Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Salutare tuturor, ce e cu cresterea asta a preturilor la ulei? Uleiul BMW 5W30 full synthetic long life costa acum 60 ron fata de 35 ron cat era inaninte. La fel si Castrol cu aceleasi norme. Nu-mi pare rau ca dau 200-300 ron in plus la revizie, dar de unde cresterea asta mare asa deodata? Stie cineva?

 

In reprezentanta 1litru de ulei costa 150RON. Cu 50Ron/litru am cumparat si eu luna trecuta Liqui Molly 4200, de-am reusit sa-mi fac revizia. Din pacate toate produsele sunt afectate de scumpiri.

Link to comment
Share on other sites

cum sa dai doamne 150 lei litru?

nici uleiul american redline,amsoil extreme power,renewable lubricants sau australian nulon nu costa atat. In alba iulia se cerea 100 lei pe litru in vara...

 

2 exemple de 5w30 cu aprobarea bmw LL04

110 lei

https://boutiqueoils.ro/5w-30/155-red-line-euro-5w-30-high-performance-ulei-de-motor-full-synthetic-946ml-0083522123044.html

 

68 lei

https://boutiqueoils.ro/5w-30/151-amsoil-5w-30-european-car-formula-improved-esp-ulei-motor-946ml.html

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Salutari! Deci, ca si mica istorie, tipul de la care ia masina este pilot de curse in Germania... am vorbit si eu cu el. Zice ca acest Castrol performant 10w60 este cel mai bun din lume, si ca aceasta masina este condusa doar vara, cu numere sezoniere, iar dupa ce a iesit din garantie a preferat uleiul care il foloseste de o viata. Nu a condus masina iarna si a schimbat uleiul la 5-6000 km. El zice ca pt iarna, normal, sa schimbe uleiul, cu 5w30 sau 0w30, i-am povestit de Romania.

 

 

(apropo, a zis ca i-a schimbat uleiul la cutia de viteze de doua ori, din 20 in 20.000, masina avand 40 acum, a spus ca toata servisarea la masina a facut-o el, personal)

 

Din toata povestea asta, eu cred ca omul si-a luat masina ca sa se dea cu ea pe circuit, si dupa ce a facut asta cativa ani a dat-o. Asta ar explica si uleiul gros, schimbat la putini km, si uleiul schimbat la foarte putini km la cutie. Chestia cu nevasta a fost in opinia mea o vrajeala de marketing.

 

Uleiul ala se punea intr-adevar la motoarele M de generatie mai veche. Dar astea de generatie noua sunt facute sa mearga cu ulei subtire, sunt zero motive sa pui 10w60 in ele.

 

Edit:

 

Despre preturile la ulei, baietii astia vad ca au cu 45 de lei

https://www.exclusivoem.ro/consumabile/ulei

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ati folosit careva Ravenol HCL (LL-01) intr-un 320d ...m-ar interesa niste impresii oricat ar fi de personale si subiective.

 

Am e90/320d/163/2007/M47 si NU am DPF - nu stiu, nu-l am din constructie sau a fost scos de pe masina, cert este ca nimic nu arata ca as fi avut DPF, asa am cumparat masina ...si m-am gandit ca totusi, in aceste conditii norma LL-04 nu prea ma avantajeaza.

 

Momentan sunt pe TopTec4600, un ulei care nu straluceste prin nimic, cu o fisa tehnica mediocra, si care dupa cateva forje serioase ma cheama la jojĂŁ pt completare.

 

In cazul asta, daca tot nu am DPF si nu sunt conditionat de norma C3, as merge pe un A3/B4, evident, tot 5W30 doar ca e cam dificil de gasit.

 

M-am uitat putin la Ravenol dar din gama lor eu n-am gasit decat varianta HCL care sa fie un A3/B4 la un pret rezonabil, fara norma C3 si LL-01 dar deja imi tremura ochii de la ecranul telefonului si am zis ca mai bine sa apelez la ajutorul vostru.

 

Masina o am de 2 ani, a ajuns la mine cu "Twin", initial am pus tot "twin" dar dupa 3000 km l-am aruncat - motor zgomotos, sunete ciudate, nu mi-a placut.

Am pus TopTec4600 "in viteza si de nervi" si lucrurile s-au schimbat in bine dar tot nu e ce trebuie (am 2 schimburi cu TopTec dar acum sunt in cautari de altceva)

 

Ideea este ca as merge pe LL-01 si as vrea sa pastrez SAE 5W30...

Pareri ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@13NCU , mai gasesti A3B4 mobil super 2000 5w30 A3B4, Castrol Magnatec Stop Start 5w30 A3B4.

