp cat uleiul pe care-l alegi este certificat BMW LL-04, nu trebuie sa-ti faci griji, doar sa tii cont de vascozitatea recomandata de producator in cartea tehnica.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Va salut cu stima si An Nou Fericit fara evenimente negative!

 

As vrea sa ma documentez in legatura cu uleiurile pe care le folositi in BMW-urile voastre.

 

Eu personal am un BMW E36 din 1992 si am folosti Castrol, Aral si ultimul Mobil Super 2000 10W40.

Acum cineva mi-a recomandat sa incerc BMW Twinpower ca fiind produs special pentru BMW.

Cine ar putea sa ma lamureasca care e diferenta de calitate intre ele, ce fel de constatari a facut?

Eu personal merg pe an cam intre 10.000-20.000km si folosesc si GPL.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

BMW probabil recomanda uleiul TwinPower pentru masinile din prezent, cand se foloseste cu totul alta tehnologie si materiale fata de acum 25 de ani. In anii 90 recomanda si lucra cu Castrol. Eu la E36 318i din 1991 am folosit numai Castrol Magnatec (de uz comun si mai ales pentru motoarele mai batrane, comparativ cu Edge care e mai de performanta) si s-a comportat foarte bine, fie vara sau iarna. Am mers initial pe 5W40 si apoi cu 10W40, dar n-am sesizat vreo diferenta. Daca n-o bagam la vanzare, la urmatorul schimb i-as fi pus Mobil 1 (produs in USA), ca am observat la unii colegi de la serviciu ca le-a redus din tacanitul motorului si mananca si mai putin.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

BMW probabil recomanda uleiul TwinPower pentru masinile din prezent, cand se foloseste cu totul alta tehnologie si materiale fata de acum 25 de ani. In anii 90 recomanda si lucra cu Castrol. Eu la E36 318i din 1991 am folosit numai Castrol Magnatec (de uz comun si mai ales pentru motoarele mai batrane, comparativ cu Edge care e mai de performanta) si s-a comportat foarte bine, fie vara sau iarna. Am mers initial pe 5W40 si apoi cu 10W40, dar n-am sesizat vreo diferenta. Daca n-o bagam la vanzare, la urmatorul schimb i-as fi pus Mobil 1 (produs in USA), ca am observat la unii colegi de la serviciu ca le-a redus din tacanitul motorului si mananca si mai putin.

Multumesc frumos pentru raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.