Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Am gasit niste analize facute pe Ravenol aici (link). Nu sunt in motoare bmw, dar cine e interesat de cum se comporta uleiul respectiv poate sa-si faca o parere.

 

Ca o paranteza, am vazut tot aici niste analize de ulei folosit mult (20k, 30k km) in motor la bmw, si uzura e mare. Inca un argument pentru schimburi la intervale mai mici, mai ales in cazul mersului in oras cand sunt multe ore de functionare per suta de km.

 

Multumesc pentru link! Excelent! :goodjob:

E drept ca imi cam da apa la moara dar cu siguranta toate uleiurile au avantajele si dezavantajele lor..

(Pacat ca nu inteleg limba nemteasca; google e traducatorul..)

 

Apoi Ravenolul acela dupa cum altii au zis trebuia mers cel putin 200 de ore si apoi sa se scoata proba pentru laborator.. topicul cu Touareg..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi, in 4000 de km trebuie sa fac revizia la 535 xdrive 313 cai. Ati incercat careva uleiul Ravenol FS 5w30 long life? Unii zic ca e mai bun ca cel original BMW. Pana in prezent am pus doar ulei original BMW.

 

Din 2007 pana in 2018 am folosit doar ulei BMW OE la toate masinile pe care le-am avut. Concluzie, nu au fost probleme dar am facut schimburile undeva la 10.000km. Ca si concluzie personala, daca mergi normal, nu il consuma de la schimb la schimb; daca mergi mult prin europa, autostrazi, viteza mare, vara, temperaturi ridicate, il va consuma, e oarecum normal. Am patit asta la toate masinile.

Din 2018 folosesc Liqui Moly Top Tec 4200 pe 530xd N57 258hp. Concluzie personala, motor mai silentios, nu mi-a mancat deloc indiferent cat am alergat-o pe autostrazi la temperaturi ridicate, schimburi facute la 15.000km, fara probleme pana acum.

Concluzia o tragi tu. Parerea mea, BMW OE e un ulei f bun daca il schimbi la 10k si ai un mers normal. Daca o alergi mult si faci drumuri lungi, din experienta proprie, LM 4200 este un ulei mult mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Si eu tot cu Google, dar isi face treaba suficient de bine :)

 

Din cate am citit pe forumul respectiv (destul de in diagonala, ca n-am avut mult timp) ei ziceau sa mergi cu un ulei cam 250 - 300 de ore. Probabil ca daca mergi pe autostrada e ok sa-l tii mai mult, si depinde si de vechimea/uzura motorului. Dar daca ar fi asa, la viteza medie de 20 km/h cat ai daca mergi doar in Bucuresti, ar insemna sa-l schimbi la 6k km, ceea ce e prea putin totusi.

Link to comment
Share on other sites

Merci baieti pt feedback! Allexinno, exact asta se intampla. Eu fac multe drumuri lungi unde o alerg destul de mult. Completez 1L la 3-4000 de km. O sa incerc Liqui Moly Top Tec 4200 sa vedem cum se comporta. Eu fac revizia la 12-15K km. Mereu am facut asa de la E46 incoace si nu am avut probleme. Merci pt sfaturi!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu tot cu Google, dar isi face treaba suficient de bine :)

 

Din cate am citit pe forumul respectiv (destul de in diagonala, ca n-am avut mult timp) ei ziceau sa mergi cu un ulei cam 250 - 300 de ore. Probabil ca daca mergi pe autostrada e ok sa-l tii mai mult, si depinde si de vechimea/uzura motorului. Dar daca ar fi asa, la viteza medie de 20 km/h cat ai daca mergi doar in Bucuresti, ar insemna sa-l schimbi la 6k km, ceea ce e prea putin totusi.

Corect foarte corect. Pana la urma punem in motoare un ulei Full Sintetic! Si ce inseamna asta in cei mai simpli termeni?

