Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

0w e mai bun decât 5w ĂŽn principiu, dacĂŁ au aceeași norma și e același producĂŁtor. Dar ford și bmw folosesc norme diferite, și ĂŽn plus motoarele de la ford au și probleme mari cu contaminarea uleiului. Deci, dupĂŁ cum spuneam, analiza :)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

...aterizati de aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/168468-martor-presiune-uleirosu/page__st__80

 

Am citit discutia din link si ce sa zic - unii sunt maniaci in alegeri si vor mortis norma/aprobarea pe bidon, altii o trec cu vederea.

Pt mine nu conteaza foarte mult ca uleiul folosit sa aiba si aprobarea constructorului daca ma multumeste la celalalte capitole, e cam ultimul lucru de care tin cont insa recunosc ca aprobarea iti da in plus un oarecare sentiment de siguranta (exploatat comercial dealtfel)

Raman la ideea mea - un producator ulei are atatea aprobari pe un bidon de cati bani e dispus sa investeasca in vanzari. Imi place totusi sa presupun ca exista un minim de testari pt aprobari dar in final totul e comert.

 

Fac o mica paralela cu antigelul G12.

M-am uitat zilele trecute pe bidoanele antigel G12 cumparate, antigel ce intentionez sa-l pun in instalatie si studiez eticheta - da, fara silicati, fara alea si alea, face si protejeaza, destinat pt motoare cu bloc si radiatoare din aluminiu, prietenos cu garniturile, plasticul si cauciucul ...dupa care urmeaza aprobarile - Ford a dat ok, VAG cu toata gama Skoda si Seat au zis ok, Renault la fel, Opel la fel, Mercedes idem ...ma rog, is mai multi acolo inclusiv camioane...dar BMW, nu. Da' ce are frate aluminiul de la BMW, e mai cu moț ?

 

Revenind Bimmer la analiza uleiului si calibrarea auzului ca metoda refuzata de tine in analizarea unui ulei in motor... NU, NU-L BEAU si nici macar nu-l gust, iar clipurile YT in domeniu ma lasa rece.

Tu vrei ceva stintific, logic si riguros pt ca nu-i asa ? - simturile umane ne insala.

Perfect de acord cu tine dar cum facem ?

 

Oamenii de rand nu-s maniaci si in general folosesc masina pt a acoperi distante. Sunt foarte putini cei cu pretentii de raliu, iesit pe circuit, liniute si alte minuni. Cu toate astea toti vrem ce e mai bun pt motorasul nostru.

 

Asa ca, si daca iti convine si daca nu, sound-ul motorului ramane un prim criteriu de a eticheta un ulei "la botu' calului", in parcarea blocului de catre niste cetateni normali.

Poti sa-mi arati o fisa tehnica de exceptie a unui ulei dar daca motorul e galagios si suna metalic, evident ca nu-si face treaba.

Caz concret - Motul X'Cess (bidon "made in Italy"/ se terminase smecheria cu "made in France"), fisa tehnica neschimbata - motor galagios, toate le auzeai in el. Ok, am pus Liqui Moly Leichtlauf HighTec, ulei "de pamant" si s-a facut liniste. Deci cum ?

Pt ca logica de parcare imi spune un lucru - cand lovesti 2 fieratanii obtii un sunet caracteristic ...cand intercalezi ceva intre ele, sunetul devine mai moale si mai diminuat.

 

Mai mult

 

Proaspat posesor de e90, intreb "fostul" - "boss, ce ulei este in ea ?"

Pai am folosit Twin Power de la BMW, e foarte bun !

Hmmm, n-am vrut sa-l contrazic asa ca primul schimb l-am facut cu Twin Power. Dupa 2000 km l-am aruncat si am pus 4600. E adevarat, in cei 2000 km nivelul a ramas fix pe joja in timp ce LM-ul mi-l cam papa in forja dar SCOPUL meu e sa am ungere, racire si protectie, nu sa fac economie de ulei.

 

Nu mai vorbesc despre autenticitatea valorilor declarate in fisele tehnice ale uleiurilor care si asa sunt foarte sarace in informatii. O fisa tehnica nu-ti spune mare lucru - arta consta in a intui facand diferite rapoarte intre valorile publicate cam despre ce e vorba.