 

in caz ca vrei 5w40,ieftin si foarte bun am avut eu in motor un schimb anul trecut Lukoil Avantgarde Ultra 5w40. Te mai poti uita la Valvoline Synpower 5w40 sau Total Quartz 9000 Energy 5w40.

Eu acuma am Total in motor

 

evita Motul,lasa depuneri si face zgomote. Am patit cu Xcess 5w40 facut in Italia,nu mai e cum era cel de Franta :(

 

mai poti pune Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5w40,iarasi foarte bun,l-am avut acum 3 ani in motor.

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

Castrol si Mobil, nu. Pt ca nu.

 

Acum 15 ani am folosit ultima oara Castrol, am mers la magazin dupa un bidon de 5L si vanzatorul nu mai avea sortimentul cerut doar la bidon de 1L. Nu era chiar mare diferenta de cost asa ca am acceptat.

Surpriza a fost langa masina cand am vrut sa-l pun in motor - 5 bidoane din acelasi sortiment, bidoane absolut identice, acelasi termen de valabilitate ...si 3 nuante diferite a uleiului. Adica culoarea.

 

Am pus picaturi pe o foaie alba ca si comparatie, am turnat in capacelul fiecarui bidon din continutul lui ...clar ca buna ziua, 3 nuante diferite, nu trebuia sa fi pictor cu licenta sa vezi diferentele.

L-am pus asa in motor si in 5000 km l-am scos.

De atunci "la revedere" Castrol.

 

Mobil nu am folosit niciodata, am vazut doar un motor desfacut al unui bun prieten care a mers doar pe Mobil ani de zile si mi-a fost suficient.

 

Sigur, exista multe variabile in povestea asta de acea nici nu vreau sa deschid un "flame" pe subiectul asta. Nu zic ca sunt uleiuri de evitat ...dar asta e opinia mea personala.

 

In plus, toata povestea cu Exxon Mobil si BP Castrol ..."care pe care" s-au dat in judecata ca cine e "mai sintetic" sau de fapt nu e si fenteaza cu ZDDP, pe mine m-a facut sa ma indrept inspre oricare alti producatori.

...si cred ca pe nișa asta de piata au prins Motul si Liqui Moly aripi.

 

Am folosit X'Cess 5w40 vreo 4-5 ani si cred ca am fost printre primii din orasul meu care il cumpara. Nu auzise nimeni de el pe atunci, cu multa bataie de cap mi-l aducea un reprezentant. Foarte bun uleiul, da "made in France", sound-ul si detergentii erau de vis !

 

Apoi a aparut bidonul cu "made in Italy" si totul s-a dus naibii. La 6-7000 km m-a fortat sa-l scot - motor galagios, metalic, la schimb a curs din baie intai uleiul negru apoi o zeama galbuie groasa cu mici cocoloase ca de unt.

Am renuntat.

 

Am mai folosit Motul ecoNergy 5w30 la Fordul sotiei vreo 5 ani ...nah, bunicel asa per ansamblu doar ca disparea !

Prindeam masina ei la o minirevizie cam la 3 luni (dupa chef) ...si nu o data aveam surpriza sa gasesc joja ulei perfect uscata !

Masina fara fum, stiuta fara consum ulei, fara scurgeri, nu mai stiam ce sa cred.

Ok "noack" dar chiar in halul ala !

Acum ruleaza pe Liqui Moly Special F si e totul ok.

 

Despre SynPower ...doar imi aduc aminte de o patanie cu cei de la e-piesa. Prima mea vizita la ei in magazin real, si ultima.

 

Aveam un Civic care ma tampea cu cerintele lui de 0W20 ca asa zicea constructorul si pt ca avea un pret cat nu facea, cautam o varianta mai "europeana". M-am oprit la SynPower, am zis ca daca va crapa Civicul cu 5W30 treaba lui, m-am oprit la e-piesa, l-am comandat, baiatu de acolo mi-a citit descrierea si aprobarile de pe site, ok ...si cand vine bidonu, scria pe el sec un simplu C (2 sau 3) chiar nu mai retin.

 

Ok, eu refuz bidonul, ala se inflameaza, ii cer sa-mi arate unde scrie pe bidon A3/B4 ori clasificari API, sau Honda, sau orice alta caracteristica citita in urma cu o zi de pe site ...ala se inflameaza si mai tare ca "vi-am spus de ieri ca nu facem retur la ulei, asa e politica" ...eu "ok, dar aduceti-mi ce vi-am cerut" ...ma cheama sa-mi arate pe laptop descrierea pe site-ul de comanda ...eu ii pun bidonul in fata "ok, unde scrie in afara de acel C" ...si in final am completat 16 acte pt refuz si am asteptat 20 min aprobarea telefonica a nu stiu cui mare mahĂŁr care a dat "unda verde".

