Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Buna ziua,

 

Vreau sa schimb uleiul la masina mea, un BMW 640XD F13 din 2012 - 127300 KM. La schimbul trecut am pus BMW Twin Power Turbo 5W30 si acum as dori sa aleg intre urmatoarele pentru ca mi s-a parut destul de zgomotoasa cu cel de la BMW:

 

Mobil 1 ESP Formula 5W30

Valvoline SynPower XL-III C3 5W30

Liqui Moly Top Tec 4200 5W30

 

Daca are cineva experiente cu ele sau imi poate recomanda alt ulei bun in afara de cele care sunt in lista mi-ar fi de mare ajutor. Sunt deschis si la alte recomandari. Pretul nu este un criteriu.

 

O zi buna!

 

 

P.S. Am tot vazut recomandat Mobil 1 ESP de anumiti useri. Este acela Mobil 1 ESP Formula sau sunt 2 uleiuri diferite?

Edited by Execitor
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Vreau sa schimb uleiul la masina mea, un BMW 640XD F13 din 2012 - 127300 KM. La schimbul trecut am pus BMW Twin Power Turbo 5W30 si acum as dori sa aleg intre urmatoarele pentru ca mi s-a parut destul de zgomotoasa cu cel de la BMW:

 

..asta da.. , motiv sa schimbi uleiul!

E BMW, nu (!?) si trebuie ca motorul sa toarca ca un motan, fie el si batran de 130-150k km, (sau mai multi..)!!

 

Eu am pus vreo 40k km Mobil1 (nu am retinut sa aiba ESP pe bidon.. Nu avea de fapt; era doar "full" 0w40.

Apoi am trecut la Shell 5w40 si acum la 400k km motorul (inca) toarce (nu ca motanu') linistit (motorina avand aditiv si ulei-2T ;) ) dupa un drum (oricat de lung)!

 

Din nou, pentru linistea ta, zgomot mai maricel la ambele uleiuri se auzea (aude!) doar 1-2 minute dupa care se diminueaza; din nou, ceva firesc..

Dar daca tu vrei sa toarca ca lumea schimba uleiul la 500 km, ca oricum un ulei de cateva mii de km nu se compara cu un ulei abia schimbat - my two pence ;). E ca si cum ai trece de la semi-sintetic la full si poi de la full la semi, si tu crezi ca e bine dar motorul afla ca nu. Dar probabil deja vorbesc alta limba..

 

O recomandare - nu schimba uleiuri si mai ales densitati (unii mai duri zic..) si fabricanti ca fiecare foloseste formule (da formule chimice!) unice prin care tu daca tot schimbi uleiuri schimbi si echilibru dat de un anume ulei bun.

Nu cred ca o sa gasesti prea multi sa zica ca Twin Power/Shell nu e bun.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

..asta da.. , motiv sa schimbi uleiul!

E BMW, nu (!?) si trebuie ca motorul sa toarca ca un motan, fie el si batran de 130-150k km, (sau mai multi..)!!

 

Eu am pus vreo 40k km Mobil1 (nu am retinut sa aiba ESP pe bidon.. Nu avea de fapt; era doar "full" 0w40.

Apoi am trecut la Shell 5w40 si acum la 400k km motorul (inca) toarce (nu ca motanu') linistit (motorina avand aditiv si ulei-2T ;) ) dupa un drum (oricat de lung)!

 

Din nou, pentru linistea ta, zgomot mai maricel la ambele uleiuri se auzea (aude!) doar 1-2 minute dupa care se diminueaza; din nou, ceva firesc..

Dar daca tu vrei sa toarca ca lumea schimba uleiul la 500 km, ca oricum un ulei de cateva mii de km nu se compara cu un ulei abia schimbat - my two pence ;). E ca si cum ai trece de la semi-sintetic la full si poi de la full la semi, si tu crezi ca e bine dar motorul afla ca nu. Dar probabil deja vorbesc alta limba..

 

O recomandare - nu schimba uleiuri si mai ales densitati (unii mai duri zic..) si fabricanti ca fiecare foloseste formule (da formule chimice!) unice prin care tu daca tot schimbi uleiuri schimbi si echilibru dat de un anume ulei bun.

Nu cred ca o sa gasesti prea multi sa zica ca Twin Power/Shell nu e bun.

Mersi de raspuns. Am uitat sa mentionez ca unul dintre motive este si faptul ca nu stiu cat de original este uleiul BMW de pe piata din Romania fiind destul de des contrafacut din cate am inteles. Cel pe care l-am pus este luat de la un magazin online de piese auto foarte cunoscut la nivel national pe care n-am sa-l numesc atat ca sa nu fac reclama cat si pt ca nu am nici o dovada ca este uleiul original sau nu (plus ca am aruncat cutiile si nu mai pot sa verific detaliile de pe ele). De aproximativ 1 luna am observat un zgomot, un tacanit si de aceea imi doream sa incerc si alt ulei care posibil sa faca mersul motorului mai silentios. (mecanicul mi-a zis ca sunetul poate fii de la ulei si ca a intalnit mai multi clienti nemultumiti de uleiul BMW).