Am insa rezerve serioase ca fisa tehnica declarata public a unui ulei chiar si corespunde cu reteta liniei de productie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Stie cineva un site pe care sa introduc marca masinii, modelul, anul, cc motor, etc etc astfel incat sa identifice masina si sa-mi spuna ce ulei am nevoie? Masina in cauza este un Opel Tigra an 2005 1,4 benzina 90 cp. Scuze ca scriu aici, dar nu ii dau de cap. Mecanicii zic sa folosesc 5w30 full synthetic, altii zic 0w40, altii 10w40 ....chiar nu stiu care e uleiul potrivit.
Link to comment
Share on other sites

Ca o remarca, ala care iti recomanda 10w40 e un berbec!

daca nu il consuma, 5w30 e fix ce iti trebuie!

Daca nu faci multi km poti baga GM 5w30, eu bag in Chevrolet de 14 ani si nu consuma nimic intre schimburi( ~10k km/an )

Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

E putin controversata situatia uleiurilor si mai ales cand nu se stie exact provenienta ( faptul ca scrie made in CE pe bidon,nu e nimic concret), apoi sa vezi etichete cu date diferite la acelasi tip de ulei mi se pare cel putin ciudat.( exemplul este castrol edge made in CE unde scrie ca este full sintetic, apoi in versiunea facuta in Germania, acelasi ulei este hc-synthese).

Eu de cand am cumparat masina in 2017 (seria 3 cu 320d, n47d20c) pentru doua schimburi de ulei am folosit castrol 5w30 edge professional longlife bmw, iar pana la 10mii km completam cu 1,5 litri, ceea ce nu mi s-a parut normal. Apoi dupa mai multe recomandari de pe forum, am schimbat uleiul cu Liqui Moly 5w30 Toptech 4600 si la acelasi interval de schimb, nu a mai fost deloc consum de ulei. La ultimul schimb de ulei am zis sa incerc Ravenol VMP 5w30, pentru ca am vrut sa folosesc cel mai bun ulei full sintetic de pe piata totodata avand si o provenienta clara. Nu e surprinzator faptul ca la aproape 10mii km nu s-a consumat deloc, la fel ca cel Liqui Moly, dar am remarcat in plus un zgomot redus al motorului si ceva economie in plus la combustibil.

Parerea mea e ca trebuie folosit un ulei cat mai bun, urmarind norma recomandata de producatorul motorului. Faptul ca platesti in plus 100 lei, mai mult sau mai putin, nu inseamna nimic intr-un an sau 10mii km, dar poate insemna mult pentru motor. E o vorba care se poate aplica bine aici : You get what you pay for.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

E putin controversata situatia uleiurilor si mai ales cand nu se stie exact provenienta ( faptul ca scrie made in CE pe bidon,nu e nimic concret), apoi sa vezi etichete cu date diferite la acelasi tip de ulei mi se pare cel putin ciudat.( exemplul este castrol edge made in CE unde scrie ca este full sintetic, apoi in versiunea facuta in Germania, acelasi ulei este hc-synthese).

Eu de cand am cumparat masina in 2017 (seria 3 cu 320d, n47d20c) pentru doua schimburi de ulei am folosit castrol 5w30 edge professional longlife bmw, iar pana la 10mii km completam cu 1,5 litri, ceea ce nu mi s-a parut normal. Apoi dupa mai multe recomandari de pe forum, am schimbat uleiul cu Liqui Moly 5w30 Toptech 4600 si la acelasi interval de schimb, nu a mai fost deloc consum de ulei. La ultimul schimb de ulei am zis sa incerc Ravenol VMP 5w30, pentru ca am vrut sa folosesc cel mai bun ulei full sintetic de pe piata totodata avand si o provenienta clara. Nu e surprinzator faptul ca la aproape 10mii km nu s-a consumat deloc, la fel ca cel Liqui Moly, dar am remarcat in plus un zgomot redus al motorului si ceva economie in plus la combustibil.

Parerea mea e ca trebuie folosit un ulei cat mai bun, urmarind norma recomandata de producatorul motorului. Faptul ca platesti in plus 100 lei, mai mult sau mai putin, nu inseamna nimic intr-un an sau 10mii km, dar poate insemna mult pentru motor. E o vorba care se poate aplica bine aici : You get what you pay for.

masina cumparata acum 3 ani jumate 325d n47t bi-turbo 218 hp folosesc de atunci castrol , la fostul bmw tot castrol . schimb uleiul la 10k sau 1 an nu a mancat pana acum nici un gram :) deci problema clar nu era la ulei eu unul asta zic, am fost super multumit problema intervine de unde e cumparat. cu bmw am avut intamplari nasoale asa ca nu mai folosesc

Link to comment
Share on other sites

Cred că cel mai bine este să folosești un site de producător, gen Shell oil selector, Castrol Oil selector, și rezultatul vine singur. O altă problemă este dacă mașina este foarte nouă, cand se schimbă generațiile de ulei, la a mea nu găseam nimic, i-am întrebat pe cei de la Shell, care de fapt furnizează uleiul actual la BMW, iată răspunsul :

For a mild hybrid,you need an oil with homologations BMW LL17 FE, which corresponds with ShellHelix Ultra ECT C5 0W20.