 

M-am ambitionat si 3 km mai departe am intrat la Autokarma, am explicat ce vreau ...si aia "baieti de baieti" (bine, ne stim de ani de zile) au fost foarte prompti - "domnu', il comandam, stim specificatiile cerute de dvs, il avem pe comanda, ok, si cand vine verificam. Daca nu scrie nimic pe bidon, ii facem retur instant fara hartii si prostii."

 

Ceea ce s-a si intamplat :) ...asa ca nu mai vreau SynPower.

 

Totusi @Popescu ...nu stiu de ce nu am luat in calcul una din variantele tale, probabil pt ca e un 5W40 si eu eram setat mental pe 30.

 

Liqui Moly Leichtlauf HT - pai cunosc uleiul asta mai bine ca oricare altul ca doar l-am folosit 3 ani la fostul y17dt + pe vreo alte 4-5 masini ale unor amici (unul singur a fost nemultumit si s-a intors la Castrol motivand ca ii consuma mai putin cu acela)

 

Da, e un hidrocracat dar eu oricum fac schimburile la 8000 si atata face fata - sound foarte bun, demaraj imbunatatit, chiar mi-a placut sortimentul ...doar ca si asta la forja extrema e putin "ciupit". Cel putin daca treceam Opelul de cateva ori dincolo de 160, ma asteptam sa-mi scada nivelul pe joja 1-2mm. As fi curios sa vad cum se prezinta in BMW.

 

Fata de actualul TopTec 4600 (5W30) care are o vascozitate la 100°C de "12" si un TBN de 7,4, Leichtlauf HT 5W40 la 100°C vad ca ajunge la "14" la un TBN de peste 11.

 

Mare economie de energie nu oi face eu din ulei, Planeta vad ca se grabesc "altii" sa o puna pe butuci asa ca nu-mi mai bat eu capu' ...macar sa am o protectie cat mai buna la motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca gasesti Xcess 5w40 Franta,sa scrii aici un mesaj eventual si numele magazinului. Multumesc.

In caz ca nu gasesti pune acel LM 5w40, este de ajuns,ulei cinstit.

 

Eu am patit cu targuldepiese sa imi aduca gresit 2 piese,dar mi le-a primit,fara discutii

Atentie ca mai iti da cutii desigilate,nu mai lua,eu am mers pe incredere si m-a fentat

Era vorba la niste kituri de protectie amortizor a oprit ceva, iar la burdufe bieleta directie TRW a oprit niste coliere. Am zis sa merg sa fac scandal,dar abia m-am stapanit singur :D Eram cu masina demontata in parcare. De atunci refuz cutii desfacute,il pun sa faca retur la piese mie sa imi aduca cutiile sigilate!!!

 

La alt magazin de cartier vroia sa ma fenteze la filtru de ulei original bmw sa nu imi dea alea 2 garnituri. I-am facut retur,m-am intors peste el in acea zi .Am luat din alta parte ok cu garniturile :)

Edited by Popescu 76
Link to comment
Share on other sites

am gasit la polonezi date din 2020 ianuarie

SPECYFIKACJA :

Characteristics Method Unit Value

SAE-class 5W-40

Density at 15°C D 1298 kg/m³ 848

Flash point COC D 92 °C 236

Pour point D 97 °C -42

TBN D 2896 gKOH/kg 9,88

Viscosity at -30°C D 5293 CP 5650

Viscosity at 100°C D 445 CSt 13,28

Viscosity at 40°C D 445 CSt 79,2

Viscosity index D 2270 170

NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 9

HTHS Vis, CP @150°C, ASTM D4741 3.8

CCS Viscosity, Poise, @ °C 5700@-35

MRV °C 30000cP @-40

Zinc, PPM 1225

Phosphorus, PPM 1375

Molybdenum, PPM 600

Link to comment
Share on other sites

Prea mici diferentele intre Mannol si Leichtlauf incat sa ma incite la o noua experienta. Macar pe cel din urma il cunosc.

 

Spunea ceva @Bogdan putin mai sus - Fuchs ...si asta a ramas in capu' meu ca un pitic de ani de zile. Citesc mereu recenzii bune despre Fuchs dar nu stiu de ce n-am avut niciodata pornirea spre un schimb de proba macar, mai ales ca am la 100m de mine magazin/distribuitor din gama Fuchs (Fratii Oprean)

Poate ma uit mai bine si la oferta lor...

 

X'cess as cumpara doar daca l-as vedea pe un raft fizic si as putea lua bidonul in mana sa vad "France". In rest, nu am nervi de telefoane, formulare retur "Italy" si alte minuni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.