Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

...si dom'Popescu, acum mi-am amintit, ca parca dimineata am gasit strecurata printre randuri intrebarea ta "ce m-a nemultumit la Civic de l-am dat intr-o luna" ? Intre timp ai renuntat la curiozitate si ai editat.

 

Voi fi putin "off-topic" dar poate ajuta...

 

3 chestii mi-au demontat MITUL japonezelor

 

- insonorizarea - de toata jena ! Loganul e varf de gama in comparatie.

Auzeam in rulaj nisipul antrenat de roti, motorul parca era la mine pe genunchi (benzinar, v-itec, 140cp), auzeam orice piesa auto ce se misca in jurul meu, chiar era prea mult pt mine desi "veneam" de pe un diesel tractoras euro3, y17dt fara pretentii.

In plus caroseria aia pierdea caldura mai rapid decat o fecioara virginitatea intr-un club de manele! (am avut masina o luna de iarna, dec-ian)

 

- apoi ..."noi japonezii". N-am reusit sa "europenizez" cerintele "lor" in materie de fluide si piese.

Eu invatat cu "variante" ..."prea scump aia, pun aia" ...nu tata ! Uleiul "lor" de 0W20, piesele lor, antigelul lor ...totul "al lor" fara prea multe alternative europene.

 

- consumul. Am facut plinul si cand am vazut ca se "aprinde becu' " dupa 470 km am zis "bine", tu vei pleca.

Si normal sa fie asa cand sistemul v-itec intra dupa 6000 ture ! Pai ce sistem sa mai vreau cand la 4000 ture nu ma mai intelegeam cu nevasta in masina si trebuia sa ridicam vocea ?

 

Asa ca am renuntat la "BMW-ul asiatic" si am trecut la unul original.

 

In rest (din punctul meu de vedere) ...prea multa reclama, mit si aura in jurul japonezelor.

Sau poate nu m-am obisnuit eu, poate nu am inteles masina ...poate sunt prea sensibil, nu stiu dar cert este ca acum am un 320d european si cu toata sensibilitatea auditiva, totusi mi-l place.

 

Am vandut Civicul in pierdere dar m-am bucurat si asa

 

Scuze pt off-topic.

Edited by 13NCU
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ai procedat corect,tot respectul.

Macar la bmw te poti juca cu aftermarket, depinde fiecare face ce vrea.

 

Cumpara Lm Leicthlauf, da e foarte bun LM-ul.

Uite eu la bmw am pus antigel Motul compatibil, nu am pus OE bmw. Am fost sfatuit de 2 mecanici ca e mai bun si nu face depuneri in timp. Cum la mine nu facea caldura,am zis hai ca daca tot schimb termostatul sa incerc si altceva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai procedat corect,tot respectul.

Macar la bmw te poti juca cu aftermarket, depinde fiecare face ce vrea.

Cumpara Lm Leicthlauf, da e foarte bun LM-ul.

Uite eu la bmw am pus antigel Motul compatibil, nu am pus OE bmw. Am fost sfatuit de 2 mecanici ca e mai bun si nu face depuneri in timp. Cum la mine nu facea caldura,am zis hai ca daca tot schimb termostatul sa incerc si altceva.

Popescu, numai putin, de unde a scos asta ca la "bmw macar te poti juca cu aftermarket"!??

Dar la "alte" marci cum e? Nu te mai poti juca?

Au reguli mult mai stricte? :) :) si la bmw nu..?

Asa iti repari tu masina?

Sunt foarte curios din ce punct de vedere vorbesti..

Ai vreo sursa (din care ne zici ce ai zis) asa mai cu autoritate in domeniu auto, mecanic? ..Ai consultat vreun manual secret al reparatorului universal de bmw si nu stiu si altii!? Acum e momentul sa il faci cunoscut!

Hai surprinde-ma cu ceva oficial si te cred.

 

Altfel, nu mai vorbi nedocumentat pe aici ca unii incep sa te creada si e pacat de masinile lor.

 

Iti spun o data ca sa ne in intelegem, cele mai bune piese le iei de la dealer. Acolo calitatea e garantata.