Ca este acel ulei care "creste" in volum sau care are in compozitie polimeri care au "prostul" obicei de a adera la diferite metale din locurile unde pot aparea frecari in motor, peretii cilindrilor.. (intra in honnigul ala care trebuie sa fie acolo pe viata motorului.. ) si stau acolo pana treaba se schimba si le trece vremea.. si apar conditii nefavorabile si atunci se duc.. e clar ca 6k km e absurd sa faci schimbul! Numai ala mineral trebuie schimbat la 5k.

 

Dar asta nu inseamna ca siteul nu este bun. Pe genul asta de siteuri oameni cu mai mult timp disponibil (si intelegere) discuta altfel posibilele probleme din motoare!

Iar restul trebuie doar sa plece capul intelegand.

 

Si cum am mai zis si in alte posturi, ultimile probleme ale fabricantilor de ulei nu erau sau sunt aditivii (dai in mama lor ca pot combina si amesteca aditivii mult si bine..) numai ca baza adica ceea ce le tine impreuna se cam rupe.. iar probabil, posibil cea gasita de Shell e una care face treaba bine..

 

(Unii fac aditivare la ulei full sintetic ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutari.

Detin si eu din 2017 un BMW F31 2014, automat. In momentul de fata am 265.000 km in bord si merge foarte bine.

Nu consuma gram de ulei de la schimb la schimb, care se face doar din 10.000 km in 10.000 km.

Problema e ca ma cam deranjeaza suntetul la relanti. Pare motorul putin zgomotos.

 

As vrea sa ii schimb alt brand de ulei. Pana acum i-am pus doar BMW 5W30 LL04 (Made in Germany nu in EU) si nu-l mananca deloc, dar motorul pare cam galagios, fata de aceleasi modele sau chiar seria 5 cu acelasi motor.

 

Din ce am citit aici pe formum, nu recomandati MOTUL 5W30 cu norma de BMW LL04, ci RAVENOL sau alte branduri.

Deci as schimba uleiul doar pentru atenuarea zgomotului la relanti, care pare destul de galagios. Pe grupurile de farcebook, multi recomanda Motul si zic ca s-ar atenua acel zgomot specific motoarelor N47 de 2.0d.

 

Daca cineva a facut acelasi lucru, adica sa schimbe marca de ulei pentru atenuarea zgomotului la motor, va rog sa-mi spuneti si mie ce sa pun.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

 

Daca cineva a facut acelasi lucru, adica sa schimbe marca de ulei pentru atenuarea zgomotului la motor, va rog sa-mi spuneti si mie ce sa pun.

Multumesc.

Cum bine a zis Wiktor pune motorina de cea mai bun calitate si motorul o sa iti multumeasca.

Lasa uleiul acela care il recomanda producatorul, mai ales ca nu a inceput sa iti consume ulei.

 

E prea multa chimie in motoarele astea ca tu sa crezi ca stii mai bine, sau dupa ureche..

Nu te lua dupa folclor ca nu iti repara el motorul.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Care ulei de la Liqui Molly imi recomandati sa folosesc in al meu F10? Sunt putin confuz. Exista semi-sintetice 4600 sau full sintetice 4200, plus altele. Toate acestea au norma LL04. In urma cu 4000Km am facut revizia cu Original BMW, doar ca nu-mi place deloc cum merge motorul. Mi se pare ceva lenes, plus ca parca si suna ciudat. Mecanicul mi-a zis de ceva vreme ca foloseste doar LM, doar ca nu mi-a spus si care din ele. As vrea sa schimb uleiul s filtrul de ulei.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Care ulei de la Liqui Molly imi recomandati sa folosesc in al meu F10? Sunt putin confuz. Exista semi-sintetice 4600 sau full sintetice 4200, plus altele. Toate acestea au norma LL04. In urma cu 4000Km am facut revizia cu Original BMW, doar ca nu-mi place deloc cum merge motorul. Mi se pare ceva lenes, plus ca parca si suna ciudat. Mecanicul mi-a zis de ceva vreme ca foloseste doar LM, doar ca nu mi-a spus si care din ele. As vrea sa schimb uleiul s filtrul de ulei.

Doar o idee, sa nu cumva sa pui semi-sintetic in E60 care are/foloseste deja full-sintetic. Si nu e vorba de anestecul uleiurilor..; e vorba de specificatia fabricii unde a fost creat motorul.

