Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Care sunt argumentele afirmatiei ca se comporta mai bine? In ce sens? De ce?

 

Vasc0zitate mai buna la rece si la cald pentru ulei folosit 7-10k km . Masurat de mine cu dispozitiv de ala cu curgere comparativa . Culoare mai putin inchisa la uleiul folosit , uleiul "se simte" mai bine la "pipait" (frecat intre degete) , motor mai silentios . Desigur sunt determinari empirice , dar experienta de mecanic ma face sa afirm ce am afirmat . BTW, am doua masini cu motor N47 pe care pot sa fac comparatii .

Si am spus ca nu ma pronunt daca vascozitatea e optima pentru pornire, dar sigur e mai buna pentru functionare .

Desigur, se gasesc teste pe net care sa confirme sau infirme - cautati singuri cei ce nu sunteti de acord cu ce afirm .

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca probabil nu respecta norma Longlife LL4.

 

Sau poate ca BMW nu le-a mai dat certificarea , ca inainte o aveau .

O fi Mobil 1 mai prost decat mizeria aia de Castrol, pe care o folosea BMW ca ulei "original" si care are LL04 .

Imi aduce aminte de antigelul roz si albastru "original" BMW ...

Link to comment
Share on other sites

Cam peste tot se arata ca Mobil 1 ESp are certificare LLo4 :

 

https://www.quellehuile.fr/2014/11/mobil-1-esp-formula-5w30.html

 

S-or fi razgandit BMw, ca sa-si vanda uleiul "original" .

Seaman, tu aici citit ceva despre noul ulei Shell sau noul ulei BMW, inainte sa redici in slavi uleiul facut de Mobil1?

Adica cauta pe net despre baza uleiulor si care uleiuri are baza cea mai stabila in timp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Seaman, tu aici citit ceva despre noul ulei Shell sau noul ulei BMW, inainte sa redici in slavi uleiul facut de Mobil1?

Adica cauta pe net despre baza uleiulor si care uleiuri are baza cea mai stabila in timp.

 

Ti se pare ca am ridicat ceva in slavi ? Mi-am spus parerea si am argumentat . Mai mult de atat nu pot pentru ca nu am laborator acasa .

Poti sa-mi oferi un link cu ridicarea in slavi a noului ulei Shell al BMW - dar daca se poate sa nu fie un link afiliat BMW sau Shell.

Pana una alta am in masina uleiul Shell Twinpower BMW si ma gandesc sa-l schimb dupa 6000 km .

Uimeste-ma ! Multumesc .

Link to comment
Share on other sites

Ti se pare ca am ridicat ceva in slavi ? Mi-am spus parerea si am argumentat . Mai mult de atat nu pot pentru ca nu am laborator acasa .

Poti sa-mi oferi un link cu ridicarea in slavi a noului ulei Shell al BMW - dar daca se poate sa nu fie un link afiliat BMW sau Shell.

Pana una alta am in masina uleiul Shell Twinpower BMW si ma gandesc sa-l schimb dupa 6000 km .

Uimeste-ma ! Multumesc .

Iata, daca vorbim de uleiuri, te uimesti singur pentru ca esti lenes si nu cauti, cred ca e a 10a oara cand tot pun siteul asta:

https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/shell-helix-ultra-gtl-pppuppp.261920/

 

https://www.bobistheoilguy.com/forums/threads/is-shell-pennzoil-platinum-the-only-natural-gas-based-oil.314664/#post-5201140

 

Poti sa incepi cu asta:

https://www.bobistheoilguy.com/

Uleiul in bidoanele "BMW" dar facut de Shell si Pennzoil, citat din pagina:

"

Gas-to-Liquid (GTL) base oils:

 

The API classifies GTL base oils as Group III or unofficially it has been called, “Group III+.” It is this author’s view that the GTL process results in a “synthesized” oil and should be given a separate API classification as they do PAO, or moved to the Group V classification. A separate, future debate can address this issue and will not be further discussed here in this white paper."

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@ bimmer - multumesc ! Mi-e cam lene sa caut , ca sa dau tot peste "pareri" de pe forumuri , ca in link-urile tale . Poate ca sunt si niste fapte certe acolo, dar se refera la uleiul Shell Helix si nu neaparat la uleiul shell de BMW. Stii, pe la inceputul anilor 90 cand am inceput sa posed si sa conduc BMW, foloseam ulei Castrol, ca asa era recomandat de BMW - nu era ulei "orignal" BMW , pentru ca nici nu exista atunci asa ceva . Oricum era ceva mult mai bun decat uleiul Castrol "original" BMW de prin anii 2000-2010.

In mod similar , probabil ca uleiul Shell "original" BMW nu e cel mai bun ulei pe care Shell ar putea sau il faca pentru norma asta. Si mai cred ca uleiul "original" BMW este doar ata de bun , incat sa treaca motorul cu bine peste durata de viata (considerata de multi 200k km) - in conditiile in care si schimburile se fac la 30k km . Uzura programata si lipsa reliabilitatii e una din politicile "de succes" ale BMW in ultimii 20 de ani. In plus un ulei ieftin , vandut scump, aduce profituri mari aftersale pentru BMW .

Pana la niste link-uri cu niste teste oficiale ale unor laboratoare recunoscute in bransa, raman la parerea ca Mobil 1 ESP e mai bun decat Castrol sau Shell "original" BMW .

Edited by seaman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cere si ti se va da :)

 

Uite niste teste - facute cu 0w30 - care, apropos, e noul standard la bmw in loc de 5w30.

 

https://www.ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils

 

La noi inca se mai vinde 5w30 pentru ca ne trimit stocurile mai vechi. Dar afara se pune 0w30 in general.