 

Edit:

- tacanitul acela. Se aude mai tare la rece si mai incet cand motorul e la temperatura normala de functionare. Edited by Execitor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am folosit ultimele 3 schimburi Petro-Canada 5w30 la 116i/N45/2004- ul meu.

Nu il mai gasesc pe piata si trebuie sa fac urgent schimbul.

In Castrolul de pe piata,cat si cel OE nu prea am incredere(din motive de "originalitate"-am o experienta neplacuta in trecut si ma feresc de atunci);

A mai folosit cineva la motorul asta batran alt ulei si sa fie multumit?

Un Aral,Shell,Mobil,Motul,Liqui-Moly?

Pe piata am gasit asa ceva ca ar fi disponibil,pret ok si pe site il dau ok pt LL04/masina mea.

https://products.liq...ch-5w-30-1.html

Alte pareri?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

A schimbat cineva uleiul la cutia manuala E90? Este recomandat, se simte vreo diferenta? Stiu ca uleiul la cutie este "lifetime" dar totusi as vrea sa-l schimb.Din cate am inteles trebuie ulei MTF-LT dar am gasit mai multe tipuri.

Ar fi bine sa il schimbi.

Nu exista lifetime la BMW decat daca NU iti pasa daca te lasa masina.. si daca a trecut de 100-160-200k km, e bine sa il schimbi; daca ai luat masina si are atatia si atatia km, sa crezi ca NU a fost schimbat!

Eu am luat uleiul la supra-pretul dealerului pe vremea cand nu putea afla niciunde cine face uleiul, sau alta sursa..

Diferenta, doar in primele sute (sa zicem..) de km, apoi totul revine la normal, ca inainte, fara probleme.

Sunt la al doilea schimb, cutie manuala, 6+1 trepte, cutie de viteza fara nici o problema pana in prezent la peste 400k km.

Poate poza din linkul de mai jos e convingatoare:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/186632-schimb-ulei-cutia-de-viteze/page__p__2481240#entry2481240

ASTA FOARTE PROBABIL DATORITA INTRETINERII.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ar fi bine sa il schimbi.

Nu exista lifetime la BMW decat daca NU iti pasa daca te lasa masina.. si daca a trecut de 100-160-200k km, e bine sa il schimbi; daca ai luat masina si are atatia si atatia km, sa crezi ca NU a fost schimbat!

Eu am luat uleiul la supra-pretul dealerului pe vremea cand nu putea afla niciunde cine face uleiul, sau alta sursa..

Diferenta, doar in primele sute (sa zicem..) de km, apoi totul revine la normal, ca inainte, fara probleme.

Sunt la al doilea schimb, cutie manuala, 6+1 trepte, cutie de viteza fara nici o problema pana in prezent la peste 400k km.

Poate poza din linkul de mai jos e convingatoare:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/186632-schimb-ulei-cutia-de-viteze/page__p__2481240#entry2481240

ASTA FOARTE PROBABIL DATORITA INTRETINERII.

Mai exact ce ulei i-ai bagat? Am gasit pe eMag la 100 si un pic de lei litrul.Pe eMag vad ca sunt vreo 3 feluri de ulei.

Link to comment
Share on other sites

Mai exact ce ulei i-ai bagat? Am gasit pe eMag la 100 si un pic de lei litrul.Pe eMag vad ca sunt vreo 3 feluri de ulei.

Am zis mai sus ca am luat ulei de la dealer la supra-pret.

(iti dai seama ca nu m-am interesat de alte surse in momentul in care am cumparat un bidon de 5 litri din el pot avea de 4 ori/4 schimburi!)

Uleiul e acela care se vede in poza din link in stanga e ca mierea la culoare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

75W-80 parca trebuie la cutie si 75w-90 la diferential.1 litru si ceva la cutie si 0,9 la diferential.Poti sa bagi cam orice firma.....masina nu face fite la asta.Eu am schimbat pe la 100k km si la cutie era impecabil...la diferential era putin tulbure si cam gri la culoare.Am pus Motul ca aia aveau .....

Restul ca mierea,suprapret de dealer,toarce ca un motan ....e cancan.Haide pa.

Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

75W-80 parca trebuie la cutie si 75w-90 la diferential.1 litru si ceva la cutie si 0,9 la diferential.Poti sa bagi cam orice firma.....masina nu face fite la asta.Eu am schimbat pe la 100k km si la cutie era impecabil...la diferential era putin tulbure si cam gri la culoare.Am pus Motul ca aia aveau .....

Restul ca mierea,suprapret de dealer,toarce ca un motan ....e cancan.Haide pa.

Am vorbit cu cineva si mi-a recomandat Ravenol.In cutie a zis ca intra 1.7l, pana la urma cat e, 1l si un pic sau aproape 2l? 75W80 cutie si 75W90 diferential.

Edited by Exilong999999
Link to comment
Share on other sites

In cutie a zis ca intra 1.7l, pana la urma cat e, 1l si un pic sau aproape 2l? 75W80 cutie si 75W90 diferential.