Si daca ar toarce ca o pisicuta tot se strica motorul de la uleiul semi-sintetic; nu o spun eu, e in "legea" motoarelor..

 

Cateva pagini in urma mi-am spus parerea despre intelegerea mea din naliza catalogului Liqui-Moly.. nu mai are rost sa repet.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta se Întâmplã când cumperi o masina (mai) noua.

 

Când iei o troaca, ĂŽncerci toate variantele ieftine posibile:schimbi tipul de ulei,uleiul ĂŽn cutie,cauciucuri chinezești, ĂŽncepi sa repari casete de direcție,etc..

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta se Întâmplã când cumperi o masina (mai) noua.

 

Când iei o troaca, ĂŽncerci toate variantele ieftine posibile:schimbi tipul de ulei,uleiul ĂŽn cutie,cauciucuri chinezești, ĂŽncepi sa repari casete de direcție,etc..

 

http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/blink.gif Nu stiu ce-ai inteles tu, dar sigur te-ai precipitat si ai scris asa la aroganta. Poate tocmai ce ti-ai tras una noua, un bemveu nou noutz cu banu' cash, iar acum te uiti de sus la noi astia mai saraci cu troace, de undeva ca din varful Khalifei. Turnul Burj voiam sa spun si nu starleta aia porno.

Si acum ca s-o lamurim, nu, nu schimb nici un ulei, raman pe acelasi 5W30 pe care-l folosesc de ~5ani, vreau sa schimb doar producatorul. Nu inseamna ca doar BMW aka Shell sau Castrol in trecut produc acest ulei. Si da, vreau sa pun un ulei care respecta norma pt BMW-ul meu si anume acel LL-04, care btw il respecta multi alti producatori, nu doar cel original. Crede-ma ca am ceva experienta cu acest brand si daca doar voiai sa faci pe grozavu' crezand ca ii raspunzi unui bombardier care si-a tras un cazan dintr-astea de-ale noastre doar ca sa-si impresioneze vecinele de pe ulita, tin sa-ti reamintesc ca te-ai inselat. Nici nu are rost sa mai intru in alte detalii, il las pe colegul bimmer sa te ia in primire. Bimmer ai legatura. Scena, pardon threadul cu uleiuri e tot al tau :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1623084570[/url]' post='2543463']

Aveti idee despre Castrol 0W30 Profesional LL04 unde as mai putea gasi? Se pare ca este cam greu de gasit. Pana acum am folosit doar tipul asta dar nu mai este in stoc la nimeni

 

Ebay sau magazine on line bmw,leebman,hubauer,procar.

 

1623086134[/url]' post='2543466']

http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/blink.gif Nu stiu ce-ai inteles tu, dar sigur te-ai precipitat si ai scris asa la aroganta. Poate tocmai ce ti-ai tras una noua, un bemveu nou noutz cu banu' cash, iar acum te uiti de sus la noi astia mai saraci cu troace, de undeva ca din varful Khalifei. Turnul Burj voiam sa spun si nu starleta aia porno.

Si acum ca s-o lamurim, nu, nu schimb nici un ulei, raman pe acelasi 5W30 pe care-l folosesc de ~5ani, vreau sa schimb doar producatorul. Nu inseamna ca doar BMW aka Shell sau Castrol in trecut produc acest ulei. Si da, vreau sa pun un ulei care respecta norma pt BMW-ul meu si anume acel LL-04, care btw il respecta multi alti producatori, nu doar cel original. Crede-ma ca am ceva experienta cu acest brand si daca doar voiai sa faci pe grozavu' crezand ca ii raspunzi unui bombardier care si-a tras un cazan dintr-astea de-ale noastre doar ca sa-si impresioneze vecinele de pe ulita, tin sa-ti reamintesc ca te-ai inselat. Nici nu are rost sa mai intru in alte detalii, il las pe colegul bimmer sa te ia in primire. Bimmer ai legatura. Scena, pardon threadul cu uleiuri e tot al tau :)

 

 

Te simti ? http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/happy.png

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

RaYn3, nu ma deranjeaza sa preiau legatura pentru tine..