Restul "originalelor" sunt dupa cum ti-e norocul sa dai peste ele, adica inscriptii pe care bmw nu s-a mai obosit sa le stearga sprea bucuria noastra a soferilor, posesorilor.. (si aici intra si lichidele masinii).

De ce?

Pentru ca atunci cand faci o revizie la dealer ei sint nevoiti sa ia lucrurile in serios.

Adica sa puna calitatea decisa de "sus", din sediu central, adica prin reteaua INTERNA de distributie!

Mai sunt si abateri, dar alea sunt probabil (dupa "specific") in tarile de est.. in stilul lor, dat si de oamenii din est..

Iar tu cand cumperi direct de la ei sa nu crezi ca au vreo magazie secreta de unde vand rebuturi... tie clientului..

Nu.

Te servesc din aceiasi gramada, pardon, depozit - de unde o fi produsul adus la tine..

 

Ce am scris mai sus cu rosu, doar acel lucru trebuie combatut. Ignora restul.

 

Nici la mine nu face depuneri in timp antigelul luat de la dealer.

Stii la cat timp se schimba antigelul?

Sau nu se schimba decat cand vezi depuneri?

Edited by X X L
  • Like 2
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Te-ai inflamat degeaba pe saracu'om ...ti-o spun eu, la europence te mai poti juca cu after-market, la japoneze e mai greuț pt ca japonezii nu prea acorda licenta oricarei cooperative si te doare mintea cand mergi dupa piese si iti spune ala "pot sa va aduc pe original in 5 zile sau ...nimic"

 

Nu ai optiunea Beru, Starline, Ferodo, Facet, etc, etc. Original sau nimic.

 

Si cand tu esti obisnuit cu Skoda, Opel, Vw, BMW, Ford, Fiat, etc, ca intri in primul aprozar, comanzi si in cateva ore iti vin piesele alese de tine din oferta a 10 producatori ...te cam loveste raspunsul lui ala din magazin.

 

Da, pe linie de senzori si finețuri e recomandat sa mearga omu' pe original ...dar la fieratanii butucanoase mai poti strecura si cate un after-market ca doar nu a tușii "maretul BMW".

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Te-ai inflamat degeaba pe saracu'om ...ti-o spun eu, la europence te mai poti juca cu after-market, la japoneze e mai greuț pt ca japonezii nu prea acorda licenta oricarei cooperative si te doare mintea cand mergi dupa piese si iti spune ala "pot sa va aduc pe original in 5 zile sau ...nimic"

 

No, pai daca intra si el pe subiect asa se intelegea.

Asa, trebuie sa iti dau dreptate si ma doare. ;) :) :) :)

 

 

Normal, ca oricat ar fi de fiabila ar fi o Honda sau un Suzuki, intr-o zi tot se va strica.. vei avea nevoie de piese mai mult sau mai degraba, nu usor de gasit..

 

Chiar nu am auzit de mult timp paralela asta intre japoneze si nemtesti. Eu am crezut ca stim toti treaba asta..

 

Eu nu incurajez decat o sursa foarte serioasa de unde trebuie sa va luati uleiuri sau ce lichide aveti nevoie la masina.. asta e prima regula (nu a mea, am aflat si eu de la altii..) si apoi sa nu schimbi uleiurile precum ciorapii. Tot la fel, nu e inventia mea!

Asa e sanatos, asa se pun uleiurile la masina..

Si normal (din nou) sa stai cat mai aproape, adica identic cu, cerintele date de fabricant. Da, stiu, se pune la masinile, ultimile facute.. uleiu' 0w20 / Longlife-17 FE+.. durere, :hairy: si parerea mea personala, ma infioara.. bine ca nu am asa motor. ;)

 

Sincer, asta m-a inflamat (prea mult spus..); ca se tot recomanda schimbul uleiurilor dupa cum suna motorul.. lucru neauzit pe alte canale (serioase) de cercetare ale internetului.

Ma refer la surse serioase nu "teste" si comentarii despre frictiune si curgere de pe YT.

 

Cand e vorba de motorul meu cred si urmez informatiile din sursele cele mai serioase nu zvonuri si impresii ale altora.