Cum poate sa fie 1 si un pic 2 litri ???

 

Daca nu ma insel 1.15-1,25, ceea ce e cam 1 litru si un sfert.

 

Se pune in cutie pana la surubul de umplere, ca sa fim mai clari. Mai mult nu poti; e imposibil.

 

 

In diferential oficial intra(trebuie) mai mult (si pentru ca i se pune uleiul pe banc..) decat poti pune cu masina la orizontala. Asadar ridic-o de spate cat poti de mult!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In cutie a zis ca intra 1.7l, pana la urma cat e, 1l si un pic sau aproape 2l? 75W80 cutie si 75W90 diferential.

Cum poate sa fie 1 si un pic 2 litri ???

 

Daca nu ma insel 1.15-1,25, ceea ce e cam 1 litru si un sfert.

 

Se pune in cutie pana la surubul de umplere, ca sa fim mai clari. Mai mult nu poti; e imposibil.

 

 

In diferential oficial intra(trebuie) mai mult (si pentru ca i se pune uleiul pe banc..) decat poti pune cu masina la orizontala. Asadar ridic-o de spate cat poti de mult!

 

De ce?

Surubul/gaura de umplere la diferential e cam jos iar pinioanele din ulei nu se balacesc suficient ca uleiul sa ajunga suficient in partea de sus.

La cutia de viteza surubul de umplere e pozitionat mai sus, pe lateral.. iar pinioanele din ulei fac ca uleiul sa ajunga peste tot.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Vreau sa schimb uleiul la masina mea, un BMW 640XD F13 din 2012 - 127300 KM. La schimbul trecut am pus BMW Twin Power Turbo 5W30 si acum as dori sa aleg intre urmatoarele pentru ca mi s-a parut destul de zgomotoasa cu cel de la BMW:

 

Mobil 1 ESP Formula 5W30

Valvoline SynPower XL-III C3 5W30

Liqui Moly Top Tec 4200 5W30

 

Daca are cineva experiente cu ele sau imi poate recomanda alt ulei bun in afara de cele care sunt in lista mi-ar fi de mare ajutor. Sunt deschis si la alte recomandari. Pretul nu este un criteriu.

 

O zi buna!

 

 

P.S. Am tot vazut recomandat Mobil 1 ESP de anumiti useri. Este acela Mobil 1 ESP Formula sau sunt 2 uleiuri diferite?

 

Am mers pe Valvoline. Ori e placebo ori motorul meu e mult mai silentios. Sa vedem dupa cateva mii de km cum o sa fie.

 

Aveti idee pe BMW 640D xDrive F13 2012 ce ulei imi trebuie pt diferential fata, pentru diferentialul spate si pentru cutia de trasnfer? Ce SAE si ce indice? Pentru diferentiale am vazut ca sunt GL4 si GL5 si nu am gasit niciunde concret ce ar trebui la masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Sunt 2 coduri la fel (cel pt ulei de cutie de transfer). Mersi oricum. Si ce cantitate intra in fiecare?

 

Cutia de transfer 0.5 l

Diferential spate 0.9 l

Valori pentru masina mea, F11 530d

 

Cutia de transfer tine loc de diferental fata din cate stiu eu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

..adica vrei sa (ne) zici ca metabond pune aditivii pe ca Castrol, Shell, Mobil1, ARAL, Millers, Valvoline, Fuchs... is cam habarnisti, si nu prea pun DESTUL ADITIVI IN ULEIURILE FULL-SYNTETIC si mai trebuie dati 180 de lei ca sa nu faca nimic mai mult decat sa supra-aditiveze uleiul deja aditivat.

 

Citatul dat de tine, in care probabil te citezi pe tine, ca nu dai nici o sursa OFICIALA(!) pare facut SPECIAL pentru TIPURILE de uleiuri care se pun in BMW sau in general aici, deci pare minciuna!

 

De altfel tu nu ii faci reclama cand zici ca oricum vinzi pe olx.

Dar ce faci in acest loc unde NU SE FACE VANZARE de produse!?

 

Data viitoare cand mai pui in motorul personal aditivi in plus cauta (si tu) parerea altora si cauta sa intelegi de ce NU TREBUIE sa pui aditivi unde sunt deja suficienti.

 

Eu ii consider pe astia seriosi in ceea ce zic, ca si opinii.

Spor la citit:

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=25&page=1

 

De ce oare autorul topicului in mod express a zis sa nu se comenteze in privinta aditivilor care unii vor sa il puna in motoare?

https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4190280/list-an-oil-additive-youd-use-no-comments#Post4190280

 

Metabond NU il vad deloc mentionat in topicul dat. De ce oare?

Edited by X X L
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Danutzzzzzzzz(z), in primul rand, cand intri undeva, chiar si pe un forum, te asiguri ca respecti regulile casei... ca sa superi gazda, macar, sau ca nu iti iei vreo lopata-n gura.

 

Aici e mai simplu: incalci regulile, pleci

 

Pe viitor, te rog sa fii mai atent si sa postezi linkuri externe fara caracter comercial.

 

enJOY !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.