Nu am găsit Shell pe piață, am întrebat și la Ravenol, direct în Germania, l-am comandat acolo, tot 0W20 ECT C5, 101 euro 8 litri cu livrare prin DHL.

Edited by ebay
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred cĂŁ cel mai bine este sĂŁ folosești un site de producĂŁtor, gen Shell oil selector, Castrol Oil selector, și rezultatul vine singur. O altĂŁ problemĂŁ este dacĂŁ mașina este foarte nouĂŁ, cand se schimbĂŁ generațiile de ulei, la a mea nu gĂŁseam nimic, i-am ĂŽntrebat pe cei de la Shell, care de fapt furnizeazĂŁ uleiul actual la BMW, iatĂŁ rĂŁspunsul :

For a mild hybrid,you need an oil with homologations BMW LL17 FE, which corresponds with ShellHelix Ultra ECT C5 0W20.

Nu am gĂŁsit Shell pe piațĂŁ, am ĂŽntrebat și la Ravenol, direct ĂŽn Germania, l-am comandat acolo, tot 0W20 ECT C5, 101 euro 8 litri cu livrare prin DHL.

:goodjob:

:clapping:

 

Foarte bine procedat.

Topicul asta nu ar exista daca toata lumea ar face ca tine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutari!

Un prieten isi aduce un benzinar turbo din Germania si a constatat ca masina are ulei 10W60 de la utlimul schimb, Castrol Edge sau ceva de genul. M-a intrebat, el nu are cont aici pe forum, nu am stiut ce sa ii zic... am zis sa pun eu o intrebare aici. Am un pic dubii, am citit ca asta e ulei pt motoare turate, curse, etc. Motorul clasic, 2.0T 252 cai, 40.000 km, masina e relativ noua, 2016. Proprietarul i-a zis ca masina a fost condusa numai vara, are numere sezoniere.

Ceva pareri? Multumesc!

 

Daca nu e versiune M, atunci nu vad sensul unui ulei atat de gros, atat de vascos. In mod normal chiar si pt benzinare trebuie pus tot Original BMW 5W30. Posibil sa consume mai mult ulei benzinarele in general si atunci sa alegi un 5W40, dar sa pui un 10W60 mi se pare deplasat rau de tot. Mai radem, mai glumim, dar asta e ulei de tractoare, nu de bmw-uri. Posibil sa fi fost pus din asta pt ca avea consum ridicat de ulei, doar ca nu-i asta solutia, sa mergi atat de extrem. Trebuie vzt de ce consuma excesiv daca se poate spune asa. Posibil ca trebuie inlocuiti segmentii de ungere, posibil si-a luat multa forja si acestia s-au uzat.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu uleiul care il folosesti de o viata mi-e imi pare putin a neinformare, sau neactualizare la natura motoarelor care sunt facute in ziua de azi.

 

Deci iarna punea un ulei foarte subtire pentru curgere usoara la rece iar vara punea un ulei mrelativ mai gros la rece vara dar si mai vascos la regim. Hmm

 

E un risc..

Realisti fiind cati dintre voi a-ti auzit lucruri spectaculoase, adica noi despre Castrol in ultimul timp.

Nu stiu daca e un indice bun ca o persoana, fie si ea pilot pe undeva sa stie mai bine ce se intampla intr-un motor nou fata un tip (sau mai multi) care freaca un ulei, doua, trei pe YT..

 

Cred ca aia cu schimbul la 5000 e cea mai realista idee. ;)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca ai unde sa tii masina, poti sa ii faci rca doar in lunile in care circuli cu ea. citisem ca nu e voie sa lasi o masina pe domeniul public fara rca...ma rog, la cate rable sunt la noi abandonate pe domeniul public....

cat despre inspectii, poti sa iti reglezi tu cumva data de ITP ca sa cada fix in lunile in care folosesti masina. nu stiu in rest, in afara de impozit, care nu are legatura cu inmatricularea, sa platesti taxe specifice doar pentru faptul ca ai masina.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum ceva timp era mai ieftin, dupĂŁ au fĂŁcut in asa fel ĂŽncât daca era 200 lei pe 6 luni, pe 12 luni era 400, adicĂŁ tot aia, vreo 2 ani am fĂŁcut din 6 in 6 luni ca tot aia era, iar de un an aprox am vĂŁzut ca daca faci pe un an iarĂŁși e mai bine decât doar pe 6 luni.
Link to comment
Share on other sites