NU vreau ca impresiile altora sa imi uzeze prematur motorul.

 

Hai, ca nu-i greu de inteles..

 

Incheiat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

 

Sincer, asta m-a inflamat (prea mult spus..); ca se tot recomanda schimbul uleiurilor dupa cum suna motorul.. lucru neauzit pe alte canale (serioase) de cercetare ale internetului.

 

 

Bimmer-tata, sti bine ca noi suntem "prieteni" dar iar ma vad nevoit sa intervin putin.

 

Ce te faci cand alegi un ulei motor cu o fisa tehnica rezonabila, il cumperi si il pui plin de elan in motor ...cheie ...si constati ca motorul se aude ca dracu', metalic ?

Mai mult, stai la semafor si te nimeresti langa o masina fix modelul tau si "tragi cu urechea" la motorul lui ala si constati ca abia il auzi, ca suna "moale si uns" in timp ce al tau face ca o drujba ?

 

Bagi "rationalul" si "gandesti pozitiv" punandu-ti toata increderea in fisa tehnica ...sau "feeling-ul" tau uman si nestintific iti spune ca ceva nu e in clar cu uleiul ales !

Pt ca e clar ca daca se aude "metalic" si zgomotos, ceva n-ai calculat bine.

 

Sau si pt asta trebuie sa formez o comisie de specialisti dotati cu stetoscoape medicale verificate metrologic care sa confirme in scris pe niste procese verbale ca "da, motorul dvs suna ca dracu'...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ce te faci cand alegi un ulei motor cu o fisa tehnica rezonabila, il cumperi si il pui plin de elan in motor ...cheie ...si constati ca motorul se aude ca dracu', metalic ?

Mai mult, stai la semafor si te nimeresti langa o masina fix modelul tau si "tragi cu urechea" la motorul lui ala si constati ca abia il auzi, ca suna "moale si uns" in timp ce al tau face ca o drujba ?

 

Nu, gresit, ma dau jos sa il intreb.. si mai bine ma iau dupa soferul cu motorul care toarce ca o pisica.. si nu ma las pana nu aflu ce mama masii de ulei pune el in motor si eu nu. Si sa imi spuna toata povestea de succes a unui motor care toarce si al meu nu.

 

Hai sa continuam folclorul ca incepe sa imi placa...

 

Vezi tu, topicul acesta in loc sa devina tehnic si simplu, risca sa ajunga mahala sau altceva...

dar nu un mod dupa care sa alegem uleiuri dupa fisa tehnica ci empiric cam de baba Vanga..

 

Eu de cand intru pe topicul asta doua marci si tipuri de ulei de motor am zis ca pun si am spus. Si cat m-a dus mintea cum procedez cu motorul pana la cald (de parca asta nu ar conta, PENTRU ALTII) am tot explicat; evident ca am fost contrazis; am 465k km la zi fara sa scot nici macar injectoarele..

Porneste ceas; a mai facut figuri din cauza de baterie.. dar cam atat.

Uleiul il consuma exact camd ma astept, la varsta lui.. ;)

 

Asa ca deocamdata raman la concluzia mea. Iar alegerea mea mi se potriveste. Asta nu inseamna ca altii trebuie sa procedeze ca mine..

Experimentele, am inteles de la altii (am pus link aici catre pareri pe care le respect mult mai mult pentru ca abordeaza uleiurile exact cum trebuie) ca nu e bine sa schimbi uleiurile, marcile.. am explicat in alte postari exact ce am inteles.

 

Succes in alegerea formulei perfecte, dar ma tem ca nu exista formula perfecta pentru ca motoru se uzeaza cu fiecare schimb de ulei iar asta ar trebui sa dea de gandit..

 

Bafta.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Prea mici diferentele intre Mannol si Leichtlauf incat sa ma incite la o noua experienta. Macar pe cel din urma il cunosc.

