Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Ce parere aveti despre uleiurile Liqui Molly? Din cate-mi amintesc, stiu ca multi folosesc aceste uleiuri, iar de ceva timp, mecanicul la care merg, tot unul din asta mi-a recomandat. El doar din asta isi pune in X3-ul lui. Ultimul schimb l-am facut acum 4-5k Km, dar tot cu uleiul Original BMW. Problema este ca nu-mi place cum rontaie motorul, simt/aud ca nu merge prea rotund si l-as schimba luna viitoare impreuna cu filtrul de ulei. Asadar care-i experienta voastra cu Liqui Molly?!?! Ati simtit ceva imbunatatiri atunci cand poate ati trecut de la uleiul BMW la LM?

 

Si mie mi se pare ca motorul e mai silentios cu Liqui Molly decat cu BMW sau altele. Si la Liqui Moly am incercat mai multe tipuri de 5W-30 dar cel mai multumit sunt de Longtime High Tech, butoisasul albastru. Mi se pare ca nu scade nivelul asa de usor ca la celelalte. La mine scaderea nivelului inseamna ca in 10k ajunge de la max la minim pe joja, ceea ce mi s-a intamplat cu aproape toate uleiurile, dar nu si cu acesta. Bineinteles ca, conteaza foarte mult in ce conditii circuri.

 

Deasemenea diferiti mecanici au spus ca pentru BMW, Liqui Molly e foarte ok. Pe cand, la Audi, ei nu recomanda deoarece il mananca in prostie.

Edited by Jayson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut,

Vin si eu cu o intrebare. Trebuie sa completez cu 1l de ulei intr-un 440i cu motor B58 si nu am idee ce ulei sa pun. In carte sunt mai multe. Voiam sa cumpar ravenol 5w30 dar este acea c3 iar in carte scrie ca pentru benzina trebuie acea a3/b4, deci sunt intr-o dilema.

 

Ce ulei trebuie sa pun?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca pana acum am facut reviziile la ei si nu am nici cea mai mica idee ce ulei mi-au pus.

Pune ce zice Wolfenstein ca sa fii cel mai sigur.

E ultimul ulei cu, cele mai bune standarde pentru un motor de generatie noua.

Probabil nici C3-iu nu e rau, dar vrei sa fii sigur!?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La noi toate reprezentantele pun uleiuri 5W30 LL04 in toate motoarele, indiferent de benzina/diesel sau de generatie (cu exceptia M-urilor). Uleiul asta e cel mai ieftin de la BMW, nu e deloc scumput :)

 

Uleiuri FE eu n-as pune in motor. Acum, fiecare e liber sa puna ce vrea..

Link to comment
Share on other sites

Din ce motiv nu ai pune ulei FE in motor B58?

 

Acum am in motor BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30 si as vrea sa pun BMW M TwinPower Turbo LL-12 FE 0W-30 sau BMW M TwinPower Turbo LL-12 FE SAE 0W-30

 

In Germania a primit la toate reviziile BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30

Link to comment
Share on other sites

Nu am citit topicul dar asta e parerea despre uleiuri pt motoare, specific B58,... mult mai avizati/mai bine discutat din prisma uleiurile, site pe care eu il respect mult:

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/bmw-b58-engine-oil.272758/

 

Un citat scurt:

Viscosity is a big, central part of the approval, so it matters a lot to the OEM (BMW), specifically the HTHS viscosity. In fact visc is the starting point for approval. To sum it up: LL-01: HTHS >3.5 in a 0w30, 0w40, 5w30, or 5w40 LL-01FE: HTHS ~3.0 in a 0w30 LL-14FE: HTHS ~2.7 in a 0w20.

 

Iar asta e toata faza cu uleiul FE de generatie noua; cel mai usor descris tot in engleza, din pacate:

"(My point was that) the push for lower viscosities (uleiurile FE..) is driven by a desire to increase fuel efficiency, not for better engine protection and longevity."

 

Am citit si inteles asta inca de prima oara in hartii oficiale online.. ca, concluzie a scopului crearii acestui tip nou de ulei - eficientizare a consumului; foarte probabil in detrimentul fiabilitatii.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, exact asta e motivul. Conceptul acum e ca motoarele sunt suficient de fiabile, asa ca pentru a-si indeplini target-urile de emisii, fabricantii pun uleiuri din ce in ce mai 'light'. Iar uleiurile FE sunt gandite pentru redus consumul mai ales pentru cei care merg mult in oras, si motorul nu are timp sa se incalzeasca la temperatura de regim. In acelasi timp au scazut si HTHS, care e de fapt indicatorul de protectia motorului la solicitari sustinute.

 

Deci eu o sa pun LL04 in continuare. As fi pus si eu 0W30, dar la ultimul schimb, la Filaret au zis ca nu au si nu pot sa aduca (!!). Asta desi pe site-urile bmw de afara (Germania, UK) se vinde bine-mersi uleiul respectiv. Si masina mea, cand a venit din Germania, avea pus 0W30 LL04.

 

Edit: daca te uiti in TIS, motoarele Bx8 au ca ulei recomandat 0W20. Sa puna ei cu familia lor uleiul asta in motor..

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Inca un lucru de considerat: uleiul se subtiaza pe masura ce e folosit. Pentru cine vrea sa vada date exacte, cautati "blackstone oil analysis bmw" pe goagle. Baietii astia faca analiza detaliata de uleiuri, contra cost, si in US sunt multi care fac si le posteaza pe forumuri. In principal pe forumurile de M, dar sunt si altii pasionati.
Link to comment
Share on other sites

Inca un lucru de considerat: uleiul se subtiaza pe masura ce e folosit. Pentru cine vrea sa vada date exacte, cautati "blackstone oil analysis bmw" pe goagle. Baietii astia faca analiza detaliata de uleiuri, contra cost, si in US sunt multi care fac si le posteaza pe forumuri. In principal pe forumurile de M, dar sunt si altii pasionati.