Iata o preiau pe piept, o jonglez pe genunchi si o lobez lui SDC sa aflam ce a vrut sa zica din prea plinul mintii sale..

 

Dar, stii ce zic, mai bine intre timp facem un exercitiu de imaginatie.. si te intreb solicitand sa pui mana figurativ pe inima sau in dreptul inimii si sa imi/iti spui daca tu chiar iti iei informatiile in materie de ulei pentru masina ta (mai noua sau mai veche; vezi, la mine nu conteaza..) ... pui deci mana pe inima si marturisesti ca tu crezi sau te iei NUMAI dupa ce se scrie in topicul asta despre uleiuri... adica fara sa cauti sa te informezi si din ALTE SURSE unde, poate, pe bune, SE DISCUTA MUULT MAI SERIOS!

 

Sunt aici vreo doua linkuri nu bune, foarte bune deaspre uleiuri, iar google traduce bine!

 

Acuma "razand" si lasand totusi gluma la o parte, tu crezi ca fabricantul cand zis sa puna un anume ulei nu s-a gandit sa il puna pe AL-MAI_BUN pentru ceea cea finalizat ca motor si e tinut strans de suruburi in componente complicate ca, biela, piston, cilindru, vibrochen, tacheti si multe altele..?

 

Eu sincer as fi fericit daca ti-ai raspunde impacat cu o idee ca stii ce faci.. cand schimbi un ulei numai pentru ca nu se aude motorul bine.

 

A doua intrebare e un pic retorica; nu necesita bagata prea mult in seama: o sa dea altii raspunsuri daca vor, ca se simt indreptatiti..

 

Peace; nu e topicul meu.

Scriu aici cu aceleasi drepturi ca si tine.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca tot sa deviat de la subiect propun sa il votam pe "bimmer90f30" admin ad vitam . Tot este este saritor cu un sfat si incearca sa ajute pe cat posibil.

 

Eu propun sa se stearga de tot acest thread. Ce rost mai are? Toti cei care am scris aici, am dorit sa incercam si alt ulei, de la alti producatori, avem troace. Cam asta-i concluzia la care am ajuns eu. Ce daca uleiul de producator este poate cel mai contrafacut ulei de pe piata si prin urmare bagam mizerie in motoare, DAR are pe bidon numele de Original BMW. Mai conteaza ca dupa cateva schimburi cu un astfel de ulei "Vapor made" sau Made in Turkey or whatever iti vei pune motorul in cap?!?! Eu nu vorbesc aici de masini noi, de masini cu garantie unde trebuie sa-ti faci orice lucrare, inclusiv schimbul de ulei in reprezentanta, altfel iti pierzi garantia, eu vorbesc de masini uzate pt saraki, unde "toate" sunt troace si cazane dupa parerea unor bogati gen wyktor sau SDC. Nu baieti, nu toate-s troace, chiar daca voi va permiteti una din asta noua in comparatie cu noi astia saracii. Sa stiti ca suntem multi care chiar le ingrijim, puteti gasi multe "troace" intr-o stare tehnica f buna. Inclusiv din alea cu 2 sau 3 generatii in urma.

Revenind la uleiul Original BMW, reprezentantele cu siguranta au niste furnizori ceritificati, ar trebui ca si uleiul pe langa celelalte piese sa fie "genuine". Asta ar putea fi o solutie pe care as vrea s-o incerc la urmatoarea revizie. Sa cumpar uleiul din reprezentanta chiar daca o sa-l platesc poate dublu. Nu inseamna ca am totusi si o garantie ca cel pe care l-am cumparat pana acum de pe epiesa de cele mai multe ori nu este acelasi cu acesta pe care-l au reprezentantele. O sa-l incerc totusi, iar la momentul respectiv voi veni cu un feedback. Nu m-am lamurit cu uleiul LM indiferent de discutiile de aici, asa ca decizia pe care am luat-o este sa nu schimb deocamdata uleiul ci sa mai merg mai departe cu el pana cand ii va veni vremea, undeva dupa vreo 8k de Km. Asa cum spuneam mai sus, voi incerca uleiul din reprezentanta, cam asta-i planul pt urmatoarea revizie.