 

Spunea ceva @Bogdan putin mai sus - Fuchs ...si asta a ramas in capu' meu ca un pitic de ani de zile. Citesc mereu recenzii bune despre Fuchs dar nu stiu de ce n-am avut niciodata pornirea spre un schimb de proba macar, mai ales ca am la 100m de mine magazin/distribuitor din gama Fuchs (Fratii Oprean)

Poate ma uit mai bine si la oferta lor...

 

X'cess as cumpara doar daca l-as vedea pe un raft fizic si as putea lua bidonul in mana sa vad "France". In rest, nu am nervi de telefoane, formulare retur "Italy" si alte minuni.

 

Salut, la Motul X-clean+ exista 2 coduri diferite si pt bidonul de 5L si la 1L in functie de tara unde este produs.

Codul pentru cel fabricat in Franta la 5L este 109220 si la 1L este 109222, pe cand la cel fabricat in Italia de 5L este 106377 si la 1L 106376.

La x-cess exista 3 coduri pt ca se mai adauga gen2 care are cod la 1L 109774 , iar cele simple 109229 si 102784 , la 5l 109228 si 102870 ,cel gen2 109776.

Daca fac o presupunere, cred ca cele care incep cu 109 sunt de franta, iar cele cu 102 de italia.

Poti atunci cand vrei sa cumperi sa intrebi inainte la comerciant ce cod au, poate te ajuta informatiile de mai sus, multi km fara evenimete!

Edited by F25
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

xcess gen2 ai idee daca este facut in Franta? Schimbul urmator as vrea sa cumpar.

Am avut cativa ani Xcess 5w40 Franta pe vechea masina Peugeot 307 2,0hdi 2001 79kw 109cp, scuze de offtopic dar era silentios motorul si parca l-a curatat in timp de depuneri.Nu stiu ce avea vechiul propietar.Mai incercasem Castrol inainte

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca intamplator ma lovesc de un raft magazin unde vad X'Cess France, il iau fara discutie. Detergentii din el sunt bestiali !

Altfel ...o sa merg pe Leichtlauf, bidon mov.

 

Nu de alta dar am facut schimbul prin August si stateam pe paturica sub masina suita pe rampa si ma minunam de picaturile scurse din baie... Uleiul uzat nu parea "apa" ci mai fluid, sa zicem "spirt" (toptec 4600)

A fost prima oara cand m-am intrebat daca nu ar fi mai bine sa trec totusi pe un 5W40 cinstit.

 

Apreciez totusi efortul vostru care ati postat coduri/coduri de bare pt a comanda un X'cess France in mod "safe" dar sunt prea patit cu comenziile on-line si curierii.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

xcess gen2 ai idee daca este facut in Franta? Schimbul urmator as vrea sa cumpar.

Am avut cativa ani Xcess 5w40 Franta pe vechea masina Peugeot 307 2,0hdi 2001 79kw 109cp, scuze de offtopic dar era silentios motorul si parca l-a curatat in timp de depuneri.Nu stiu ce avea vechiul propietar.Mai incercasem Castrol inainte

salut! Nu stiu sigur, dar cred ca da dupa cum incepe codul de produs, pare a fi facut doar in Franta. Oricum cel mai bine este sa intrebi comerciantul sa se uite si sa-ti spuna, asa scapi de surprize.

Link to comment
Share on other sites

Daca intamplator ma lovesc de un raft magazin unde vad X'Cess France, il iau fara discutie. Detergentii din el sunt bestiali !

Altfel ...o sa merg pe Leichtlauf, bidon mov.

 

A fost prima oara cand m-am intrebat daca nu ar fi mai bine sa trec totusi pe un 5W40 cinstit.

 

Apreciez totusi efortul vostru care ati postat coduri/coduri de bare pt a comanda un X'cess France in mod "safe" dar sunt prea patit cu comenziile on-line si curierii.

mi-ai aprins un bec, mersi tata. Si eu is patit cu vanzatorii si curierii.

Daca vad pe raft undeva as cumpara fara discutii si eu, sper sa bage la vanzare magazine mari gen epiesa, autokarma. Mai e pana la anul În Iunie când schimb uleiul.