Salutari! Deci, ca si mica istorie, tipul de la care ia masina este pilot de curse in Germania... am vorbit si eu cu el. Zice ca acest Castrol performant 10w60 este cel mai bun din lume, si ca aceasta masina este condusa doar vara, cu numere sezoniere, iar dupa ce a iesit din garantie a preferat uleiul care il foloseste de o viata. Nu a condus masina iarna si a schimbat uleiul la 5-6000 km. El zice ca pt iarna, normal, sa schimbe uleiul, cu 5w30 sau 0w30, i-am povestit de Romania. Masina este standard, 0 modificari. A zis ca accepta sa primeasca masina inapoi daca sunt identificate probleme la motor.

castrol rs 10w60,am folosit eu la oltcit club 11r ,motor refacut complet cu piese noi de 1100cmc , in 2002-2003

dupa ce am revenit la 15w40 observasem ca se incingea foarte tare motoru si presiunea la ulei nu mai sarea neam de 4 bar

Uleiul acela a stricat ambielajul si cuzinetii.

Personal nu as lua acel bmw. Posibil sa iti manance ulei sau sa ai presiunea uleiului mai mica,din cauza uzurii vibrochen/cuzineti.E doar parerea mea personala.

Un motor obisnuit ani de zile cu 10w60 deja a creat uzuri suplimentare.

Link to comment
Share on other sites

Baiatul asta, nu ii dau numele, nu vreau sa apara pe la vreun search pe Google pe acest forum, am cautat, este pilot la Opel/PSA/Alfa Romeo, in cursele VLN, ce o insemna si asta, nu sunt in tema, si este mecanic la Opel. O fi bun acest ulei Castrol care il folosesc ei la masinile de curse, dar nu stiu daca eu as pune 10w60 intr-o masina de serie, poate doar in M... in sfarsit, totul e ok cu masina (430i) la prima vedere, sa vedem mai tarziu. Ideea e ca nu a mers iarna cu ea, are multe masini omul, iar astea sport le tine cu numere sezoniere. Masina ramane tot in Germania, colegul meu are familia acolo, a luat masina pt sotie (apropo, a zis ca i-a schimbat uleiul la cutia de viteze de doua ori, din 20 in 20.000, masina avand 40 acum, a spus ca toata servisarea la masina a facut-o el, personal)

Apropo, o idee buna sa aplice si in Romania, aceste numere, asigurari si inspectii sezoniere, mi se pare corect sa nu platesti 6 luni daca ti masina pe dreapta.

nu este bun castrol si nici selenia,am folosit 10w60 de curse la oltcit. Am revenit dupa la 15w40 si am constatat ca a uzat vibrochen/cuzineti.

 

in cazul bmw-ului as incerca un ulei 10w40 bun

gen amsoil premium protection 10w40, redline 10w40, millers 10w40

varianta de buget liqui moly MoS2 10w40 :) schimbi tot asa la 5000km uleiu si filtrele

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salutare tuturor, ce e cu cresterea asta a preturilor la ulei? Uleiul BMW 5W30 full synthetic long life costa acum 60 ron fata de 35 ron cat era inaninte. La fel si Castrol cu aceleasi norme. Nu-mi pare rau ca dau 200-300 ron in plus la revizie, dar de unde cresterea asta mare asa deodata? Stie cineva?
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor, ce e cu cresterea asta a preturilor la ulei? Uleiul BMW 5W30 full synthetic long life costa acum 60 ron fata de 35 ron cat era inaninte. La fel si Castrol cu aceleasi norme. Nu-mi pare rau ca dau 200-300 ron in plus la revizie, dar de unde cresterea asta mare asa deodata? Stie cineva?

Peste tot in lume, aia vestica cel putin.. cam pleaca de la lipsa/sau pretul exorbitant al gazului.. (asa intr-un scurt-circuit..) si nu numai (adica efectul "covid" intarzierea poductiei, lipsa materiei prime..) a dus si va duce la crestere a pretului multor produse..

Citeam daunezi despre efectul asupra productiei de masini din cauza lipsei circuitelor integrate necesare in calculatoarele masinilor pentru ca in est unde se fac sunt restrictii date de covid..

 

Rusia joaca tare cu Ucraina, forteaza nota in Europa.. ca prea si-au bagat nasucul..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.