 

E totusi boala grea aroganta asta, infatuarea, mandria ca tu esti mai avut ca cel de langa tine.Hai sanatate!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tot sa deviat de la subiect propun sa il votam pe "bimmer90f30" admin ad vitam . Tot este este saritor cu un sfat si incearca sa ajute pe cat posibil.

Sa stii ca minusul nu il ai de la mine Andrei.. nu ca asta ar fi un subiect de discutat sa fim si mai :offtopic: ci sa iti spun in replica ca daca as fi avut si mai mult timp si bani poate ca as fi ajuns admin pe undeva.. dar asa nici propus nu vreau sa fiu.

Am exact timpul care il am pentru a anumita idee pe care vreau sa o transmit. Mai ales daca o vad utila..

 

Si uite te rog sa imi spui, ca asta ai spus cat de :offtopic: a fost acest topic recent?

Asa ca afirmatia ta e cam invalida, nu crezi?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

RaYan3, uite cateva raspunsuri din topicul asta despre uleiul de care intrebi.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/55493-uleiuri-totul-despre-uleiuri-teste-recomandari-etc/page__view__findpost__p__2532453

Sau replica #4196.

 

Citeste tot ce scrie (e si o clasificare data de unul aici mai preocupat de Liqui Moly) dupa ce spune Romulus, foarte important de retinut apropo de uleiuri.

 

Raspunsul cautat de tine era doar cateva pagini in urma, ti-am zis de la inceput..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am citit mai multe pareri si sincer nu stiu ce sa mai cred.

Am achiziționat recent un e87 123, cod motor n47d20b. UrmeazĂŁ sa ii fac o revizie generala si nu stiu pe ce ulei sa merg. Tinand cont ca este un motor biturbo as vrea sa aleg cea mai bunĂŁ varianta de ulei pentru acest motor

Cei de la Service-tim București recomanda cu toata increderea uleiul bmw, pe motor scrie castrol, altii recomanda Liqui Moly.

As dori un sfat de la persoanele care au facut un studiu inainte sau din experiența proprie, nu doar pareri.

 

Va mulțumesc.

Edited by Caffea
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont ca este o masina foarte veche mergi pe uleiul ce s-a bagat anterior daca ai informatia,daca nu, baga orice marca vrei, doar sa fie 5w30 C3 si LL04. Nu detine nimeni adevarul suprem, daca era asa, toata lumea folosea uleiul X. Personal in N47 am bagat o multime de marci, cu absolut niciuna nu am avut consum de ulei sau alte chestii, daca motorul e mort poti sa-i bagi si mir ca degeaba. Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

Asa ceva nu exista.

Ba da. Daca ar apartine unei personalitati valoarea creste.

 

Sa revenim la ulei. Eu am bagat 0w30 de cand am adus-o in ro si fac 2-3 schimburi pe an. Pana acum se gasea mai greu dar gaseam. Acum se pare ca nu mai au materie prima si productia sa anulat sau amanat. Sper ca amanat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

post-98935-0-36534600-1624777100_thumb.jpg

 

 

 

Uleiul de ford este 0w30 și are 7k km.

La f10 are 1.5k,și este negru smoala,și miroase a ars.

 

La f20,la fel de negru și are cam 4k.

 

La bmw este 5w30,pus la filaret În primãvara,la amândouã.

 

De departe,0w30 din ford mi se pare cel mai bun,ĂŽncĂŁ miroase a ulei de motor,și nu este asa ĂŽnnegrit.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa compari ochiometric sau bazat pe miros (lol). Daca vrei sa tragi o concluzie, mergi cu uleiul la analiza, impreuna cu o mostra de ulei nefolosit din acelasi bidon (sau macar acelasi lot).

 

In plus - cati km are fiecare masina si cum a fost intretinuta pana acum?

 

Si ca sa fiu rau, la Ford probabil e mai deschis la culoare ca e 1/4 motorina deja..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.