Auzi la cutia de viteze manualã nu iti intra un pic mai greu 1 si sa simti ca agata putin 2? De când am cumpãrat masina e problema. Nu este din ulei. In treapta 3 vad ca am joc in maneta schimbatorului de viteza. Nu m-am bãgat la timonerie

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu ziceti ca nu mi-am adus contributia prea mult in privinta uleiurilor cele mai bune, iata un studiu nemtesc despre uleiurile lor si ale altora chiar despre si ultimul ulei ciumeg de pe piata 0W30 la ora actuala.

Probabil se poate statutul castigat de aceiasi fabricanti de 0W30 si la alte densitati.

Succes in a intelege la ce teste au fost supus exclusiv uleiul 0W30.

https://www.ato24.de/en/blog/comparison-0w-30-engine-oils/#anchor1

 

(Inca citesc si analizez. ;) )

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer90f30... , care sunt cele 2 uleiuri de care ziceai într-un post ca le folosești? Te rog ajuta-ma. Mersi

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/55493-uleiuri-totul-despre-uleiuri-teste-recomandari-etc/page__view__findpost__p__2489215

 

Dar eu am un vechi M47.

Uleiurile alea doua le-am folosit pe rand nu impreuna, Doamne Feri.. .

 

Asculta si ce zice Ryoraul.

 

Ryoraul, eu nu abordez problema altora ca tine.

 

El stie exact de ce a intrebat asa. ;)

 

La km mai putini se pune 5W30.

Apoi marca, tu o alegi daca fostul propietar nu ti-a zis. Sa fie din sursa sigura, care vinde mult, la un pret aproape de realitate, ca eu sunt convins ca nu toti vor sa vanda contrafacute.. mai ales aia care vand.., asta e criteriu meu de cumparare.

 

Daca linkul de mai sus nu te trimite unde am zis ce am zis poti sa citesti de pe la postul

#4155, si tot o sa intelegi ceva, DE LA TOTI CARE AU SCRIS.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

bimmer si eu am M47, folosești 5w30 A3B4 Bmw LL01?

ce zici de uleiul asta https://www.epiesa.ro/ulei-motor-liqui-moly-1192-2447-special-tec-ll-5w30-1l-acc-1668.htm

sau

https://www.epiesa.ro/ulei-motor-mobil-super-2000-5w30-1l-acc-24757.htm?gclid=EAIaIQobChMI4Je61pPT8wIVE4ODBx1jVQFgEAQYAiABEgLMwPD_BwE

motorul nu sesizez sa consume ulei sau poate ca a completat propietarul, o am de sub 1 luna in posesie

Edited by 51BFF
Link to comment
Share on other sites

Vezi, nu m-ai ascultat.

Ma intrebi direct daca sa pui unul sau altul.

 

Daca citesti te informezi.

Noi romanii ne uitam la uleiuri si le vrem pe alea care sa nu consume.. nu la ce cere fabricantul. Si aici ma refer la aia care chiar par interesati de ce ulei ar trebui pus in motorul masinii.

 

Prima si cea mai importanta corectie este ca LL01 e specific si e suficient motoarelor benzina. LL04 trebuie pus celor diesel in special celor cu FILTRU DPF.

 

Acum ai inteles de ce ti-am recomandat SA CITESTI?

Pentru ca ai pus o intrebare al carui raspuns se opreste la LL01.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Vezi, nu m-ai ascultat.

Ma intrebi direct daca sa pui unul sau altul.

 

Daca citesti te informezi.

Noi romanii ne uitam la uleiuri si le vrem pe alea care sa nu consume.. nu la ce cere fabricantul. Si aici ma refer la aia care chiar par interesati de ce ulei ar trebui pus in motorul masinii.

 

Prima si cea mai importanta corectie este ca LL01 e specific si e suficient motoarelor benzina. LL04 trebuie pus celor diesel in special celor cu FILTRU DPF.

 

Acum ai inteles de ce ti-am recomandat SA CITESTI?

Pentru ca ai pus o intrebare al carui raspuns se opreste la LL01.

tu ai dpf la masina? sau nu

raspunde-mi pentru LL01 ce ulei și ce marca de filtru de ulei, aer, motorina, polen sa iau. Scrie și codurile de la filtre te rog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.