 

(care dintre cele doua e mai bun e alta dezbatere, pentru ca cele doua au HTHS diferit si au efecte diferite asupra motorului - dupa cum se poate vedea aici)

Link to comment
Share on other sites

Cere si ti se va da :)

 

Uite niste teste - facute cu 0w30 - care, apropos, e noul standard la bmw in loc de 5w30.

 

https://www.ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils

 

La noi inca se mai vinde 5w30 pentru ca ne trimit stocurile mai vechi. Dar afara se pune 0w30 in general.

 

(care dintre cele doua e mai bun e alta dezbatere, pentru ca cele doua au HTHS diferit si au efecte diferite asupra motorului - dupa cum se poate vedea aici)

 

Foarte bun studiul . Din pacate nu ne prea edifica in discutia despre uleiurile de standarde mai joase inca folosite de noi - LL04 si 5W30 . Si din studiul respectiv nu mi se pare ca ultimul ragnet al uleiul "original" BMw cu norma LL12 (neauzita la noi) ar fi peste classicul Mobil 1 .

 

Retin ca s-a mai discutat despre trecerea la 0W30, dar cand am intrebat daca ar fi indicat sa trec la asa ceva, nu am primit raspuns .

Poate acum - credeti ca la N47T ar fi indicata trecerea la 0W30 ?

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Retin ca s-a mai discutat despre trecerea la 0W30, dar cand am intrebat daca ar fi indicat sa trec la asa ceva, nu am primit raspuns .

Poate acum - credeti ca la N47T ar fi indicata trecerea la 0W30 ?

 

Salut.

 

Eu am tot spus ca 0W30 ar fi mai indicat pentru N47/N57 dar cred oamenii sunt oarecum reticenti la schimbari.

Folosesc Castrol 0W30 de cand am luat masina.Cautam sa-mi fac o idee ce fel de ulei sa bag si dupa ce am vazut pe youtube un filmulet cum curge uleiul 0W vs 5W la -20 grade si am zis asta este. Eu am N57 si cartea spune 0W sau 5 W deci eram in recomandari.

O singura data am bagat 5W30 la recomandarile celor de la Filaret si motorul o luase razna de ziceai ca e tractor. Ori norma ori uleiul a fost super prost. Mama lor de golani de la Filaret. Nu am mai calcat pe acolo.

Dupa aproape 4 ani de 0W30 pot spune ca este cel mai potrivit.

Link to comment
Share on other sites

Nu vazusem discutia anterioara cu 0W. Am cautat, dar sunt un milion de topic-uri despre ulei, si probabil am ratat.

Masina mea a venit din Germania cu 0W. Cartea permite si 0W si 5W. Dar mi se pare foarte interesant ca norma LL04 s-a modificat in timp, si o mare diferenta a aparut cand au scos motoarele cu injectie directa pe benzina. De-aia LL04 (norma 2004) difera foarte mult la caracteristici fata de LL04 (din 2018).

 

La motoarele noi (seria B, > 2016), as zice ca 0W e alegerea corecta. La motoarele mai vechi, as merge pe 5W pentru ca are HTHS mai mare.

 

Comparatie similara pentru uleiurile 5W n-am gasit. Dar as zice ca e si asta destul de relevanta pentru directiile in care merg diversi fabricanti de uleiuri. Una peste alta, cel de la BMW mi se pare destul de bun conform cu cifrele de acolo.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca e mai bun.

Eu am atras atentia cu, ce a adus shell si pennzoil uleiurilor (pentru ca, cu siguranta vor aparea si alte marci care vor vrea sa extraga baza uleiului din gaze naturale- GTL), au adus o imbunatatire in lumea DEJA saturata a uleiurilor sintetice!

Spun chiar mai sus cei care discuta tooata ziua despre uleiuri ca uleiul GTL va face parte din alta clasificare, sau face parte deja (deci pleaca de la "...unofficially it has been called, “Group III+" sau Group V).

 

 

Intelegi ca si eu am inteles de la altii ca e foarte bun acel tip de ulei!?

 

 

Daca voi in masinile care au folosit deja un ulei din fabrica foarte probabil mai gros la rece vreti sa puneti dupa o ceva (destul de multi) km.. uleiul cel mai subtire la rece, asta spune ceva despre niste cunostinte de baza..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

]

Cam peste tot se arata ca Mobil 1 ESp are certificare LLo4 :

 

S-or fi razgandit BMw, ca sa-si vanda uleiul "original" .

 

Norma LL04 a evoluat foarte mult in ultimii ani, a devenit mai restrictiva. Initial a fost un ulei facut pentru motoarele EU4 cu DPF (care de-abia aparusera), dar acum benchmark-ul de test sunt motoarele pe benzina B48 si N20. In plus, formula de la Mobil 1 ESP s-a schimbat in 2018. Am gasit pe un forum ca diferentele ar fi astea:

 

What I liked about the original version was it's lower sulfated ash (0.6% vs 0.8%) it's higher HTHS (3.58 vs 3.5), higher viscosity at 100c (12.1 vs 11.8 ) and it's lower noack (5.6% vs 7.9%) 

 

Probabil noua formula, impreuna cu noile cerinte pentru LL04 din 2018, au facut sa nu mai fie compatibile. Probabil e inca un ulei bun pentru motoarele din seria M/N, dar s-ar putea sa nu fie cel mai potrivit pentru cele din seria B.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

In speranta ca ma poate ajuta cineva cu un raspuns rapid, vin cu o intrebare: ce ulei recomandati pentru 2.0, benzina, N20? M-am saturat de uleiul OEM, dupa ce ca fac revizia la 8000 km, iese extrem de subtire la schimb si ma cam nelinisteste. Este ok sau normal sa fie comparabil cu apa la 8000km?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.