Pai siteul ala bobistheoilguy are multe "blackstone oil analysis" facute de baieti super interesati de consumul de diverse metale din care e facut motorul ("care este") in uleiul pus nou candva..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Un citat scurt:

Viscosity is a big, central part of the approval, so it matters a lot to the OEM (BMW), specifically the HTHS viscosity. In fact visc is the starting point for approval. To sum it up: LL-01: HTHS >3.5 in a 0w30, 0w40, 5w30, or 5w40 LL-01FE: HTHS ~3.0 in a 0w30 LL-14FE: HTHS ~2.7 in a 0w20.

 

Am citit si inteles asta inca de prima oara in hartii oficiale online.. ca, concluzie a scopului crearii acestui tip nou de ulei - eficientizare a consumului; foarte probabil in detrimentul fiabilitatii.

 

 

Da, exact asta e motivul. Conceptul acum e ca motoarele sunt suficient de fiabile, asa ca pentru a-si indeplini target-urile de emisii, fabricantii pun uleiuri din ce in ce mai 'light'. Iar uleiurile FE sunt gandite pentru redus consumul mai ales pentru cei care merg mult in oras, si motorul nu are timp sa se incalzeasca la temperatura de regim. In acelasi timp au scazut si HTHS, care e de fapt indicatorul de protectia motorului la solicitari sustinute.

 

Deci eu o sa pun LL04 in continuare. As fi pus si eu 0W30, dar la ultimul schimb, la Filaret au zis ca nu au si nu pot sa aduca (!!). Asta desi pe site-urile bmw de afara (Germania, UK) se vinde bine-mersi uleiul respectiv. Si masina mea, cand a venit din Germania, avea pus 0W30 LL04.

 

Edit: daca te uiti in TIS, motoarele Bx8 au ca ulei recomandat 0W20. Sa puna ei cu familia lor uleiul asta in motor..

 

Multumesc pt raspunsuri, intre timp am citit prin diverse locuri si mi-e clar: voi pune in continuare 0w30 LL-04 (LL-01 este specificatia pt US, acolo benzina difera).

LL-12 e in avantajul BMW - favorizeaza emisii si consumuri mai mici; LL-04 e in avantajul astora ca noi, cu masini rulate, pe care vrem sa le trecem de 2-3-400k km, vascozitatea mai mare prelungeste durata de viata a motorului.

 

Eu am cumparat 0w-30 LL-4 BMW OE de la Autokarma, e vreo 50 lei litrul; ma gandesc ca e chiar original, au suficient volum ca sa nu vanda turcisme.

Cel LL-12 e vreo 85 lei litrul, de diferenta de pret schimb si bujiile

 

 

Link to comment
Share on other sites

De curand am fost prin cateva servisuri si nicaieri nu am vazut sau auzit de Ravenol.

 

Nici macar reclama.

 

Probabil daca era bun il foloseau si ei.

 

Dar e o marca tare buna si cunoscuta in Romania, am multi cunoscuti care au folosit acest ulei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De curand am fost prin cateva servisuri si nicaieri nu am vazut sau auzit de Ravenol.

 

Nici macar reclama.

 

Probabil daca era bun il foloseau si ei.

 

Dar e o marca tare buna si cunoscuta in Romania, am multi cunoscuti care au folosit acest ulei.

 

Daca unui produs i se face reclama, nu inseamna ca e neaparat si bun.

Edited by CSergiu
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

RAvenol e recomandat in principal pe grupurile de feisbuc, nu mi-e clar de ce.

 

Din cate am citit, variaza calitatea foarte mult, ca tot schimba retetele. Ceea ce nu e neaparat un lucru care sa-i recomande.

 

Care e Ravenol FS, mai precis? Ca nu il gasesc pe site la producator. E LL04?

Link to comment
Share on other sites

https://www.ravenol.de/en/

 

Este printre cele recomandate din TIS. Are și selector de ulei.

 

 

Unde scrie in TIS asta, vreau sa vad cu ochii mei .

 

Daca ala e printre cele mai recomandate unde e acela cel mai cel in TIS..

 

Nu am stiut ca TIS da si nume de uleiuri.. (ce baga unii din burta.. sa fie mai interesanti)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi, in 4000 de km trebuie sa fac revizia la 535 xdrive 313 cai. Ati incercat careva uleiul Ravenol FS 5w30 long life? Unii zic ca e mai bun ca cel original BMW. Pana in prezent am pus doar ulei original BMW.

 

Legat fix de produsul asta nu pot sa ma pronunt, dar legat de Ravenol ca marca, eu am de aproximativ 5000 de km pe un N57 si e ca in prima zi ca feeling. Si proprietarul vechi a bagat tot Ravenol si a fost super multumit. Eu am Ravenol VMP USVO 5W-30. Iar de consumat nu consuma deloc, dar nici nu are nici o transpiratie (255.000km) :D

Link to comment
Share on other sites

Am gasit niste analize facute pe Ravenol aici (link). Nu sunt in motoare bmw, dar cine e interesat de cum se comporta uleiul respectiv poate sa-si faca o parere.

 

Ca o paranteza, am vazut tot aici niste analize de ulei folosit mult (20k, 30k km) in motor la bmw, si uzura e mare. Inca un argument pentru schimburi la intervale mai mici, mai ales in cazul mersului in oras cand sunt multe ore de functionare per suta de km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.